• صفحه اصلی
  • فروشگاه
    • فروشگاه
    • قوانین فروشگاه
  • مشاوره
    • مشاورین روان آموز
    • طرح های مشاوره
    • رزرو طرح ها و نوبت مشاوره
  • کنکورها
    • کنکور ارشد
      • ارشد وزارت علوم
        • روانشناسی بالینی
          • منابع
          • نکات مشاوره ای
          • پاسخ تشریحی
          • ضرایب و گرایش ها
          • ظرفیت پذیرش
          • مصاحبه با رتبه های برتر
          • کارنامه رتبه های برتر
          • مشاوره با رتبه برتر
          • واحدهای درسی دانشگاه
          • تخمین تراز
          • رغبت سـنج شــغلی گـرایش های روانشناسی
        • روانشناسی عمومی
          • منابع
          • مشاوره با رتبه برتر
        • روانشناسی تربیتی
          • منابع
          • مشاوره با رتبه های برتر
        • روانشناسی کودکان استنثنایی
          • مشاوره با رتبه های برتر
        • روانشناسی مشاوره
          • مشاوره با رتبه های برتر
        • روان سنجی
          • مشاوره با رتبه های برتر
        • علوم شناختی
          • منابع
          • کارنامه رتبه های برتر
          • مشاوره با رتبه برتر
        • نکات کنکوری
        • متون تخصصی
        • رغبت سـنج شــغلی گـرایش های روانشناسی
      • ارشد وزارت بهداشت
        • ظرفیت پذیرش
        • منابع
        • دروس و ضرایب
        • مشاوره با رتبه های برتر
        • کارنامه رتبه های برتر
        • مصاحبه با رتبه های برتر
        • رغبت سـنج شــغلی گـرایش های روانشناسی
    • کنکور دکتری
      • دکتری وزارت علوم
        • منابع
        • مواد امتحانی و گرایش ها
        • نکات مشاوره ای
        • تحلیل آزمون دکتری
        • پاسخ تشریحی سوالات
        • تخمین تراز
        • مصاحبه با رتبه های برتر
        • کارنامه رتبه های برتر
        • ظرفیت پذیرش
        • جدول امتیازدهی مصاحبه
        • رغبت سـنج شــغلی گـرایش های روانشناسی
      • دکتری وزارت بهداشت
        • منابع
        • رشته ها
        • دانشگاه ها
        • مدرک زبان
        • مصاحبه با رتبه های برتر
        • کارنامه رتبه های برتر
        • رغبت سـنج شــغلی گـرایش های روانشناسی
    • کنکور ۱۴۰۰
      • مشاوره با رتبه های برتر
  • رتبه های برتر
    • مصاحبه ها
    • کارنامه ها
    • روان آموزی ها
  • آموزش
    • دانلود رایگان
      • جزوات
        • روش تحقیق دکتر فراهانی
      • دفترچه سوالات
        • کارشناسی ارشد
          • وزارت علوم
          • وزارت بهداشت
          • آزاد
        • دکتری
          • سراسری
          • وزارت بهداشت
          • آزاد
      • کتاب , PDF
      • تحلیل سوالات کنکور
    • تخمین تراز و رتبه
      • محاسبه نمره کل کنکور ارشد روانشناسی
    • در مسیر (مشاوره)
    • دفترچه های کنکور
    • زبان تخصصی
      • فنون متن و متن خوانی: مواجهه با لغات نا آشنا
    • درسنامه آموزشی
    • نکته و تست
  • پرسش و پاسخ
    • کارشناسی ارشد
      • سوالات درسی
      • سایر سوالات
    • دکتری
      • سوالات درسی
      • سایر سوالات
    • سالن گقتگو
  • اخبار
  • درباره ما
    • معرفی مدیریت
    • معرفی همکاران
    • قوانین سایت
    • نشر دیجیتال
    • نمایندگی ها
      • لیست نمایندگی ها
      • اخذ نمایندگی
    • همکاری در تولید محتوا
    • تماس با ما
      • ارتباط با ما
      • ارسال تیکت
Rate this page

