روان آموز

کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی

نام درس: آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان

Child and Adolescence Psychopathology

هدف کلی درس

آشنایی با توصیف و تبیین نشانه های نابهنجاری ها و اختلالات روانی شایع در دوره کودکی و نوجوانی

مقطع تحصیلی

کارشناسی روانشناسی

تعداد واحد

۲ واحد

نوع درس

نظری

نوع واحد

تخصصی

پیش نیاز

روانشناسی تحولی ۲

سرفصل مطالب:

– معیارهای بهنجاری و ناهنجاری در دوره کودکی

– تعریف، ماهیت و طبقه بندی اختلالات روانی

– اختلالات خلقی، افسردگی و خودکشی در کودکان و نوجوانان

– روان گسیختگی کودکی

– اختلالات اضطرابی با تاکید بر اختلال اضطراب جدایی

– اختلالات دفعی

– اختلالات رفتار تخریبی

– اختلالات بیش فعالی همراه با نقص توجه ADHD

– اختلالات فراگیر رشد

– اختلالات تک

– اختلالات خواب در کودکان و نوجوانان

– مشکلات رفتاری تغذیه ، خواب و لجبازی)

من برای یادگیری بهتر این درس ایده ای دارم
منابع اصلی
منابع برای مطالعه بیشتر
منابع اصلی

– مش، اریکل جی؛ وولف، دیوید ای. (۱۳۸۹). روانشناسی مرضی کودک، ترجمه محمد مظفری و اصغر فروع الدین عادل، تهران: انتشارات رشد

– دادستان، پریرخ. (۱۳۹۱). روانشناسی مرضی تحولی، جلد ۱، تهران: انتشارات سمت.

منابع برای مطالعه بیشتر

– سادوک، ج، س، و سادوک، و. آ. (۱۳۸۷). خلاصه روانپزشکی، (جلد سوم)، ترجمه حسن رفیعی. تهران: انتشارات ارجمند