کنکور دکتری روانشناسی ۹۵ چطور بود؟

خداقوت و خسته نباشید!

در این جا می توانید تجربیات خود را در کنکور دکتری روانشناسی ۹۴- ۹۵ با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید. لطفا برای ما بگویید که:

تغییری در مباحث و منابع مهم وجود داشت یا کنکور شبیه سالهای گذشته بود؟

آیا از DSM-5 سوالی طرح شده بود؟

از دروس جدید یادگیری و شخصیت به چه شکل سوال طرح شده بود؟

درجه دشواری دروس چطور بود؟ آیا سوالی بود که به نظر شما اشتباه باشد؟ و …

دفترچه و کلید سوالات به محض انتشار از سایت سنجش در سایت روان آموز قرار خواهد گرفت تا فضایی برای تبادل اطلاعات در این زمینه فراهم گردد. همچنین پس از انتشار کلید می توانید با استفاده از نرم افزار تخمین تراز موجود در سایت، تراز احتمالی خود را طبق سال گذشته تخمین بزنید. در زمان انتخاب دانشگاه و مصاحبه ها نیز در خدمت شما خواهیم بود.

برای تخمین نمره کل (تراز) خود اینجا کلیک کنید

avatar
18 نظرات
12 پاسخ ها
0 دنبال کنندگان
 
مورد توجه واقع شده ترین نظر
نظرات پرطرفدار
19 نویسنده
سارامصطفیمرتضیروانشناسی عمومی2016leila نویسندگان نظرات اخیر
  اشتراک  
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
به من خبر بده
سارا
مهمان
سارا

سلام خانم خجوی عزیزم
بانو جان طاعات قبول
میگن آزموم آبان دکتری برگزار نمیشه
راست میگن ؟
تو سایت پی اچ دی تست نوشته شده
این که خیلی بده

مصطفی
مهمان
مصطفی

با عرض سلام‌و‌خسته نباشید خدمت شما. بنده یه سوال برام پیش آمده. بر فرض مثال، اگر کسی امسال هم زبان، هم تخصصی و هم استعداد رو ۳۰ درصد بزنه و مثلا ترازش بشه ۳۸۰۰، و سال بعد هم امتحان رو به همین نحو بزنه، بازم ترازش میشه ۳۸۰۰؟ یا اینکه تراز یک فرد به ضرایب سایر شرکت کنندگان وابسته هستش؟؟؟
اگر به ضرایب سایر دوستان‌وابسته هست پس محاسبه آنلاین سایت شما اشتباهه؟

مرتضی
مهمان
مرتضی

با سلام و تشکر
لطفا منابع مهم ترجمه dsm-v رو به ترتیب اهمیت ذکر بفرمائید

مجتبی
مهمان
مجتبی

بله مرحله ۴حسی حرکتی همون دورانی ثانوی در موقعیت جدیده، دورانی ثانوی میشه مرحله ۳

روانشناسی عمومی2016
مهمان
روانشناسی عمومی2016

مرحله ۴ حسی حرکتی درستره – تولمن- شخصیت مرزی- اضطراب فراگیر چون مستمر و دائمی امده بود

مجتبی
مهمان
مجتبی

۲۶دورانی ثانوی در موقعیت جدید

مجتبی
مهمان
مجتبی

سوال۱،پدیدارشناسی
۲تحلیل کواریانس
۸همزمان
۱۱تحقیق و توسعه/بنیادی
۱۲شبه ازمایشی،۱۳ درهم تنیده ،۱۴گلوله برفی،۱۶اندازه اثر،۱۸مولفه های اصلی
۱۹اعتبار،۲۰منفرد بودن،۲۱مولفه های اصلی، ۲۲خی دو
۲۶دورانی ثانوی، ۲۷برون سیستم، ۲۸فراشناخت،۲۹ میکروژنز زدم پاک کردم زدم اورتوژنیک ولی میکروژنز فک کنم صحیح باشه
۳۰پیش ساخت گرایی،۳۱ من زدم علم فرمانش ظاهرا میگن پردازش اطلاعاته، ۳۲ اعتماد،۳۳لنگر ایمن،۳۴اپی ژنتیک،۳۵دلبستگی نخستین،۳۶درونی سازی،۳۷ شایستگی فک کنم اشتباهه،۳۸عدالت احتماعی،۴۰تقویت منفی،۴۶منطقه تقریبی رشد،۵۱شناختی،۵۲ اشپیتز و…. ،۵۴ سایه، ۵۵بخشی از چهره یا جانشین،۵۶فرد نگر ادلر
۶۰گلدشتاین خودشکوفایی،۶۲روان تحلیلگری،۶۳ اضطراب،۶۴اضطراب بیماری،۶۶انکار ، ۶۷باقی مانده،۶۹هستی گرایی
۷۰دوپامین،۷۱اجتنابی،۷۳ وحشتزدگی،۷۴ابعادی،۷۵وابسته، و دو سه تا دیگه فراموش کردم یادداشت کنم مثلا یه سوال بود گزینه بازماندن زدم

