چرا باید بودجه‌ام را برای ثبت نام در کلاس‌ کنکور ارشد روانشناسی هدر بدهم؟ وقتی می‌توانم با خرید کتاب‌های بیشتر، خودم برای کنکور مطالعه کنم، برای چی زمانم را دستی‌دستی پای کلاس‌هایی بگذارم که هیچ نتیجه‌ی خوبی برایم ندارند؟ این‌ از آن دغدغه‌هایی است که ذهن کنکوری‌ها را حسابی درگیر می‌کند، خصوصا کسانی که قصد شرکت در مقاطع بالاتر کنکور را دارند. پاسخ درست چیست؟

چرا باید در کلاس‌ کنکور ارشد روانشناسی شرکت کنیم؟

سوال به‌جایی است اما پاسخش برای افراد متفاوت است. همه‌ی افراد نیاز به شرکت در کلاس‌های کنکوری ندارند. دغدغه‌مند بودن داوطلبان کنکوری، ارتباط مستقیمی با نیاز آن‌ها به شرکت در این‌گونه کلاس‌ها دارد. یک داوطلب کنکوری کاملا مختار است که زمان باقی‌مانده تا کنکور را با برنامه‌ریزی دلخواه خود به مطالعه بپردازد اما نکته‌ی مهم نتیجه و بازدهی این برنامه‌ریزی است. اگر نمی‌دانید که برای کنکور ارشد باید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید یا نه، نگران نباشید! ما در ادامه ویژگی افرادی را که بهتر است در کلاس‌های کنکور ارشد روانشناسی شرکت کنند، برمی‌شماریم تا بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید.

ضرورت شرکت در کلاس کنکور ارشد روانشناسی

آیا کلاس کنکور برای من لازم است؟

هیچ‌کس بهتر از خودتان نمی‌تواند به این سوال پاسخ دهد، زیرا هیچ‌کس بهتر از خودتان شما را نمی‌شناسد. اما اگر ویژگی‌هایی را که در ادامه بیان می‌کنیم دارید، شرکت در کلاس‌های کنکور ارشد روانشناسی برای شما مفیدتر خواهدبود.

  • دانشجویان روانشناسی که پایه علمی ضعیف تری دارند

آیا از آن دسته دانشجویانی هستید که در طول تحصیل خود در دوران کارشناسی‌تان در رشته‌ی روانشناسی نتوانسته‌اید به‌خوبی در کلاس‌ها حضور یابید، دروس آموزش داده‌شده را بخوانید، کنفرانس بدهید و در جلسات مختلف شرکت کنید؟ به بیان ساده‌تر، فکر می‌کنید کیفیت یادگیری‌تان در دوران کارشناسی چگونه بوده‌است؟ اگر چندان قوی نبوده‌است، ممکن است برای تقویت پیشینه‌ی اطلاعاتتان در رشته‌ی روانشناسی نیاز به شرکت در کلاس‌های کنکور ارشد داشته‌باشید.

  • دانشجویانی که به هر دلیلی، زمان کافی برای خواندن منابع ندارند

اگر شاغل هستید، خانه‌دار هستید یا به هر دلیل دیگری نمی‌توانید زمان‌کافی به مطالعه‌ی دروس اختصاص دهید، کلاس‌های کنکور می‌توانند به شما کمک کنند. این کلاس‌ها، درحکم یک جزوه‌ی مفصل تصویری، سرفصل‌های مهم و نکته‌های کنکوری را برای شما دسته‌بندی می‌کنند که می‌تواند جایگزین مطالعه‌ی زمان‌بر منابع حجیم و سنگین شود.

نداشتن زمان کافی برای درس خواندن در سال ارشد

  • دانشجویانی تغییر رشته‌ای که به مباحث مسلط نیستند

در دوران کارشناسی رشته‌ی دیگری خوانده‌اید اما الان می‌خواهید در مقطع ارشد، در رشته‌ی روانشناسی ادامه تحصیل بدهید؟ به‌طور قطع شما نیازمند یک کلاس کنکور ارشد روانشناسی هستید! چرا؟ در این حالت شما هیچ پیش‌زمینه‌ای از رشته‌ی روانشناسی ندارید و مهم‌تر این‌که زمان هم ندارید! شما درمقایسه با افرادی که رشته‌ی کارشناسی‌شان روانشناسی بوده‌است از نظر درسی، بسیار عقب‌ترید. کلاس‌های ارشد روانشناسی می‌توانند در زمان کوتاه، مطالب مهم و کلیدی در این رشته را به شما آموزش دهند تا از نظر پیش‌زمینه‌ی درسی تا حد قابل‌قبولی آموزش ببینید.

