نام درس: روانشناسی رشد پیشرفته
هدف کلی درس
بررسی مقایسه ای نظام های تحولی در زمینه های شناختی و شخصیتی و آشنایی با پژوهش های جدید در زمینۀ رشد از جنبه های مختلف در ایران و سایر کشور های حهان.
مقطع تحصیلی
کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی
تعداد واحد
۲ واحد
نوع درس
نظری
نوع واحد
اختیاری
پیش نیاز
ندارد
سرفصل مطالب:
– بررسی نظام های تحول شناختی به صورت مقایسه ای
– بررسی نظام های تحول شخصیت به صورت مقایسه ای
– آشنایی با یافته های پژوهشی جدید در زمینه رشد
۱- پورحسین ، رضا (۱۳۸۳). روانشناسی خود، تهران : انتشارات امیر کبیر.
۲- محسنی، نیکچهره (۱۳۷۵). ادراک خود : از کودکی تا بزرگسالی، تهران : انتشارات بعثت.
۳- منصور، محمود (۱۳۸۵). روانشناسی ژنتیک، تهران : انتشارات سمت.
۴- منصور، محمود و دادستان، پریرخ (۱۳۷۶). روانشناسی ژنتیک ۲ : از روان تحلیل گری تا رفتار شناسی، تهران : انتشارات رشد
۵-Damon, W; Hart, D (1991).Self – Understanding in childhood and adolescence. New York: Cambridge University press.
6- Musen, P.H.; Conger, J. J. & kagan, J. (1974). Child development and personality. New York: Harper & Row Publisher, Inc.
7- Musen, P.H.; Conger, J. J. & kagan, J. (1984). Adolescence in essentials of child development and personality. New York: Harper – Row.