بیانیه ارزش های مجموعه روان آموز

همه ما در زندگی اهدافی داریم که برای رسیدن به آنها تلاش میکنیم. اما اگر بخواهیم از دیدگاه ارزشی نگاه کنیم ما در صورتی می توانیم از خودمان رضایت داشته باشیم که با ارزش هایمان زندگی کنیم. در واقع همین بودن در مسیر ارزش هاست که زندگی نامیده می شود نه دست یابی به هدف ها…

همه کارهایی که شروع می کنید مثل مطالعه برای کنکور ارزش های شما در آن دخالت دارد. همینطور از مدیریت یک وبلاگ و سایت گرفته تا اداره کردن یک شرکت بین المللی، شما بدون اتکا به ارزش هایتان نمی توانید برای خودتان هدف مشخص کنید. به همین دلیل است که هر شرکتی که با هدف ارایه خدمات اصولی راه اندازی شده باشد، ارزش هایی تعیین می کند و مخاطبانش را هم در جریان آن می گذارد. در این مطلب قصد داریم شما را با ارزش های مجموعه روان آموز آشنا کنم چرا که معتقدیم در میان گذاشتن صادقانه اهداف و ارزش های سایت از مهم ترین مسایلی است که داوطلبان حق دانستن آن را دارند. ما از داوطلبان بسیار بیشتر از آنچه که به آنها داده ایم آموخته ایم و آنچه در اینجا می نویسیم همه از ارتباط با خود شما بیرون آمده است. همین آموختن متقابل است که انگیزه اصلی برای ادامه کار بوده است.

 

ارزش ها و اهداف مجموعه روان آموز :

ارایه اطلاعات آموزشی و مشاوره ای برای کنکور ارشد و دکتری روانشناسی :

نامی که برای یک کودک انتخاب می کنید همیشه یک معنا در بر دارد. وقتی برای سایت اسم انتخاب می کردیم روان آموز خلاصه ای تمام چیزی بود که می خواستیم توضیح دهیم. عنوان سایت هم جهت گیری اساسی آن را مشخص می کند : مرجع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مجموعه روانشناسی. هر خدماتی که در سایت روان آموز ارایه می شود در راستای این جهت گیری اصلی است. بنابراین هدف اصلی ما ارایه اطلاعات استو هیچ چیزی بر آن اولویت ندارد. هر چیزی که لازم است تا شما برای کنکور ارشد و دکتری روانشناسی بدانید و داشته باشید: تجارب رتبه های برتر، کارنامه و منابع رتبه های برتر، دفترچه و پاسخ سوالات، تحلیل آزمون، نکات مشاوره ای، نکات کنکوری، نمونه سوالات و مباحث مهم، اخبار کنکور و غیره. همینطورکه هم اکنون در سایت می بینید حجم زیادی از اطلاعات سایت به این موارد اختصاص دارد و با دسترسی آزاد و رایگان برای همه منتشر می شود. ارایه اطلاعات بدون سوگیری و بدون وابستگی به هیچ شخص و موسسه خاص مهم ترین چیزی است که داوطلبان نیاز دارند. می دانیم که راه طولانی در پیش داریم و هنوز تمام آنچه لازم است را ارایه نکرده ایم. امیدواریم که با کمک شما عزیزان هر روز بیشتر به این هدف نزدیک شویم.

 

مشاوره با رتبه های یک و تک رقمی:

استفاده از تجربه دیگران همیشه مفید بوده است و راه را برای ما هموارتر کرده است. چرا باید اشتباهی که شخص دیگری به ما درباره آن هشدار می دهد تکرار کنیم؟ در مجموعه روان آموز شما می توانید به رتبه های برتر چند گرایش دسترسی داشته باشید و از تجربه آنها استفاده کنید. مشاوران ما به هیچ موسسه خاصی وابسته نیستند و بنابراین صادقانه ترین اطلاعات را در اختیار شما می گذارند. هدف اصلی آنها این است که آنچه برای موفقیتشان مفید بوده است به شما معرفی می کنند. ذکر چند نکته را در اینجا الزامی می دانم:

نکته اول- مشاوره هدف اصلی سایت روان آموز نیست. ما به هر طریقی به شما اطلاعات می دهیم و مشاوره تنها یک وسیله است. فرض کنید از همین امروز حق مشاوره دادن نداشته باشیم. قطعا کارهای اصلی دیگری برای انجام دادن داریم. همانطور که گفتیم شما بسیاری از اطلاعات سایت را بدون مشاوره گرفتن هم از سایت دریافت می کنید. ولی برخی از دوستان به پیگیری و برنامه ریزی شخصی نیاز دارند که می توانند از این طریق اقدام کنند.

