نام درس: آسیب شناسی روانی پیشرفته
هدف کلی درس
آشنایی با نظریه های پیشرفته در طبقه بندی و تشخیص درمان آسیب های روانی
مقطع تحصیلی
کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی
تعداد واحد
2 واحد
نوع درس
نظری
نوع واحد
اصلی
پیش نیاز
ندارد
سرفصل مطالب:
-قلمروهای تازه در آسیب شناسی روانی : قلمرو آسیب شناسی در کودکان، در بزرگسالان، در پیران، در خانواده، در اجتماع
– طبقه بندی های آسیب های روانی و محورهای اصلی طبقه بندی های دهه 80-1990
در کشورهای اروپائی و آمریکائی مطالعه تطبیقی آنها
-نظریه ها و مکاتب علمی تازه در رابطه با آسیب شناسی : نظریه های رشد و تکامل نظریه های اجتماعی و مردم شناسی، نظریه های روانکاوی جدید در آسیب های روانی…
– شیوه ها و نظرگاه های تازه در تشخیص، پژوهش درمان آسیب های روانی به ویژه نگرش های روانکاوی و سیستمیک جدید در یکسانی و همزمانی این فرآیند ها در ارائه خدمات
1-Butcher, Mineka & Hooly (2006). Abnormal Psychology Ally & Bacon press
2- Davidson, Neala & Kring (2003). Abnormal Psychology
۳- خلاصه روان پزشکی کاپلان ۱۳۸۵ – ترجمه دکتر پورافکاری