نام درس: روش های روان درمانی گروهی در کودکان و نوجوانان
هدف کلی درس
فراگیری رویکردها و روش های گروه درمانی در کودکان و نوجوانان
مقطع تحصیلی
کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک
تعداد واحد
۲ واحد
نوع درس
نظری-عملی بالینی
نوع واحد
اصلی
پیش نیاز
تشخیص و درمان اختلالات اضطرابی و خلقی، تشخیص و درمان اختلالات رفتار ایذایی
سرفصل مطالب:
مروری بر تعاریف و مفاهیم گروه درمانی
مروری بر روش ها و رویکردهای مختلف گروه درمانی
گروه درمانی کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلالات اضطرابی
گروه درمانی کودکان و نوجوانان مبتلا به مشکلات کنترل خشم
گروه درمانی کودکان و نوجوانان با اعتماد به نفس پایین
گروه درمانی کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلالات خلقی
گروه درمانی کودکان و نوجوانان طلاق و جدایی
گروه درمانی کودکان و نوجوانان خجالتی
گروه درمانی کودکان و نوجوانان تک والدی
۱٫ Seligman, M.; & Marshak, L. E. Grup Psychotherapy: Interventions with Special Populations. Allyn and Bacon, 190.
2. Paley, K.; & Jongsma, A. E. The Group Psychotherapy: Treatment Planner. John Wiley & Sons Inc, 2000.
3. Yostcohlers, E B. Group cognitive Therapy: A Treatment Approach for Depressed Older Adults, 1986.