منابع ارشد روانشناسی بالینی 1405؛ دروس، ضرایب و بودجه بندی

بهترین منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم 1404-1405 چیست؟
روانآموز با بررسی منابع کنکور معرفیشده توسط رتبه برترهای سالهای گذشته و به کمک مشاورین متخصص در زمینۀ کنکور ارشد روانشناسی، لیستی از بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی به همراه بودجهبندی موضوعی و منابع موردتوجه طراحان سؤال در سهسال اخیر برای هر درس را برایتان فراهم کردهاست.
در ادامۀ مطلب به معرفی منابع ارشد روانشناسی گرایش بالینی متناسب با ضریب هردرس، درصدهای قبولی موردنیاز در هریک از دروس، ظرفیت پذیرش این گرایش در دانشگاههای دولتی، غیرانتفاعی و آزاد و همچنین تفاوتهای گرایش روانشناسی بالینی وزارت علوم با بالینی وزارت بهداشت پرداختهایم.
📌 برای دسترسی سریعتر به مطالب، بر روی لینکهای زیر کلیک کنید.
ضرایب دروس کنکور ارشد روانشناسی بالینی (کد ضریب 2)
در جدول زیر، به ترتیب اهمیت، دروس رشتۀ روانشناسی بالینی به همراه ضریبشان در کنکور ارشد را برایتان آوردهایم.
ضرایب دروس کنکور ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم 1405
عنوان درس | ضریب |
---|---|
روانشناسی بالینی | 3 |
متون روانشناسی | 2 |
روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی | 2 |
روانشناسی رشد | 2 |
علم النفس | 1 |
آمار و روش تحقیق | 1 |
روانشناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان | 1 |
برای دریافت مشاوره منابع کنکور ارشد روانشناسی رایگان با مشاورین روانآموز میتوانید به صفحۀ زیر مراجعه کنید و یا با شمارۀ 02182808180 تماس بگیرید.
مشاورۀ رایگان کنکور ارشد روانشناسی SOS
معرفی منابع ارشد رواشناسی بالینی توسط دکتر زینب خجوی
دکتر زینب خجوی رتبۀ 6 ارشد روانشناسی بالینی، رتبۀ 2 دکتری روانشناسی، مشاور، مدرس و مؤلف کتب روانآموز روانآموز در کارگاه بیس کمپ به بررسی منابع مطمئن برای هر درس جهت کسب نتیجۀ مناسب در کنکور ارشد روانشناسی بالینی میپردازند..
این ویدئو بخشی از کارگاه بیس کمپ ارشد روانآموز (ویژۀ کنکور 1405) است.
منابع ارشد بالینی وزارت علوم 1405 به همراه فایل pdf
در ادامه به سه شیوۀ توضیحات متنی، فایل pdf و ویدئویی، بهترین منابع ارشد روانشناسی را به شما معرفی میکنیم. همچنین، علاوهبر معرفی منابع، بودجهبندی دروس و درصد موردنیاز برای کسب رتبههای برتر را برایتان قرار دادهایم.
دانلود منابع ارشد روانشناسی بالینی pdf
معرفی منابع روانشناسی بالینی ارشد + بودجهبندی موضوعی
در این قسمت علاوه بر معرفی منابع کنکور ارشد روانشناسی، درصد قبولی موردنیاز برای هردرس، مباحث سؤالخیز کنکور ارشد روانشناسی بالینی و میزان تمرکز طراحان سؤال کنکور بر روی هریک از کتب رفرنس ارشد روانشناسی بالینی در کنکورهای سهسال اخیر، را برایتان قرار دادهایم.
📌راهنمای مطالعۀ منابع ارشد بالینی پیشنهادی روانآموز بهترتیب الویتبندی زمانی و پوششدهی محتوایی سؤالات کنکور:
- اگر وقتتان محدود است، فقط منابع قرمزرنگ را بخوانید.
- اگر بهاندازۀ کافی وقت دارید، منابع سبزرنگ را هم یکدور بخوانید و در مرورهای بعدی، فقط برای منابع قرمز وقت بگذارید.
- منابع مشکیرنگ، در کتابهای روان آموز، پوشش داده شدهاند و لازم نیست زمانتان را صرف آنها کنید. معرفی کردنشان صرفا برای آشنایی بیشتر شما با رفرنسهای طراحان کنکور است.
منابع درس روانشناسی بالینی (20 سؤال در کنکور)

- روانشناسی بالینی روان آموز
- روانشناسی بالینی فیرس. تیموتی ترال، ترجمۀ فیروزبخت، رشد.
