منابع ارشد سنجش و اندازه گیری 1403
اگر علاقهمند به ارزشیابی، اندازهگیری و استفاده از ابزارهای گوناگون برای دریافت نتایج کمی در علم روانشناسی هستید، سنجش و اندازهگیری رشتهی بسیار مناسبی برای شماست. ما در این مطلب قصد داریم مسیر دشوار کنکور ارشد روانسنجی را برای متقاضیان این رشته تا حد امکان ساده کنیم، پس با ما همراه باشید.
ضرایب دروس کنکور ارشد سنجش و اندازهگيري (روانسنجي)
برای اینکه بتوانیم درستترین انتخاب را درمیان منابع گوناگون این رشته داشتهباشیم باید از میزان اهمیت دروس امتحانی آگاه شویم. رشتهی سنجش و اندازهگیری، کد ضریب 3 است که دربرگیرندهی 7 درس امتحانی است. در جدول زیر میتوانید دروس مورد آزمون این رشته و ضرایب آنها را مشاهده کنید.
ضرایب دروس کنکور ارشد سنجش و اندازه گيري
عنوان درس | ضریب |
روانسنجی | 2 |
آزمون شناختی هوش و استعداد | 2 |
متون روانشناسی | 2 |
آمار و روش تحقیق | 2 |
روانشناسی رشد | 2 |
روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی | 1 |
روانشناسی عمومی | 1 |
معرفی منابع ارشد سنجش و اندازه گيري (روانسنجي)
تقریبا میتوان گفت مهمترین مرحله در آماده شدن برای کنکور ارشد روانشناسی، انتخاب بهترین منابع است. اگر تاکنون نتوانستهاید که از میان منابع کنکور ارشد سنجش و اندازهگیری کتابی را انتخاب کنید، مجموعهی روان آموز برای شما لیستی از بهترین منابع کنکور ارشد روانشناسی مناسب برای گرایش روانسنجی را با درنظر گرفتن مصاحبهی رتبههای برتر، اساتید و کتابهای مرجع آماده کردهاست.راهنمای مطالعه منابع پیشنهادی:
- کتابهای سبز: این منابع درصورت نداشتن زمان کافی برای مطالعه و نداشتن پیشزمینه دربارهی دروس، مطالعه شوند.
- کتابهای آبی: کتابهای آبی + کتابهای سبز درصورت داشتن زمان کافی تا روز کنکور مطالعه شوند، تمرکز بیشتر بر روی کتابهای سبز باشد.
- کتابهای مشکی (رفرنس سوالات کنکور): مطالعهی کتابهای مشکی اجباری نیست چراکه تمامی مطالب آنها با جزئیات در کتابهای سبز پوشش داده شدهاست.
درصد تطابق کتاب زبان روان، روانآموز با درس متون روانشناسی (زبان انگلیسی) در کنکور ارشد 1402 = 100 درصد
متون روانشناسی| 25 سوال
- زبان روان آموز
- سیدمحمدی، یحیی. متون روانشناسی به زبان انگلیسی. (1401). تهران: انتشارات روان. (سطح ضعیف)
- لیل، لیندا. متون روانشناسی به زبان انگلیسی. ترجمهی گنجی، مهدی. (1401). تهران: انتشارات ساوالان. (سطح متوسط)
- هاشمیان، کیانوش. متون روانشناسی به زبان انگلیسی. (1395). تهران: انتشارات سمت. (سطح پیشرفته)
- سرچ مطالب انگلیسی از مباحث مطالعاتی از منابع مختلف مثل ویکیپدیا، مقالات و…
در زبان روان آموز از کدام منابع کنکور ارشد روانسنجی استفاده شدهاست؟
- Raymond Murphy (2002). English grammar in use. Cambridge University Press.
- Diana Hopkins, Pauline Cullen (2007). Cambridge Grammar for IELTS Without Answers. Cambridge University Press.
- Educational Testing Service (2009). The Official Guide to the TOEFL Test. McGraw-Hill.
- Educational Testing Service (2008). The Official Guide to the New TOEFL IBT. McGraw-Hill Education
- Lin Lougheed (2016). IELTS Superpack. Barrons Educational Series.
- Els Van Geyte (2012). Collins Reading for Ielts. HarperCollins Publishers
- Betty Schrampfer Azar (2017). Understanding and Using English Grammar. CreateSpace Independent Publishing Platform.
روانشناسي رشد| 20 سوال
- روانشناسی رشد 1 و 2 روانآموز
- کرین، ویلیام. نظریههای رشد: مفاهیم و کاربردها. ویراست ششم، ترجمهی خوینژاد، غلامرضا و رجایی، علیرضا. (1401). تهران: انتشارات رشد.
