021-91077080
صفحه اصلی
درباره ما
معرفی مدیر سایت
معرفی همکاران
قوانین و مقررات
نشر دیجیتال
تماس با ما
فروشگاه
پرسش و پاسخ
کارشناسی ارشد
دکتری
سوالات درسی
دانلود رایگان
جزوات
روانشناسی رشد دکتر پورحسین
روش تحقیق دکتر فراهانی
دفترچه سوالات
کارشناسی ارشد
وزارت علوم
وزارت بهداشت
آزاد
دکتری
سراسری
وزارت بهداشت
آزاد
کتاب , PDF
کنکور ارشد
روانشناسی ۱
منابع
نکات مشاوره ای
ضرایب و گرایش ها
ظرفیت پذیرش
مصاحبه با رتبه های برتر
کارنامه رتبه های برتر
مشاوره با رتبه برتر
واحدهای درسی دانشگاه
تخمین تراز
روانشناسی ۲
منابع
مشاوره با رتبه برتر
علوم شناختی
منابع
کارنامه رتبه های برتر
مشاوره با رتبه برتر
نکات کنکوری
متون زبان تخصصی
کنکور دکتری
منابع
مواد امتحانی و گرایش ها
نکات مشاوره ای
تحلیل آزمون دکتری
پاسخ تشریحی سوالات
تخمین تراز
مصاحبه با رتبه های برتر
کارنامه رتبه های برتر
ظرفیت پذیرش
جدول امتیازدهی مصاحبه
کنکور بهداشت
ارشد بهداشت
ظرفیت پذیرش
منابع
دروس و ضرایب
کارنامه رتبه های برتر
مصاحبه با رتبه های برتر
دکتری بهداشت
منابع
رشته ها
دانشگاه ها
مدرک زبان
مصاحبه با رتبه های برتر
کارنامه رتبه های برتر
همکاری در تولید محتوا
رسشگر®:رغبت سنج شغلی گرایش های روانشناسی
۱
ورود مشخصات
۲
انجام آزمون
نام و نام خانوادگی:
*
ایمیل:
*
برای دریافت نتیجه لطفا ایمیل خود را وارد کنید.
هرکدام از مواردی را که علاقه مند هستید، در شغل آینده خود انجام دهید، انتخاب کنید.
جمع آوری و بررسی اطلاعات شغلی، آموزشی و اقتصادی به منظور کمک به مشاوره برای تعیین و ادامه دادن اهداف شغلی و آموزشی.
همکاری و همفکری با معلمین و مدیران در راستای رشد، ارزیابی و بازبینی برنامه های مدرسه ای، برای آماده سازی و زمان بندی ارائه برنامه های درسی.
فراهم آوردن خدمات ویژهای نظیر برنامه های جلوگیری از اعتیاد به الکل و مواد و کلاسهایی که به دانش آموزان روش های حل تعارضات را بدون توسل به خشونت آموزش می دهند.
مشاوره دادن به دانش آموزان در مورد مسائل آموزشی مانند درس ها، انتخاب واحد، زمان بندی کلاس ها، ثبت نام، سازگار شدن با محیط آموزشی، فرار از مدرسه، عادت های مطالعه و برنامه ریزی شغلی.
مشاوره دادن با تمرکز بر جلوگیری از بروز مشکلات بیماری، سلامت روانی، نه فقط بعد از بروز.
خواندن متون رایج، صحبت کردن با همکاران و شرکت در برنامه های سازمان های حرفه ای یا کنفرانس ها به منظور مطلع ماندن از پیشرفت های روانشناسی عصب شناختی.
جمع آوری اطلاعات از پزشکان، مدارس، کارمندان اجتماعی، مشاورین نوجوان، کارکنان نهادهای حقوقی و سایرین به منظور ارائه پیشنهاد هایی به دادگاه ها برای حل مشکلات حضانت فرزندان یا منازعات دیدار هفتگی با فرزندان.
