روان آموز

کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی

نام درس: روانشناسی تربیتی (پیشرفته)

هدف کلی درس

آشنا ساختن دانشجویان با مبانی روان‌ شناختی آموزش و پرورش و چگونگی کاربرد یافته‌های روان‌شناسی در میدان یادگیری و آموزش.

مقطع تحصیلی

کارشناسی ارشد روانسنجی

تعداد واحد

۲ واحد

نوع درس

نظری

نوع واحد

تخصصی

پیش نیاز

ندارد

سرفصل مطالب:

۱- تعریف روان‌شناسی در علوم تربیتی و ضرورت آن باری یادگیری و آموزش.

۲- برگذشت روان‌شناختی تربیتی.

۳- مسائل مورد بحث در روان‌شناسی تربیتی

۴- ارتباط روان‌شناسی علوم تربیتی با علوم رفتاریدیگر

۵- روان‌شناسی معلم

۶- روان‌شناسی محصل

۷- روان‌شناسی یادگیری برای معلم

۱-۷- تعریف یادگیری

۲-۷- انواع یادگیری

۳-۷- تئوری‌های یادگیری

۴-۷- کاربرد تئوری‌های یادگیری در آموزش و پرورش

۵-۷- انتقال یادگیری و آموزش

۸- انگیزش در آموزش یادگیری

۹- تئوری‌های انگیزشی

۱۰- تئوری‌های آموزش

۱۱- روشهای آموزش (روش‌های مختلف تدریس)

۱۲- انضباط

۱۳- ارزشیابی یادگیری و آموزش

من برای یادگیری بهتر این درس ایده ای دارم
منابع اصلی
منابع برای مطالعه بیشتر
منابع اصلی

۱- روانشناسی تربیتی دکتر علی اکبر سیف

۲- روانشناسی تربیتی دکتر علی شریعتمداری

۳- روانشناسی تربیتی دکتر زهره سرمد

منابع برای مطالعه بیشتر