موفقیت در کنکور ارشد روانشناسی منوط به داشتن یک برنامه ریزی منظم و دقیق و حرکت براساس آن است. پیروی از یک برنامۀ منسجم و اصولی یا به‌عبارت دیگر طرح‌ریزی قبل از عمل، مانند فانوسی پرفروغ کل مسیر را روشن می‌کند و شما را برای رسیدن به هدف هدایت می‌کند.

خوب است به این سؤال پاسخ دهید که به‌عنوان یک داوطلب کنکور ارشد روانشناسی، قطب‌نمای شما برای رسیدن به مقصد، درست کار می‌کند؟ آیا به یک برنامۀ اصولی مجهز هستید تا این مسیر پرچالش را به سلامت طی کنید؟

تیم روان‌آموز در برنامۀ راهبردی مطالعاتی، نقشۀ راهی دقیق، جامع و انعطاف پذیر را به‌صورت رایگان ارائه کرده است تا بتواند نقش کوچکی در موفقیت شما در مسیر پر فرازونشیب کنکور ارشد ایفا کند.

برنامۀ راهبردی مطالعاتی مردادماه با برنامۀ مطالعاتی مهرماه برای داوطلبینی که قصد دارند مطالعۀ خود را از ابتدای پاییز آغاز کنند، جایگزین شد. داوطلبینی که با برنامۀ راهبردی مردادماه مطالعه را شروع کرده‌اند همچنان مطابق با همان برنامه پیش بروند. در ابتدای دی‌ماه برنامۀ راهبردی جمع‌بندی برای هردو گروه ارائه خواهد شد.

📥 دانلود رایگان برنامۀ راهبردی مطالعاتی کنکور ارشد روانشناسی روان آموز با شروع از مهر

شیوه‌نامۀ استفاده از برنامۀ راهبردی مطالعاتی کنکور ارشد روانشناسی روان‌آموز

بعد از ارائۀ موفق کارگاه‌های بیس‌کمپ در این 5 سال اخیر و طرح مشاورۀ تبسم با هدایت خانم دکتر زینب خجوی، حدفاصل سال‌های 1392 تا 1401، بزرگترین دغدغۀ داوطلبین کنکور، داشتن یک نقشۀ راه جامع در شروع این مسیر بود.

به اتکای الگوها و تجربیات رتبه‌برترها و مخاطبین روان‌آموزی، تصمیم به انتشار یک نقشۀ راه جامع گرفتیم بلکه قدری از اضطراب حاصل از عدم تجربۀ قبلی شما در این مسیر بکاهیم.

این نقشۀ راه برای کلیۀ داوطلبین کنکور اعم از دانشجویان، شاغلین، فارغ‌التحصیلان، تغییررشته‌ای‌ها و… با شرایط گوناگون درنظر گرفته شده است، همان‌طور که در طول این سال‌ها بسیاری از رتبه‌برترها نیز شرایط کاملاً متفاوتی داشتند، اما این بدان معنا نیست که نسخه‌ای یکسان را برای همه تجویز کرده‌ایم! چرا که با استناد به مصاحبۀ رتبه‌برترهای روان‌آموزی، اساساً راه موفقیت در کنکور برای همه اشخاص یکسان نیست.

بیس کمپ ارشد روان آموز - راهکارهای موفقیت در کنکور

این برنامۀ راهبردی مطالعاتی، به‌واسطۀ وجود انعطاف‌پذیری، درنظر گرفتن حجم مقطع‌های مطالعاتی منطقی، هم‌پوشانی‌های درسی، مکمل‌های مروری و… کاملاً متکی بر شخصی‌سازی توسط اشخاص در بازه‌های هفتگی است.

این برنامه صرفاً وظیفۀ ترسیم چشم‌انداز را بر عهده دارد که اگر با تلاش و انگیزۀ شما همراه شود قطعاً نتایج چشم‌گیری را به دنبال خواهد داشت.