ارجاع مراجعین به نهادهای اجتماعی برای خدماتی نظیر کاریابی، مشاوره وام، کمک های قانونی، اسکان، کمک های پزشکی، درمانی یا مالی و همچنین فراهم کردن اطلاعات عینی مانند چگونگی و محل مناسب پذیرش خارج از کشور برای دانشجویان.
شرکت در کارگاه ها، سمینارها، یا جلسات کاری به منظور مطلع ماندن از پیشرفت های جدید در روانشناسی مدرسه.
انجام مشاوره های فردی به منظور به حداکثر رساندن خودمختاری، و توانایی شغلی افرادی که با مشکلات شخصی، اجتماعی و شغلیِ ناشی از کمبود های مادرزادی، بیماری، حوادث، یا اضطراب زندگی روزمره مواجه هستند.
توسعه و به کارگیری طرح های درمانی بر اساس دانش و تجربه بالینی.
مقایسه پیشرفت بیماران قبل و بعد از مداخلات دارویی، جراحی یا رفتاری.
استفاده از داده های مشاوره ای و تجربیات اجتماعی برای طرح ریزی و همکاری در مراقبت از مراجع یا بیمار و توانبخشی که تا زمان کسب اطمینان از اثربخشی ادامه می یابد.
توسعه و پیاده سازی طرح های درمانی شخصی سازی شده که مشکلات روابط خانوادگی، الگوهای مخرب رفتار و سایر مسائل شخصی را مشخص می کنند.
فرستادن کودکان به خانه های سرپرستی یا فرزند خواندگی، نهادها یا مراکز درمان پزشکی.
فراهم کردن مداخله بحران برای دانش آموزان، زمانی که در مدرسه موقعیتهای دشواری به وجود می آید.
تفسیر آزمون های تشخیصی و آزمایشگاهی مانند الکتروکاردیوگرام (سنجش الکتریکی قلب) و آزمون های سنجش کارکرد کلیه.
اجرا و تقویت سیاست های مدیریتی و قوانینی که رفتار دانش آموزان را تحت تاثیر قرار میدهند.
برنامه ریزی و توسعه برنامه های خدماتی روانشناسی معتبر در مراکز روانپزشکی یا بیمارستان ها، از طریق همکاری با روانپزشکان و سایر افراد متخصص.
رایزنی با مراجعین برای گفتگو در مورد گزینه ها و اهدافی که برنامه های توانبخشی مد نظر دارند و برنامه ریزی برای دستیابی به خدماتی که قابل توسعه هستند.
ارائه اطلاعاتی به دانش آموزان در مورد موضوعاتی همچون برنامه های تحصیلی دانشگاهی، نیازمندی های قبولی، فرصت های گرفتن کمک مالی، مدارس فنی حرفه ای و برنامه های کارآموزی.
توسعه یا مشورت دادن به سیاست های اجتماعی در کمک به گسترش جمعیت های خاص.
شرکت در برنامههای توسعه و کاریابی، برقراری ارتباط با کارفرمایان آینده نگر، معرفی مراجعین به واحدهای شغلی، و ارزیابی موفقیت کاریابی.
انجام روان درمانی، رفتار درمانی، یا سایر مداخلات مشاوره ای برای کمک به بیمارانی با اختلالات عصب شناختی.
انجام مشاوره های فردی و گروهی در مورد مشکلاتی نظیر اضطراب، شرایط خانوادگی و سوء مصرف مواد برای تغییر رفتار، یا برای بهبود سازگاری شخصی، اجتماعی و شغلی.
استفاده از روش های مختلف درمانی مانند روان درمانی، هیپنوتیزم، اصلاح رفتار، کاهش اضطراب، نمایش روانی، و بازی درمانی.
اجرای آزمون های پزشکی، روانپزشکی، یا سایر آزمون هایی که ممکن است علت های مشکلات را مشخص کرده و پیش بینی های لازم برای حل آن ها را نشان دهد.
طراحی برنامه ها و کلاس هایی مطابق با نیازهای دانش آموزان ویژه.