- پاپالیا، دایان؛ الدز، سالی؛ فلدمن، روت. روانشناسی رشد و تحول انسان. ترجمهی عرب قهستانی، داوود و دیگران. (1401). تهران: انتشارات سمت.
- برک، لورا. روانشناسی رشد. ترجمهی سیدمحمدی، یحیی. (1401). تهران: انتشارات ارسباران. جلد 1 و 2.
- منصور، محمود. روانشناسی ژنتیک: تحول روانی از تولد تا پیری. (1401). تهران: انتشارات سمت.
- دادستان، پریرخ و منصور، محمود. روانشناسی ژنتیک 2: نظامهای تحولی از روانتحلیلگری تا رفتارشناسی و نظامهای عینی. (1400). تهران: انتشارات رشد.
در روانشناسی رشد 1 و 2 روانآموز از کدام منابع استفاده شدهاست؟
- نظریه های رشد کرین: مفاهیم و کاربردها. ویراست ششم، ترجمهی خوینژاد، غلامرضا و رجایی، علیرضا. (1401). تهران: انتشارات رشد.
- منصور، محمود. روانشناسی ژنتیک: تحول روانی از تولد تا پیری. (1401). تهران: انتشارات سمت.
- دادستان، پریرخ و منصور، محمود. روانشناسی ژنتیک 2: نظامهای تحولی از روانتحلیلگری تا رفتارشناسی و نظامهای عینی. (1400). تهران: انتشارات رشد.
- برک، لورا. روانشناسی رشد: از لقاح تا کودکی. ترجمهی سیدمحمدی، یحیی. (1401). جلد اول. تهران: انتشارات ارسباران.
- برک، لورا. روانشناسی رشد: از نوجوانی تا پایان زندگی. ترجمهی سیدمحمدی، یحیی. (1401). جلد دوم. تهران: انتشارات ارسباران.
- پاپالیا، دایان؛ الدز، سالی؛ فلدمن، روت. روانشناسی رشد و تحول انسان. ترجمهی عرب قهستانی، داوود و دیگران. (1401). تهران: انتشارات سمت.
درصد تطابق کتاب روانشناسی رشد روانآموز جلد 1 و 2 با درس روانشناسی رشد در کنکور ارشد 1402 = 90 درصد
روانسنجی | 20 سوال
- گنجی، حمزه و ثابت، مهرداد. روان سنجی؛ مبانی نظری آزمون های روانی. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
- دلاور، علی. مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی. (1399). تهران: انتشارات رشد.
- آناستازی، آن. کتاب روان آزمایی. ترجمۀ براهنی، محمدنقی. (1387). تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- پاشا شریفی، حسن و شریفی، نسترن. اصول روانسنجی و روانآزمایی. (1399). تهران: انتشارات رشد.
- آلن، مری جی و ین، وندی ام. مقدمه ای بر نظریه های اندازه گیری (روانسنجی). ترجمۀ دلاور، علی. (1374). تهران: انتشارات سمت.
- مارنات، گری گراث و جردن رایت، ا. راهنمای سنجش روانی؛ برای روانشناسان بالینی، مشاوران و روانپزشکان. ترجمۀ پاشا شریفی، حسن و دیگران. (1400). تهران: انتشارات سخن.
- سیف، علی اکبر. اندازه گیری، سنجش و ارزیابی آموزشی. (1401). تهران: انتشارات دوران.
آمار و روش تحقيق| 20 سوال
- آمار و روش تحقیق مدرسان شریف (اگر برای این درس، کلاس آموزشی میگذرانید، بهتر است جزوه یا منبع موردنظر استادتان را جایگزین کنید.)
- دلاور، علی. احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی. (1399). تهران: انتشارات رشد.
- دلاور، علی. روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. (1401). تهران: انتشارات ویرایش.
- سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه. روشهای تحقیق در علوم رفتاری. (1401). تهران: انتشارات آگه.
- حسنزاده، رمضان. روشهای تحقیق در علوم رفتاری. (1397). تهران: انتشارات ساوالان.
آزمون شناختی هوش و استعداد | 20
- مارنات، گری گراث و جردن رایت، ا. راهنمای سنجش روانی؛ برای روانشناسان بالینی، مشاوران و روانپزشکان. ترجمۀ پاشا شریفی، حسن و دیگران. (1400). تهران: انتشارات سخن. (جلد 1 و 2).