تقسیم‌بندی دروس در این برنامه براساس مبحث مطالعاتی، ترکیب تسهیل‌گری مطالب مکمل یا متمم، باتوجه کلی به پیش‌نیازها و هم‌نیازها و حجم مطالعۀ متوسط است که امکان پیش‌روی خوب برای یادگیرندگان کندخوان و مرور بیشتر برای تندخوانان را فراهم می‌کند.

کتاب های جامع روان آموز

لازم به ذکر است اولین نسخۀ منتشر شدۀ برنامۀ راهبردی مطالعاتی روان‌آموز ویژۀ داوطلبینی بود که از ابتدای مرداد ماه مطالعه برای کنکور را آغاز کرده بودند. در آن برنامه به سبب فرصت بیشتر تا کنکور، سیستم مطالعاتی مبتنی بر خواندن کتب مرجع در کنار کتب کمک‌آموزشی بود. پس توجه داشته باشید داوطلبینی که با برنامۀ قبلی استارت مطالعۀشان را زده‌اند و تا امروز با آن برنامه پیش آمده‌اند نیازی به استفاده از برنامۀ راهبردی با شروع از مهر ندارند و باید مطابق با همان برنامۀ قبلی ادامه دهند.

اما داوطلبینی که به تازگی و از ابتدای مهر ماه قصد شروع مطالعه برای کنکور را دارند باید از برنامۀ راهبردی مطالعاتی جدید استفاده کنند. این برنامه با توجه به زمان باقی مانده تا کنکور صرفاً مبتنی بر منابع کمک‌آموزشی است. پر واضح است که در فرصت پیش رو امکان مطالعۀ تمام کتب مرجع ضروری وجود ندارد، پس خواندن یک کتاب کمک آموزشی برای هر درس که دربرگیرندۀ نکات مهم تمام کتب مرجع حجیم است، راهکار منطقی‌تری است.

بازۀ اتمام هر دو برنامۀ راهبردی شروع از مرداد و شروع از مهر تا پایان آذر ماه است و پس از آن در ابتدای دی ماه و برای دوران جمع‌بندی تا روز کنکور، برنامه راهبردی دیگری تدوین و ارائه خواهد شد.

مطلب تکمیلی: منابع ارشد روانشناسی

🔸برنامۀ درس زبان به علت ماهیت تمرینی، پیش‌نیازها و تفاوت در سطوح اولیۀ داوطلبین، لازم است به نحو زیر پیگیری شود:

در برنامۀ راهبردی با شروع از مهر ماه باید روزانه حداقل 45 دقیقه و حداکثر 90 دقیقه از زمان خود را به مطالعۀ درس زبان اختصاص دهید.در پایان هر هفته نیز بازه‌ای برای مرور آنچه در طول هفته خوانده‌اید، بالاخص واژگان که ذات فراموش‌شدنی‌تری دارند، در نظر گیرید. پیشنهاد ما برای مطالعۀ زبان، صرفاً تمرکز بر کتاب زبان روان است.  حتماً پیش از هر کاری فصل صفر این کتاب که در ضمائم الکترونیکی ارائه شده است را به دقت بررسی کنید و سپس با توجه به شرایط خود یکی از سه مسیر زیر را انتخاب کرده و آن را پیگیری نمایید:

1) اگر سطح زبانتان ضعیف است، ابتدا از مطالعۀ واژگان یعنی فصول 4، 6 و 8 شروع کنید و تا پایان مهر به مدت یک‌ماه پایۀ لغوی خود را بهبود دهید؛ سپس از ابتدای آبان ماه سراغ درک مطلب و تکنیک‌های آن رفته و به فصول 1، 2 و 3 بپردازید.

2) اگر سطح زبانتان متوسط است، هم ارز با مطالعۀ فصول مربوط به واژگان عمومی و تخصصی، مباحث مربوط به درک‌مطلب و تکنیک‌هایش را نیز مطالعه و تمرین کنید.