جلوگیری از خشونت، خشونت بالقوه، یا بیماران خودکشی گرا به وسیله موارد فیزیکی مورد نیاز یا صحبت کردن.
ارزیابی وضعیت های جسمانی و روانی بیماران در مورد نشانه ها و شکایات موجود.
توسعه طرح های آموزشی شخصی سازی شده در قالب همکاری و همفکری با معلمین و سایر کارکنان آموزشی.
انجام روش های مختلف مصاحبه، مقیاس های درجه بندی و آزمون های روانشناختی برای سنجش مهارت ها، توانایی ها و علاقه مندی ها با هدف گزینش های شغلی، کاریابی و ارتقاء رتبه.
طرح ریزی یا پیاده سازی برنامه های پیگیری یا دوره نقاهت برای مراجعینی که از مراکز درمانی سوء استفاده مواد ترخیص می شوند.
نگارش گزارش های ارزیابی والدین و کودکان برای استفاده دادگاه هایی که در مورد طلاق و حضانت تصمیم گیری می کنند و در صورت لزوم شهادت دادن در دادگاه.
آگاهی دادن به مدیران در مورد سیاست های پرسنلی، مدیریتی و بازاریابی و همچنین آداب و رسوم و تاثیرات بالقوه آنها بر اثر بخشی و کارآیی.
انجام مراقبتهای پرستاری، روانپزشکی، یا شخصی به منظور کمک به بیماران روانی، دارای آشفتگی های عاطفی یا عقب مانده ذهنی.
فراهم ساختن اطلاعات شغلی، آموزشی، و سایر اطلاعات برای اشخاص، تا بتوانند طرح های شغلی و آموزشی ارائه کنند.
رایزنی با والدین یا سرپرستان، معلمین، مدیران، و سایر متخصصین به منظور بررسی پیشرفت کودکان، حل مشکلات رفتاری، آموزشی و سایر مشکلات، و همچنین به منظور تعیین اولویت ها برای دانش آموزان و نیازهای بنیادی آنان.
آموزش مراجعین برای مدیریت وظایف نیروی انسانی شامل آزمودن، گزینش، و مدیریت بهره وری.
یادگیری در مورد پیشرفت های فن مشاوره به وسیله خواندن اسناد تخصصی، شرکت در دوره های آموزشی و سمینارها، یا برقراری و حفظ ارتباطات با نهادهای خدمات اجتماعی.
فراهم کردن دستورالعمل هایی برای مراجعان در مورد این که چگونه به کمک هایی در مورد مشکلات قانونی، مالی و سایر مشکلات شخصی دست یابند.
مشاوره دادن به مراجعین و بیماران در جلسات انفرادی یا گروهی به منظور کمک به غلبه بر کمبودها، سازگاری، یا ایجاد تغییرات در زندگی.
انجام ارزیابی های عصب شناختی مانند سنجش هوش، توانایی های تحصیلی، توجه، تمرکز، عملکرد حسی حرکتی، زبان، یادگیری و حافظه.
گوش دادن (به) و فراهم کردن پشتیبانی عاطفی و دلگرمی برای بیماران روانی.
سازماندهی گروه های حمایتی یا مشاوره دادن به اعضای خانواده به منظور کمک به آنان در دست یابی به بینش . ارتباط موثر و همچنین حمایت از مراجع یا بیمار.
بررسی واکنش های مشتریان به محصولات جدید و طراحی بسته بندی ها و تبلیغات با استفاده از پرسشنامه ها و آزمون ها.
هدایت، هماهنگ کردن، و ارزیابی فعالیت های کارکنان و کارورزانی که در سنجش و درمان بیمار دخیل هستند.
بررسی یا انجام آزمون های تشخیصی یا آزمایشگاهی روی بیماران به منظور فراهم ساختن اطلاعاتی در مورد شرایط جسمانی عمومی یا اختلالات روانی.