- گنجی، حمزه. آزمونهای روانی؛ مبانی نظری و عملی. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
- کرمی، ابوالفضل. آشنایی با آزمون سازی و آزمون های روانی. (1401). تهران: انتشارات روانسنجی.
- گنجی، حمزه و ثابت، مهرداد. روان سنجی؛ مبانی نظری آزمون های روانی. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
روانشناسی عمومی | 15 سوال
- روانشناسی عمومی روانآموز
- اتکینسون، ریتا و همکاران. زمينهی روانشناسي هيلگارد. ترجمهی براهني، محمدنقی و همکاران. (1400). تهران: انتشارات رشد.
- سانتراک، جان. زمینهی روانشناسی سانتراک. ترجمهی فیروزبخت، مهرداد. (1400). تهران: انتشارات رسا. جلد 1 و 2.
- گنجی، حمزه. روانشناسی عمومی. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
در روانشناسی عمومی از کدام منابع استفاده شدهاست؟
- اتکینسون، ریتا و همکاران. زمينهی روانشناسي هيلگارد. ترجمهی براهني، محمدنقی و همکاران. (1400). تهران: انتشارات رشد.
- گنجی، حمزه. روانشناسی عمومی. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
- سانتراک، جان. زمینهی روانشناسی سانتراک. ترجمهی فیروزبخت، مهرداد. (1400). تهران: انتشارات رسا. جلد 1 و 2.
درصد تطابق کتاب روانشناسی عمومی روانآموز با درس روانشناسی عمومی در کنکور ارشد 1402 = 80 درصد
روانشناسي مرضي و كودكان استثنايی | 20 سوال
- آسیبشناسی روانی روانآموز
- گنجی، مهدی. آسیبشناسی روانی براساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
- بارلو، دیوید و دیوراند، مارک. آسیبشناسی روانی. ترجمهی فیروزبخت، مهرداد. (1402). تهران: انتشارات رسا.
- سادوک، بنجامین و همکاران. خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک: علوم رفتاری/ روانپزشکی بالینی. ویراست یازدهم، ترجمهی رضاعی، فرزین. (1400). تهران: انتشارات ارجمند.
- هالجین، ریچارد و ویتبورن، سوزان. آسیبشناسی روانی: دیدگاههای بالینی دربارهی اختلالات روانی براساس DSM-5 (متن کامل جلد 1 و 2). ویراست نهم، ترجمهی سیدمحمدی، یحیی. (1401). تهران: انتشارات روان.
- روانشناسی کودکان استثنایی روانآموز
- گنجی، مهدی. روانشناسی کودکان استثنایی براساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
- هالاهان، دانیل و کافمن، جیمز. دانشآموزان استثنایی. ویراست نهم، ترجمهی علیزاده، حمید و همکاران. (1401). تهران: انتشارات ویرایش.
- میلانیفر، بهروز. روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی. (1400). تهران: انتشارات قومس.
- سیف نراقی، مریم و نادری، عزتا… . روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی. (1401). تهران: انتشارات ارسباران.
در آسیبشناسی روانی روانآموز از کدام منابع استفاده شدهاست؟
- نکات تکمیلی از کتاب راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی DSM-5-TR.
- گنجی، مهدی. آسیبشناسی روانی براساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
- گنجی، مهدی. آسیبشناسی کودک و نوجوان: بر اساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
- سادوک، بنجامین و همکاران. خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک: علوم رفتاری/ روانپزشکی بالینی. ویراست یازدهم، ترجمهی رضاعی، فرزین. (1400). تهران: انتشارات ارجمند.
- بارلو، دیوید و دیوراند، مارک. آسیبشناسی روانی. ترجمهی فیروزبخت، مهرداد. (1402). تهران: انتشارات رسا.
- هالجین، ریچارد و ویتبورن، سوزان. آسیبشناسی روانی: دیدگاههای بالینی دربارهی اختلالات روانی براساس DSM-5 (متن کامل جلد 1 و 2). ویراست نهم، ترجمهی سیدمحمدی، یحیی. (1401). تهران: انتشارات روان.
- دادستان، پریرخ. روانشناسی مرضی تحولی از کودکی تا بزرگسالی. (1398). تهران: انتشارات سمت.
- مش، اریک و ولف، دیوید. روانشناسی مرضی کودک. ویراست ششم، ترجمهی شریفیدرآمدی، پرویز و دیگران. (1396). تهران: انتشارات ویرایش.
- وایس، رابرت. آسیبشناسی روانی کودک و نوجوان. ویراست سوم، ترجمهی سیدمحمدی، یحیی. (1399). تهران: انتشارات ارسباران.
