مصاحبه با رتبه 5 ارشد روانشناسی

افتخار داریم که با جناب آقای محسن علیزاده، رتبه 5 کنکور ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت سال 95 مصاحبه می کنیم. از طرف مجموعه روان آموز و همراهان خوبمان به ایشان تبریک می گوییم.

 

  • لطف می کنید خودتون رو برای دوستان معرفی کنید

سلام , محسن علیزاده هستم

 

  • جناب علیزاده متولد چه سالی هستید کارشناسی رو کجا خوندید و فارغ التحصیل چه سالی هستید؟

متولد 1369 هستم , کارشناسی رو در دانشگاه پیام نور مشهد خوندم و فارغ التحصیل تابستان  94 هستم

 

  • پس شما هم جزو اون دسته ای هستید که به ما نشون میده با کارشناسی در دانشگاه پیام نور هم میشه رتبه تک رقمی آورد.

بله , من معتقدم اینکه در چه شرایطی کارشناسی رو خونده باشیم , در موفقیت ازمون ارشد سهم کمی داره

 

  • کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟

دوران دانشجویی , در دانشگاه پیام نور زیاد پویا نیست و دانشجو منفعلانه فقط کتاب میخونه , اما من سعی کردم با فعالیت های علمی خارج دانشگاه این کمبود هارو جبران کنم.

 

  •  چون منابعتون متفاوته احتمالا تلاش بیشتری لازم داره اما قطعا شدنیه. سال اول بود که کنکور ارشد شرکت می کردید؟

سال گذشته بصورت ازمایشی شرکت کردم

 

  • علوم هم شرکت کردید یا فقط ارشد وزارت بهداشت ؟

علوم هم شرکت کردم اما تمرکزم روی کنکور بهداشت بود.

 

  • الان این سوال برای دوستانتون پیش میاد که من میتونم علوم و بهداشت رو با هم بخونم یا خیر؟ نظر شما چیه؟ منظورتون از اینکه تمرکزم روی بهداشت بود اینه که منابع علوم رو توی برنامه نداشتید؟

این سوال پاسخ روشنی نداره , اما اگر با برنامه ریزی باشه قطعا شدنیه , منابع اصلی هردو کنکور یکی هستن، اما برای نتیجه خوب باید منابع تکمیلی هم خونده بشه .پیشنهاد من اینکه روی ی کنکور تمرکز کنن من برنامه ریزیم روی منابع بهداشت بود , اما از منابع علوم هم استفاده میکردم.

 

  • شما از کی مطالعه رو شروع کردید؟

پارسال کنکور رو بصورت ازمایشی شرکت کرده بودم و با منابع اشنایی کمی داشتم. تابستان رو روی زبان تمرکز کردم و از اول پاییز منابع اصلی تر رو شروع کردم , اما مطالعه جدی من از بهمن ماه شروع شد.

 

  • برنامه ریزی خاصی برای دروس داشتید؟ منظورم برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت هست.

کنکور , بخصوص کنکور بهداشت بدلیل گستردگی منابع و نوع سوالات , ایجاب میکنه که  منابع رو بصورت دوره ایی مرور کنیم , برنامه ریزی من هم بر همین اساس بود , یعنی طوری که منابع دایم در حال مرور باشه. من معتقدم , نگهداری کردن از آموزه های قبلی به اندازه پیشروی در منابع اهمیت داره.

 

  • چطور مرور می کردید؟ چون این مشکل خیلی از داوطلبان هست که نمی دونند چطور مرور انجام بدن. میتونین برنامه ریزتیون در این زمینه رو جزئی تر بهمون بگید؟ البته میدونین که برنامه ریزی شخصی هست اما ما از برنامه هر رتبه تک رقمی تجربه های خوبی کسب می کنیم.

برنامه من طوری چیده شده بود ک بصورت تراکمی رشد میکرد , یعنی اگر از یک کتاب یک فصل رو خونده بودم و از کتاب دیگه دو فصل , اول خونده ها مرور میشد و بعد از مرور سراغ فصل های جدید میرفتم و این برنامه تا تموم شدن منابع ادامه داشت.

 

  • همه دروس در هفته بود؟

بله

 

  • خوب پس قبل از اینکه درس اون روز شروع بشه مرورش انجام می شد.