برنامه ریزی و ارتقای برنامه ها و رویدادهای مرتبط با موضوعات شغلی و استخدامی نظیر ارائه ی طرح ریزی مشاغل، نمایشگاه های شغلی و حرفه ای، و کارگاه های مرتبط با شغل.
زیر نظر گرفتن رفاه و سلامت جسمانی و عاطفی بیماران روانی و همچنین گزارش دادن رفتار غیر معمول یا ناراحتی های جسمانی به کارکنان پزشکی.
تسهیل پیشرفت و تغییرات سازمانی.
مشاوره دادن به والدینی که کودکانی با مشکلات تربیتی دارند؛ و مصاحبه کردن با کودکان و خانواده برای تعیین اقدامات مورد نیاز.
تفسیر نتایج آزمون ها و آماده سازی گزارش های روانشناسی برای معلمین، مدیران و والدین.
فراهم ساختن، یافتن یا سازماندهی خدمات حمایتی، مانند مراقبت از کودک، خدمات خانه داری، مراقبت های پیش از زایمان، درمان سوء مصرف مواد، آموزش شغلی، مشاوره، یا کلاس های آموزش به والدین برای جلوگیری از ایجاد مشکلات جدی تر.
تحلیل ظرفیت نیازمندی های شغلی به منظور ایجاد معیاری برای طبقه بندی، گزینش، آموزش و سایر امور پرسنلی.
انجام پژوهش برای تولید دانش های نوینی که بتواند مشکلات یادگیری و رفتاری دانشآموزان را شناسایی کند.
نگارش یا آماده سازی گزارش های عصب شناختی بالینی دقیق با استفاده از داده های آزمون های روانشناسی یا عصب شناختی، ابزارهای خود سنجی، مقیاس های درجه بندی، مشاهدات مستقیم، یا مصاحبه ها.
برنامه ریزی و اجرای برنامه های هدفمند و کنفرانس های گروهی به منظور ارتقای سازگاری افراد با تجربه های جدید زندگی مانند شروع دانشگاه.
کار در نهادهای شبانه روزی کودکان و نوجوانان.
انجام شهادت های تخصصی در دعاوی استخدامی در دادگاه.
مشاوره با والدین، معلمین و سایر کارکنان مدرسه به منظور تعیین علت های مشکلاتی چون فرار از مدرسه و سوء رفتار و همچنین پیاده سازی راه حل ها.
آموزش افراد برای یادگیری فنون توسعه شغلی مانند جستجوی کار و فنون کاربردی نوشتن رزومه و مهارت های مصاحبه.
برنامه ریزی، سازماندهی، یا هدایت برنامه های ساختاری مشاوره، کار ، مطالعه، باز تولید، یا فعالیت های اجتماعی برای مراجعین.
توسعه برنامههای توانبخشی که با استعدادها، سطوح آموزشی، توانایی های جسمانی و هدف های شغلی مراجع متناسب باشد.
ارزیابی نیازهای فردی، محدودیت ها و توانایی های بالقوه کودک با استفاده از مشاهده، بازبینی سوابق آموزشی، مشاوره با والدین و کارکنان مدرسه.
اجرا و تفسیر آزمون های علایق شغلی، استعدادها، ارزش ها و شخصیت به منظور کمک به مراجعین برای شناسایی رشته ها و مشاغلی که ممکن است برای آنها مناسب باشد.
آموزش دادن به مراجعین یا اعضای جامعه در مورد بیماری روانی و جسمی، سوء استفاده، دارو ها، یا پایگاه های اجتماعی موجود.
انجام ارزیابی های شخصی شامل تفسیر مقیاس ها و دادن بازخورد برای گزینش، کاریابی و ارتقای شغلی.
فراهم ساختن خدمات اجتماعی و کمک به بهبود عملکرد اجتماعی و روانشناختی کودکان و خانواده های آن ها و به حداکثر رساندن رفاه خانواده و عملکرد تحصیلی کودکان.
همکاری و همفکری با بقیه متخصصین به منظور ارزیابی شرایط پزشکی یا جسمانی بیماران برای سنجش نیازهای آن ها.
