نام درس: تشخیص و درمان اختلالات یادگیری
هدف کلی درس
فراگیری راه های ارزیابی، تشخیص و درمان کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری
مقطع تحصیلی
کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک
تعداد واحد
۲ واحد
نوع درس
نظری-عملی بالینی
نوع واحد
اصلی
پیش نیاز
روش های ارزیابی بالینی و گزارش نویسی، کاربرد آزمون های تشخیصی در کودکان و نوجوانان
سرفصل مطالب:
تعریف اختلالات یادگیری
ارزیابی، تشخیص و درمان مشکلات اکتساب زبان
زبان گفتاری
اختلالات آوا شناختی
اختلالات زبان بیانی
اختلالات زبان بیانی- دریافتی
زبان نوشتاری
اختلالات خواندن
اختلالات املاء نویسی
اختلالات بیان نوشتاری
اختلالات محاسبه
راه های تشخیص زودرس یا پیشگیری از اختلالات یادگیری
ارزیابی های نروسایکولوژیک در کودکان مبتلا به اختلالات زبان نوشتاری
روش های درمان
۱٫ Rourke, B. P. & Del Dotto, J. E. Learning disabilities: A neuropsychological perspective. Thousand Oaks, CA: Sage, 1994.
2. Bakker, D. J. Neuropsychological treatment of dyslexia. New York: Oxford University Press, 1990.