نام درس: تشخیص و درمان اختلالات رفتار ایذایی

هدف کلی درس

فراگیری روش­ های تشخیص و درمان در اختلالات رفتار ایذایی

مقطع تحصیلی

کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک

تعداد واحد

2 واحد

نوع درس

نظری-عملی بالینی

نوع واحد

اصلی

پیش نیاز

روش های ارزیابی بالینی و گزارش نویسی، کاربرد آزمون های تشخیصی در کودکان و نوجوانان

سرفصل مطالب:

– طبقه بندی ابعادی اختلال رفتار­های ایذایی

نوزادان دشوار (علل و عوارض)

اختلال رفتار مقابله ­ای

تعاریف و تئوری­ ها

ویژگی­ های شناختی و عاطفی

علت شناسی رفتار مقابله ­ای

مشکلات کودکان مبتلا به رفتار مقابله در خانه و مدرسه

راه­ های درمان رفتار مقابله ای در خانه و مدرسه

– اختلالات سلوک

تعاریف و تئوری­ های

زیر گروه­های کودکان مبتلا به اختلالات سلوک

علل اختلالات سلوک راه ­های پیشگیری

روش­ های درمان بازپروری مبتلایان به اختلالات سلوک

راه­ های نگهداری مبتلایان به اختلالات سلوک

– اختلالات توجه و بیش فعالی (ADHD)

تعاریف و ویژگی­ های راجع به AHDD

ویژگی­ های کودکان واجد ADHD

پردازش اطلاعات در ADHD

مشکلات عاطفی و جسمانی کودکان مبتلا به ADHD

کودک مبتلا به ADHD در خانواده

کودک مبتلا به ADHD در مدرسه

اقدامات درمانی در ADHD

من برای یادگیری بهتر این درس ایده ای دارم
منابع اصلی
منابع برای مطالعه بیشتر
منابع اصلی

1. Quay, H. C. Hogan, A. E. Handbook of Disruptive Behavior Disorders. Kluwer Academic Publishers, 1999.
Child, London: Little Brown & Co. 1998.
4. Douglas, A. The Defiant Child: A Parents Guide to Oppositional Disorder. Taylor Publishing Company; 1997.
5. Regoli, R. M., and Hewitt, J. D. Delinquency in Society. M. C. Graw- Hill, 2000.

منابع برای مطالعه بیشتر

فهرست محتوا

  • 1 نام درس: تشخیص و درمان اختلالات رفتار ایذایی
  • 2 هدف کلی درس
  • 3 فراگیری روش­ های تشخیص و درمان در اختلالات رفتار ایذایی
  • 4 مقطع تحصیلی
  • 5 تعداد واحد
  • 6 نوع درس
  • 7 نوع واحد
  • 8 پیش نیاز
  • 9 سرفصل مطالب:
پشتیبانی 24 ساعته
با ما تماس بگیرید
7 روز ضمانت بازگشت کالا
ضمانت بازگشت کالا تا 7 روز
ضمانت کیفیت بالا
خرید بهترین کالای موجود
پرداخت امن از درگاه بانکی
امنیت در خریدهای آنلاین
کارشناسان ما میزبان صدای گرمای هستند
02191077080

از سال ۹۳ که روان آموز کار خود را به همت جمعی از رتبه های برتر آزمون ارشد و دکترای روانشناسی آغاز کرد، سعی کرده ایم هر سال با شناسایی نیازهای داوطلبان و سلیقه طراحان کنکور، بهترین شیوه را برای کسب بالاترین درصد ممکن در هر درس ارایه دهیم. محصول این تلاش ها، ده ها عنوان کتاب است که به تدریج طی این سال ها نگاشته شده و هرکدام هر سال بیش از هشتاد درصد سوالات کنکور را مستقیما پوشش داده‌اند و مفتخریم که این کتاب ها، در کنار برنامه نارنگی و کلاس های مجازی و طرح های مشاوره، سبب شده اند که هر سال بخش بزرگی از رتبه های زیر ۱۰۰ آزمون کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی از همراهان روان آموز باشند و به خود می‌بالیم که بسیاری از رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی، به جمع همکاران روان آموز اضافه می شوند.

منابع ارشد روانشناسی

طرح تخفیف چلسی روان آموز
طرح تخفیف چلسی روان آموز