  • افرادی که با شنیدن بهتر می آموزند

همان‌طور که می‌دانید، سبک‌های یادگیری متفاوتی وجود دارد؛ بعضی‌ها ازطریق دیدن بهتر می‌آموزند (سبک visual)، برخی با خواندن و نوشتن راحت‌ترند (سبک یادگیری reading-writing)، یک عده با حرکت و لمس، بهتر موضوعات را به‌خاطر می‌سپارند (سبک یادگیری kinesthetic) و عده‌ای دیگر با شنیدن (سبک یادگیری auditory)، کیفیت یادگیری بیشتری را تجربه می‌کنند. اگر جزو این گروه اخیر هستید، کلاس‌های کنکور ارشد می‌توانند گزینه بسیار خوبی برایتان باشد.

افرادی که با شنیدن بهتر می آموزند

مزایای شرکت در کلاس‌های کنکور ارشد روانشناسی

اگر تا به این‌جای مطلب به این نتیجه رسیده‌اید که نیازمند کلاس‌های کنکور برای مقطع ارشد روانشناسی هستید، بیایید تا به نکات مثبت شرکت در کلاس‌های کنکوری بپردازیم.

1. آشنایی با کنکور ارشد

کلاس های کنکور ارشد، داوطلبان را تا حد بسیار زیادی با سبک سوالات کنکور و نکات مورد‌توجه طراحان سوال آشنا می‌کند.

2. نظم و مدیریت زمان

این کلاس‌ها به شما، مهارت تفکیک دروس، با توجه به درجه‌ی اهمیت‌شان را می‌دهند. این امر به شما در مدیریت‌کردن زمانتان برای مطالعه‌ی دروس کنکور کمک بزرگی می‌کند.

مدیریت زمان با ثبت نام در کلاس کنکور ارشد روانشناسی

3. یادگیری و مرور صفرتاصد مباحث

در کلاس‌های کنکور ارشد، از حاشیه رفتن پرهیز می‌شود. به‌دلیل حجم انبوه مطالب، تنها به آموزش نکات و دروسی پرداخته می‌شود که در آزمون ارشد مورد‌ارزیابی قرار می‌گیرند. این کلاس‌ها معمولا از صفرتاصد مطالب کنکوری دروس متفاوت را پوشش می‌دهند و خیال مخاطب را از تسلط به همه‌ی سرفصل‌های مهم، راحت می‌کنند.

کلاس کنکور آنلاین شرکت کنم یا حضوری؟

جواب این سوال کاملا به شخص شما بستگی دارد اما اگر نظر ما را بخواهید پیشنهاد ما به شما کلاس‌های آنلاین است. چرا؟

مزایای کلاس‌های کنکور ارشد روانشناسی آنلاین:

    • صرفه‌جویی در زمان رفت‌و‌آمد

    • امکان مشاهده‌ی نامحدود دوره در بازه‌ی خریداری‌شده

    • امکان نوت‌برداری بدون ازدست دادن مطلب درسی

    • امکان دانلود و مشاهده‌ی آفلاین دوره

    • دسترسی به دوره‌ها در هر زمان، مکان و هر دستگاهی (موبایل، لپ‌تاپ و…)

شرکت در کلاس کنکور ارشد آنلاین

کلاس‌های کنکور ارشد روانشناسی روان آموز

ما در روان آموز، برای داوطلبان کنکور ارشد و دکتری، دوره‌های مجازی جامع و کلاس‌های نکته‌و‌تستی را آماده کردیم که بازخوردهای بسیار خوبی از روان‌آموزی‌ها درباره‌شان گرفته‌ایم. کلاس‌های ما علاوه‌بر تمام نکاتی که در مطلب حاضر گفتیم، دارای امتیازات ویژه‌ای برای کاربران‌مان است که درصورت تمایل می‌توانید در فروشگاه روان‌آموز درباره‌ی آن‌ها اطلاعات کافی کسب کنید.