logolq2
021-91077080
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
    • معرفی مدیر سایت
    • معرفی همکاران
    • قوانین و مقررات
    • نشر دیجیتال
    • تماس با ما
  • فروشگاه
  • پرسش و پاسخ
    • کارشناسی ارشد
    • دکتری
    • سوالات درسی
  • دانلود رایگان
    • جزوات
      • روانشناسی رشد دکتر پورحسین
      • روش تحقیق دکتر فراهانی
    • دفترچه سوالات
      • کارشناسی ارشد
        • وزارت علوم
        • وزارت بهداشت
        • آزاد
      • دکتری
        • سراسری
        • وزارت بهداشت
        • آزاد
    • کتاب , PDF
  • کنکور ارشد
    • روانشناسی ۱
      • منابع
      • نکات مشاوره ای
      • ضرایب و گرایش ها
      • ظرفیت پذیرش
      • مصاحبه با رتبه های برتر
      • کارنامه رتبه های برتر
      • مشاوره با رتبه برتر
      • واحدهای درسی دانشگاه
      • تخمین تراز
    • روانشناسی ۲
      • منابع
      • مشاوره با رتبه برتر
    • علوم شناختی
      • منابع
      • کارنامه رتبه های برتر
      • مشاوره با رتبه برتر
    • نکات کنکوری
    • متون زبان تخصصی
  • کنکور دکتری
    • منابع
    • مواد امتحانی و گرایش ها
    • نکات مشاوره ای
    • تحلیل آزمون دکتری
    • پاسخ تشریحی سوالات
    • تخمین تراز
    • مصاحبه با رتبه های برتر
    • کارنامه رتبه های برتر
    • ظرفیت پذیرش
    • جدول امتیازدهی مصاحبه
  • کنکور بهداشت
    • ارشد بهداشت
      • ظرفیت پذیرش
      • منابع
      • دروس و ضرایب
      • کارنامه رتبه های برتر
      • مصاحبه با رتبه های برتر
    • دکتری بهداشت
      • منابع
      • رشته ها
      • دانشگاه ها
      • مدرک زبان
      • مصاحبه با رتبه های برتر
      • کارنامه رتبه های برتر
  • همکاری در تولید محتوا

نام درس: روش های روان درمانی انفرادی در کودکان و نوجوانان

هدف کلی درس

فراگیری مبانی و کاربرد روش ­های روان درمانی انفرادی در کودکان و نوجوانان

مقطع تحصیلی

کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک

تعداد واحد

۲ واحد

نوع درس

نظری-عملی بالینی

نوع واحد

اصلی

پیش نیاز

تشخیص و درمان اختلالات اضطرابی و خلقی، تتشخیص و درمان اختلالات رفتار ایذایی

سرفصل مطالب:

رفتار درمانی با کودکان و نوجوانان

 خاستگاه ­ها و مبانی رفتار درمانی

 روش ­های ارزیابی رفتاری

 تکنیک ­های رایج در رفتار درمانی

  روش ­های تقویت

  روش­ های آرام سازی

  روش­ های حساسیت زدایی

   مواجه سازی

  تمرین رفتار

شناخت درمانی در کودکان و نوجوانان

 خاستگاه ­ها و مبانی شناخت درمانی

  مفهوم سازی شناختی

  روش ­های تعیین افکار خودآیند منفی

  روش ­های مقابله یا افکار خودآیند منفی

  مروری بر روش­ های تعیین و مواجه با باور­های پایه

آشنایی اجمالی با درمان شناختی- رفتاری (CBT) در کودکان و نوجوانان

  خاستگاه ­ها و رویکرد­های مختلف در CBT

  اهداف و روش ­های ارزیابی شناختی- رفتاری

  ساختار جلسات CBT

کاربرد یکی از روش ­های فوق در درمان برخی از اختلالات زیر:

   اختلالات اضطرابی (اضطراب جدایی، اضطراب امتحان، حملات اضطرابی، وسواس، اختلال استرس حاد یا پس ضربه­ای)

  افسردگی

  عادات نامتناسب

  کمبود عزت نفس

  سازگاری اجتماعی

من برای یادگیری بهتر این درس ایده ای دارم
منابع اصلی
منابع برای مطالعه بیشتر
منابع اصلی

۱٫ Hersen, M. Clinical Behavior Therapy: Adults and Children. New York: Wiley, 2002.
2. Goldfried, M. R.; & Darison, G. C. Clinical Behavior Therapy. New York: Wiley, 1994.
3. Reinecke, M. A. Et al. Cognitive Therapy with Children and Adolescents. New York: The Guilford Press,. 1995.
4. Friedbery, R. et al. Clinical practice of Cognitive Therapy with Children and Adolescents. New York: The Guilford Press, 2002.
5. Stallard, P. Think Good, Feel Good: A cognitive Behavior Therapy Workbook for Children and Young People. London: Wiley, 2002.
6. Graham, P. Cognitive Behavior Therapy for Children and Families. Cambridge: Cambridge University Press, 1998.

منابع برای مطالعه بیشتر

پرسش و پاسخ

  • پرسش و پاسخ کارشناسی ارشد
  • پرسش و پاسخ دکترا
  • مشاوره با رتبه های برتر
  • المپیاد روانشناسی

روانشناس شو

  • سیر تا پیاز روانشناسی
  • رغبت سنج شغلی روانشناسی
  • تغییر رشته به روانشناسی
  • از مهندسی به روانشناسی

محصولات

  • کتاب های روان آموز
  • برنامه نارنگی
  • طرح تبسم
  • دوره های آنلاین

آزمون ارشد روانشناسی

  • منابع آزمون ارشد روانشناسی
  • تفاوت ارشد بهداشت و علوم
  • تفاوت بالینی و عمومی
  • محاسبه نمره کل

نماد اعتماد

Twitter
Instagram
Telegram
Linkedin
  • شماره تماس: 02191077080