نام درس: کاربرد آزمون ها (عینی، فرافکن و شناختی) در روان شناسی بالینی
هدف کلی درس
آشنایی با آزمون های عینی فرافکن و کاربرد آن ها در روان شناسی بالینی
مقطع تحصیلی
کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی
تعداد واحد
۳ واحد
نوع درس
عملی
نوع واحد
اصلی
پیش نیاز
ندارد
سرفصل مطالب:
برنامۀ این درس براساس انتخاب تعدادی از آزمون های معتبر و مورد نیاز برای سنجش توانمندی ها و اختلال های عمدتاٌ شناختی تدوین می شود. در این درس، مبانی نظری، مفاهیم، سازه ها، فرایند ساخت، موارد روش اجراء، نمره گذاری، تفسیر نتایج و موارد کاربرد آزمون تدریس می شود. بعلاوه، دانشجو باید روش استفاده از هر آزمون در دو زمینۀ بالینی و پژوهشی آشنا شود.
۱-Comprehensive Handbook of Psychological Assessment, Volume 1, Intellectual and Neuropsychological Assessment GeraldGoldstein, Sue R. Beers (2003)
2-Comprehensive Handbook of Psychological Assessment, Volume 2, Personality Assessment Mark J. Hilsenroth, Daniel L. Segal & Michel Hersen (2003).Wiley.
3-Comprehensive Handbook of Psychological Assessment, Volume 3, Behavioral AssessmentStephen N. Haynes, Elaine M. Heiby & Michel Hersen (2003).Wiley.
4-Comprehensive Handbook of Psychological Assessment, Volume 4, Industrial and Organizational Assessment Wi; ey. Jay C. Thomas & Michel Hersen (2003)
5- Essentials of Behavioral Assessment Wiley. Michael C. Ramsay, Cecil R. Reynolds & R. W. Kamphaus (2002)
6- Essentials of Millon Inventories Assessment, 2nd Edition Stephen Strack, Ph.D. (2002). Wiley.
7- Essentials of MMPI-2 Assessment David S. Nichols (2001). Wiley.
8- Essentials of MMPI-A Assessment Robert P. Archer & Radhika Krishnamurthy (2001).Wiley.
9- Essentials of Outcome Assessment Benjamin M. Ogles, Michael J. Lambert & Scott A. Fields (2002). Wiley.
10-Essentials of 16PF Assessment Heather E. P. Cattell & James M. Schuerger (2003). Wiley.
11- Essentials of Psychological testing Susana Urbina (2004). Wiley.
12- Essentials of Rorschach Assessment Tara Rose, Michael P. Maloney, Nancy Kaser-Boyd January 2001, Paperback
13- Essentials 0f TAT and Other Storytelling Techniques Assessment Hedwig Teglasi (2001). Wiley.
14- Interpreting Personality Tests: A Clinical Manual for the MMPI-2, MCMIIll, CPI-R, and 16PF Robert J. Craig (1999). Wiley.
15-The Rorschach, A Comprehensive System, Volume 1, Basic Foundations and Principles of Interpretation, 4th Edition John E. Exner, Jr (2002).Wiley.
16-The Rorschach, A Comprehensive System, Volume Two, Advanced Interpretation, 3rd Edition John E. Exner, Jr.& Phi lip Erdberg (2005).Wiley. The Rorschach, A Comprehensive System, Volume 3, Assessment of Children and Adolescents, 2nd Edition John E. Exner, Jr.& Irving B. Weiner (1994).Wiley.
17-Comprehensive Handbook of Psychological Assessment, Volume 2, Personality Assessment. Wiley.Mark J. Hilsenroth, Daniel L. Segal, Michel Hersen (2003)
۱۸-Comprehensive Handbook of Psychological Assessment, Volume 3, Behavioral Assessment. Stephen N. Haynes, Elaine M. Heiby, Michel Hersen (2003). Wiley.
19-Comprehensive Handbook of Psychological Assessment, Volume 4, Industrial and Organizational Assessment. Jay C. Thomas, Michel Hersen (2003). Wiley.
20-Essentials of Behavioral Assessment. Wiley.Michael C. Ramsay, Cecil R. Reynolds, R. W. Kamphaus (2002) Essentials of WAIS -Ill Assessment Wiley.Alan S. Kaufman, Elizabeth O. Lichtenberger (1999)
21-Essentials ofWIAT-1I and KTEA-II Assessment. Wiley. Elizabetb O. Lichtenberger, Donna R. Smith (2005)
22-Essentials of WISC-IV Assessment. Dawn P. Flanagan, Alan S. Kaufman (2004). Wiley.
23-Essentials of WJ III Cognitive Abilities Assessment. Fredrick A. Schrank, Dawn P. Flanagan, Richard W. Woodcock & Jennifer T. Wiley. Mascolo (2002)
24-Essentials of WJ III Tests of Achievement Assessment. Nancy Mather, Barbara J. Wendling & Richard W. Woodcock (2001).Wiley.
25-Psychodiagnostic Assessment of Children: Dimensional and Categorical Approaches. Kindy W. Kamphaus, lonathan M. Campbell (2006). Wiley.
26-Psychodiagnostic Assessment of Children: Dimensional and Categorical Approaches. Randy W. Kamphaus, Jonathan M. Campbell (2006).Wiley.