اگر علاقهمند به رشته روانشناسی دین هستید و تمایل به شرکت در کنکور ارشد روانشناسی دین را دارید، ما در این مطلب قصد داریم تا تمام مراحل کنکور ارشد روانشناسی دین را به وضوح توضیح دهیم.
ضرایب دروس کنکور ارشد روانشناسی دین
ابتدا برای برنامهریزی دقیق و موفقیتآمیز نیاز دارید تا از دروس امتحانی این آزمون و ضرایب آن باخبر شوید. روانشناسی دین با کد ضریب 1 دارای منابع مشابه با رشتههای دیگری همچون: روانشناسی عمومی، روانشناسی اسلامی و روانشناسی اجتماعی است. در جدول زیر دروس امتحانی کنکور ارشد روانشناسی دین آمده است.
جدول ضرایب دروس امتحانی کنکور ارشد روانشناسی دین 1402 - 1403
عنوان درس | ضریب |
1) روانشناسي عمومی | 2 |
2) متون روانشناسي | 2 |
3) روانشناسي مرضي و كودكان استثنايي | 2 |
4) روانشناسي رشد | 2 |
5) علمالنفس | 1 |
6) آمار و روش تحقيق | 1 |
7) روانشناسي فيزيولوژيك، انگيزش و هيجان | 1 |
بهترین منابع ارشد روانشناسی دین
پیدا کردن بهترین منابع که تطابق قابل توجهی با منابع مرجع کنکور داشته باشند کار سختی است. روان آموز با استناد به مصاحبه رتبه برترها، تحلیل و بررسی سوالات کنکورهای گذشته و دیگر عوامل لیستی از بهترین منابع کنکور ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی را تهیه کرده است.
راهنمای مطالعه منابع پیشنهادی:
کتابهای سبز: این کتابها برای کسانی که زمان بسیار کمی تا روز برگزاری کنکور دارند و تازه شروع به مطالعه کردهاند بسیار مناسب است.
کتابهای آبی: کتابهای آبی مناسب کسانی است که زمان مطلوبی تا برگزاری کنکور دارند. این افراد علاوه بر کتابهای سبزرنگ بهتر است از کتابهای آبی نیز استفاده کنند اما تمرکز خود را بر روی کتابهای سبز بگذارند.
کتابهای مشکی: این کتابها رفرنسهایی هستند که طراحان کنکور معمولا از میان آنها سوالات را طرح میکنند. اما چنانچه از کتابهای سبزرنگ استفاده میکنید نیازی به خواندن این کتابها نیست
روانشناسی عمومی | 15 سوال
- روانشناسی عمومی روانآموز
- اتکینسون، ریتا و همکاران. زمينهی روانشناسي هيلگارد. ترجمهی براهني، محمدنقی و همکاران. (1400). تهران: انتشارات رشد.
- سانتراک، جان. زمینهی روانشناسی سانتراک. ترجمهی فیروزبخت، مهرداد. (1400). تهران: انتشارات رسا. جلد 1 و 2.
- گنجی، حمزه. روانشناسی عمومی. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
در روانشناسی عمومی از کدام منابع استفاده شدهاست؟
- اتکینسون، ریتا و همکاران. زمينهی روانشناسي هيلگارد. ترجمهی براهني، محمدنقی و همکاران. (1400). تهران: انتشارات رشد.
- گنجی، حمزه. روانشناسی عمومی. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
- سانتراک، جان. زمینهی روانشناسی سانتراک. ترجمهی فیروزبخت، مهرداد. (1400). تهران: انتشارات رسا. جلد 1 و 2.
متون روانشناسی | 30 سوال
زبان روانآموز
لیل، لیندا. متون روانشناسی به زبان انگلیسی. ترجمهی گنجی، مهدی. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
سرچ مطالب انگلیسی از مباحث مطالعاتی از منابع مختلف مثل ویکیپدیا، مقالات و…
در زبان روانآموز از کدام منابع استفاده شدهاست؟
- Raymond Murphy (2002). English grammar in use. Cambridge University Press.
- Diana Hopkins, Pauline Cullen (2007). Cambridge Grammar for IELTS Without Answers. Cambridge University Press.
- Educational Testing Service (2009). The Official Guide to the TOEFL Test. McGraw-Hill.
- Educational Testing Service (2008). The Official Guide to the New TOEFL IBT. McGraw-Hill Education
- Lin Lougheed (2016). IELTS Superpack. Barrons Educational Series.
