20%تخفیف
عنوان کتاب اندازه‌گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی
نویسندگان دکتر علی‌اکبر سیف
مترجمان
ویراستار
ناشر  دوران
تعداد صفحه 718
شابک 978-600-6208-71-8
قطع کتاب وزیری
نوع جلد گالینگور
نوبت و تاریخ چاپ چاپ پنجاه و نهم، 1402، ویراست هفتم
قیمت 460هزار تومان
دریافت 3 تا 5 روز پس از ثبت سفارش

 

قیمت ۳۶۵,۷۵۰ تومان

نمایشگر تمام صفحه محتوا

ظرفیت تمام شد!

اشتراک 0دیدگاه 2602 بازدید

معرفی کتاب

اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی سیف، اثری است که سال‌ها به عنوان مرجع در زمینه‌ی مباحث تربیتی و آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد‌. نویسنده تلاش نموده تا پویایی کتاب را با افزودن مطالب جدید و به‌روز حفظ نماید، بنابراین در هر ویراست از «کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی سیف» شاهد نسخه‌ای با تغییرات اساسی و متناسب با نیاز روز آموزشی هستیم. در فصل نخست از کتاب خواننده با تعریف اصطلاحات مختلفی مواجه است که در ادامه تشریح می‌شوند. فصل‌های بعدی کتاب به انواع مقیاس‌های اندازه‌ گیری، دسته‌بندی شیوه‌های سنجش و اندازه‌ گیری که در آموزش‌وپرورش و روانشناسی مورد استفاده قرار می‌گیرند، نحوه‌ی دسته‌بندی، مراحل و فعالیت‌های مرتبط با ارزشیابی آموزشی، تهیه‌ی طرحی برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، استفاده از آزمون‌های صحیح-غلط، جورکردنی، چندگزینه‌ای، تشریحی و کوتاه پاسخ در سنجش یادگیری پرداخته‌است. در ادامه سنجش عملکردی، مشاهده‌ای، رفتاری، عاطفی و سنجش با استفاده از کارپوشه شرح و بسط داده شده و در فصل پایانی روش اجرا، نمره‌دهی و تحلیل آزمون‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌است.

«کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی سیف» در کنار «کتاب روانشناسی پرورشی نوین»، به‌عنوان مرجع تدریس در دانشگاه برای رشته‌های روانشناسی، روانشناسی تربیتی و علوم تربیتی مورد استفاده بوده و البته برای آزمون‌های استخدامی نیز خواندنش توصیه می‌شود. همچنین خواندن این کتاب برای افراد علاقه‌مند به حوزه تربیتی و روانشناسی و آموزش خالی از لطف نیست، چراکه براساس به‌روزترین اطلاعات این حوزه نگارش و منتشر شده‌است.

فهرست کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی سیف

فصل 1: تعریف اصطلاحات

فصل 2: مقیاس‌های اندازه‌ گیری

فصل 3: دسته‌بندی روش‌های اندازه‌ گیری و سنجش مورد استفاده در روانشناسی و آموزش‌وپرورش

فصل4: دسته‌بندی ارزشیابی‌های آموزشی

فصل 5: مراحل و فعالیت‌های ارزشیبابی آموزشی

فصل 6: تهیه طرح ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

فصل 7: سنجش یادگیری به کمک آزمون صحیح_غلط

فصل 8: سنجش یادگیری به کمک آزمون جورکردنی

فصل 9: سنجش یادگیری به کمک آزمون چند گزینه‌ای

فصل 10: سنجش یادگیری به کمک آزمون تشریحی

فصل 11: سنجش یادگیری به کمک آزمون کوته‌پاسخ

فصل 12: سنجش عملکردی

فصل 13: سنجش با استفاده از کارپوشه

فصل 14: سنجش مشاهده‌ای

فصل 15: سنجش رفتاری

فصل 16: سنجش عاطفی

فصل 17: اجرا، نمره‌گذاری و تحلیل آزمون

فصل 18: استفاده از روش‌های آماری برای تفسیر نمره‌های آزمون

فصل 19: هنجار و نیمرخها

فصل 20: روایی آزمون

فصل 21: پایانی آزمون

فصل 22: ارزشیابی معلم

توضیحات تکمیلی

علی اکبر سیف در ابتدای کتاب «اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی»، توضیحاتی در مورد نحوه‌ی استفاده و به‌کارگیری مطالب کتاب ارائه داده است و در کنار آن در پایان هر فصل، خلاصه‌ای از مطالب مطرح شده، به همراه سوالات و تمریناتی که به تفهیم و تثبیت مطالب هر فصل کمک می‌کنند، در اختیار خوانندگان قرار داده‌است. همچنین در انتهای کتاب نیز فهرست واژگان فارسی به انگلیسی تخصصی را درج کرده‌است.

بریده‌ای از کتاب

‌معلم یا سنجش‌گر در برخورد با بعضی از رفتارها، نظیر قشقرق راه انداختن کودکان، بیش از اینکه به فراوانی (دفعات) آن‌ها علاقه‌مند باشد به طول مدت آن‌ها نظر دارد و روش موردنیاز او ثبت طول مدت است. رفتارهایی که طول مدت وقوع آن‌ها مهم‌تر از تعداد آن‌هاست عبارت‌اند از: زمان توجه کردن کودک، ترک کردن صندلی در کلاس درس، تراشیدن مداد، رویای روز، نوشتن تکالیف درسی و مانند این‌ها. برای سنجش این‌گونه رفتارها از روش ثبت طول مدت رفتار استفاده می‌شود.

توضیحات تکمیلی

وزن 1190 گرم

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی سیف”