در این مصاحبه با حدیثه سادات حسینی، رتبۀ 1 کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و 2 روان‌سنجی 1403 همراه هستیم. در ویدئوی فوق، می‌توانید این مصاحبه را به‌طور کامل مشاهده کنید و از رموز موفقیت، تأثیر منابع مطالعاتی و سبک زندگی این رتبه‌برتر در رسیدن به موفقیت در کنکور ارشد روانشناسی بهره ببرید. در ادامه برخی از پرسش‌وپاسخ‌های این مصاحبه را برایتان قرار داده‌ایم.

– چه‌زمانی به‌طور جدی مطالعه برای کنکور ارشد رو شروع کردین؟

تقریباً از هفتم تیرماه.

– از عادات مطالعاتیتون برامون بگین.

مهمه که مطالب صرفاً روخوانی نشن. من مطالب مهم رو به‌نحوی بولد می‌کردم، یا گوشۀ کتابم یادداشت می‌کردم. من در دور اول مباحث مهم رو خوندم و در دور دوم مباحثی که اهمیت کمتری داشتند و بعدش هم مرور و جمع‌بندی رو انجام دادم. بیس‌کمپ روان‌آموز روهم دیده بودم که کارگاه مشاوره‌ای خوبی بود و مباحثی مثل مدیریت زمانش برام مفید بود.

کتاب های جامع کنکور ارشد روانشناسی روان آموز

– از چه منابع مطالعاتی استفاده کردین؟

من از کتاب رشد کرین، کتاب رشد روان‌آموز، کلاس رشد و خلاصۀ پاپالیا استفاده کردم. برای رشد لورا برک هم از جزوه و خلاصه استفاده کردم. رشد روان‌آموز پوشش کاملی داره، می‌شه گفت 100درصد.

برای بالینی کاملاً از دوجلد روان‌آموز استفاده کردم. قبلش هم در دور اول، کتاب پروچاسکا سید محمدی رو خونده بودم و بخش‌هایی از مارنات. از کلاس بالینی روان‌آموز هم استفاده کردم که پوشش کاملی داشت.

برای آسیب‌شناسی، کتاب آسیب‌شناسی هالجین، آسیب‌شناسی روانی گنجی و آسیب‌شناسی روان‌آموز رو خوندم.

– برای جمع‌بندی از چی استفاده کردی؟

از کتاب‌های روان‌آموز و خلاصه‌هایی که داشتم.

مطلب پیشنهادی: منابع ارشد روانشناسی بالینی