3) چنانچه سطح زبانتان قوی است و از بیس لغوی خوبی برخوردار هستید، نیازی به مطالعۀ واژگان پایه ندارید و می‌توانید تمام وقت خود را صرف یادگیری، استفاده از تکنیک‌های درک‌مطلب و بررسی متون روانشناسی کنید.

توجه داشته باشید که علت این تقسیم‌بندی اهمیت تسلط بر واژگان در فهم درست متون تخصصی و درک مطلب است؛ چرا که بدون داشتن دانش لغوی حداقلی، درک دقیق معنای جملات و پاسخ صحیح به تست‌ها ممکن نیست.

سایر فصول تکمیلی کتاب زبان روان یعنی عکس و مکث، اشکال فعل و قیدها را پس از مطالعۀ کامل درک مطلب

 در برنامۀ خود گنجانده و مطالعه کنید. در انتهای آذرماه، با برنامۀ راهبردی ویژۀ دوران جمع‌بندی منتظر ما باشید.

مطلب مرتبط: مصاحبه با رتبه های برتر کنکور ارشد روانشناسی

ابتدا یک سری توضیحات کلی دربارۀ برنامه داده می‌شود و سپس به طور مجزا توضیحاتی برای برخی دروس داده می‌شود.  این برنامه از مهرماه آغاز و در آخر آذر به اتمام می‌رسد. تاریخ‌ها به شکل هفتگی تنظیم شده‌اند. دو هفته در برنامه خالی شده است که برای مرور یا جبران استفاده خواهد شد.

  • تقسیم مباحث

برخی دروس دوبخشی در کنار هم (مثل آمار و روش تحقیق) و برخی جایگزین هم (مثل فیزیولوژی و انگیزش) برنامه‌ریزی شده‌اند. طبق توضیحی که در ادامه می‌دهیم این موارد گاهی قابلیت تغییر دارند. برخی مباحث برای مدیریت حجم هفته نصف شده‌اند  که به این معنی است که مبحث را در دو هفته پخش کنید. مثل فصل ۲ کودکان استثنایی.

  • مرور و جبران

در این هفته‌ها چهار هفته گذشته را مرور می‌کنیم و اگر از برنامه عقب افتاده‌ایم آن را جبران می‌کنیم.

  • مرورهای هفتگی

مرور مطالب گذشته در برنامه نوشته نمی‌شود و هر کسی خود موظف است که مطالب گذشته را به شیوه‌هایی که برایتان در کارگاه بیس‌کمپ توضیح دادیم مرور کند. مهم است که وقتی کتابی از برنامه خارج می‌شود فکر نکنید که دیگر مطالعه آن لازم نیست! مثلاً وقتی جلد اول رشد تمام شده و در برنامه نوشته نشده، خودتان باید آن را مرور کنید.

📥دانلود فایل تحلیل کنکور ارشد روانشناسی 1403

  • دفعات دوم مطالعه (فصول با رنگ قرمز)

همانطور که برای مرور گفتیم، مرور به عهده شماست و در برنامه مشخص نمی‌شود. اما برخی دروس امکان این را داشته است که دور دوم را هم در برنامه شروع کنیم و به این شکل حجم مطالب را مدیریت کنیم که به جمع‌بندی ما هم کمک خواهد کرد. از این رو در یک سری جاها برخی فصول را مجدد نوشته‌ایم و با قرمز مشخص کرده‌ایم که ضروری است حتماً خوانده شود.