- Els Van Geyte (2012). Collins Reading for Ielts. HarperCollins Publishers
- Betty Schrampfer Azar (2017). Understanding and Using English Grammar. CreateSpace Independent Publishing Platform.
روانشناسي مرضي و كودكان استثنايی | 20 سوال
- آسیبشناسی روانی روانآموز
- گنجی، مهدی. آسیبشناسی روانی براساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
- بارلو، دیوید و دیوراند، مارک. آسیبشناسی روانی. ترجمهی فیروزبخت، مهرداد. (1402). تهران: انتشارات رسا.
- سادوک، بنجامین و همکاران. خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک: علوم رفتاری/ روانپزشکی بالینی. ویراست یازدهم، ترجمهی رضاعی، فرزین. (1400). تهران: انتشارات ارجمند.
- هالجین، ریچارد و ویتبورن، سوزان. آسیبشناسی روانی: دیدگاههای بالینی دربارهی اختلالات روانی براساس DSM-5 (متن کامل جلد 1 و 2). ویراست نهم، ترجمهی سیدمحمدی، یحیی. (1401). تهران: انتشارات روان.
- روانشناسی کودکان استثنایی روانآموز
- گنجی، مهدی. روانشناسی کودکان استثنایی براساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
- هالاهان، دانیل و کافمن، جیمز. دانشآموزان استثنایی. ویراست نهم، ترجمهی علیزاده، حمید و همکاران. (1401). تهران: انتشارات ویرایش.
- میلانیفر، بهروز. روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی. (1400). تهران: انتشارات قومس.
- سیف نراقی، مریم و نادری، عزتا… . روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی. (1401). تهران: انتشارات ارسباران.
در آسیبشناسی روانی روانآموز از کدام منابع استفاده شدهاست؟
- گنجی، مهدی. آسیبشناسی روانی براساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
- گنجی، مهدی. آسیبشناسی کودک و نوجوان: بر اساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
- سادوک، بنجامین و همکاران. خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک: علوم رفتاری/ روانپزشکی بالینی. ویراست یازدهم، ترجمهی رضاعی، فرزین. (1400). تهران: انتشارات ارجمند.
- بارلو، دیوید و دیوراند، مارک. آسیبشناسی روانی. ترجمهی فیروزبخت، مهرداد. (1402). تهران: انتشارات رسا.
- هالجین، ریچارد و ویتبورن، سوزان. آسیبشناسی روانی: دیدگاههای بالینی دربارهی اختلالات روانی براساس DSM-5 (متن کامل جلد 1 و 2). ویراست نهم، ترجمهی سیدمحمدی، یحیی. (1401). تهران: انتشارات روان.
- دادستان، پریرخ. روانشناسی مرضی تحولی از کودکی تا بزرگسالی. (1398). تهران: انتشارات سمت.
- مش، اریک و ولف، دیوید. روانشناسی مرضی کودک. ویراست ششم، ترجمهی شریفیدرآمدی، پرویز و دیگران. (1396). تهران: انتشارات ویرایش.
- وایس، رابرت. آسیبشناسی روانی کودک و نوجوان. ویراست سوم، ترجمهی سیدمحمدی، یحیی. (1399). تهران: انتشارات ارسباران.
در روانشناسی کودکان استثنایی روانآموز از کدام منابع استفاده شدهاست؟
- گنجی، مهدی. روانشناسی کودکان استثنایی براساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
- گنجی، مهدی. آسیبشناسی روانی براساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
- میلانیفر، بهروز. روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی. (1400). تهران: انتشارات قومس.
- سیف نراقی، مریم و نادری، عزتا… . روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی. (1401). تهران: انتشارات ارسباران.
- افروز، غلامعلی. مقدمهای بر روانشناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنائی. (1401). تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- هالاهان، دانیل و کافمن، جیمز. دانشآموزان استثنایی. ویراست نهم، ترجمهی علیزاده، حمید و دیگران. (1401). تهران: انتشارات ویرایش.
- سادوک، بنجامین و همکاران. خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک: علوم رفتاری/ روانپزشکی بالینی. ویراست یازدهم، ترجمهی رضاعی، فرزین. (1400). تهران: انتشارات ارجمند.
- مش، اریک و ولف، دیوید. روانشناسی مرضی کودک. ویراست ششم، ترجمهی شریفیدرآمدی، پرویز و دیگران. (1396). تهران: انتشارات ویرایش.