بله درسته

 

  • ما هر چه در مطالعه جلوتر میریم فصل های مطالعه شده بیشتر میشن و مطالب زیادی برای مرور خواهیم داشت. شما با فصل های قبلی که هفته های قبل خونده بودین چیکار می کردین؟ آیا روزی در هفته برای مرور کلی داشتید یا اینکه برنامه دیگه ای داشتید؟

برای بعضی دروس مثل فیزیولوژیک و رشد , نکات رو خلاصه برداری میکردم, و اون هارو مطالعه میکردم , اما برای منابعی مثل نظریه های روان درمانی , جمله های مهم رو هایلایت میکردم و نکات کلیدی رو داخل خود کتاب مینوشتم , این مرور رو کوتاه میکرد , بعلاوه اینکه به یاداوری و تحکیم حافظه هم کمک میکرد. با این روش شما میتونید چندین فصل رو در زمان کوتاهی مرور کنید. برنامه ریزی مطالعاتی من برای 3 دور تنظیم شده بود

  • مرسی از توضیحتون. تاکید شما به مرور خیلی مهم بود و چیزی که ما هم بر اون همیشه تاکید ویژه داریم. از حرف های شما متوجه شدیم که حتما قبل از خوندن مبحث جدید مطالب قبلی رو دوره کنیم و برای اینکه بتونیم در زمان کوتاهی دوره رو انجام بدیم حتما نکات کلیدی رو برای خودمون بنویسیم و لازم هم نیست که خلاصه برداری کنیم فقط یک سری نکات مثلا داخل کتاب که بتونیم سریع بهشون نگاه کنیم. البته من توصیه ام این هست که مثلا یک روز رو در هفته هم خالی کنیم برای مرورهای کلی و جمع بندی مطالبی که تا اون موقع خوندیم. یا در ماه روزهایی رو خالی کنیم.
  • در برنامه درسیتون تفریح هم جایی داشت؟

بله من از پاییز کوهنوردی رو شروع کردم , هم تفریحه و هم ورزش و به لحاظ روانی هم بسیار سازنده است. توصیه میکنم که دوستان هم حتما یک برنامه تفریحی و ورزشی ثابت داشته باشن.

 

  • منابع بهداشت توسط خودشون معرفی میشه. اما شما هم لطف کنید منابعی که برای هر درس مطالعه کردید رو بفرمایید و اینکه اولویت با کدام هاست.

بسته به زمان باقی مونده تا کنکور منابع باید اولویت بندی بشن , اما اگر زمان کافی باشه ,بعد از زبان , اولویت رو حتما به کاپلان میدم , برای بهداشت ضرورت داره که همه ی فصلای کاپلان خونده بشه. کاپلان سایه سنگینی روی همه دروس داره , تقریبا در تمامی ماده های مورد ازمون از کاپلان ردی هست، حتی در شخصیت , رواندرمانی و رشد

 

  • سوال دیگه اکثر دوستان این هست که کاپلان دی اس ام 4 یا دی اس ام 5 رو باید بخونیم؟ و ترجمه چه کسی رو پیشنهاد می کنید؟

قطعا ترجمه دکتر رضاعی , و DSM5

البته اشاره کنم که سوالات چند سال گذشته اسیب شناسی وزارت بهداشت , کمتر روی ملاک هایی که تغییر کرده تمرکز داشته , تمرکز بیشتر روی تشخیص , ماهیت و تشخیص افتراقی هست.

 

  • برای سایر منابع ارشد وزارت بهداشت چی خوندید؟

برای رشد، بعد مطالعه کتاب لورابرک، بهترین گزینه مجموعه روانشناسی رشد شماست، بصورت کامل و هردو جلد.

برای سایر دروس خود کتاب های معرفی شده توسط بهداشت رو مطالعه کردم.  برای مصاحبه بالینی و آزمون های روانی جزوه کیهان رو خوندم و برای روانشناسی عمومی هم تست های سال های گذشته علوم و بهداشت.

 

  • سطح زبانتون چطور بود و برای زبان چی خوندید؟

زبان تنها درسی بود که در دوران کارشناسی رد شدم , زبان رو از منفی 3% شروع کردم , کلاس های جناب دکتر قاسمی رو شرکت کردم و جزوه های ایشون رو هم خوندم. برای زبان حتما لازمه ک لغات پرکاربرد اکادمیک خونده بشه ک به لغات تافل نزدیکتره , تمرین و تکرار و امیدوار بودن در زبان حرف اولو میزنه

 

  • خوبه پس مشهدی های عزیز میتونن از کلاس ایشون  استفاده کنن.  من هم جزوه ای تستی از ایشون برای دکترا خوندم و مفید بود. شما زبان رو هر روز مطالعه می کردید؟

بله، زبان طبیعتش طوریه که باید روزانه مطالعه بشه. و هیچوقت بین مطالعه فاصله نیفته.