  • فصول باقیمانده (فصول در اولویت دوم با رنگ آبی)

در این برنامه همانطور که در ادامه هم اشاره خواهد شد، جهت مدیریت حجم مطالب، مباحث را اولویت‌بندی می‌کنیم. برخی فصول توسط خود ما در در برنامۀ اصلی جای داده نشده است و بعداً اگر وقت کنید مطالعه می‌کنید (در ردیف آخر برنامه اینها را قرار داده‌ایم.) برخی فصول در برنامۀ اصلی جای داده شده است اما به رنگ آبی شده است، به این معنی که اگر شما طبق برنامه جلو بروید آن‌ها را هم می‌خوانید، اما اگر به برنامه طبق تاریخ‌های ذکر شده نرسید، برای تنظیم برنامه و برگشت آن به حالتی که برایتان مشخص شده است، می‌توانید فصول آبی را مطالعه نکنید تا فصول دیگر جلو بروند. پس از اینکه فصول مهم مطالعه شد، با توجه به تسلط و وقت خودتان، می‌توانید فصول باقیمانده را نیز مطالعه کنید. مثلاً اگر هفته‌ای وقت اضافی داشتید چون حجم برخی مطالب کمتر است، از بین فصول باقیمانده یکی را انتخاب کنید و بخوانید.

در نهایت، در هفته اول دی ماه می‌توانید کل فصول باقیمانده را بسته به وضعیت خودتان، بخوانید و مباحث را تمام کنید. در غیر این صورت، هر فصلی باقی مانده باشد از آن به بعد از برنامه حذف خواهند شد چون در دی ماه فصل جدید مطالعه نمی‌کنیم.

🔸روانشناسی رشد

جلد اول روان‌آموز مربوط به نظریه‌های رشد و جلد دوم رشد مربوط به چرخه زندگی است. ابتدا جلد اول و سپس جلد دوم در برنامه قرار گرفته است. هم جلد اول هم جلد دوم در سال‌های اخیر به یک اندازه اهمیت داشته‌اند، بنابراین اولویت دادن به یکی از آن‌ها توصیه نمی‌شود، علاوه بر این دانستن نظریه‌ها لازمه مطالعه مطالب دیگر است.

دقت کنید که پس از پایان جلد اول، آن را از برنامه خارج نکنید و در کنار فصولی که برای جلد دو در برنامه نوشته شده است، تلاش کنید هر هفته هر میزان در توان شماست از جلد یک مرور انجام دهید. پیش‌بینی می‌شود بتوانید هر هفته حدوداً دو نظریه را مرور کنید. نظریه‌ها جهت مرور را بسته به احساس تسلط خودتان انتخاب کنید.

جلد اول روان‌آموز بر اساس کتاب کرین و روانشناسی ژنتیک منصور نوشته شده است. فصولی از جلد اول که مربوط به کتاب روانشناسی ژنتیک منصور است، به دلیل اهمیت کمتر در سال‌های اخیر، برای مدیریت حجم وارد این برنامه نشده است و به‌عنوان فصول باقیمانده ذکر شده است.

جلد دوم روان‌آموز بر اساس کتاب پاپالیا و کتاب لورابرک نوشته شده است. پیشنهاد می‌شود در صورت وقت مناسب، با مطالعه کامل جلد دوم که در این برنامه کامل وارد شده است، به کل مباحث مسلط باشید. اما اگر وقت بسیار محدودی دارید و  برنامه برایتان سنگین بود، می‌توانید با توجه به اولویت کتاب پاپالیا در سال‌های اخیر، خلاصه الکترونیکی نکات مهم پاپالیا را که به صورت رایگان در اختیار شماست، جایگزین جلد دوم کنید و مباحث ذکر شده را فقط از آن مطالعه کنید. در این صورت انتظار می‌رود زمان بیشتری هم برای مطالعه کامل جلد اول داشته باشید. گزینۀ دیگر این است که اگر وقت بسیار محدودی دارید می‌توانید مباحث رشد جسمانی را به فصول باقیمانده منتقل کنید که این فصول در برنامه به رنگ آبی مشخص شده‌اند.