- ارجمندنیا، علیاکبر و دیگران. روانشناسی آموزش کودکان با نیازهای ویژه. (1399). تهران: انتشارات سمت.
- وایس، رابرت. آسیبشناسی روانی کودک و نوجوان. ویراست سوم، ترجمه سیدمحمدی، یحیی. (1399). تهران: انتشارات ارسباران.
- وایس، رابرت. روانشناسی مرضی کودک و نوجوان. ترجمه گنجی، مهدی و دیگران. (1397). تهران: انتشارات ساوالان.
روانشناسي رشد| 20 سوال
- روانشناسی رشد 1 و 2 روانآموز
- کرین، ویلیام. نظریههای رشد: مفاهیم و کاربردها. ویراست ششم، ترجمهی خوینژاد، غلامرضا و رجایی، علیرضا. (1401). تهران: انتشارات رشد.
- پاپالیا، دایان؛ الدز، سالی؛ فلدمن، روت. روانشناسی رشد و تحول انسان. ترجمهی عرب قهستانی، داوود و دیگران. (1401). تهران: انتشارات سمت.
- برک، لورا. روانشناسی رشد. ترجمهی سیدمحمدی، یحیی. (1401). تهران: انتشارات ارسباران. جلد 1 و 2.
- منصور، محمود. روانشناسی ژنتیک: تحول روانی از تولد تا پیری. (1401). تهران: انتشارات سمت.
- دادستان، پریرخ و منصور، محمود. روانشناسی ژنتیک 2: نظامهای تحولی از روانتحلیلگری تا رفتارشناسی و نظامهای عینی. (1400). تهران: انتشارات رشد.
در روانشناسی رشد 1 و 2 روانآموز از کدام منابع استفاده شدهاست؟
- کرین، ویلیام. نظریههای رشد: مفاهیم و کاربردها. ویراست ششم، ترجمهی خوینژاد، غلامرضا و رجایی، علیرضا. (1401). تهران: انتشارات رشد.
- منصور، محمود. روانشناسی ژنتیک: تحول روانی از تولد تا پیری. (1401). تهران: انتشارات سمت.
- دادستان، پریرخ و منصور، محمود. روانشناسی ژنتیک 2: نظامهای تحولی از روانتحلیلگری تا رفتارشناسی و نظامهای عینی. (1400). تهران: انتشارات رشد.
- برک، لورا. روانشناسی رشد: از لقاح تا کودکی. ترجمهی سیدمحمدی، یحیی. (1401). جلد اول. تهران: انتشارات ارسباران.
- برک، لورا. روانشناسی رشد: از نوجوانی تا پایان زندگی. ترجمهی سیدمحمدی، یحیی. (1401). جلد دوم. تهران: انتشارات ارسباران.
- پاپالیا، دایان؛ الدز، سالی؛ فلدمن، روت. روانشناسی رشد و تحول انسان. ترجمهی عرب قهستانی، داوود و دیگران. (1401). تهران: انتشارات سمت.
علمالنفس| 15 سوال
- علمالنفس به زبان سادهی روانآموز
- بنیجمالی، شکوهالسادات و احدی، حسن. علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی و تطبیق آن با روانشناسی جدید. (1390). تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
- احمدی، علیاصغر. روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی. (1392). تهران: انتشارات امیر کبیر.
- کجباف، محمدباقر. علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی (روانشناسی اسلامی). (1394). تهران: انتشارات روان.
در علمالنفس روانآموز از کدام منابع استفاده شدهاست؟
- قرآن کریم
- احمدی، علیاصغر. روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی. (1392). تهران: انتشارات امیرکبیر.
- اژهای، جواد. روانشناسی از دیدگاه دانشمندان اسلامی. (1395). تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
- بنیجمالی، شکوهالسادات و احدی، حسن. علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی و تطبیق آن با روانشناسی جدید. (1390). تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
- حجتی، محمدباقر. روانشناسی از دیدگاه غزالی و دانشمندان اسلامی. (1389). تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
- شیخ بهایی، کشکول، جلد 1.
- طباطبایی، محمدحسین. بدایهالحکمه. (1391). ترجمهی شیروانی، علی. قم: انتشارات دارالعلم.
