logolq2
021-91077080
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
    • معرفی مدیر سایت
    • معرفی همکاران
    • قوانین و مقررات
    • نشر دیجیتال
    • تماس با ما
  • فروشگاه
  • پرسش و پاسخ
    • کارشناسی ارشد
    • دکتری
    • سوالات درسی
  • دانلود رایگان
    • جزوات
      • روانشناسی رشد دکتر پورحسین
      • روش تحقیق دکتر فراهانی
    • دفترچه سوالات
      • کارشناسی ارشد
        • وزارت علوم
        • وزارت بهداشت
        • آزاد
      • دکتری
        • سراسری
        • وزارت بهداشت
        • آزاد
    • کتاب , PDF
  • کنکور ارشد
    • روانشناسی ۱
      • منابع
      • نکات مشاوره ای
      • ضرایب و گرایش ها
      • ظرفیت پذیرش
      • مصاحبه با رتبه های برتر
      • کارنامه رتبه های برتر
      • مشاوره با رتبه برتر
      • واحدهای درسی دانشگاه
      • تخمین تراز
    • روانشناسی ۲
      • منابع
      • مشاوره با رتبه برتر
    • علوم شناختی
      • منابع
      • کارنامه رتبه های برتر
      • مشاوره با رتبه برتر
    • نکات کنکوری
    • متون زبان تخصصی
  • کنکور دکتری
    • منابع
    • مواد امتحانی و گرایش ها
    • نکات مشاوره ای
    • تحلیل آزمون دکتری
    • پاسخ تشریحی سوالات
    • تخمین تراز
    • مصاحبه با رتبه های برتر
    • کارنامه رتبه های برتر
    • ظرفیت پذیرش
    • جدول امتیازدهی مصاحبه
  • کنکور بهداشت
    • ارشد بهداشت
      • ظرفیت پذیرش
      • منابع
      • دروس و ضرایب
      • کارنامه رتبه های برتر
      • مصاحبه با رتبه های برتر
    • دکتری بهداشت
      • منابع
      • رشته ها
      • دانشگاه ها
      • مدرک زبان
      • مصاحبه با رتبه های برتر
      • کارنامه رتبه های برتر
  • همکاری در تولید محتوا

نام درس: تشخیص و درمان اختلالات یادگیری

هدف کلی درس

فراگیری راه­ های ارزیابی، تشخیص و درمان کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری

مقطع تحصیلی

کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک

تعداد واحد

۲ واحد

نوع درس

نظری-عملی بالینی

نوع واحد

اصلی

پیش نیاز

روش های ارزیابی بالینی و گزارش نویسی، کاربرد آزمون های تشخیصی در کودکان و نوجوانان

سرفصل مطالب:

تعریف اختلالات یادگیری

   ارزیابی، تشخیص و درمان مشکلات اکتساب زبان

زبان گفتاری

   اختلالات آوا شناختی

   اختلالات زبان بیانی

   اختلالات زبان بیانی- دریافتی

زبان نوشتاری

   اختلالات خواندن

   اختلالات املاء نویسی

   اختلالات بیان نوشتاری

   اختلالات محاسبه

  راه­ های تشخیص زودرس یا پیشگیری از اختلالات یادگیری

  ارزیابی­ های نروسایکولوژیک در کودکان مبتلا به اختلالات زبان نوشتاری

  روش ­های درمان

من برای یادگیری بهتر این درس ایده ای دارم
منابع اصلی
منابع برای مطالعه بیشتر
منابع اصلی

۱٫ Rourke, B. P. & Del Dotto, J. E. Learning disabilities: A neuropsychological perspective. Thousand Oaks, CA: Sage, 1994.
2. Bakker, D. J. Neuropsychological treatment of dyslexia. New York: Oxford University Press, 1990.

منابع برای مطالعه بیشتر

پرسش و پاسخ

  • پرسش و پاسخ کارشناسی ارشد
  • پرسش و پاسخ دکترا
  • مشاوره با رتبه های برتر
  • المپیاد روانشناسی

روانشناس شو

  • سیر تا پیاز روانشناسی
  • رغبت سنج شغلی روانشناسی
  • تغییر رشته به روانشناسی
  • از مهندسی به روانشناسی

محصولات

  • کتاب های روان آموز
  • برنامه نارنگی
  • طرح تبسم
  • دوره های آنلاین

آزمون ارشد روانشناسی

  • منابع آزمون ارشد روانشناسی
  • تفاوت ارشد بهداشت و علوم
  • تفاوت بالینی و عمومی
  • محاسبه نمره کل

نماد اعتماد

Twitter
Instagram
Telegram
Linkedin
  • شماره تماس: 02191077080