کتاب روانشناسی رشد روان آموز

🔸آسیب‌شناسی روانی و کودکان استثنایی

این درس شامل بخش آسیب‌شناسی و بخش کودکان استثنایی است که در دو کتاب مجزا در روان‌آموز قرار دارند. دو بخش این درس در ستون‌های جداگانه تقسیم‌بندی شده‌اند به این معنی که در کنار هم خوانده می‌شوند. به دلیل همپوشی برخی مباحث این دو بخش، هر جا مباحث به هم مرتبط بوده‌اند در کنار هم در یک هفته قرار گرفته‌اند. از لحاظ مدیریت حجم مطالب هفته، این دو بخش به شکل ترکیبی در نظر گرفته شده‌اند یعنی گاهی یکی سبک‌تر و یکی سنگین‌تر نوشته شده است تا در ترکیب با هم حجم هفته‌ها متعادل باشد. بنابراین زمان‌بندی شما در هفته برای این دو بخش باید با توجه به هردوی آن‌ها با هم صورت گیرد.

در قسمت آسیب‌شناسی، ابتدا اختلالات بزرگسال و سپس اختلالات کودک قرار گرفته است، چرا که دانستن مورد اول پیش‌نیاز فهم مطالب مورد دوم است. اگر طبق این برنامه جلو بروید، لازم است همین ترتیب را رعایت کنید. اما در صورتی که وقت بسیار بسیار محدودی دارید و می‌خواهید مطمئن باشید که به مهمترین مطالب می‌رسید، از جهت اهمیت اختلالات کودک در سال‌های اخیر، می‌توانید از اختلالات کودک شروع کنید و سپس اختلالات بزرگسال را بخوانید (اختلالات کودک شامل فصول ۱۹ به بعد در کتاب آسیب‌شناسی است.) دقت کنید که در این حالت باید مباحث کتاب استثنایی متناظر با آن را هم در کنارش مشابه آنچه در برنامه می‌بینید بخوانید.

اختلالات اعتیادی و اختلالات جنسی از جهت اهمیت پایین در کنکور در این برنامه قرار نگرفته است و به‌عنوان فصول باقیمانده مشخص شده است. اختلالات عصبی‌شناختی در برنامه اصلی قرار گرفته اما آن هم آبی شده است به این معنی که اگر فرصت نداشتید به فصول باقیمانده منتقل شود.

کتاب ارشد روانشناسی کودکان استثنایی و آسیب شناسی روان آموز

🔸روانشناسی بالینی

جلد اول روان‌آموز شامل مباحث سنجش و جلد دوم شامل مباحث درمان است. در این برنامه مباحث هر دو جلد کامل قرار گرفته است. با توجه به سال‌های اخیر نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی داشت که کدام جلد اهمیت بیشتری دارد، از این رو پیشنهاد می‌شود که به هر دو جلد به طور یکسان اهمیت بدهید.

در این برنامه، ابتدا مباحث جلد اول و سپس مباحث جلد دوم در برنامه قرار گرفته است. اما اگر به هر دلیلی تمایل داشتید که ابتدا درمان و بعد سنجش را بخوانید، این امر نیز امکان‌پذیر است. در این حالت می‌توانید از اولین فصل جلد دوم (یعنی تعریف و مقایسه مداخلات درمانی) شروع کنید، تا انتهای برنامه جلو بروید و سپس نیمۀ اول برنامه مربوط به جلد اول را بخوانید. دقت کنید که هر جلدی تمام شد، آن را از برنامه خارج نکنید و در کنار مطالعه مباحث جدید، به هر میزان که در هفته توان داشتید، از مباحث جلد قبل مرور انجام دهید. پیش‌بینی می‌شود که بتوانید یک یا دو فصل را در هر هفته مرور کنید.

