در این مصاحبه با آرین عمرانی، رتبۀ 3 کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی 1403 همراه هستیم. برخی از مهم‌ترین پرسش و پاسخ‌های این مصاحبه را به‌صورت متنی برایتان قرار داده‌ایم. در ویدئوی فوق، می‌توانید این مصاحبه را به‌طور کامل تماشا کنید و از رموز موفقیت، تأثیر منابع مطالعاتی و سبک زندگی این رتبه‌برتر در رسیدن به موفقیت در کنکور ارشد روانشناسی بهره ببرید.

– چه زمانی به طور جدی مطالعه برای کنکور ارشد رو شروع کردین؟

از اوایل مهرماه، شروع به مطالعه برای کنکور ارشد روانشناسی وزارت علوم کردم.

– از عادات مطالعاتیتون برامون بگین.

من نمی‌تونستم به‌طور پیوسته و پشت سرهم درس بخونم، به‌همین‌خاطر بعد از این‌که از مطالعۀ یک درس خسته می‌شدم، به‌سراغ درس دیگه‌ای می‌رفتم و این جابجایی بین دروس یه‌نوع تفریح هم برام به‌حساب میومد. الکی به‌سرغ جزئیات نرفتم و سعی می‌کردم مفهوم اون مبحث رو متوجه بشم. خودم رو مجبور به خوندن نمی‌کردم و هرچقدر که تواناییش رو داشتم مطالعه می‌کردم.

– از نظر شما مهم‌ترین ویژگی منابع آموزشی و کمک‌آموزشی خوب چیه؟ از رفرنس‌ها هم استفاده کردین؟

اینه که مفهوم رو بتونه بفهمونه. من برای درس‌های مهم از روی رفرنس می‌خوندم و برای مرور از کمک‌آموزشی‌ها استفاده می‌کردم. علم‌النفس روان‌آموز هم خیلی به جزئیات پرداخته بود و این خیلی کاربردی بود.

کتاب های جامع کنکور ارشد روانشناسی روان آموز

– در سال کنکورتون از چه خدمات کمک‌آموزشی استفاده کردین؟

در دوران جمع‌بندی از کلاس استفاده می‌کردم و این مرور و جمع‌بندی رو برام راحت‌تر کرده بود. سه‌هفته تا یک‌ماه مونده به کنکور به سراغ زدنِ تست‌های کنکورها رفتم.

ویژگی برنامۀ مطالعاتی شما چه‌بود؟

من برنامه رو، خودم برای خودم نوشتم. مهم اینه که برنامه رو به‌صورت مداوم با شرایط تطبیق بدین.

کلاس های کنکور ارشد و دکتری روان آموز