 

  • شما خودتون مشهد زندگی می کنید درسته؟ اطلاعات کنکوریتون رو از کجا کسب کردید؟

درسته، اطلاعتم رو بیشتر از سایت خوب شما می گرفتم که جا داره همینجا از شما و زحماتتون تشکر و قدردانی  کنم.

 

  • خیلی خوشحالم که نقشی در موفقیتتون داشتیم. باعث افتخار هست. لازمه به دوستان بگم که بعد هر دو کنکور بهداشت در دو سال اخیر شما بلافاصله دفترچه رو برای ما ارسال می کردید و از این جهت ما هم باید از شما تشکر کنیم

خواهش میکنم.

 

  • به نظر شما نوع تست های بهداشت با علوم چه فرقی دارند؟ شیوه خوندن برای بهداشت متفاوته؟

تست های بهداشت نسبت به علوم در مواقعی بسیار کلی تر و در مواقعی بسیار جزیی تره، یعنی گاهی سوال طوری طرح میشه که شما به کل فصل یا حتی کل اون کتاب باید تسلط داسته باشید، و گاهی طوری طرح میشه ک فقط باید عین اون مطلب رو خونده باشید، ازین نظر سوالات بهداشت غافلگیر کننده تر از علومه. برای علوم باید بر مبحث های خاص از منابع متفاوتی تسلط داشته باشیم، اما برای بهداشت تسلط کامل و یکپارچه روی یک منبع نیازه.

 

  • بله این طور تست ها رو میشه در بهداشت دید اشاره خوبی بود. بنابراین باید گفت در عین اینکه باید مفهومی خوند، باید تمام مطالب کتاب رو هم به شکل جزئی خوند. درسته؟

کاملا درسته

البته جدیدا در علوم هم می بینیم که از مباحثی که چندین سال هست سوال طرح نمیشه یا بخش هایی از کتاب که اهمیت نداشت سوال طرح میشه. از این جهت برای علوم هم توصیه ما همین هست.

 

  • شما قرار هست که انستیتو ادامه تحصیل بدین درسته؟

بله , انتخاب اولم بوده.

 

  • چه هدفی برای خودتون در مقطع ارشد تعیین کردید که فکر می کنید در این دانشگاه بهش می رسید؟ خوشحال میشیم که از هدف شخصیتون که قطعا انگیزه بزرگی برای تلاشتون بوده بیشتر بدونیم.

از دوران کارشناسی ک فعالیت های خارج دانشگاه داشتم، کمبود های علمی و فنی زیادی رو در فرایند کار میدیدم که با مطالبی ک یاد میگرفتیم مغایرت داشت، همیشه امیدوار بودم ادامه تحصیلم طوری باشه که این نقص ها که بیشتر بخاطر کار بالینی کمتره روی کارم تاثیر گذار نباشه و طوری اموزش ببینم ک به اصلاح و بهتر کردن اوضاع کمک کنم، وزارت بهداشت و مخصوصا انستیتو روانپزشکی که قطب روانشناسی بالینی ایران محسوب میشه قطعا راه حل این مشکل بود. هدف همه روانشناسان کمک به مردم و کمک به ارامش اونهاست، من هم از این قاعده مستثنی نیستم.

 

  • ما هم امیدواریم بتونید به هدفی که در ذهن دارید برسید. اگر توصیه خاصی به دوستان دارید که من در سوالاتم نپرسیدم خوشحال میشیم که بشنویم.

من به همه دوستان پیشنهاد میدم , اگر میخوان در فرایند کنکورارشد وزارت بهداشت و تحصیلاتشون موفق باشن حتما اگاهانه در این راه قدم بردارن. هدف خودشون رو واضح و قطعی مشخص کنن و براش تلاش کنن. قطعا طعم شیرین موفقیت همه خستگی هاشون رو از بین میبره

به عنوان کسی که زبان رو از صفر شروع کردم به دوستانم پیشنهاد میکنم از زبان نترسن و از همین حالا برای درصد بالای زبان تلاش کنن. اگر کارنامه منو ببینید زبان تقریبا نقش حمایت کننده درس های ضعیف تر رو داشته.