با توجه به اهمیت درس بالینی، تمام مباحث کامل در برنامه قرار گرفته است. اما در صورتی که وقت محدودی دارید، می‌توانید یک سری مباحث را به بخش مباحث باقیمانده منتقل کنید. اگر قصد این کار را داشتید، مباحثی که در دو ردیف آخر برنامه، به رنگ آبی مشخص شده است (به جز درمان سازه‌نگر) را  به بخش فصول باقیمانده منتقل کنید.

کتاب روانشناسی بالینی ارشد روان آموز

🔸روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان

این درس شامل دو بخش روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان است که در روان‌آموز در دو کتاب مجزا قرار دارند. این برنامه به شکلی نوشته شده است که ابتدا مباحث کتاب روانشناسی فیزیولوژیک و سپس کتاب انگیزش و هیجان مطالعه می‌شود. اما امکان‌پذیر هست که به اشکال دیگری نیز مطالعه را انجام دهید. می‌توانید اول مباحث کتاب انگیزش و هیجان را بخوانید (یعنی ابتدا نیمۀ دوم برنامه را اجرا کنید) که ما پیشنهاد نمی‌کنیم چون مباحث فیزیولوژی نیاز به مرور بیشتر دارند. همچنین می‌توانید هر دو را کنار هم بخوانید (مثل آنچه برای آسیب و استثنایی نوشته‌ایم) که ما این گزینه را نیز برای این درس پیشنهاد نمی‌کنیم.

اگر وقت کافی دارید پیشنهاد می‌شود هر دو بخش را بخوانید چون هر دو در کنکور به یک میزان اهمیت دارند. اما فقط در صورتی که وقت بسیار محدودی دارید، با توجه به ضریب و سوالات کم این درس، می‌توانید فقط یکی از این کتاب‌ها را که تسلط بیشتری در آن حس می‌کنید را در برنامه داشته باشید. در این زمینه انتخاب با شماست چون چیزی قابل پیش‌بینی نیست. در این شرایط، پیشنهاد ما این است که به جای حذف درس، حذف مبحث کنید.

در این برنامه فصول مربوط به دستگاه‌های حسی  در روانشناسی فیزیولوژیک با توجه به میزان سوالات آن‌ها در سال‌های اخیر برای مدیریت حجم به فصول باقیمانده منتقل شده است.

دقت کنید که این درس به مرور بسیار زیاد نیاز دارد. بنابراین حتماً هر هفته مطالب هفته گذشته را مرور کنید. وقتی انگیزش وهیجان می‌خوانید به هیچ وجه مرور روانشناسی فیزیولوژیک را کنار نگذارید. پیش‌بینی می‌شود که بتوانید حدوداً هفته‌ای دو مبحث را مرور کنید.

کتاب فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان ارشد روان آموز

🔸آمار و روش تحقیق

این درس شامل دو بخش آمار و روش تحقیق است که در کتاب مدرسان شریف نیز در دو بخش مجزا قرار دارند. از لحاظ مدیریت حجم مطالب هفته، این دروس به شکل ترکیبی در نظر گرفته شده‌اند تا در ترکیب با هم حجم هفته‌ها متعادل باشد. بنابراین زمان‌بندی شما در هفته برای این دو درس باید با توجه به هردوی آن‌ها با هم صورت گیرد.

طبق این برنامه این دو درس در کنار یکدیگر خوانده می‌شوند. اما در صورتی که شما با این کار راحت نباشید، امکان‌پذیر است که ابتدا یکی و بعد دیگری را بخوانید (مثلاً اول آمار و بعد روش تحقیق.) در این حالت لازم است مباحث دو هفته را در یک هفته جای دهید (مثلاٌ شاخص‌های مرکزی و شاخص‌های پراکندگی را هر دو را در یک هفته بخوانید) تا زمان‌بندی آن درس نصف شود و بعد درس دوم را شروع کنید. ما این کار را توصیه نمی‌کنیم چون تدریجی خواندن آمار مطالعه آن را عمیق‌تر می‌کند، مگر اینکه در این درس قوی باشید.

