logolq2
021-91077080
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
    • معرفی مدیر سایت
    • معرفی همکاران
    • قوانین و مقررات
    • نشر دیجیتال
    • تماس با ما
  • فروشگاه
  • پرسش و پاسخ
    • کارشناسی ارشد
    • دکتری
    • سوالات درسی
  • دانلود رایگان
    • جزوات
      • روانشناسی رشد دکتر پورحسین
      • روش تحقیق دکتر فراهانی
    • دفترچه سوالات
      • کارشناسی ارشد
        • وزارت علوم
        • وزارت بهداشت
        • آزاد
      • دکتری
        • سراسری
        • وزارت بهداشت
        • آزاد
    • کتاب , PDF
  • کنکور ارشد
    • روانشناسی ۱
      • منابع
      • نکات مشاوره ای
      • ضرایب و گرایش ها
      • ظرفیت پذیرش
      • مصاحبه با رتبه های برتر
      • کارنامه رتبه های برتر
      • مشاوره با رتبه برتر
      • واحدهای درسی دانشگاه
      • تخمین تراز
    • روانشناسی ۲
      • منابع
      • مشاوره با رتبه برتر
    • علوم شناختی
      • منابع
      • کارنامه رتبه های برتر
      • مشاوره با رتبه برتر
    • نکات کنکوری
    • متون زبان تخصصی
  • کنکور دکتری
    • منابع
    • مواد امتحانی و گرایش ها
    • نکات مشاوره ای
    • تحلیل آزمون دکتری
    • پاسخ تشریحی سوالات
    • تخمین تراز
    • مصاحبه با رتبه های برتر
    • کارنامه رتبه های برتر
    • ظرفیت پذیرش
    • جدول امتیازدهی مصاحبه
  • کنکور بهداشت
    • ارشد بهداشت
      • ظرفیت پذیرش
      • منابع
      • دروس و ضرایب
      • کارنامه رتبه های برتر
      • مصاحبه با رتبه های برتر
    • دکتری بهداشت
      • منابع
      • رشته ها
      • دانشگاه ها
      • مدرک زبان
      • مصاحبه با رتبه های برتر
      • کارنامه رتبه های برتر
  • همکاری در تولید محتوا

نام درس: روانشناسی تحولی ۲

Developmental Psychology 2

هدف کلی درس

شناخت تحول رفتار فرد از لحاظ پدیدآیی شکلی و کنشی با تأکید بر تفاوت های فردی. درک موضوعات و مسائل و فرایندهای اصلی در زمینه تحول و دیدگاه نظریه پردازان مختلف در این زمینه، در کی خطوط تحول در نوجوانی، بزرگسالی و پیری.

مقطع تحصیلی

کارشناسی روانشناسی

تعداد واحد

۲ واحد

نوع درس

نظری

نوع واحد

اصلی

پیش نیاز

روانشناسی تحولی ۱

سرفصل مطالب:

– موضوع و نظریه های روانشناسی تحولی

– موضوع های اساسی: سوالات اصلی در زمینه تحول: وراثت یا محیط، گسستگی یا پیوستگی تحول، تعامل یا عدم تعامل زمینه  های مختلف سازمان روانی، نقش کودک در تحول( فعال یا غیر فعال بودن کودک)، منشا تفاوتهای فردی و ابعاد آن، نقش بافت اجتماعی

– فرهنگی در میزان و شکل تحول – نظریه ها: نظریه های روان پریشی: روان تحلیل گری (نظریات روانشناسان من: نظریه آنا فروید، نظریه هایتس هارتمن و نظریات روابط موضوعی: نظریه ملانی کلاین)، نظریه روانی – اجتماعی، نظریه های رفتاری نگر: نظریه های یادگیری، نظریه های نمو – یافتگی نشو ونمای عصبی- اندامی، نظریه های خبرپردازی، نظریه های سازشی درونسازی عملیاتی پیاژهای، نظریه های بافتاری فرهنگی – اجتماعی): نظریه بافتاری برونفن برتر، نظریه های رفتار شناسی طبیعی و بافتاری

– بوم شناختی): نظریه دلبستگی جا بالی و اهمیت بافت مذهبی در تحول – هم نمایی نظریه ها و موضوع ها و مطابقت فرهنگی آنها – فرایند اساسی تحول: بازی، تقلید

– بررسی اجمالی دوره های تحول از نوجوانی تا مرگ: نوجوانی، بزرگسالی (اوایل بزرگسالی: جوانی، اواسط بزرگسالی: میانسالی، اواخر بزرگسالی: سالخوردگی یا پیری)

من برای یادگیری بهتر این درس ایده ای دارم
منابع اصلی
منابع برای مطالعه بیشتر
منابع اصلی

– برکت، لورا، (۱۳۸۳). روان شناسی ارشد از نوجوانی تا پایان زندگی (جلد دوم)، ترجمه یحیی سید محمدی، تهران: نشر و ارسباران

-منصور، محمود. دادستان، پریرخ (۱۳۸۷)، روانشناسی ژنتیک ۲ از روان تحلیل گری تا رفتار شناسی. تهران: انتشارات سمت.

– اکبرزاده، نسرین. (۱۳۷۶). گذر از نوجوانی به پیری ( روان شناسی رشد و تحول). تهران: انتشارات دانشگاه الزهراء

– احدی، حسن. بنی جمالی، شکوه السادات (۱۳۸۸) روانشناسی رشد. تهران: نشر جیحون

-ماسن، پاول متری (۱۳۸۲) رشد و شخصیت کودک، ترجمه مهشید یاسایی، تهران: نشر مرکز دانشگاهی

-محسنی، نیکچهره (۱۳۸۹) نظریه ها در روانشناسی رشد (شناخت، شناخت اجتماعی، شناخت و عواطف). تهران: انتشارات جاجرمی

-بیرامی، منصور (۱۳۸۵) جنبه های شناختی روانشناسی رشد، تبریز: انتشارات آیدین

منابع برای مطالعه بیشتر

Thompson, D., Hogan, J.D., Clark, P.M. (2012). Developmental psychology in historical perspective. John Willey & Sons Inc.

Quinn, P. Slater, A.M. (2012). Developmental psychology: Revisiting the classic studies. SAGE Publications Ltd.

Kail. R.V. Cavanaugh, J.C. (2012). Human Development: A life-span view. Engage Learning Press.

Kerig, P.K., Schulz. M.S. Hauser, S.T. (2012). Adolescence and Beyond: Family Process and Development .Oxford University Press.

Suggate, S. Reesse, E. (2012). Contemporary debates in childhood education and development. Rutledge Press.

Mitchell, P. Ziegler, F. (2011) Fundamentals of developmental psychology. Psychology Press

Miller, P. (2011). Theories of developmental psychology worth publishers, Incorporated

پرسش و پاسخ

  • پرسش و پاسخ کارشناسی ارشد
  • پرسش و پاسخ دکترا
  • مشاوره با رتبه های برتر
  • المپیاد روانشناسی

روانشناس شو

  • سیر تا پیاز روانشناسی
  • رغبت سنج شغلی روانشناسی
  • تغییر رشته به روانشناسی
  • از مهندسی به روانشناسی

محصولات

  • کتاب های روان آموز
  • برنامه نارنگی
  • طرح تبسم
  • دوره های آنلاین

آزمون ارشد روانشناسی

  • منابع آزمون ارشد روانشناسی
  • تفاوت ارشد بهداشت و علوم
  • تفاوت بالینی و عمومی
  • محاسبه نمره کل

نماد اعتماد

Twitter
Instagram
Telegram
Linkedin
  • شماره تماس: 02191077080