نکته دوم- کسب رتبه هدف و ملاک حرکت در جهت ارزش ها و اهداف سایت روان آموز نیست! ما هم به رتبه های تک رقمی مشاوره داده ایم هم چهار رقمی! و این امر طبیعی را انکار نکرده ایم و از همراهی با همه این دوستان خوشحالیم. فکر می کنیم این تفاوت بزرگی است که با برخی موسسات داریم. ما به هر دو این رتبه ها اطلاعات و خدمات یکسانی ارایه کرده ایم، آنچه داشته ایم ارایه کرده ایم و وظیفه و هدف مان را به خوبی انجام داده ایم. همچنین  ما به همه طیف داوطلبان مشاوره می دهیم. شبیه این داستان تکراری است که بعضی  هایمان وقتی عزیز می شدیم که نمره 20 می گرفتیم! لازم نیست که درباره نقش اساسی فرد در رسیدن به مقصدش توضیحی دهیم. تاکید کنم که هرگز اینطور نبوده است که خودمان را با این ملاک کسب رتبه بسنجیم! کافی است در جهت ارزش هایتان پیش بروید رسیدن به هدف تنها یک حباب توخالی است چرا که هدف را با هر وسیله ای می توان به دست آورد!  بنابراین وقتی سایت روان آموز را ارزیابی می کنید کافی است ببینید که ما با ارزش های صحیحی کار می کنیم و هرگز با ملاک های فوق ما را نسنجید و اگر چنین ملاک ارزیابی دارید از همین جا از هم خداحافظی می کنیم!

نکته سوم- پس از کسب رتبه به همراهی با این دوستان بالیده ایم و به دوستان معرفی شان کرده ایم. نام کسانی را که خودشان را به ما معرفی می کنند در سایت منتشر می کنیم و هر اطلاعاتی که برای داوطلبان مفید باشد از آنها خواسته ایم.  از کنار  واژه ها به سادگی عبور نکنید. ما همیشه به همراهی با شما اشاره می کنیم. در هیچ جای سایت ذکر نکرده ایم که شخصی داوطلب مشاور ما بوده و از جزوات این سایت استفاده کرده است و این امر را به شکل مستقیم یا تلویحی برسانیم که عامل موفقیتش ما بوده ایم. این انحصارطلبی در درجه اول پایین آوردن شان داوطلبان است چرا که تلاش و شایستگی شخص آنها را زیر سوال می برد. گرچه قدردانی کردن یک صفت بسیار پسندیده است اما شما نمی توانید آن را از کسی طلب کنید! همچنین در سایت می بینید که ما با  برخی رتبه ها هم مصاحبه کرده ایم که نه از ما مشاوره گرفته بودند نه ما چنین چیزی را در سایت ذکر کرده ایم و حتی اشاره کرده ایم که آنها از ما مشاوره نگرفته اند. این همان حرکت در جهت ارزش هاست. می دانید که جمع آوری اطلاعات و هماهنگی با افراد و ارتباط برقرار کردن با آنها آسان نیست اما این اطلاع رسانی هدف اول ماست و برای آن تلاش می کنیم.

جزوات و مجموعه کتاب ها:

یکی دیگر از کمک هایی که می توانیم به شما در این زمینه انجام دهیم راحت تر کردن مطالعه است. اما باز هم با یک تفاوت اساسی:هرگز ادعا نکرده ایم که جزوات و مجموعه کتاب های ما جای کتاب اصلی را می گیرد!تاکید همیشگی ما برای کسانی که فرصت مطالعه خوبی دارند در درجه اول کتب اصلی بوده است که نام آنها را در سایت ذکر کرده ایم و به تهیه آنها اصرار کرده ایم. این مجموعه کتاب ها با وسواس و نظم خاصی تهیه می شود و همواره هم در حال به روز رسانی است. ویژگی متمایز دیگر ما این است که مجموعه های ویرایش شده را برای خریداران ارسال می کنیم که مجبور به خرید دوباره نباشند. در سایت نمی بینید که جزوات و خلاصه هایی به شکل پراکنده ارایه شده باشد و زمانی منتشر می شوند که این ملاک ها را رعایت کرده باشند. همواره هم به دنبال بازخورد از شما بوده ایم. همچنین حق ناشران کتب اصلی به دقت رعایت شده است. ما مجموعه کتاب هایی منتشر می کنیم که با استفاده و تلفیق از چندین منبع اصلی نوشته شده باشد، یا اینکه حاوی نمونه سوالات تالیفی همراه با مباحث مهم باشد، و یا با زبان ساده تر و توضیحات تکمیلی نوشته شده باشد. نه اینکه با حذف صرفا چند پاراگراف و چسباندن آنها به هم بدون هیچ انسجامی تهیه شده باشد. همچنین اگر برای نیاز شما خلاصه ای درسایت قرار داده ایم و فکر کرده ایم که نیاز است در کنار آن کتاب موسسه دیگری خوانده شود آن را معرفی کرده ایم و تنها زمانی گفته ایم مجموعه جزوات سایت بدون هیچ کتاب کمک آموزشی دیگری کافی است که از این بابت مطمئن بوده ایم.