مجتبی
مهمان
مجتبی

طبقه بندی ابعادی بود،

طناز
مهمان
طناز

سلام
بنظرم آماروروش تحقیق رشته حسابداری ومدیریت بود!خیلی بد بودفقط سه تا زدم. آسیب خوب بود، یادگیری سخت بود استعداد متوسط بود. من اختلال اراده را وابسته زدم.کسی میداند و مطمئنه یادزدودگی جسمی، پیش گستر بود ؟؟و طبقه بندی ابعادی بود ؟
باتشکر

حمیده
مهمان
حمیده

طبقه بندی رو مطمئنم ابعادیه

بهناز
مهمان
بهناز

طبقه بندی ابعادی بود. پاسخ من برای اختلال اراده، اختلال شخصیت وابسته بود.
با آرزوی موفقیت و پیروزی برای همه کنکوری ها.

ضحی
مهمان
ضحی

به نظر من سوالات زبان و استعداد نسبتا خوب بود
ولی دروس اختصاصی خیلی بد بودند. اصلا از مباحث مهمی سوال نیومده بود. تعداد سوالات یادگیری هم زیاد بود.
جواب سوال هم اختلال اسکیزوفرنی بود. جزو علایم منفی اسکیزوفرنی هست هر چند خودم از روی بیدقتی اختلال وابسته زدم متاسفانه.

فاطمه
مهمان
فاطمه

تغییرات زیاد بود ما حتی یک سوال هم از اسیب کودکی نداشتیم. سوالات یادگیری هم سهم زیادی از سوالات بودن و من ترجیح میدادم مثل سالهای گذشته ۵۰تا سوال امار و روش تحقیق باشه نه این که یهویی بشه ۲۵تا

Saba
مهمان
Saba

اختلال اراده ضد اجتماعی هست، منم اشتباهی زدم مرزی 🙂 🙂 🙂 🙂 خب اونم اراده نداره دیگه:-) 🙂 . بین مرزی و ضد اجتماعی شک داشتم. تازه وابسته هم اراده نداره،
فکر کنم از کاپلان اومده.

ضعف اراده (aboulia) یا بی‌ارادگی،کاهش تکانه در فکر یا عمل (مثلاً فقدان آرزو) است به همراه بی‌تفاوتی به پیامدهای عمل در نتیجه نقص عصب‌شناختی، افسردگی، و روان‌گسیختگی.
کاهش و فقدان کنترل تکانه در شخصیت مرزی هم هست. 🙂 منتهی اگه کتاب ملاک باشه، میشه اختلال شخصیت اجتماعی.

سوالای سخت نیومده بود. راحت ها رو هم که غلط زدیم. در نتیجه باز فرقی نداره.:-)
از همه بدتر اینه که همه گرایش ها با هم بودن. از استثنایی که چیزی نبود. یکی قبول بشه واقعا خنده داره:-) 🙂 🙂 🙂

حسین
مهمان
حسین

سلام دوستان

به نظر من سوالات نسبت به سوالات سال های پیش، خصوصا از ۹۰ به این طرف، اصلا خوب نبود، بعضی سوالات کاملا پرت بودن. در کل به نظر میومد تو همه درسا غیر از آمار و روش تحقیق، اصلا به موضوعات و مفاهیم مهم توجه نشده و صرفا یه سری سوال طراحی شده که کنکور برگزار شه! با دوستان دیگه که فرمودن شخصیت و اسیب شناسی بیشتر به سمت شخصیت گرایش داشت، موافقم. من روی اکثر اختلالات تسلط داشتم، خصوصا اختلالات خلقی و تروما اما هیچ سوالی از اینا نیومد! و باز بدتر اینکه تو درس رشد موضوعات مهمی مثل همین نظریه کلبرگ یا مفاهیم اصلی و مهم پیاژه رو کاملا نادیده گرفته بودن…در کل، سوالات بی نهایت بی هدف بودن و شاید مضحک بودن، با این حال از عملکردم راضی هستم.

موفق باشید

مریم
مهمان
مریم

توی کتاب آسیب مدرسان شریف نوشته: یکی از مهمترین تابلوهای بالینی در اختلال اسکیزوفرنی فقدان اراده است. (Disturbances in volition)
البته نمیدونم از کدوم منبع نوشته.

