نام درس: روانشناسی رفتار مصرف کننده
Consumer Behavior Psychology
هدف کلی درس
شناخت رفتارهای مربوط به مصرف کننده (دستیابی، استفاده و خدمات اقتصادی و فرآیندهای تصمیم گیری پیش از آن و تعیین کننده آن و تاثیر پذیری تبلیغات و آگهی ها و متغیرهای روانشناختی مرتبط با آن
مقطع تحصیلی
کارشناسی روانشناسی
تعداد واحد
2 واحد
نوع درس
نظری
نوع واحد
اختیاری
پیش نیاز
روانشناسی اجتماعی
سرفصل مطالب:
– تنوع رفتارهای مصرف کننده
– بخش بندی بازار
– نیازها، انگیزش ها و رفتار مصرف کننده
– ادراک مصرف کننده
– شخصیت مصرف کننده
– یادگیری و درگیری در رفتار مصرف
– ماهیت نگرش ها و رفتار مصرف کنندگان
– شکل گیری نگرش و رفتار مصرف کنندگان
– ارتباطات و متقاعدسازی
– پویائی گروهی و گروه های مرجع مصرف
– الگوهای مصرف
– تبیین تصمیم گیری مصرف کننده
– پردازش اطلاعات و تصمیم گیری
– خشنودی مصرف کننده و کیفیت
– پاسخ بازار
– پاسخ به آگهی
– پژوهش در رفتار مصرف کننده
– خانواده و رفتار مصرف کننده
– طبقه اجتماعی و رفتار مصرف کننده
– نقود فرهنگ و خرده فرهنگ ها در رفتار مصرف کننده
– رفتار مصرف کننده بین فرهنگی
– نفوذ فردی و فرآیندهای رهبری در رفتارهای مصرف کننده
– انتشار نو آوری
– رفتار مصرف کننده و کاربرد آن در سودآوری بازار
– حمایت از مصرف کننده و خط مشی
– نگرش دینی به مصرف و مصرف کننده (اسراف و تبذیر، حرص و آز، قناعت، مصرف گرایی، مصرف زدگی، چشم و هم چشمی و… )
– نظریه های روانشناسی در رفتار مصرف
آتش پور، حمید، جنتیان، مسمیرا، (۱۳۸۲). روانشناسی رفتار مصرف کننده. تهران: نشر روز آمد.
مدون، جان، مینورا مایکل. (۱۳۸۸)، رفتار مصرف کننده: عوامل درونی و بیر اور نیا ترجمه عباس صالح اردستانی تهران انتشارات جهان نو
هاوکينز، ول: پست، راجر کت، کانی. (۱۳۸۵). رفتار مصرف کننده، ترجمه احمد روستا و عطيه بطحایی، تهران: انتشارات سوگل
صمدی، متعصور، (۱۳۸۶). رفتار مصرف کننده، تهران: نشر آییژ
مرون، جان، مینور، میشل اس. (—)، رفتار مصرف کننده، ترجمه کامبیز حیدرزاده. قزوین: انتشارات علمی دانشگاه آزاد قزوین
صالح اردستانی، عباس، سعدی، محمدرضا. (۱۳۸۱). رفتار مصرف کننده: عوامل درونی و بیرونی، تهران: انتشارات اتحاد
صفاری نیا، مجید. (۱۳۸۷). تغيير نگرش و رفتار مصرف کنندگان انرزی، تهران: انتشارات سابا
– Schiffman, L.G, Kanuk, L. L. (Last edition). Consumer Behavior, Ath edition, Prentice
Hall International, Inc.
– East, R., Wright, M., Vanhuele M. (Last edition). Consumer Behavior Applications in
Marketing, Sage.
– Graves P. (Last edition). Consumer Psychology: The market research Myth, the Truth aboat consumers, and the psychology of shopping, Nicholas Brealey Publishing.
– Haugtvedt, H. K. (Last edition). Handbook of Consumer Psychology, Psychology Press Boyd C. J. (Last edition). Consumer Psychology, Open University Press.
– Wanke M. (Last edition). Social Psychology of Consumer Behavior. Psychology Press.
فهرست محتوا
- 1 نام درس: روانشناسی رفتار مصرف کننده
- 2 Consumer Behavior Psychology
- 3 هدف کلی درس
- 4 شناخت رفتارهای مربوط به مصرف کننده (دستیابی، استفاده و خدمات اقتصادی و فرآیندهای تصمیم گیری پیش از آن و تعیین کننده آن و تاثیر پذیری تبلیغات و آگهی ها و متغیرهای روانشناختی مرتبط با آن
- 5 مقطع تحصیلی
- 6 تعداد واحد
- 7 نوع درس
- 8 نوع واحد
- 9 پیش نیاز
- 10 سرفصل مطالب: