11%تخفیف
عنوان کتاب نظریه های مشاوره و روان درمانی گروهی
نویسنده شکوه نوابی نژاد
مترجم
ویراستار مینا اسعدی
ناشر  سمت
تعداد صفحه 146
شابک 978-600-02-0224-8
قطع کتاب وزیری
نوع جلد شومیز
نوبت و تاریخ چاپ چاپ دهم، 1402
قیمت 83 هزار تومان
مناسب برای رشته مشاوره
دریافت 3 تا 5 روز کاری پس از ثبت سفارش

📌 تمام کتاب‌های مرجع قابل سفارش در سایت، با قیمت قطعی در انبار روان‌آموز موجود است و به محض تکمیل خرید برای شما ارسال خواهد شد.

🎁 به پاس قدردانی، همراه با سفارش خود، منتظر یک یادگاری زیبا از روان‌آموز باشید.

قیمت ۷۳,۷۵۰ تومان

نمایشگر تمام صفحه محتوا

موجود

اشتراک 0دیدگاه 1454 بازدید

معرفی کتاب

کتاب نظریه های مشاوره و روان درمانی گروهی، منبعی است که تلاش دارد یک دید نسبتا جامع از کلیات گروه‌درمانی دراختیار مخاطبانش قرار بدهد. کتاب حاضر، با معرفی 11 نظریۀ معتبر که در گروه‌درمانی کاربرد دارند، شامل روان‌کاوی، رفتاری، گشتالت، شناختی و… خوانندگان را با اصول مهم هر نظریه آشنا می‌کند. نویسندۀ کتاب، معتقد است تأکید صرف بر یک نظریه و رویکرد در آموزش درمانگران، بسیار خطرناک است چراکه هر رویکرد، مزایا، محدودیت‌ها و کاربردهای خاص خودش را دارد و نمی‌توان یک منظر واحد را به‌عنوان نسخه‌ای برای همۀ موقعیت‌های روان‌شناختی، پذیرفت. بر همین اساس، آشنایی کلی با نظریه های مشاوره و روان درمانی گروهی برای هر متخصصی که در این زمینه فعالیت می‌کند، ضروری است. دانشجویان روانشناسی که قصد دارند وارد کار درمان شوند، گروه هدف کتاب نظریه های مشاوره و روان درمانی گروهی هستند. با این‌حال، درمانگران مشغول‌به‌کار هم می‌توانند با مطالعۀ کتاب حاضر، به اطلاعات‌شان بیفزایند.

فهرست کتاب نظریه های مشاوره و روان درمانی گروهی نوابی نژاد

فصل اول: کلیات

فصل دوم: نظریه‌های مشاوره و روان‌درمانی

فصل سوم: نظریۀ روان‌نمایشی (سایکودراما)

فصل چهارم: گروه‌درمانی با رویکرد روان‌کاوی

فصل پنجم: گروه‌درمانی با رویکرد رفتاری

فصل ششم: گروه‌درمانی با رویکرد مراجع‌-محوری

فصل هفتم: گشتالت‌درمانی گروهی

فصل هشتم: گروه‌درمانی با رویکرد وجودی

فصل نهم: گروه‌درمانی با رویکرد منطقی- عاطفی- رفتاری

فصل دهم: واقعیت‌درمانی گروهی

فصل یازدهم: گروه‌درمانی با رویکرد تحلیل تبادلی

فصل دوازدهم: گروه‌درمانی با رویکرد شناختی

فصل یازدهم: گروه‌درمانی با رویکرد «جامع» یا «انتخابی»

توضیحات تکمیلی

نقطۀ قوت کتاب نظریه های مشاوره و روان درمانی گروهی نوابی نژاد، دیدگاه انتقادی آن است که ضمن معرفی فنون رویکردهای درمانی مختلف و توضیح دادن اطلاعاتی مانند اندازۀ گروه و طول و تعداد جلسات در هرکدام، محدودیت‌های این رویکردها را هم بیان می‌کند تا مخاطب با علم به این محدودیت‌ها، تصمیم بگیرد.

بریده‌ای از کتاب

نظریۀ راجرز مبتنی‌بر این فرضیه است که مراجعان می‌توانند عوامل موجود در زندگی را که باعث غم و اندوه آن‌ها شده‌است درک کنند. آنان همچنین قابلیت خودرهبری و ایجاد تغییرات سازنده را دارند. تغییر زمانی حاصل می‌شود که درمانگر مجرب بتواند با مراجع رابطۀ توأم با احترام، صداقت و خلوص و پذیرش و درک همدلانه ایجاد کند. مشاورۀ درمان‌بخش زمانی عملی می‌شود که در یک رابطۀ رویاروی بین دو نفر و در محیطی امن و دلپذیر صورت گیرد. در چنین ارتباطی مراجعان دفاع‌های سرسختانۀ خود را فرومی‌ریزند و ابعادی از شخصیت خود را که تا آن زمان انکار یا تحریف می‌کردند، می‌پذیرند. رویکرد مراجع-محوری بر روابط بین مراجع و درمانگر تأکید دارد؛ به‌طوری‌که نگرش درمانگر بیش از دانش، دیدگاه یا فن او حائز اهمیت است. مراجعان تشویق می‌شوند تا از این رابطۀ درمانی در رشد توانایی‌های بالقوۀ خویش بهره ببرند و تبدیل به فردی شوند که می‌خواهند باشند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نظریه های مشاوره و روان درمانی گروهی نوابی نژاد”