نام درس: کودکان استثنایی
هدف کلی درس
کودکان استثنایی
مقطع تحصیلی
کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی
تعداد واحد
۳ واحد
نوع درس
نظری-عملی
نوع واحد
اصلی
پیش نیاز
ندارد
سرفصل مطالب:
تعریف کودکان استثنایی
طبقه بندی
علل و طرق تشخیص و نیز روش های بهسازی و تربیت آنان مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و عملاً با این نوع کودکان و وضع و حال آن ها آشنایی حاصل می گردد.
آشنایی با چگونگی تست کردن کودکان عقب مانده ذهنی
یادگیری روش های مختلف آموزش به کودکان استثنایی
۱٫ M. Robinson , the Mentaly Retarded Child B. Robinson.
2. Exceptional children (Journal).
۱٫ آموزش و مشاهده کودکان استثنایی: دکتر فتح الدین و دکتر نوابی نژاد
۲٫ عقب ماندگی ذهنی: دکتر سلیمی اشکوری
۳٫ تحصیل و رفتار کودک: دکتر هادی سلیمی اشکوری
۴٫ روانشناسی عقب ماندگی ذهنی: دکتر غلامعلی افروز
۵٫ روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی بهروز میلامی فر
۶٫ کودکان عقب مانده ذهنی ابراهیم هاشمی
۷٫ آموزش و پرورش کودکان عقب مانده ذهنی ساموئل کرک – ارویل جانسون، ترجمه مجید مهدی زاده.