نام درس: فرهنگ سازمانی
هدف کلی درس
تسلط بر مفهوم فرهنگ سازمانی و عناصر، نمادها، شناخت ها و نیز فعالیت ها، ساختارها و قوانین سازمان که مشخصه پویایی سازمان می باشند.
مقطع تحصیلی
کارشناسی ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی
تعداد واحد
۲ واحد
نوع درس
نظری
نوع واحد
اختیاری
پیش نیاز
سرفصل مطالب:
– تعریف فرهنگ سازمانی
– تفاوت فرهنگ سازمانی و جو سازمانی
– دیدگاه ها و رویکردهای مختلف فرهنگ سازمانی
– تغییر فرهنگ سازمان
– مداخله ها جهت تغییر فرهنگ سازمان
– فرهنگ سنجی سازمان
منابع اصلی
– فرهنگ سازمانی، مولف: ادگار شاین/ مترجم: محمد ابراهیم محجوب/ نوبت چاپ: اول- پاییز ۸۳/ ناشر: فرا/ چاپ: دیدآور/
– مدیریت فرهنگ سازمانی، مولف: ادگار شاین/ مترجم: شمسالدین نوری نجفی و برزو فرهی پورزنجانی/ ۱۳۸۳
Schein, E. H. (2004). Organizational Culture and Leadership (3rd). San Francisco: JossyBass.
Frost, P.J., Moore, L.F., Louis, M. R., Lundberg, C. C., & Martin, J. (Eds).(1991). Reframing Organizational Culture, Newbery Park, CA: Sage.
منابع برای مطالعه بیشتر