تحلیل مقایسهای کنکور ارشد روانشناسی سال 91، 92 و 93

تحلیل مقایسهای یعنی چه؟
در این مطلب میخوایم به تحلیل مقایسهای کنکور سالهای 91، 92 و 93 بپردازیم. اما منظور از تحلیل مقایسهای در اینجا چیست؟ ما قصد داریم تا با ذکر بودجهبندی مباحث مختلف هر درس در کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی سالهای 91، 92 و 93، این امکان رو ایجاد کنیم تا شما بتونین این سه کنکور رو با هم مقایسه کنین، به سیر تغییرات غیرقابل پیشبینی کنکور پی ببرین و به طور کلی مباحث و عناوین پراهمیت و کنکوریتر رو هم شناسایی کنین.
درنظر گرفتن این نکته ضروریه که نمیشه به بودجهبندی کنکورهای سالهای گذشته به طور صد رد صد تکیه زد. چرا که اخیرا در کنکورهایی که پشت سر گذاشتهایم شاهد غافلگیریهایی در بعضی دروس و سوالات بودیم که اصلا قابل پیشبینی نبودهاند. بنابراین ترجیح ما مطالعه کامل همه مطالب اعم از مطالب کنکوری و مطالب کماهمیتتر میباشد. اما بئد نیست که تمرکز و تکرار و مرور بیشتری بر مباحث پراهمیت داشته باشین.
بودجهبندی ارشد روانشناسی سالهای 91، 92 و 93
نام مبحث | تعداد سوالات | |||
---|---|---|---|---|
روانشناسی بالینی | 91 | 92 | 93 | مجموع سه سال |
روش تحقیق | 0 | 0 | 1 | 1 |
سنجش شخصیت | 1 | 1 | 2 NEO MMPI | 4 |
مصاحبه سنجشی | 4 | 1 | 3 | 8 |
مراحل خواب | 0 | 1 | 0 | 1 |
طبقهبندی و تشخیص | 2 | 0 | 1 | 3 |
آسیبشناسی روانی | 1 اختلالات شخصیت | 3 تشخیص افتراقی، اسکیزوفرنی | 0 | 4 |
سنجش بالینی | 2 | 2 | ||
گروه درمانی | 0 | 0 | 1 | 1 |
سنجش هوش | 0 | 0 | 2 وکسلر، استرنبرگ | 2 |
مداخلات رواندرمانی | 0 | 1 | 2 | 3 |
معیارهای اخلاقی | 0 | 0 | 1 | 1 |
روانشناسی عصبنگر | 1 | 0 | 1 | 2 |
سنجش رفتاری | 2 | 0 | 0 | 2 |
روانشناسی اجتماعنگر | 0 | 0 | 1 | 1 |
درمان مؤثر، انتخابی یا خط اول اختلالات | 0 | 1 | 2 اتیسم و ADHD | 3 |
انواع نظریههای رواندرمانی و رویکردها | EDMR 1 رفتاردرمانی 2 شناختی 2 وجودی 1 نظریه شخصیت کلی 1 نظریه سلیگمن 1 | روابط شی 1 رفتاردرمانی 1 گشتالت 1 آدلر 1 خانواده درمانی جنبش روانشناسی 1 | رفتار درمانی 1 شناختی 2 | 14 |
نامشخص | 0 | 1 | 0 | 1 |
نام مبحث | تعداد سوال | |||
---|---|---|---|---|
روانشناسی رشد | 91 | 92 | 93 | مجموع سه سال |
دستاوردهای شناختی در کودکی | 1 حافظه | 1 زبان | 0 | 2 |
مراحل جنینی | 1 | 1 | 0 | 2 |
ویگوتسکی | 0 | 1 | 1 | 2 |
نظریه برنر | 1 | 1 | 0 | 2 |
نظریه اریکسون | 0 | 1 | 1 | 2 |
نظریه لئونتیف | 1 | 0 | 1 | 2 |
نظریه برونر | 1 | 0 | 0 | 1 |
نظریه گزل | 1 | 0 | 1 | 2 |
کلیات روانشناسی تحولی | 1 | 2 | 0 | 3 |
نامشخص | 1 | 0 | 0 | 1 |
نظریه آنا فروید | 0 | 2 | 0 | 2 |
نظریه کلبرگ | 0 | 1 | 0 | 1 |
مبحث هوش و نظریه مارسیا | 1 | 0 | 3 | 4 |
پیاژه | 3 | 4 | 3 | 10 |
ویژگیهای رشدی | 0 | 0 | 0 | 0 |
نظریه والن | 2 | 2 | 1 | 5 |
نظریه هارتمن | 0 | 2 | 0 | 2 |
روانپویشی | 0 | 0 | 0 | 0 |
نظریههای کردار شناسی و بالبی | 2 | 0 | 3 | 5 |
نظریه ماهلر | 0 | 0 | 1 | 1 |
نظریه دیمون و هارت | 1 | 0 | 0 | 1 |
مراحل رشد | 2 | 0 | 0 | 2 |
پیشگامان رشد | 1 روسو | 1 روسو | 0 | 2 |
ساختار سیستم عصبی | 0 | 0 | 1 | 1 |
عقبماندگی و اختلالات کودکی | 0 | 1 سندرم داون | 1 سندرم مارفان | 2 |
نام مبحث | تعداد سوالات | |||
---|---|---|---|---|