 

  • ممنون از وقتی که برای ما و دوستانتون در سایت روان آموز گذاشتید. آرزوی سربلندی و موفقیت های بیشتر براتون داریم.

خواهش میکنم باعث افتخارم بود در خدمت شما و دوستان بودم.

 

  • دوست داریم که جمله ای رو هم از شما به یادگار در روان آموز داشته باشیم.

هدف اگاهانه داشته باشید , برای هدفتون تلاش کنید و همیشه امیدوارانه ادامه بدید

65 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    • سلام متشکرم وقتتون بخیر بله میتونین هم از طریق سایت رزو رو انجام بدین هم با این شماره تماس بگیرین داخلی یک رزو رو از طریق پشتیبان انجام بدین خانم نافعه رسولی هستند برای وزارت بهداشت

  • با عرض سلام
    من دانشجوی ترم 4 کارشناسی روانشناسی هستم
    برام سوال پیش اومد که منظور ایشون از فعالیت های خارج دانشگاه چی بود؟
    چون من هم به این نوع فعالیت ها علاقه دارم.
    اگر امکانش هست از ایشون سوال کنید یا راه ارتباط با ایشون رو بفرمایید.
    با آرزوی موفقیت بیشتر برای ایشون
    و ممنون از شما

  • دیدگاه شما در انظار بررسی است.
    سلام خانم دکتر
    آیا کتاب روانشناسی زیستی جیمز کالات, ویراست جدیده کتاب روانشناسی فیزیولوژیکی جیمز کالات است, یا با اون فرق می کنه؟
    اگه همون کتابه آیا باید ویراست جدید رو بخونیم یا قبلی رو؟
    ممنون میشم جواب سوالمو بدید

  • سلام و خسته نباشید خدمت شما خانوم دکتر عزیز
    من چند سالی است که با سایت خوب و مفید شما آشنا شدم
    می خواستم به آقای علیزاده تبریک بگم برای میوه دادن درخت تلاش ها شون
    خودم شخصا سر کلاس های آموزش ایشون نشستم و متوجه شدم با اینکه در حال مطالعه برای کنکور هستند بسیار عالی و شبیه یه استاد پر تلاش و با تجربه تدریس می کنند و امیدوارم که در ادامه راه هم موفق باشن .
    یشه خانوم دکتر خجوی و آقای علیزاده در گوشه ای از ذهنم برای موفقیت در رشته مورد علاقه ام بودن .
    ممنون از راهنمایی هاتون
    شاد و پیروز باشید

  • سلام و
    خسته نباشید می گم خدمت خانوم دکتر عزیز
    چند سالی است که با سایت عالیتون آشنا شدم
    می خواستم تشکر کنم از تلاش ها و راهنمایی های بی اندازتون
    و تبریک بگم به آقای علیزاده
    برای میوه دادن درخت تلاش هاشون
    من شخصا سر کلاس آموزش ایشون نشستم
    و متوجه شدم با اینکه در حال مطالعه برای کنکور هستند بسیار عالی و کامل و در حد یه استاد پر تلاش و دارای سال ها تجربه ، تدریس می کنند .
    خانوم دکتر خجوی و آقای علیزاده همیشه در گوشه ای ز ذهن من برای موفقیت در رشته مورد علاقه ام ، روانشناسی بالینی هستند .
    ممنون از سایت عالیتون
    شاد و پیروز باشید

  • با سلام..خواهشا منو از دو دلی نجات بدید…..لطفا پاسخ بدید ممنون

    اول شرایط من:

    من کنکوری انسانی کارشناسی95 بودم..و علاقمند روانشناسی و مشاوره..ولی خیلیا انگیزه ادمو میگیرن….من به دلایلی باید روانشناسی دانشگاه پیام نور بخونم..یعنی رتبم نمیرسه

    1.ایا دانشگاه پیام نور خوندن مشکلی در مصاحبه و پذیرش دکترا داره؟؟امتیاز و مزیت و…
    2.ایا کسی پیام نور بخونه نمیتونه ارشد وزارت بهداشت قبول شه و یا سخت تره؟ یعنی خیلی باید زحمت بکشه؟ بیشتر از بقیه؟خیلی از موقعیت های دوره کارشناسی دانشگاههای کلانشهر و.. رو از دست میده؟

