فیلیپ سی. کندال کیست؟
در دنیای پیچیدۀ روانشناسی، نامهایی میدرخشند که با تلاش، دانش و تعهد خود، مسیر را برای دیگران روشن میکنند. فیلیپ سی. کندال یکی از این نامهاست که بهعنوان یک روانشناس بالینی کودک و نوجوان، سالها در خدمت بهبود سلامت روان نسلهای جوان بوده است.
بیوگرافی فیلیپ کندال و آشنایی با زندگی حرفه ای او
فیلیپ سی. کندال در دوم مارس سال ۱۹۵۰ در نیویورک آمریکا متولد شد. او هماکنون یکی از استادان پرشور دانشگاه تمپل است و بهعنوان استاد رشتۀ روانشناسی لورا اچ. کارنل نیز شناخته میشود. وی همچنین مدیریت کلینیک مجموعۀ اختلالات اضطرابی کودک و نوجوان در دانشگاه تمپل را به عهده دارد.
دیگران دکتر کندال را بهعنوان فردی میشناسند که بهدلیل حساسیت بالینی، تحقیقات و روششناسی دقیق، رویکردهای خلاقانه و یکپارچه و تعهدش به راهنمایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی شهرت دارد. او با اشتیاق، تمام وقت خود را وقف درک و درمان اختلالات روانشناختی کودکان و نوجوانان کرده است.
تخصص اصلی کندال در زمینۀ روانشناسی بالینی کودک و نوجوان متمرکز است و بهطور ویژه در زمینۀ اختلالات اضطرابی و رفتارهای مشکلساز در این گروه سنی فعالیت میکند. علاقۀ دکتر کندال به ارزیابی و درمان شناختیـرفتاری، عوامل شناختی در آسیبشناسی روانی، اختلالات اضطرابی و تکانشگری است و با استفاده از رویکردهای مبتنی بر شواهد، به ارزیابی، درمان و پیشگیری از این مشکلات میپردازد. رویکرد او بر اساس دانش علمی و یافتههای پژوهشی استوار است و هدف آن، ارائۀ مؤثرترین راهحلها برای کودکان و خانوادهها است.
تأثیر فیلیپ کندال بر حوزۀ روانشناسی کودک و نوجوان بسیار گسترده است. او با توسعه و ارزیابی مداخلات درمانی مؤثر، به بهبود زندگی هزاران کودک و نوجوان کمک کرده است. تلاشهای او منجر به ایجاد تغییرات مثبت در سیاستهای بهداشت روان و شیوههای درمانی شده است. او همچنین با آموزش دانشجویان و متخصصان جوان، نسلهای آیندۀ روانشناسان را برای خدمت به این حوزه آماده کرده است.
برنامههای درمانی کندال، بهعنوان برنامههای مبتنی بر شواهد شناخته شده، در بیش از دوازده کشور اجرا شدهاند و کانون توجه ابتکارات تحقیقاتی متعددی با بودجۀ فدرال هستند.
دستآوردها و افتخارات فیلیپ سی کندال
این محقق و نویسندۀ آمریکایی دستاوردهای بسیاری را از آنِ خود کرده است. بیش از ۸۰۰ نشریه و دریافت بیش از ۳۵ سال حمایت مالی مستمر از سازمانهای مختلف مانند NIMH، NICHD و بنیاد مکآرتور را در رزومۀ خود دارد. او بهطور گستردهای مورد استناد قرار میگیرد و در میان معدود افراد برجستهای است که بیشترین استناد را در تمام علوم اجتماعی و پزشکی دارند. ضریب H-index او هماکنون برابر با ۱۵۹ است.
دکتر کندال جوایز و افتخارات معتبری را نیز از آنِ خود کرده است. او عضو مرکز مطالعات پیشرفته در علوم رفتاری است. دریافت جایزۀ شناسایی تحقیقاتی از انجمن اختلالات اضطرابی آمریکا، جایزۀ معلم بزرگ از دانشگاه تمپل، شناسایی بهعنوان بهترین درمانگر در منطقۀ سهایالتی توسط مجلۀ فیلادلفیا و جایزۀ انجمن روانشناسی بالینی در سال ۲۰۰۶ برای مشارکتهای برجسته در علم روانشناسی بالینی در کارنامۀ دکتر فیلیپ ثبت شدهاند. در سال ۲۰۱۶، آکادمی درمان شناختی، جایزۀ آرون تی. بک را برای مشارکتهای مهم و پایدار در درمان شناختی به او اهدا کرد.
مقالات معتبر و مشهورترین کتاب های فیلیپ کندال
دکتر کندال نهتنها یک بالینگر ماهر است، بلکه یک محقق برجسته نیز بهشمار میرود. او دارای بیش از ۳۵ کتاب و ۲۰۰ مقاله است. این آثار، گواهی بر تعهد او به پیشبرد دانش روانشناسی و بهاشتراکگذاشتن یافتههای خود با جامعۀ علمی و عموم مردم است. مقالات معتبر فیلیپ کندال و کتابهای معروف او راهنمای ارزشمندی برای متخصصان، دانشجویان و والدین است که بهدنبال درک بهتر مشکلات روانشناختی کودکان و نوجوانان هستند.
از شناختهشدهترین آثار این استاد روانشناسی میتوان به کتاب گربۀ سازگار (Coping Cat) اشاره کرد که در مورد درمان اختلالات اضطرابی کودکان به نگارش درآمده است. کندال در این کتاب، مبانی درمان شناختیـرفتاری را با زبانی ساده برای کودکان بیان کرده و نگرانیهای اصلی آنها را هدف قرار داده است.
از دیگر کتب های مشهور او میتوان به برنامۀ مدیریت استرس و درمان شناختیـرفتاری اضطراب نوجوان اشاره کرد که همانند کتاب گربۀ سازگار در دو جلد برای درمانگران و کتاب کار برای درمانجویان نوشته شده است. این کتاب به نوجوانان در شناخت ریشههای شکلگیری اضطراب کمک شایانی میکند و همچنین راهکارهای مناسبی برای مقابله با این هیجان به آنها ارائه میدهد.
کتاب روانشناسی مرضی کودک نیز از جمله کتابهای مفید و مطرح کندال است که مجموعۀ کاملی از مبانی آسیبشناسی را در اختیار درمانگران قرار میدهد.
راههای ارتباطی و منابع علمی
برای ارتباط با این استاد برجسته میتوان از طریق ایمیل او اقدام کرد : pkendall@temple.edu
منابع:
سایت دانشگاه کمپل