نام درس: ارزشیابی طرح ها و برنامه ریزی آموزش و پرورش
هدف کلی درس
ارزشیابی طرح ها و برنامهریزی آموزش و پرورش
سرفصل مطالب:
– مفهوم ارزشیابی آموزشی و سیر تکوینی این مفهوم
۲- ارزشیابی بعنوان پژوهشی نظام یافته و مقایسه آن با تحقیق.
۳- الگوهای ارزشیابی آموزشی، انواع، خصوصیات، عملکرد.
۳-۱- الگوهای مبتنی بر هدفها.
۳-۲- الگوهای مبتنی بر ملاکهای درونی.
۳-۳- الگوهای مبتنی بر ملاکهای بیرونی.
۳-۴- الگوهای تصمیمگیری.
۳-۵- روندهای نو.
۴- ارتباط ارزشیابی و اندازهگیری
۵- انواع اندازهگیریها.
۶- ارزیابی موضوعاتی که قابل اندازهگیری نیستند.
۷- تحلیل دادهها(کاربرد روشهای آماری)
۸- طرح ارزشیابی.
۹- تفسیر نتایج ارزیابی برای تصمیمگیری.
۱۰- تحلیل هزینه فایده طرحها
بازرگانان، عباس: مقدمهای بر ارزیابی آموزشی و الگوهای آن” دانشگاه بوعلی سینا ۱۳۵۷٫
مولا، ه . س : ارزیابی آموزشی و کاربرد آن در سوادآموزی تابعی، ترجمه دکتر عباس.
بازرگان. مرکز نشر دانشگاهی تهران، ۱۴۶۲٫
بلوم و همکاران: ارزشیابی تکوینی و ارزشیابی عمومی، ترجمه ابراهیم عظیمی، دانشگاه تربیت معلم ۵۵