- نظریه های روان درمانی جیمز پروچاسکا، ترجمۀ یحیی سیدمحمدی، انتشارات روان.
- روانشناسی بالینی؛ پل علم و عمل، جفری کرامر، ترجمۀ مهرداد فیروزبخت، انتشارات ارسباران.
- کتاب راهنمای سنجش روانی، گری گروت مارنات، جلد اول و دوم، ترجمه حسن پاشاشریفی و همکاران.
در کنکور ارشد 1404 برای درس روانشناسی بالینی، 13 سؤال از کتاب روانشناسی بالینی فیرس، 3 سؤال از کتاب روانشناسی کار خنیفر، 1 سؤال از کتاب روانشناسی کار ساعتچی و 1 سؤال از کتاب روانشناسی سازمانی جکس طرح شده است.
درصدهای قبولی موردنیاز برای درس روانشناسی بالینی در کنکور
- میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 55درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 45درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 40درصد
– در کتاب روانشناسی بالینی روانآموز از کدام منابع ارشد روانشناسی بالینی استفاده شدهاست؟
روانشناسی بالینی فیرس؛ ترجمۀ مهرداد فیروزبخت.
نظریههای رواندرمانی پروچاسکا، ترجمۀ یحیی سیدمحمدی.
روانشناسی بالینی: پل علم و عمل کرامر؛ ترجمۀ مهرداد فیروزبخت.
روانشناسی بالینی کرامر آپدیت DSM-5؛ حمزه گنجی.
روانشناسی بالینی؛ سعید شاملو.
راهنمای سنجش روانی برای روانشناسان بالینی، مشاوره و روانپزشکان؛ جلد اول و دوم؛ مارنات؛ ترجمۀ حسن پاشاشریفی.
راهنمای عملی درمان فراشناختی اضطراب و افسردگی، آدریان ولز؛ ترجمۀ شهرام محمدخانی.
طرحوارهدرمانی: راهنمای کاربردی برای متخصصان بالینی (جلد اول)، جفری یانگ، ترجمۀ حسن حمیدپور.
– بودجهبندی موضوعی درس روانشناسی بالینی در کنکور ارشد روانشناسی سال گذشته
براساس ترتیب سؤالات دفترچۀ کنکور
– کنکور 1404
1. روشهای تحقیق در روانشناسی بالینی، روش آزمایشی، 2. درمانهای موج سوم، رفتاردرمانی دیالکتیکی، 3. درمانهای وجودی و انسانگرا، درمان فردمدار راجرز، 4. مداخلات روانشناختی، درمان شواهدبنیاد، 5. مصاحبۀ سنجشی، معاینۀ وضعیت روانی، 6. سنجش هوش، معنا و همبستههای هوشبهر، 7. درمانهای رفتاری، شرطیسازی تقابلی، حساسیتزدایی منظم، 8. سنجش شخصیت، ابزارهای فرافکن، 9. درمانهای وجودی و انسانگرا، درمان فردمدار راجرز، 10. مصاحبۀ سنجشی، مصاحبۀ پذیرش، 11. مصاحبۀ سنجشی، ارتباط، 12. درمانهای رفتاری، شرطیسازی تقابلی، حساسیتزدایی منظم، 13. روانشناسی عصبنگر، روشهای سنجش روانی – عصبی، 14.سنجش رفتاری، مشاهده، 15. روانشناسی کار، بهداشت جسمی و روانی در کار، 16. روانشناسی سازمانی، روشهای تحقیق، 17. روانشناسی کار، تواناییهای مرتبط با مشاغل مختلف، 18. روانشناسی کار، عوامل فیزیکی و پیرامونی محیط کار، 19. روانشناسی کار، نظریههای انگیزش شغلی و پیشرفت، 20. روانشناسی
کار، عوامل فیزیکی و پیرامونی محیط کار
*برای مشاهدۀ بودجهبندی این درس در کنکور سالهای اخیر، به فایلهای تحلیل کنکور روانآموز مراجعه کنید*
– برای درس روانشناسی بالینی در کنکور بالینی 3 سال اخیر از کدام کتب رفرنس سؤال طرح شده است؟
– کنکور ارشد بالینی 1404
فیرس: 14 سؤال
روانشناسی کار خنیفر: 3 سؤال
روانشناسی سازمانی جکس: 1 سؤال
روانشناسی کار ساعتچی: 1 سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1403
پروچاسکا: 5 سؤال
فیرس: 5 سوال
کرامر: 4 سؤال
مارنات: 1 سؤال
سؤالات مربوط به آسیبشناسی: 2 سؤال
سایر منابع: 3 سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1402
پروچاسکا: 5 سؤال
فیرس: 5 سؤال
کرامر: 4 سؤال
مارنات: 5 سؤال
سایر منابع: 1 سؤال
منابع درس متون روانشناسی (25 سؤال در کنکور)

- متون روانشناسی به زبان انگلیسی روان آموز
- متون روانشناسی به زبان انگلیسی. سیدمحمدی، روان. (سطح ضعیف)
- متون روانشناسی به زبان انگلیسی لیندا لیل. ترجمۀ گنجی، ساوالان. (سطح متوسط)
- متون روانشناسی به زبان انگلیسی هاشمیان. هاشمیان، سمت. (سطح پیشرفته)
- متون و تستهای کنکورهای 20سال اخیر.
