نام درس: روانشناسی تربیتی (پیشرفته)
هدف کلی درس
آشنا ساختن دانشجویان با مبانی روان شناختی آموزش و پرورش و چگونگی کاربرد یافتههای روانشناسی در میدان یادگیری و آموزش.
سرفصل مطالب:
۱- تعریف روانشناسی در علوم تربیتی و ضرورت آن باری یادگیری و آموزش.
۲- برگذشت روانشناختی تربیتی.
۳- مسائل مورد بحث در روانشناسی تربیتی
۴- ارتباط روانشناسی علوم تربیتی با علوم رفتاریدیگر
۵- روانشناسی معلم
۶- روانشناسی محصل
۷- روانشناسی یادگیری برای معلم
۱-۷- تعریف یادگیری
۲-۷- انواع یادگیری
۳-۷- تئوریهای یادگیری
۴-۷- کاربرد تئوریهای یادگیری در آموزش و پرورش
۵-۷- انتقال یادگیری و آموزش
۸- انگیزش در آموزش یادگیری
۹- تئوریهای انگیزشی
۱۰- تئوریهای آموزش
۱۱- روشهای آموزش (روشهای مختلف تدریس)
۱۲- انضباط
۱۳- ارزشیابی یادگیری و آموزش
منابع اصلی
۱- روانشناسی تربیتی دکتر علی اکبر سیف
۲- روانشناسی تربیتی دکتر علی شریعتمداری
۳- روانشناسی تربیتی دکتر زهره سرمد
منابع برای مطالعه بیشتر