معاینه افراد در منزل یا ترتیب دادن جلسات گروهی به منظور فراهم کردن اطلاعاتی در مورد خدمات، نیازمندی ها یا فرایندهای سازمانی.
آموزش یا راهنمایی کارکنان جدید در مورد شیوه صحیح برخورد با بیماران روانی.
مشاوره دادن به کارگر ها در مورد کار و مسائل شغلی.
فراهم آوردن مراقبت های تخصصیِ پرستاری برای بیمارانی با اختلالات روانی.
تجویز، هدایت یا مدیریت داروهای روان گردان مانند ضد افسردگی ها، به منظور درمان اختلالات روانی عاطفی یا رفتاری.
ارزیابی نتایج مرتبط با روشهای مشاورهای به منظور تعیین پایایی و اعتبار درمان ها.
خدمت به عنوان منبعی برای کمک به خانواده ها و مدارس، در مقابله با بحران هایی نظیر جدایی (طلاق) و فقدان (فوت نزدیکان).
جمع آوری اطلاعاتی در مورد مراجعین با استفاده از روش هایی مانند آزمون گیری، مصاحبه، گفتگو و مشاهده.
گرفتن و بایگانی سنجش حالات جسمانی بیماران روانی با استفاده از وسایلی همچون دماسنج یا دستگاه فشار خون.
انجام مشاهده و مصاحبه با کارگران به منظور دستیابی به اطلاعاتی در مورد نیازمندی های جسمانی، روانی و آموزشی شغل ها به اندازه اطلاعاتی در مورد جنبه هایی نظیر رضایت شغلی.
تعیین موانع اشتغال مراجع مانند دور بودن محیط های کاری، زمانبندی غیر منعطف، و مشکلات رفت و آمد؛ و همچنین کار با مراجعین برای توسعه فنونی به منظور غلبه بر این موانع.
طرح ریزی و اجرای برنامه هایی برای مقابله با مشکلات اجتماعی، جلوگیری از سوء مصرف مواد، یا بهبود سلامت اجتماعی و خدمات مشاوره ای.
همکاری و همفکری با سایر متخصصین آموزشی به منظور گسترش فنون تدریس و برنامه های آموزشگاهی.
برگزاری جلسات مرتبط با برنامه های وابستگی دارویی.
تمایز قائل شدن بین اختلالاتی که ریشههای جسمانی یا روانشناختی دارند و تشخیص مناسب آن ها.
انجام مداخلاتی که برای ارتقای سلامت، جلوگیری از بیماری ها و کشف موانع دستیابی به مراقبت های بهداشتی طراحی شده اند.
انجام پژوهش های اجتماعی به منظور پیش روی علمی در حوزه امور اجتماعی.
فراهم ساختن مشاوره خانوادگی و خدمات درمانی به زندانیانی که در برنامه های ترک سوء مصرف مواد مشارکت دارند.
مشاوره دادن به کودکان و خانواده ها برای کمک به حل مشکلات و تعارضاتِ یادگیری و سازگاری.
پرسیدن سوالاتی که به مراجع کمک می کند احساسات و رفتارهایش را بشناسد.
کمک به مراجعین در مورد دنبال کردن برنامه های درمانی مانند تنظیم کردن قرارهای ملاقات، هماهنگی وسیله نقلیه برای رفتن به قرارها یا فراهم کردن حمایت.
انجام وظایف پرستاری مانند توزیع داروها، اندازه گیری علائم حیاتی، جمع آوری نمونه ها یا گرفتن واحدهای اهدای خون.
تشخیص و درمان جمعیت های روانپزشکی در مواردی چون اختلال جسمانی سازی، جنون و روان پریشی.
بازبینی مدارک برای مطمئن شدن از این که دانشجویان پیش نیازهای فارغ التحصیلی یا ورود به دانشگاه را برآورده کرده و همچنین نگارش توصیه نامه های دانشگاهی.