 

قوانین سایت روان آموز:

من بسیار خوشحالم که آنچه لازم دارید به بهترین شکل و کیفیت و به شیوه ای نوین در سایت به شما ارایه شده است و این خدمت رسانی هر روز در حال پیشرفت است. قطعا می دانید که مدیریت کردن چنین سایتی با مشکلات، هزینه ها و سیل نظرات و پیشنهاداتی که به بنده ارایه می شود به هیچ وجه کار آسانی نیست. از این جهت تنها راه مدیریت کردن این مسایل در نظر گرفتن قوانین و چارچوب هایی است که هر دو طرف ملزم به رعایت آن هستند. قوانین سایت را با هم مرور می کنیم:

در سایت هیچ نام، آدرس، ایمیل، و شماره تلفنی از هیچ شخصی منتشر نمی شود. این قاعده و قانون بسیار اهمیت دارد و در هیچ موردی (مشاوره گرفتن، خرید و فروش جزوه و غیره) نقض نمی شود. لازم است که مجددا تاکید کنم که چنین پیام هایی به هیچ وجه تائید نمی شود یا با حذف اطلاعات شخصی منتشر می شود.

در سایت روان آموز پیام هایی که به شخص یا موسسه ای توهینی کرده باشند، یا خدمات آن ها را زیر سوال برده باشند منتشر نمی شود. قطعا هدف تمام اشخاص و موسسات دیگری که در این زمینه فعالیت می کنند نیز خدمت رسانی به داوطلبان است ولی هر کس ارزش هایی دارد و شما در انتخاب کردن آزاد هستید. ما امیدواریم که بتوانید با استفاده از خدمات هر موسسه و سایت معتبری به رتبه دلخواه خود برسید.  اخلاق حرفه ای بنده ایجاب می کند که تنها مسئولیت سایت روان آموز را به عهده داشته باشم، آنچه در زمینه ارزش های سایت است انجام دهم و برای بقیه همکاران نیز همین آرزو را دارم.

همانطور که گفتیم، اینجا یک سایت آموزشی است و هر حرف و سخنی که خارج از این چارچوب باشد در سایت منتشر نمی شود. برای الطافی که به بنده دارید و همچنین بابت انتقاداتی که ارسال می کنید هزاران بار بیشتر،  سپاس گزارم. منتشر نکردن این پیام ها به معنای بی توجهی به آنها نیست قطعا این پیام ها مهم ترین بازخورد های شما به ماست. ایمیل مدیر سایت در اختیار شماست و بنده پاسخ گوی نظراتی که با نام معتبر و قابل پاسخگویی نوشته شده اند بوده ام و خواهم بود.

در زمینه مشاوره های تلفنی ذکر این نکته ضروری است که مشاوره و راهنمایی فقط به همان شکلی که در بخش مشاوره با رتبه های برتر نوشته شده است انجام می گیرد. بنابراین به تماس های تلفنی یا درخواست هایی که خارج از این چارچوب باشد پاسخی داده نخواهد شد. شما به بهترین و راحت ترین شکل ممکن در سایت روان آموز با مشاورانتان در ارتباط هستید بنابراین لطفا از این امکان استفاده کنید و از چارچوب سایت خارج نشوید.

در زمینه سوالات شما، بنده در بخش نظرات سایت پاسخ گوی شما هستم بنابراین به سوالاتی که از هر طریق دیگری، همچون پیامک، چت، ایمیل و غیره ارسال شده باشد پاسخی داده نخواهد شد. سوالاتی که مشاور مربوطه آنها فقط مشاوره تلفنی دارد و در سایت حضور ندارد تا جای ممکن پاسخ داده خواهد شد.

 

 

 

زینب خجوی

مدیریت سایت روان آموز و خانه روانشناسی ایران

راه ارتباطی مجموعه روان آموز :   ravanamooz@yahoo.com

کانال تلگرام مجموعه روان آموز: https://telegram.me/ravanamooz

کانال تلگرام خانه روانشناسی ایران: https://telegram.me/iranpsy