روان آموز

کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی

نام درس: کودکان استثنایی

هدف کلی درس

کودکان استثنایی

مقطع تحصیلی

کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی

تعداد واحد

۳ واحد

نوع درس

نظری-عملی

نوع واحد

اصلی

پیش نیاز

ندارد

سرفصل مطالب:

تعریف کودکان استثنایی

طبقه بندی

علل و طرق تشخیص و نیز روش های بهسازی و تربیت آنان مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و عملاً با این نوع کودکان و وضع و حال آن ها آشنایی حاصل می گردد.

آشنایی با چگونگی تست کردن کودکان عقب مانده ذهنی

یادگیری روش های مختلف آموزش به کودکان استثنایی

من برای یادگیری بهتر این درس ایده ای دارم
منابع اصلی
منابع برای مطالعه بیشتر
منابع اصلی

۱٫ M. Robinson , the Mentaly Retarded Child B. Robinson.
2. Exceptional children (Journal).

منابع برای مطالعه بیشتر

۱٫ آموزش و مشاهده کودکان استثنایی: دکتر فتح الدین و دکتر نوابی نژاد
۲٫ عقب ماندگی ذهنی: دکتر سلیمی اشکوری
۳٫ تحصیل و رفتار کودک: دکتر هادی سلیمی اشکوری
۴٫ روانشناسی عقب ماندگی ذهنی: دکتر غلامعلی افروز
۵٫ روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی بهروز میلامی فر
۶٫ کودکان عقب مانده ذهنی ابراهیم هاشمی
۷٫ آموزش و پرورش کودکان عقب مانده ذهنی ساموئل کرک – ارویل جانسون، ترجمه مجید مهدی زاده.