هر دو بخش این درس به یک اندازه اهمیت دارند و پیشنهاد می‌کنیم که به هر دو بپردازید. اما در صورتی که وقت محدودی دارید، با حذف مبحث، نه حذف درس، آن را مدیریت کنید. راه دیگر این است که به جای مطالعه کتاب، از یک کلاس و جزوه آن استفاده کنید که برنامه را برای شما سبک‌تر خواهد کرد. در این صورت، خودتان طرح درس استاد مربوطه را جایگزین برنامه حاضر کنید. مبحث احتمال در این برنامه جزو مباحث باقیمانده قرار گرفته است. اگر وقت محدودی دارید و آمار ضعیفی دارید، می‌توانید مبحث آمار را تا نیمه آمار استنباطی (تا انتهای تحلیل واریانس یک طرفه) بخوانید و مرورش را شروع کنید، و بقیه را به فصول باقیمانده منتقل کنید، به شکلی که ابتدا روش تحقیق را تمام کنید و در صورت فرصت باقی مطالب آمار را بخوانید.

🔸سایر دروس

سایر دروس به شکلی قاعده‌مند در هفته‌ها چیده شده‌اند و مساله خاصی در آن دروس نخواهید داشت. طبق همین برنامه جلو بروید.

کلاس های کنکور ارشد و دکتری روان آموز

چگونه برای کنکور ارشد روانشناسی برنامه ریزی کنیم؟

 یکی از سؤالات همیشگی داوطلبان کنکور ارشد روانشناسی این است که چطور برنامه‌ریزی کنم؟ از کدام کتاب‌ها شروع کنم؟ مطالعۀ هر کتاب چقدر باید زمان ببرد؟ هر یک را چند بار مرور کنم؟ در برنامه ریزی هفتگی کدام دروس را هر روز بخوانم؟ و بسیاری سؤالات از این دست.

قبل از هر چیز باید بدانید که شما به‌عنوان یک داوطلب کنکور باید از یک برنامۀ طولانی‌مدت تبعیت کنید؛ نقشه‌ای کلی از تمام پیچ و خم‌های مسیری که باید در آن قدم بردارید. برنامه ریزی بلندمدت اصولی، علاوه بر اینکه باید تمام دروس و مباحث پایه‌ای و مهم را در بازه‌های زمانی مشخص در خود جای دهد، باید دوره‌هایی را برای مرور، تحکیم نقاط قوت و جبران عقب‌ماندگی‌های احتمالی نیز در نظر گرفته باشد.

در کارگاه بیس‌کمپ، دکتر خجوی به شرح مفصل و آموزش نکته‌به‌نکتۀ نحوۀ برنامه‌ریزی برای کنکور ارشد روانشناسی در سال کنکور پرداخته‌اند. به بیان دیگر اگر می‌خواهید راهکارهای موفقیت در کنکور ارشد و یا دکتری روانشناسی را بدانید، باید این کارگاه را تماشا کنید زیرا پس از آن می‌توانید یک نقشۀ راه اصولی برای خود طراحی کنید.

البته اگر هنگام برنامه‌ریزی برای کنکور از توشۀ تجربه هم بهره‌مند باشید قطعاً نتایج بسیار درخشان‌تری حاصل خواهد شد اما بسیاری از داوطلبان تجربۀ کافی برای برنامه‌ریزی کردن ندارند و برنامه‌ریزی کردن را دشوار می‌دانند؛ به همین دلیل ما در روان‌آموز اقدام به طراحی یک برنامۀ راهبردی مطالعاتی برای کنکور ارشد روانشناسی کردیم!

یک برنامۀ کامل و جامع که از ابتدای مسیر درس خواندن تا زمان جمع‌بندی همراهتان است و کمک می‌کند هر روز بیش از پیش به‌سمت رتبۀ برتر شدن گام بردارید.