امیر
مهمان
امیر

با سلام خدمت دوستان، امسال آمار و روش تحقیق خیلی مفهومی بود و به نسبت سالهای پیش کمتر سوالات حل کردنی داشت، به نظرم یه مقدار نیاز داشت spss رو مفهومی بدونی. سوالات یادگیری خیلی سخت بود و فک کنم از سال آینده تمرکز بیشتری بر روی این درس به نسبت رشد شود. از نشانه شناسی و اختلالات dsm اصلا خبری نبود و اکثر سوالات مربوط شخصیت بود. استعداد تحصیلیش خوب بود ولی زبانش خیلی سخت بود.
در جواب آقا سیامک من اختلال وابسته رو زدم.

احسان
مهمان
احسان

با عرض سلام. یک نفر باید به آقایان طراح سوالات آمار یادآوری کنه که در دفترچه ی کنکور قید شده که قراره سوالات آمار و روش تحقیق در سطح کارشناسی باشه!! من کل کتاب آمار انتشارات پوران پژوهش را خوانده بودم و حتی تمام فرمولها را هم حفظ کرده بودم. اما تقریبا به هیچکدام از سوالات این درس نتوانستم پاسخ بدم! اکثر مسائل از موضوعات رگرسیون چند متغیره، تحلیل مسیر، اندازه اثر، ماتریس همبستگی! و اینجور چیزها طرح شده بود و چنان از منابعی که مرسوم است و سوالات دو سال گذشته فاصله داشت که حتی این به نظر میرسید که سوالات آمار یک رشته ی تحصیلی دیگر را اشتباها برای ما گذاشته اند!!

مریم
مهمان
مریم

بخش آمار و روش تحقیق برای من خیلی سخت بود و انگار خوندن و نخوندنم هیچ فرقی نمی کرد. بیشتر مربوط به معادلات ساختاری، رگرسیون بود و از احتمالات و حل مساله (اگه درست بگم سه تا مسله کوچیک) خبری نبود. اما باقی بخش ها سوالات خوب و معقول بودن. کتاب فیست و شولتز می تونم بگم کامل پوشش میداد شخصیت رو. و برای یادگیری هم کتاب هرگنهان کافی بود.
من برای استعداد و زبان وقت کم آوردم. و متن دوم زبان جواب دادن بهش سخت بود.

سیامک
مهمان
سیامک

با سلام و آرزوی موفقیت برای داوطلبان کنکور دکتری ۹۵٫ بنده با ارشد علوم شناختی(روانشناسی شناختی) شرکت کرده بودم و فقط تست زده بودم. سوالات آمار و روش تحقیق به نسبت سخت بود. رشد و یادگیری خیلی خوب بود و خوشحالم که از گزل و والن سؤال ندیدم! کلا بهترین بخش همین رشد و یادگیری بود. آسیب و شخصیت متاسفانه خیلی بد طراحی شده بود. تمرکز اصلی روی شخصیت بود. آُسیب شناسی خیلی کم بود.از تغییرات dsm 5 فقط یدونه داده بودن. از اختلالات دوران کودکی هم خبری نبود. فقط یه سوال از بقیه دوستان دارم که اختلال اراده در کدوم اختلال بود؟ وابسته یا مرزی؟؟

هدفم هم دکترای روانشناسی تربیتی هست.

مریم
مهمان
مریم

سلام خسته نباشی
اختلال اراده مربوط به اسکیزوفرنی

حمیده
مهمان
حمیده

سلام. به نظر من هم امار خیلی سخت بود. ولی من خوشحال میشدم اگر از گزل و والن میومد. روی نظریه ها مسلط بودم. اختلال اراده واسه اختلال شخصیت ضداجتماعی هستش.

مجتبی
مهمان
مجتبی

سلام و خسته نباشید خدمت شما و همه داوطلبان کنکور دکتری۹۵/به نظر من امسال کنکور بهتر بود مخصوصا درس آمار و روش تحقیق اگه کتاب تحقیق سرمد و آمیخته بازرگان کسی میخوند سوالات میشد جواب داد، توی رشد و یادگیری رشد خوب بود یادگیری تقریبا سخت البته برای ما که بالینی خوندیم ، شخصیت و آسیب به نظرم خوب بود

مجتبی
مهمان
مجتبی

اختلال اراده میشد وابسته البته با ۷۰درصد شک زدم

حمیده
مهمان
حمیده

من هم زدم وابسته اما میشه ضد اجتماعی

مریم
مهمان
مریم

اختلال اراده مربوط به اختلال شخصیت وابسته هست. به نظر من رشد، زبان و روش تحقیق خوب بود، آسیب متوسط. با قسمت محاسبه آنلاین نمره کل درصدهای تقریبی رو وارد می کنم ترازم عالی میشه که! جریان چیه؟ 🙂

leila
مهمان
leila

سلام . فکر کنم وابسته