    3.خیلیا میگن بیکارش زیاده و خیلی روانشناس داریم…و اینطورم هست از کم سوادش تا حرفه ایش…ادمو سست میکنن..نظرتون برای داشتن اینده معقول و خوب و موفقیت و پیشرفت بیشتر این رشته چیه؟

    خواهشا راهنماییم کنید..لطف بزرگی میکنید

    • سلام . 1. نه میتونید توی ارشد جبران کنید 2. چرا میتونید بهداشت شرکت کنید خوب قطعا تلاش بیشتری لازمه چون منابع دانشگاهیتون متفاوته 3. بستگی به مهارت شما داره، وقتی بدون مهارت وارد بازار کار بشین بله کار نیست

  • خعععععععععععععععععععععععلی عالیه – با اقای علیزاده تقریبن تو ی سری از کلاسای پیام نور بودم
    ب شدت خوشحال شدم ک ایشون رتبه 5وزارت بهداشت اوردن واقعا تلاششون بی نظیره و البته تبریکات فراووون تقدیمشون (;

    واما سوالام
    یک اینکه برای سال اینده ثبت نام کنکور وزارت چه تاریخی هست؟
    دو اینکه منابع وزارت ک دائم در حال تغییر از کجا باید مطلع بشم منابع دقیق بهداشت رو؟
    ممنوووووووووووووووونم از پاسختون (;

    • سلام. تاریخش رو که نمیدونم باید از سایتشون چک کنید همیشه. ولی هر موقع اعلام بشه ما هم میذاریم تو کانال. منابع هم تغییری نکرده دایم پس نگران نباشید و همین ها که هست رو شروع کنید.

  • سلام
    خانم دکتر,من کتاب بتی آذررو تهیه کردم برای گرامر,به نظرتون خوب هست؟کنار لزگی میخونم
    صبحها گرامر, غروب لزگی,شبها مرور لغات …
    کتاب دکتر محسن قاسمی رو هم تهیه کردم تا در صورت اتمام این دو کتاب ,برم سر وقتش…
    وقتی آقای عیلزاده تونسته زبان 3 درصد رو به 70درصد برسونه,قطعا منم میتونم;-)
    تازه من دوران دانشگاهم نمراتم حدود 14بود:-!
    و در حال حاضر هم زبانم قریب به 20 درصد،امیدوارم بتونم با کمک خدا و دوستان گرامی ای همچو شمای محترم, موفق بشم امسال….
    برای راهنمایی های بی دریغ و صمیمانتون کمال تشکر و قدر دانی رو دارم
    عزتتون مستدام…:-*

  • سلام خانم دکتر.
    من سال 96 تو ارشد وزارت بهداشت شرکت می کنم.
    ظاهرا کتاب لورا برک تغییر کرده؟ من باید جدیده رو بخونم؟ آخه من قبلی رو دارم مخونم…

    همین مشکل در مورد کالات هم هست, انتشارات ارجمند ویراست جدیدش رو منتشر کرده که من اونو خریدم و می خونم.
    الان نمی دونم وزارت بهداشت آخرسر ترجمه سیدمحمدی رو معرفی می کنه یا ترجمه دکتر علیپور (انتشرات ارجمند)؟
    این تغییرات و ابهام داره اذیتم می کنه. لطفا کمک کنید.

    • سلام کالات چون تغییراتش زیاد بوده بهتره ویراست جدیدش رو بگیرید. اما برک که هنوز تا جایی که من میدونم ویراست جدیدش نیامده و گفته اند که در حال ویراستاری است. باز هم از انتشاراتش (ارسباران) سوال کنید. اگر ویراست جدیدی بیاد برای خریداران مجموعه رشدمون ارسال میکنیم تغییراتش رو، اما اخرین بار که سوال کردم ازشون ویراست جدیدی نیامده بود.

