امتیاز یادتون نره
نام درس: ارزشیابی آموزشی
هدف کلی درس
آشنایی دانشجویان با مراحل و مدلهای مختلف ارزشیابی آموزشی سرفصل دروس
تعریف پژوهش و نقش آن در علوم انسانی
سرفصل مطالب:
انواع پژوهش(کاربردی و بنیادی)
بررسی ارزشیابی به عنوان یک پوهش کاربردی
مفاهیم و اصول ارزشیابی: نقاط مشترک بین ارزشیابی و پژوهش ارزشیابی و ارزشها
انواع ارزشیابی:
ارزشیابی سازمانی-رفتار-آموزشی
ارزشیابی آموزشی(تعریف و ملاکهای آن)
اهداف و مفروضات ارزشیابی
ارزشیابی تکوینی و پایانی
ساخت و سلسله مراتب ارزشیابی
خطوط کلی در طرح ریزی نظام ارزشیابی
منابع اصلی
1- ارزشیابی آموزشی جزوه انتشارات دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه تالیف دکتر علی دلاوری
2- ارزیابی آموزشی ترجمه دکتر عباس بازرگان
3- ارزشیابی آموزشی ترجمه دکتر کیامنش
منابع برای مطالعه بیشتر