اخذ و نگهداری اطلاعات بیمار مانند علائم حیاتی، عادت های خورد و خوراک، رفتار، سیر پیشرفت، درمان ها یا فرایندهای ترخیص.
ارجاع بیمار، مراجع، یا خانواده به پایگاه های اجتماعی برای تهیه مسکن یا ارائه خدمات درمانی به منظور کمک به بازیابی از بیماری جسمی یا روانی که تا زمان مطمئن شدن از اثر بخشی خدمات، ادامه می یابد.
کمک رسانی به والدین، هماهنگ کردن موارد فرزند خواندگی، و پیدا کردن خانه های سرپرستی برای کودکان سرراهی یا قربانی سوء استفاده.
مدیریت و توزیع داروها از جمله آن هایی که با تزریق همراه هستند.
تشخیص و درمان شرایطی نظیر آسیب به سیستم عصبی مرکزی مانند حوادث مغزی عروقی، غده، بیماری های عفونی یا خود ایمنی، بیماری های پیشرونده و فرسایشی، ضربه به سر، بیماری های میلین زدایی (غلاف میلین موجود در نورون های عصبی که باعث بالا رفتن سرعت انقال پیام های عصبی می شود) و انواع مختلف بیماری های مرتبط با جنون.
رایزنی با پزشکان، روانشناسان، درمانگران شغلی و سایر متخصصین به منظور توسعه و پیاده سازی برنامه های توانبخشی مراجع.
مشورت دادن به مراجعین در مورد مشکلاتی نظیر روابط ناخوشایند، طلاق و جدایی، تربیت فرزندان، مدیریت منزل و مشکلات مالی.
سازماندهی فعالیت ها برای آماده سازی شغلی در محل کار، یا ابزار های کمکی مانند ویلچرهای مجهز شده به طور خاص، به منظور کمک به بیماران برای سازگاری با محیط های کاری یا آموزشی.
بررسی بازدهی، بهره وری و اثر بخشی سازمانی شامل نظارت بر نوع محل کار و امور رهبری شغل.
پیشنهاد سرپرستی موقت و توصیه دادن به والدین انتخاب شده برای گرفتن سرپرستی کودکان.
تدریس کلاسی و ارائه جلسات خود یاری یا آگاه سازی در مورد موضوعات مرتبط با آموزش و طرح ریزی شغلی.
آموزش و هدایت مدیران و مسئولین اجرایی برای بهبود در رهبری کارکنان و افزایش کارایی
سازماندهی ارزیابی های جسمانی، روانی، تحصیلی، شغلی، و سایر ارزیابی ها به منظور دستیابی به اطلاعاتی برای سنجش نیازهای مراجعین و گسترش طرح های توانبخشی.
همکاری و همفکری با خانواده های مراجعین برای کاربردی ساختن طرح های توانبخشی مجدد، مانند اهداف رفتاری، مسکونی، اجتماعی و استخدامی.
تشخیص و درمان حالت هایی مانند وابستگی شیمیایی (اکثرا مواد استنشاقی)، وابستگی به الکل، سندروم نقص ایمنی اکتسابی (ایدز)، جنون و مواجهه با سموم محیطی.
افزایش بینش اجتماعی به وسیله بازبینی پیشینه ها و اسناد مرتبط با پژوهش های اجتماعی، یا شرکت در سمینارها، کارگاه های آموزشی یا کلاس های مختلف.
فراهم ساختن حمایت های روانی اجتماعی برای افراد، خانواده ها و گروه ها به منظور آموزش فنون مورد نیاز برای مقابله با بیماریهای ناگهانی، حاد یا غیر قابل درمان.
مستند ساختن سوابق پزشکی و روان شناختی بیماران، و همچنین نتایج سنجش های جسمانی، تشخیص ها، طرح های درمانی، تجویز ها یا پیامدها.
بررسی و ارزیابی روند های درمانی و درآمد سایر روانپزشکان یا متخصصین پزشکی و بهداشتی.
