logolq2
021-91077080
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
    • معرفی مدیر سایت
    • معرفی همکاران
    • قوانین و مقررات
    • نشر دیجیتال
    • تماس با ما
  • فروشگاه
  • پرسش و پاسخ
    • کارشناسی ارشد
    • دکتری
    • سوالات درسی
  • دانلود رایگان
    • جزوات
      • روانشناسی رشد دکتر پورحسین
      • روش تحقیق دکتر فراهانی
    • دفترچه سوالات
      • کارشناسی ارشد
        • وزارت علوم
        • وزارت بهداشت
        • آزاد
      • دکتری
        • سراسری
        • وزارت بهداشت
        • آزاد
    • کتاب , PDF
  • کنکور ارشد
    • روانشناسی ۱
      • منابع
      • نکات مشاوره ای
      • ضرایب و گرایش ها
      • ظرفیت پذیرش
      • مصاحبه با رتبه های برتر
      • کارنامه رتبه های برتر
      • مشاوره با رتبه برتر
      • واحدهای درسی دانشگاه
      • تخمین تراز
    • روانشناسی ۲
      • منابع
      • مشاوره با رتبه برتر
    • علوم شناختی
      • منابع
      • کارنامه رتبه های برتر
      • مشاوره با رتبه برتر
    • نکات کنکوری
    • متون زبان تخصصی
  • کنکور دکتری
    • منابع
    • مواد امتحانی و گرایش ها
    • نکات مشاوره ای
    • تحلیل آزمون دکتری
    • پاسخ تشریحی سوالات
    • تخمین تراز
    • مصاحبه با رتبه های برتر
    • کارنامه رتبه های برتر
    • ظرفیت پذیرش
    • جدول امتیازدهی مصاحبه
  • کنکور بهداشت
    • ارشد بهداشت
      • ظرفیت پذیرش
      • منابع
      • دروس و ضرایب
      • کارنامه رتبه های برتر
      • مصاحبه با رتبه های برتر
    • دکتری بهداشت
      • منابع
      • رشته ها
      • دانشگاه ها
      • مدرک زبان
      • مصاحبه با رتبه های برتر
      • کارنامه رتبه های برتر
  • همکاری در تولید محتوا

نام درس: روانشناسی مصرف کننده

هدف کلی درس

تسلط دانشجویان بر مفاهیم، عوامل و نظریه­ های مختلف در ارتباط با درک رفتار مصرف کننده

مقطع تحصیلی

کارشناسی ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی

تعداد واحد

۲ واحد

نوع درس

نظری

نوع واحد

اختیاری

پیش نیاز

سرفصل مطالب:

– مبانی و مقدمات

– تاثیر عوامل درونی و بیرونی بر رفتار مصرف کننده

– تفاوت­ های میان فرهنگی در رفتار مصرف کننده؛ ارزش­های غیرگرایانه، محیط­ گرایانه و فردگرایانه؛ تفاوت­ های فرهنگی در ارتباطات غیرکلامی و نقش آن در رفتار مصرف کننده

– تاثیر گروه بر رفتار مصرف کننده؛ ارتباطات درونی گروه­ ها و نقش رهبران عقیده؛ توسعه نوآوری

– نقش ادراک در رفتار مصرف کننده؛ قرار گرفتن در معرض اطلاعات، تعبیر و تفسیر پیام­ های تبلیغاتی؛

تنظیم استراتژی بازاریابی مبتنی بر فرایند ادراک مصرف کننده

– نقش حافظه و یادگیری در رفتار مصرف کننده و تبلیغات؛ موضع­ یابی محصول و موضع­یابی مجدد؛ تصویر نام تجاری و ارزش سهم نام تجاری

– انگیزش، شخصیت و عواطف مصرف کننده؛ نظریه­ های انگیزش؛ انواع انگیزه­ ها و نقش آن­ها در رفتار مصرف کننده؛ استفاده از انگیزش شخصیت و عواطف در تدوین استراتژی بازاریابی

– عوامل موقعیتی تاثیرگذار بر فرایند تصمیم­ گیری مصرف کننده؛ ویژگی­های موقعیتی مانند ویژگی­ های محیط فیزیکی رنگ­ ها، رایحه، موسیقی و غیره

– رفتار مصرف کننده از دیدگاه اسلام؛ مبانی رفتار مصرف کننده در اقتصاد اسلامی و تفاوت آن با اقتصاد متعارف

من برای یادگیری بهتر این درس ایده ای دارم
منابع اصلی
منابع برای مطالعه بیشتر
منابع اصلی

– رفتار مصرف کننده تالیف دل هاوکینز، راجر بست، کنث کانی؛ ترجمه احمد روستا و عطیه بطحایی (چاپ اول ۱۳۸۵). تهران: انتشارات سارگل

– الگوی تخصیص درآمد و نظریه رفتار مصرف کننده مسلمان (۱۳۸۸). نوشته سیدرضا حسینی، سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

– سی­موون، جی. و مینور، ام. اس. (۱۳۸۶). رفتار مصرف کننده: عوامل درونی و بیرونی، ترجمه: عباس صالح اردستانی و محمدرضا سعدی، تهران: جهان نو.

– مقاله بررسی اصول موضوعه رفتار مصرف کننده در اقتصاد اسلامی و اقتصاد متعارف. نوشته کیومرت سهیلی؛  محمدنقی نظرپور: دو فصلنامه علمی- تخصصی مطالعات اقتصاد اسلامی سال دوم، شماره دوم- بهار و تابستان ۱۳۸۹ صص. ۹۹ – ۱۲۴٫ 

Boyd, C. (2010). Consumer psychology. Maidenhead: Open University.

East, R., Wright, M., Vanhuele, M. (2008). Consumer behavior applications in marketing. New

York: Sage. 

Evans, M., Jamal A., Foxall G. (2009). Consumer behavior. (2nd edition). New York: Wiley Sons.

Graves, P. (2010). Consumer Psychology: The market research myth, the truth about consumers, and the psychology of shopping. London: Nicholas Brealey.

Hawkins, D., Mothersbaugh, D. (2010). Consumer beliavior. (11th edition). Boston: McGraw Hill.

Schiffman, L. G., and Kanuk, L. L. (2009). Consumer behavior.(8th edition) Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall International, Inc.

منابع برای مطالعه بیشتر

پرسش و پاسخ

  • پرسش و پاسخ کارشناسی ارشد
  • پرسش و پاسخ دکترا
  • مشاوره با رتبه های برتر
  • المپیاد روانشناسی

روانشناس شو

  • سیر تا پیاز روانشناسی
  • رغبت سنج شغلی روانشناسی
  • تغییر رشته به روانشناسی
  • از مهندسی به روانشناسی

محصولات

  • کتاب های روان آموز
  • برنامه نارنگی
  • طرح تبسم
  • دوره های آنلاین

آزمون ارشد روانشناسی

  • منابع آزمون ارشد روانشناسی
  • تفاوت ارشد بهداشت و علوم
  • تفاوت بالینی و عمومی
  • محاسبه نمره کل

نماد اعتماد

Twitter
Instagram
Telegram
Linkedin
  • شماره تماس: 02191077080