آسیبشناسی روانی | 91 | 92 | 93 | |
عقبماندگیها و اختلالات مربوط | 3 | 4 | 5 | 12 |
لالی انتخابی | 0 | 0 | 1 | 1 |
تیزهوشان | 1 | 1 | 0 | 2 |
اختلال عصب شناختی | 1 | 0 | 0 | 1 |
اختلالات یادگیری | 0 | 0 | 2 | 2 |
فلج مغزی | 1 | 1 | 1 | 3 |
مشکلات شنوایی | 0 | 1 | 0 | 1 |
مشکلات بینایی | 3 | 1 | 1 | 5 |
اختلالات ارتباطی | 1 | 0 | 0 | 1 |
اختلالات دفع | 1 | 0 | 0 | 1 |
فراموشی | 1 | 0 | 0 | 1 |
گفتار | 1 | 0 | 0 | 1 |
ارزیابی کودک | 0 | 0 | 1 | 1 |
اختلالات سازگاری | 0 | 3 سرنوشت دشوار، رفتار ضداجتماعی، بیاعتنایی مقابلهای | 0 | 3 |
PTSD | 0 | 0 | 1 | 1 |
اختلال وسواس و کنترل تکانه | 1 وسواس، توره | 1 | 1 | 3 |
اختلالات اضطرابی | 0 | 0 | 0 | 0 |
اختلالات خواب | 1 | 0 | 0 | 1 |
نظریه ماهلر | 0 | 1 | 0 | 1 |
اختلالات فراگیر تحول | 1 اختلال رت | 2 رت، تشخیص افتراقی | 1 اتیسم | 4 |
اختلالات مصرف مواد | 1 | 0 | 0 | 1 |
اسکیزوفرنی | 0 | 1 | 0 | 1 |
اختلالات خلقی | 0 | 1 | 1 | 2 |
اختلالات شخصیت | 0 | 1 | 1 | 2 |
تشخیص افتراقی | 0 | 0 | 1 | 1 |
پایههای عصبشناختی اختلالات | 0 | 0 | 1 | 1 |
نظریات آسیبشناسی | 0 | 0 | 1 روان تحلیلگری | 1 |
کلیات روانشناسی مرضی | 1 میزان بروز | 0 | 1 | 2 |
ارزیابی و تشخیص | 1 | 2 | 0 | 3 |
نام مبحث | تعداد سوالات | |||
---|---|---|---|---|
روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان | 91 | 92 | 93 | مجموع سه سال |
ساختار و کنش سلولهای دستگاه عصبی | 1 | 1 | ||
سیناپسهای تحریکی و بارداری | 1 | 1 | ||
ساخت دستگاه عصبی | 1 | 1 | ||
دستگاه دیداری | 1 | 1 | ||
دستگاه حرکتی | 1 | 1 | ||
مکانیزم بیداری و هشیاری | 1 | 1 | ||
چرخههای زیستی و مکانیزم خواب | 1 | 1 | ||
انگیزش | 1 | 1 | ||
نامشخص از سایر منابع | 2 | 2 | ||
اساس فیزیولوژیکی انگیزش | 1 | 1 | ||
نظریه روانتحلیلگری | 1 | 1 | ||
نظریه یادگیری اجتماعی | 1 | 1 | ||
نظریه اسنادی | 1 | 1 | ||
نظریه انساننگری | 1 | 1 | ||
نظریههای اختصاصی هیجان | 1 | 1 | ||
نظریههای بالینی هیجان | 1 | 1 |
نام مبحث | تعداد سوالات | |||
---|---|---|---|---|
علمالنفس | 91 | 92 | 93 | مجموع سه سال |
نظریه ملاصدرا | 2 | 2 | ||
نظریه شیخ اشراق | 4 | 4 | ||
نظریه غزالی | 1 | 1 | ||
نظریه فارابی | 1 | 1 | ||
نظریه خواجه نصیرالدین طوسی | 1 | 1 | ||
معانی و مفاهیم نفس | 2 | 2 | ||
مراتب چهارگانه عقل | 2 | 2 | ||
معانی عقل | 1 | 1 | ||
معانی قلب | 1 | 1 | ||
بیانیات استاد مطهری از کتاب احمدی | 2 | 2 | ||
محیط ناسالم از کتاب احمدی | 1 | 1 | ||
تفکر و تأمل از کتاب احمدی | 1 | 1 | ||
نامشخص | 1 | 1 |
نام مبحث | تعداد سوالات | |||
---|---|---|---|---|
علمالنفس | 91 | 92 | 93 | مجموع سه سال |
نظریه ملاصدرا | 2 | 2 | ||
نظریه شیخ اشراق | 4 | 4 | ||
نظریه غزالی | 1 | 1 | ||
نظریه فارابی | 1 | 1 | ||
نظریه خواجه نصیرالدین طوسی | 1 | 1 | ||
معانی و مفاهیم نفس | 2 | 2 | ||
مراتب چهارگانه عقل | 2 | 2 | ||
معانی عقل | 1 | 1 | ||
معانی قلب | 1 | 1 | ||
بیانیات استاد مطهری از کتاب احمدی | 2 | 2 | ||
محیط ناسالم از کتاب احمدی | 1 | 1 | ||
تفکر و تأمل از کتاب احمدی | 1 | 1 | ||
نامشخص | 1 | 1 |
جهت دریافت و اطلاع از منابع کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی 1402 اینجا کلیک کنید.