ایفای نقش به عنوان وکیل مدافع مراجع برای هماهنگ سازی خدمات مورد نیاز، یا حل مشکلات ضروری در مواقع بحرانی.
تحلیل داده هایی نظیر یادداشت های مصاحبه ای، نتایج آزمون ها و دستورالعمل های مرجع برای شناسایی نشانه های اختلالات و تشخیص ماهیت مشکلات مراجع.
طراحی یا به کار گیری طرح های توانبخشی برای بیمارانی با بدکاری شناختی.
انجام مداخلات بحران برای مراجعین.
فراهم کردن اطلاعاتی برای مراجع و اعضای خانواده وی در مورد مسائل مرتبط با اعتیاد و خدمات یا برنامه های موجود و انجام ارجاعات مناسب در صورت لزوم.
مشاهده دانش آموزان طی حضور در کلاس و هنگام فعالیت های بازی، به منظور ارزیابی عملکرد، رفتار، رشد اجتماعی و سلامت جسمانی آن ها.
تهیه دستورالعملهای سلامت جسمانی روزانه به منظور جستجو یا زیر نظر گرفتن مشکلاتی مانند بیماری قلبی و دیابت.
مصاحبه با مراجعین به منظور دستیابی به اطلاعاتی در مورد تاریخچه شغلی، پس زمینه آموزشی و اهداف شغلی به منظور شناسایی موانع اشتغال.
مشاوره دادن به والدینی که کودکانی با مشکلات تربیتی دارند؛ و مصاحبه کردن با کودکان و خانواده برای تعیین اقدامات مورد نیاز.
دست یابی به ارتباط نزدیک با مراجعین توانیاب در طول آموزش شغلی و کاریابی به منظور حل مشکلات و ارزیابی مناسب بودن کاریابی.
انجام مطالعات پژوهشی در مورد محیط های فیزیکی کاری، ساختارهای سازمانی، سیستم های ارتباطی، تعاملات گروهی، روحیه و انگیزش کارکنان به منظور سنجش کارایی سازمانی.
بازبینی سوابق تحقیقاتی برای به روز ماندن اطلاعات در مورد مسائل علم روانشناسی.
برقراری ارتباط با کارفرمایان به منظور ایجاد فرصت هایک ارورزی و استخدام برای دانشجویان.
بررسی اسناد پژوهشی برای به روز ماندن در حیطه موضوعات علمی پزشکی و روانپزشکی.
ارتقای بینش در موارد مرتبط با رشد کودک و ارتباط آن با یادگیری و رفتار.
همکاری و همفکری با نهادهای اجتماعی به منظور برقراری تسهیلات، امکانات و برنامه هایی برای اشخاص ناتوان.
مشاوره دادن به والدین، معلمان، مدیران و سایرین در مورد موضوعاتی مانند سبک های یادگیری و فنون تغییر رفتار.
انتخاب، اجرا و تفسیر آزمون های روانشناختی به منظور ارزیابی هوش، استعدادها، توانایی ها یا علاقه مندی ها.
شناسایی مشکلات روان شناختی، عاطفی یا رفتاری و تشخیص اختلالات با استفاده از اطلاعاتی که از مصاحبه ها، آزمون ها، سوابق و مدارک به دست می آیند.
ابداع و هدایت فعالیت هایی برای پرورش انعطاف پذیری، ادراک و استقبال از تنوع در جوامع آموزشی.
آماده سازی دانش آموزان برای تجربیات آموزشی بعدی به وسیله تشویق کردن آنها به کاوش فرصت های یادگیری و به منظور حفظ ارتباط با کارهای چالش برانگیز.
روانشناسی عمومی
روانشناسی بالینی
روانشناسی صنعتی سازمانی
روانشناسی تربیتی
مشاوره مدرسه
مشاوره شغلی
مشاوره خانواده
مشاوره توانبخشی
مددکاری اجتماعی
علوم شناختی
روان پرستاری
روانپزشکی (زیر شاخه پزشکی)