  • سلام مجدد به شما خانم خجوی عزیز و یک دنیا سپاس بابت پاسخگویی صمیمانتون…
    خانم خجوی عزیز متاسفانه من با توجه به وقتی که امسال برای زبان صرف کردم نتیجه ی خوشایندی_قریب به 20 درصد_ازش نگرفتم…
    حدس قریب به یقین بنده بر اینه ,گرامر ضعیف در این بین خودنمایی میکنه و منو مستاصل در خوندن زبان…
    خیلی لطف بزرگی میکنید اگر کتابی معرفی بفرمایید که کمک حالم باشه و منو به هدفم نزدیک کنه..
    کلاسهای کانون رو خواستم شرکت کنم که از با توجه به گفته هلی اساتید اونجا و آموزش تقریبا کندشون نمیتونست کمک شایانی بهم بکنه…
    اما مصاحبه ی این بزرگوار که پبام نوری هم بودند مثل من و صحبت های شمای محترم,خیییلی بهم امید و انگیزه داد
    برای همه چیز بازهم تشکر..

    • سلام کتاب های زیادی برای گرامر هست که هر داوطلبی بسته به شرایطش با یکیش راحت هست. من IN USE خوندم. رتبه های دیگه هم داریم که کتاب لانگمن قرمز رو خوندن که جمع و جورتر هست (بخش STRUCTURE برای گرامر). ولی برای بهداشت در همون منابعی که خودشون گفتن رتبه های بهداشت به کتاب لزگی تاکید می کنند. نهایتا یک کلاس میتونه کمکتون کنه. اینها اطلاعاتی بود که من داشتم. میتونید خودتون در یک کتاب فروشی همش رو با هم مقایسه کنید.

  • سلام .ضمن عرض تبریک به اقای علیزاده.میتونم بپرسم جزوات اقای دکتر قاسمی رو میفروشن.چون ما متاسفانه نمیتونیم در کلاسهای مشهد شرکت کنیم و زبانمم چندان جالب نیست

    • سلام ما اجازه قروش یا قراردادن این جزوات رو نداریم. نظر شخصی من این هست که این کلاس هم یکی از کلاس های زبانی است که خوب هستند. قطعا میتونید با مطالعه کتاب هاشون یا کتاب های دیگه زبان به سطحی که میخواید برسید. این فقط یک نمونه است. کتاب های آموزش زبان زیادی وجود داره مهم تمرین و تکرار روزانه شماست که از هر کلاسی واجبتره. مثلا تست هایی که من خودم از کتاب اقای قاسمی زدم توی کتاب بتی آذر هم بود که یک کتاب اموزش زبان هست. و کتاب های دیگه هم هستن.

  • سلام
    کاش آقای علیزاده اشاره ای هم به منابع زبانشون می کردن … واقعا زبان رو از صفر خوندن و به این نقطه رسوندن هنر میخواد تو آزمون بهداشت …
    لطفا اگر شما اطلاعی دارید بفرمایید زبان رو با چه منابعی و به چه طریقی شروع کنیم که بتونیم به این سطح برسیم ؟

  • سلام.ضمن عرض تبریک به اقای علیزاده .میخواستم از ایشون بپرسم جوات اقای قاسمس رو به فروش میرسونن؟/.خانوم خجوی شما چه پیشنهادی برای زبان بهداشت دارید/؟؟

    • سلام. زبان جزو دروس یا مهارت هایی است که باید بلندمدت و روزانه براش وقت بذارید حتما جواب میگیرید ولی اگر خیلی سطحتون پایین باشه کلاس کمک کننده خواهد بود. من به فرض به شکل بلندمدتی بدون اینکه برنامه ای برای دروس کنکور دکترا داشته باشم زبان جزو کارهای روزانه ام بود و با اینکه سالها از زبان دور بودم با همین مطالعه و مرور روزانه خودم رو به درصد هفتاد رسوندم

  • سلام،من امسال کنکور ارشد شرکت کردم و رتبم در وزارت بهداشت 700 شد البته چیزی نخونده بودم,الان با روزی 5 ساعت شروع کردم به خوندن به نظرتون امیدی به رتبه ی خوب هست؟

  • سلام خانوم خجوی

    من کارشناسی بالینی رو تو دانشگاه دولتی گرفتم . امسال ارشد علوم و بهداشت شرکت کردم ولی متاسفانه رتبه خوبی نیاوردم. تو بهداشت حدودا 100 و علوم هم 700 . به نظر شما اگر الان تو دانشگاه پیام نور ارشد عمومی رو انتخاب بکنم هیچ شانسی برای دکتری بالینی دارم؟ یا امکانش وجود نداره و باید به فکره دوباره ارشد دادن باشم

  • سلام. با عرض تبریک خدمت اقای علیزاده همشهری محترم.
    منم پیام نور خوندم اما انگیزه و پشتکار ازهمه چی مهمتره ک من نداشتم!!!!!

