نام درس: یادگیری و تفکر
هدف کلی درس
مطالعه و تحقیق در یکی از پیچیده ترین مسائل روانشناسی یادگیری و تفکر از طریق بررسی بحث های نظری و انتقادی و آزمایش هایی که در رابطه با یادگیری و تفکر موجود است.
مقطع تحصیلی
کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی
تعداد واحد
۲ واحد
نوع درس
نظری
نوع واحد
اصلی
پیش نیاز
ندارد
سرفصل مطالب:
اهمیت یادگیری
ماهیت یادگیری
ارتباط رشد با یادگیری
نظریه های مختلف یادگیری
تحقیقات و مطالعات جدید در زمینه یادگیری
تئوری های موجود درباره شناخت مفهوم، جداسازی تجربیات، چگونگی مطالعه تفکر پویایی تفکر و حل مسئله، استدلال، خلاقیت، ارزشیابی خلاقیت، تحلیل فرایند خلاقیت، کوشش هایی که در جهت توسعه و گسترش خلاقیت بکار برده می شود.
منابع اصلی
۱٫ Theories of Learning (5th ed., 1981) Bower and Hilgard.
2. Learning A. survey of Psychological interpretation (1985) Winfred F.Hill
3. The Principles of Learning and Behavior (1986) Domjan.
منابع برای مطالعه بیشتر
۱٫ تفکر منطقی تالیف دکتر علی شریعتمداری
۲٫ روانشناسی یادگیری و تدریس تالیف دکتر علی اکبر سیف
۳٫ اندیشه و زبان ترجمه دکتر قاسم زاده