ویژگی‌های برنامۀ راهبردی مطالعاتی روان آموز چیست؟

در این برنامه سرفصل‌های هریک از دروس را با توجه به حجم و میزان زمانی که باید به آن اختصاص دهید و با درنظر گرفتن بازۀ مرور و جبران به صورت هفتگی تقسیم بندی کرده‌ایم، یک توزیع کاملاً منصفانه که نه خیلی سخت‌گیرانه و نه خیلی سهل‌گیرانه است؛ به زبان ساده‌تر با این برنامه شما در هر هفته می‌دانید که قرار است چه دروسی و حتی کدام مبحث از آن دروس را مطالعه کنید.

برنامه راهبردی مطالعاتی روان‌آموز کاملاً منطبق بر مهم‌ترین منابع ارشد روانشناسی طرح‌ریزی شده است و پاسخی کامل به همان دغدغۀ همیشگی اغلب شماست: «منابع رتبه‌ساز کدام‌اند؟»

باتوجه به اینکه برنامه ریزی برای کنکور ارشد روانشناسی باید شخصی سازی شده باشد، استفاده از این برنامۀ انعطاف‌پذیر کمک می کند تا چشم انداز بلندمدتی برای مطالعۀ مباحثی که باید آن‌ها رو پوشش دهید داشته باشید؛ فراموش نکنید که هر فردی می‌تواند بخش‌های مختلف این برنامه را متناسب با نیاز خود شخصی‌سازی کند.

پس تا به اینجای کار خیال شما را از داشتن یک برنامۀ اصولی راحت کردیم، لازم است این نکته را ذکر کنیم که اگر برای مدتی نتوانستید با برنامه پیش بروید با وجود ایستگاه‌های جبرانی که در برنامه تعبیه شده است می‌توانید عقب‌افتادگی خود را جبران کنید و دوباره به مسیر اصلی بازگردید.

شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که برای عملی کردن برنامۀ راهبردی به چند ساعت وقت آزاد نیاز داریم؟ باید این را با اطمینان به شما بگوییم که برنامۀ راهبردی مطالعاتی کاملاً منصفانه و منطقی است و هرکسی با کمی انعطاف‌پذیری و استمرار می‌تواند خود را با برنامه منطبق کند.

برنامۀ راهبردی مطالعاتی روان‌آموز چه مباحثی را پوشش می‌دهد؟

ما در این برنامۀ مطالعاتی، اصل پیش‌نیاز بودن مباحث برای یکدیگر را مشخص کرده‌ایم، یعنی دروس و مباحث را به‌ترتیبی برای شما چیده‌ایم که دروس ابتدایی، یادگیری دروس بعدی را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

حال شاید این سؤال برای شما پیش آمده باشد که برای داشتن این برنامۀ اصولی و منحصربه‌فرد چقدر باید هزینه کنید؟ باید به شما بگوییم که سرمایه‌گذاری که شما باید انجام دهید بسیار قابل توجه است اما نه از جنبۀ مالی، بلکه از نظر میزان وفاداری و پای‌بند بودن به برنامه لازم است که از حداکثر توان خود استفاده کنید و همین نیز برای ما کافیست، اینکه شاهد تلاش و کوشش شما در مسیر موفقیتان باشیم.

درست متوجه شده‌اید برای داشتن این برنامه نیازی به پرداخت پول نیست. برنامۀ راهبردی مطالعاتی روان‌آموز به‌صورت کاملاً رایگان برای همۀ شما قابل تهیه است.

ما در تیم روان‌آموز هر آنچه که شما برای موفقیتتان به آن نیاز دارید را گردآوری و پیش روی شما قرار داده ایم، کافیست که اراده کنید، عزم خود را جزم کنید و برای رسیدن به اهدافتان از هیچ تلاشی فروگذار نکنید؛ ما هم مثل همیشه در هر قدم همراه شما هستیم.

با آرزوی موفقیت و شادکامی برای همۀ شما