در روانشناسی کودکان استثنایی روانآموز از کدام منابع استفاده شدهاست؟
- گنجی، مهدی. روانشناسی کودکان استثنایی براساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
- گنجی، مهدی. آسیبشناسی روانی براساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
- میلانیفر، بهروز. روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی. (1400). تهران: انتشارات قومس.
- سیف نراقی، مریم و نادری، عزتا… . روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی. (1401). تهران: انتشارات ارسباران.
- افروز، غلامعلی. مقدمهای بر روانشناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنائی. (1401). تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- هالاهان، دانیل و کافمن، جیمز. دانشآموزان استثنایی. ویراست نهم، ترجمهی علیزاده، حمید و دیگران. (1401). تهران: انتشارات ویرایش.
- سادوک، بنجامین و همکاران. خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک: علوم رفتاری/ روانپزشکی بالینی. ویراست یازدهم، ترجمهی رضاعی، فرزین. (1400). تهران: انتشارات ارجمند.
- مش، اریک و ولف، دیوید. روانشناسی مرضی کودک. ویراست ششم، ترجمهی شریفیدرآمدی، پرویز و دیگران. (1396). تهران: انتشارات ویرایش.
- ارجمندنیا، علیاکبر و دیگران. روانشناسی آموزش کودکان با نیازهای ویژه. (1399). تهران: انتشارات سمت.
- وایس، رابرت. آسیبشناسی روانی کودک و نوجوان. ویراست سوم، ترجمه سیدمحمدی، یحیی. (1399). تهران: انتشارات ارسباران.
- وایس، رابرت. روانشناسی مرضی کودک و نوجوان. ترجمه گنجی، مهدی و دیگران. (1397). تهران: انتشارات ساوالان.
درصد تطابق کتاب های آسیب شناسی روانی و کودکان استثنایی روان آموز با درس روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی در کنکور ارشد 1402 = 80 درصد
خرید منابع ارشد سنجش و اندازه گيري
حالا که میدانید منابع کنکور ارشد روانسنجی چیست، چنانچه قصد خرید آنلاین این منابع را دارید، ما در فروشگاه روان آموز میتوانیم به شما کمک کنیم و در سریعترین زمان کتابهایتان را به دستتان برسانیم. پیشنهاد ما به شما این است که منابع سبزرنگ را از خود فروشگاه آنلاین روان آموز و بدون واسطه دریافت کنید.
ظرفیت پذیرش دانشگاهها در رشته سنجش و اندازه گيري (روانسنجي)
دانشگاههای بسیارکمی در سراسر کشور در رشتهی سنجش و اندازهگیری پذیرش دارند. ما در جدول زیر لیستی از دانشگاههایی که را در سال 1402 پذیرش رشتهی روانسنجی داشتهاند، جمعآوری کردهایم.
جدول ظرفیت پذیرش رشتهی سنجش و اندازه گیری در سال 1402
رشته | نوع دانشگاه | دانشگاه | |||||
روزانه | شبانه | خودگردان | مجازی دولتی (آموزشمحور) | ||||
سنجش و اندازهگیری (روانسنجی) | دولتی | دانشگاه خوارزمي – تهران (محل تحصيل كرج) | 8 | 4 | – | 12 | |
دانشگاه علامه طباطبايي – تهران | 8 | 1 | – | – |
جزوات کنکور ارشد سنجش و اندازه گيري
دراختیار داشتن جزوههای خلاصهنویسی که دربرگیرندهی تمام نکات مهم باشد، میتواند از هدر رفتن زمان شما در سال کنکور جلوگیری کند. مجموعهی روان آموز با درنظرگرفتن کتب مرجع و مصاحبه با رتبههای برتر جزوات کاربردی برای داوطلبان کنکور ارشد روانشناسی تهیه کردهاست. برای مشاهدهی جزوات کنکوری روان آموز و دانلود آنها به لینک زیر مراجعه کنید.
کتابهای جامع کنکور ارشد سنجش و اندازه گيري (روانسنجي)
دراختیار داشتن جزوههای خلاصهنویسی که دربرگیرندهی تمام نکات مهم باشد، میتواند از هدر رفتن زمان شما در سال کنکور جلوگیری کند. مجموعهی روان آموز با درنظرگرفتن کتب مرجع و مصاحبه با رتبههای برتر جزوات کاربردی برای داوطلبان کنکور ارشد روانشناسی تهیه کردهاست. برای مشاهدهی جزوات کنکوری روان آموز و دانلود آنها به لینک زیر مراجعه کنید.