نام درس: ارزشیابی طرح ها و برنامه ریزی آموزش و پرورش
هدف کلی درس
ارزشیابی طرح ها و برنامهریزی آموزش و پرورش
سرفصل مطالب:
– مفهوم ارزشیابی آموزشی و سیر تکوینی این مفهوم
2- ارزشیابی بعنوان پژوهشی نظام یافته و مقایسه آن با تحقیق.
3- الگوهای ارزشیابی آموزشی، انواع، خصوصیات، عملکرد.
3-1- الگوهای مبتنی بر هدفها.
3-2- الگوهای مبتنی بر ملاکهای درونی.
3-3- الگوهای مبتنی بر ملاکهای بیرونی.
3-4- الگوهای تصمیمگیری.
3-5- روندهای نو.
4- ارتباط ارزشیابی و اندازهگیری
5- انواع اندازهگیریها.
6- ارزیابی موضوعاتی که قابل اندازهگیری نیستند.
7- تحلیل دادهها(کاربرد روشهای آماری)
8- طرح ارزشیابی.
9- تفسیر نتایج ارزیابی برای تصمیمگیری.
10- تحلیل هزینه فایده طرحها
بازرگانان، عباس: مقدمهای بر ارزیابی آموزشی و الگوهای آن” دانشگاه بوعلی سینا 1357.
مولا، ه . س : ارزیابی آموزشی و کاربرد آن در سوادآموزی تابعی، ترجمه دکتر عباس.
بازرگان. مرکز نشر دانشگاهی تهران، 1462.
بلوم و همکاران: ارزشیابی تکوینی و ارزشیابی عمومی، ترجمه ابراهیم عظیمی، دانشگاه تربیت معلم 55