نام درس: آموزش نیروی انسانی
هدف کلی درس
تسلط دانشجویان بر مسائل و روشهای مختلف آموزش و کارآموزی نیروی انسانی در سازمان های بازرگانی و صنعتی
مقطع تحصیلی
کارشناسی ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی
تعداد واحد
2 واحد
نوع درس
نظری
نوع واحد
تخصصی
پیش نیاز
ندارد
سرفصل مطالب:
– مبانی و مقدمات
– ارزیابی نیازها و محیط یادگیری
– ارزشیابی شامل معیارهای ارزشیابی، روشهای ارزشیایی، روشهای آموزش
– انواع آموزش در سازمانها
– آموزش پودمانی
– نیازسنجی آموزشی در سازمانها
– اولویت بندی نیازهای آموزشی
– تعیین نیازهای آموزشی و تعیین محتوی برنامه آموزشی
– اجرای برنامه آموزشی
– ارزیابی برنامه آموزش
– نقش آموزش در عملکرد و نگرشهای شغلی
– آموزش مسائل اخلاقی کار
– آموزش و بهسازی کارکنان، ترجمه غلامرضا شمس (۱۳۹۵). تهران: انتشارات آییژ
– فتحی، کوروش و نوری، فیروز (۱۳۹۵). مدیریت یادگیری در سازمانها
– فتحی، کوروش (۱۳۹2). نیازسنجی آموزشی: الگوها و فنون، نشر آییژ
– داود حسینزاده و نادر برزگر (۱۳۸۳). فرایند آموزش در سازمانها
– فیلیپس، ج. و استون، ر. دی (۱۳۹۳). اندازهگیری نتایج آموزش. ترجمه کوروش فتحی و اجارگاه، غلامرضا شمس مورکانی، سعید صفایی موحد، تهران: علم استادان.
– حمید یوسف رضوی (۱۳۸۲). نیازسنجی آموزشی با رویکرد پودمانی. دفتر برنامهریزی و توسعه منابع انسانی معاونت اجتماعی و منابع انسانی
Candy, P. C.(1991). Self-direction for lifelong learning: a comprehensive guild to theory and practice. San Francisco: Jossey- Bass.
Clegg, S. & Bailey, J. R.(2008). International encyclopedia of organization studies. London: Sage.
Ford, J. K. (2014). Improving training effectiveness in work organizations. Hoboken: Taylor and Francis.
Kozlowski, S. W., & Salas, E. (Eds.).(2011). Learning, training, and development in organizations. New York: Routledge.
Morris, M.(2008). Evaluation ethics for best practice: Cases and commentaries. New York: Guilford.
Quinones. M. A.& Ehrenstein. A. (1998). Training for a rapidly changing workplace: applications of Psychological research. Washington, Dc: American Psychological Association. Saks, A. M., Haccoun, R. R., & Belcourt, M. (2010). Managing performance through training and development. Toronto: Nelson Education.