مطالب مرتبط

رغبت سنج شغلی گرایش های روانشناسی

تغییرات آزمون دکتری سراسری

سلام ممنون از سایت خوبتون …خانم دکتر من به دلیل مشغله هایی که ام پیش اومده تاالان نتونستم جدی بخونم فقط کتاب فیرس رو مطاله اتم .به نظرشماهنوز هم میشه شروع کرد و قبول شد؟؟؟چه کارکنم که بهترین بادهی رو داشته باشم
سلام کار راحتی نیست و کمی دیره البته به هدف شما هم برمیگرده. نمیشه گفت میشه یا نمیشه به خیلی متغیرها بستگی داره. توصیه من یک مشاوره تلفنی با مشاور ارشد سایت هست که خلاصه های متناسب شرایطتتون بهتون معرفی کنند.
سلام ممنون از زحماتتون! من ميخواستم درس روانشناسي فيزيولوژيك از كتاب محمد كريم خدا پناهي رو حذف كنم و تمركزم رو روي درساي ديگه ام بذارم چون اين درس بشدت واسم مشكله! اين كار به ضررم نيست؟ از اونجايي كه من ميخوام باليني قبول بشم!
سلام به نظرم اگر منبع رو تغییر بدین مشکلتون حل میشه. من مجموعه خودم رو پیشنهاد میدم. دوم اینکه این درس اصلا الان بازدهی نداره یعنی باید چندین بار مرور بشه تا حس تسلط به دست بیاد. مرورهای بسیار زیاد حتما نتیجه میده. اتفاقا درسی هست که سوالاتش مشخصه و میتونید به همه اش پاسخ بدین. یک پست در کانال تلگرام هم گذاشته بودم برای توصیه های مطالعه این درس ، لطفا مطالعه کنید
با سلام
متشکر از زحمات شما.
سپاس از قدردانی شما
ببخشید سوال دومم اینه که در روانشناسی مرضی این اختلالاتی که نوشتید مثل اختلالات یادگیری و اختلال سازگاری و اختلال دفع را من در کتاب دکتر گنجی ندیدم ؟ اینا از چه کنابی هست
سلام. حتما هست احتمالا در فصولی ذکر شده اند که هنوز نخوندید. اما در همه کتاب های اسثتنائی هم هستند مثلا میلانی فر و سیف نراقی و کاپلان…اینها تیترهای اساسی اختلالات کودکان هستند و قطعا باید خونده بشن.
سلام . خانم دکتر در درس روانشناسی بالینی فصل قضاوت بالینی و روانشناسی قانونی و 2فصل اول را نخونیم و فصلهای دیگه را کامل و عالی بخونیم کفایت میکنه . چون این فصول سوال نداره توی بودجه بندی هم گویا زیاد مهم نیست؟؟؟؟؟
سلام طبق بودجه بندی فصولی که گفتید (به جز قضاوت بالینی) در اولویت اخر مطالعه هستند اما به این معنی نیست که حذف کنید. شما که این همه مطلب می خونید این چند فصل رو هم یک نگاه بندازید برای اولین و اخرین بار نکاتش رو مشخص کنید. ولی اگر وقت ندارید، منطقی است که اولویت اخر باشند یا نهایتا حذف بشن.
سلام و خسته نباشید ممنون از اینکه به سوالات ما به حوصله پاسخ می دید و وقت میگذارید .من برای درس رشد کتاب روانشناسی رشد منصور و دادستات را می خونم و متنش برای من سنگین و سخته و مطالب بسیار فرار هستنند و سبک نگارشش سخته نگران این مساله هستم که نتونم به خوبی مطالب را یاد بگریم می خواستم بدونم به نظر شما چه کار کنم و اینکه آیا رشد لورا برگ از نظر محتوا و سبک نگارش و تعداد نظریه های رشد با منصور فرق داره یا نه؟برای مرضی هم کتاب اسیب شناسی سلیگمن به همراه تغییرات… بیشتر »
سلام. برای فهم بهترش میتونید از مجموعه رشد (2) که در سایت هست استفاده کنید که سعی کردم خلاصه تر و با زبان روان تری بگم. بله با لورابرک کامل فرق داره….توصیه من به خواندن کتاب گنجی هم هست.
ممنون ولی من موفق نشدم به حساب شما پول واریز کنم برای دریافت جزوات لطف کنید راهنمایی کنید
سلام. اما یک پرداخت به اسم شما در سایت هست که همه خلاصه ها رو خریدید. منظورتون اینه که موفق نشدید دانلود کنید؟
ممنونم از تحلیلتون.