- طباطبایی، محمدحسین. نهایهالحکمه. (1392). ترجمهی تدین، مهدی. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
- عثمان، عبدالکریم. روانشناسی از دیدگاه غزالی و دانشمندان اسلامی: مفهوم نفس و روان انسان. (1387). تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
- کجباف، محمدباقر. علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی (روانشناسی اسلامی). (1394). تهران: انتشارات روان.
- مطهری، مرتضی. فلسفه اخلاق. (1373). تهران: انتشارات صدرا.
- مطهری، مرتضی. فطرت. (1386). تهران: انتشارات صدرا.
- نجاتی، محمدعثمان. روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان. ترجمهی بهشتی، سعید. (1395). تهران: انتشارات رشد.
آمار و روش تحقيق| 20 سوال
- آمار و روش تحقیق مدرسان شریف (اگر برای این درس، کلاس آموزشی میگذرانید، بهتر است جزوه یا منبع موردنظر استادتان را جایگزین کنید.)
- دلاور، علی. احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی. (1399). تهران: انتشارات رشد.
- دلاور، علی. روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. (1401). تهران: انتشارات ویرایش.
- سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه. روشهای تحقیق در علوم رفتاری. (1401). تهران: انتشارات آگه.
- حسنزاده، رمضان. روشهای تحقیق در علوم رفتاری. (1397). تهران: انتشارات ساوالان.
روانشناسي فيزيولوژيك، انگيزش و هيجان| 15 سوال
- روانشناسی فیزیولوژیک روانآموز
- خداپناهی، محمدکریم. روانشناسی فیزیولوژیک. (1401). تهران: انتشارات سمت.
- حائری روحانی، سیدعلی. فیزیولوژی اعصاب و غدد درونریز. (1401). تهران: انتشارات سمت.
- انگیزش و هیجان روانآموز
- ریو، مارشال. انگیزش و هیجان. ترجمهی سیدمحمدی، یحیی. (1401). تهران: انتشارات ویرایش.
- خداپناهی، محمدکریم. انگیزش و هیجان. (1401). تهران: انتشارات سمت.
در روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان روانآموز از کدام منابع استفاده شدهاست؟
- خداپناهی، محمدکریم. روانشناسی فیزیولوژیک. ویراست سوم. (1401). تهران: انتشارات سمت.
- حائری روحانی، سیدعلی. فیزیولوژی اعصاب و غدد درونریز. (1401). تهران: انتشارات سمت.
- معظمی، داوود. مقدمات نوروسایکولوژی. (1400). تهران: انتشارات سمت.
- ریو، مارشال. انگیزش و هیجان. ترجمهی سیدمحمدی، یحیی. (1401). تهران: انتشارات ویرایش.
- خداپناهی، محمدکریم. انگیزش و هیجان. (1401). تهران: انتشارات سمت.
ظرفیت پذیرش دانشگاههای دارای رشته روانشناسی دین
رشته روانشناسی دین به دلیل اینکه جزو رشتههای نوپا محسوب میشود ظرفیت پذیرش بسیارکمی را به خود اختصاص داده است. در سال 1401 تنها 1 دانشگاه داوطلبان این رشته را پذیرش کرده است.
ظرفیت پذیرش رشته روانشناسی دین در سال 1401
رشته | نوع دانشگاه | دانشگاه | ظرفیت | توضیحات | ||
روزانه | شبانه | خودگردان | ||||
روانشناسی دین | دولتی | دانشگاه جامع انقلاب اسلامي- تهران | – | 6 | – | فقط بانوان – محل تحصيل پرديس بانوان زينبي س |
جزوات کنکور ارشد روانشناسی دین
یکی از کاربردیترین محصولات مجموعه روان آموز، جزوات آن هستند. در این جزوههای کنکوری، مهمترین نکات به صورت خلاصه قرار گرفتهاند. شما میتوانید به منظور تثبیت دروس خواندهشده در ذهنتان از جزوات روان آموز کمک بگیرید. برای دانلود فایلها و جزوات روان آموز بر روی لینک زیر کلیک کنید.
کتابهای جامع کنکور ارشد روانشناسی دین
همانطور که در قسمت منابع برای کتابهای سبز رنگ توضیح دادیم، کتابهای جامع روان آموز به دلیل پوشش عمیق کتابهای مرجع، تستهای کنکوری، نکات و… میتوانند یکی از بهترین همراهان شما در این مسیر سخت باشند. شما با تهیه کتابهای جامع روان آموز از مطالعه سایر منابع بینیاز میشوید.