    ممنون خانم خجوی که مصاحبه ی دوستان موفق رو در اختیار ما میگذارید

  • سلام من با درصد هاي اسيب46.شخصيت61.نظريه65.ارزيابي73.رشد46.فيزيولوژيك40.باليني82.امار46 و زبان30.رتبه59وزارت بهداشت شدم اگ زبانم قوي بود حتما رتبه بهتري ميشدم ميخوام ب اونايي كه امسال واس كنكور ميخونن بگم حتما زبانشونو قوي كنن چه براي علوم چه براي بهداشت.

  • سلام من با درصد هاي اسيب46.شخصيت61.نظريه65.ارزيابي73.رشد46.فيزيولوژيك40.باليني82.امار46 و زبان30.رتبه59وزارت بهداشت شدم اگ زبانم قوي بود حتما رتبه بهتري ميشدم ميخوام ب اونايي كه امسال واس كنكور ميخونن بگم حتما زبانشونو قوي كنن چه براي علوم چه براي بهداشت.
    موفق باشيد

  • سلام. عرض تبریک دارم خدمت آقای علیزاده. انشاءالله که موفقیت هاشون همچنان ادامه داشته باشه. خانم خجوی عزیز، جسارتا می خواستم بدونم آقای علیزاده مشاوره نمیدن؟

  • سلام. تبریک میگم به آقای علیزاده. انشاءالله که موفقیت هاشون همچنان ادامه داشته باشه. خانم خجوی عزیز، جسارتا می خواستم بدونم جناب علیزاده مشاوره نمیدن؟

  • سلام
    تبریک به آقای علیزاده واقعا خسته نباشند ، ایشون نقطه ی امید بسیار خوبی برای بچه های پیام نور هستند واقعااا تبررریک و تشکر از اینکه برای حداقل من که خیلی میترسیدم و امیدم خیلی پررنگ نبود به قبولی از پیام نور به ارشد وزارت بهداشت این مصاحبه و این موفقیت آرامش و اطمینان داد بهم …
    یک سوال هم دارم که ایشون اشاره کردن به زبان دکتر قاسمی ایشون کلاس دارند یا جزوه و به چه صورتی هستش اگه بخواهیم استفاده کنیم از کلاس یا جزوه ایشون .
    تشکر از لطفتون

  • سلام.
    تورو خد بگید چیکار کنم من که علوم تربیتی خوندم..فایده داره بالینی علوم بخونم..با علوم تربیتی نمیشه بهداشت شرکت کرد؟؟؟؟
    من شرایطم خیلی خاصه.اینطور نیست که فقط بخوام یک ارشد بگیرم.
    کمکم کنید.

    • سلام. بهداشت روانشناسی و مشاوره میتونن شرکت کنن. متوجه سوالتون نشدم فایده داره یعنی چی؟ اگر علاقه دارید به کار و شرایطتون مناسب رشته باشه قطعا فایده داره.

  • سلام تبرررررریک می گم آقای علیزاده و مطمئنم که بعد از فارغ التحصیلی بسیار توانمندتر تو فضای کار خواهید بود، این رو برحسب تجربه تحصیل در وزرات بهداشت می گم، بنده ورودی 90 علوم بهزیستی و توانبخشی بودم و با توجه به رتبه 2 می تونستم انیستیتو هم برم ولی در اون زمان اساتید بهزیستی کمک بیشتری به رشد من تو این حوزه می کردن….
    من بر حسب کنجکاوی مصاحبه رو خوندم و دنبال این بودم که بفهمم چه تغییراتی اتفاق افتاده اما به یه مطلبی رسیدم که فکر کنم منم ذی نفع بشم … 😉
    خانم دکتر شما گفتید برای کنکور دکتری از جزوه دکتر قاسمی برای زبان استفاده کردید، می شه بیشتر راهنمایی کنید که چطور می شه تهیه اش کرد؟

    • سلام. من یک جزوه شامل تست از ایشون داشتم که از جایی کپی کرده بودم احتمالا کتابهاشون باید داخل بازار باشه. ولی فرقی نمیکنه کتاب دیگه ای هم که شامل تست باشه کمکتون میکنه این کتاب همم فقط تست بود با کلیدپاسخ. مثلا تست هاش تو کتاب گرامر بتی آذر هم بود.

دیدگاهتان را بنویسید