درصدهای قبولی موردنیاز برای درس متون روانشناسی در کنکور
- میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 70درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 70درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 35درصد
– در کتاب متون روانشناسی روان آموز از کدام منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی استفاده شدهاست؟
Raymond Murphy (2002). English grammar in use. Cambridge University Press.
Diana Hopkins, Pauline Cullen (2007). Cambridge Grammar for IELTS Without Answers. Cambridge University Press.
Educational Testing Service (2009). The Official Guide to the TOEFL Test. McGraw-Hill.
Educational Testing Service (2008). The Official Guide to the New TOEFL IBT. McGraw-Hill Education
Lin Lougheed (2016). IELTS Superpack. Barrons Educational Series.
Els Van Geyte (2012). Collins Reading for IELTS. HarperCollins Publishers
Betty Schrampfer Azar (2017). Understanding and Using English Grammar. CreateSpace Independent Publishing Platform.
سؤالات کنکور ارشد روانشناسی از سال 1390 تا 1404
منابع درس روانشناسی مرضی و كودكان استثنايی (15 سؤال در کنکور)

آسیب شناسی روانی
- روانشناسی مرضی روان آموز
- آسیب شناسی روانی براساس DSM-5-TR. جلد اول و دوم. گنجی، ساوالان.
- آسیب شناسی روانی هالجین. ترجمۀ سیدمحمدی، روان.
- خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک. رابرت بولاند: جلد اول، دوم، سوم و چهارم، ترجمۀ رضاعی. ارجمند.
- روانشناسی مرضی کودک. اریک مش، ترجمۀ شریفی درآمدی، ویرایش.
- آسیب شناسی روانی بارلو. ترجمۀ فیروزبخت، رسا.
- روانشناسی مرضی تحولی دکتر پریرخ دادستان، جلد اول و دوم. انتشارات سمت.
روانشناسی کودکان استثنایی
- کودکان استثنایی روان آموز
- روانشناسی کودکان استثنایی براساس DSM-5-TR گنجی. ساوالان.
- دانش آموزان استثنایی. هالاهان و کافمن، ترجمۀ علیزاده. ویرایش.
- روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی. میلانی فر، قومس.
- روانشناسی و آموزش کودکان با نیازهای ویژه. ارجمندنیا، سمت.
در کنکور کارشناسی ارشد 1404 برای درس روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی، 3 سؤال از کتب کاپلان و سادوک، 3 سؤال از کتاب روانشناسی مرضی کودک مش، 3 سؤال از کتاب آسیب شناسی روانی گنجی، 2 سؤال از کتاب دانشآموزان استثنایی هالاهان و کافمن، 2 سؤال از کتاب روانشناسی مرضی تحولی دادستان و 1 سؤال از کتاب آسیب شناسی روانی بارلو طرح شده است.
درصدهای قبولی موردنیاز برای درس روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی در کنکور
- میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 55درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 50درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 50درصد
– در کتب روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی روان آموز از کدام منابع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی استفاده شدهاست؟
آسیبشناسی روانی دیوید بارلو؛ ترجمۀ مهرداد فیروزبخت
روانشناسی مرضی تحولی؛ از کودکی تا بزرگسالی – جلد اول؛ پریرخ دادستان.
خلاصۀ روانپزشکی کاپلان و سادوک؛ علوم رفتاری / روانپزشکی بالینی. رابرت بولاند، وردوین ال مارسیا.
آسیبشناسی روانی براساس DSM-5-TR – جلد اول و دوم؛ مهدی گنجی.
آسیبشناسی روانی کودک و نوجوان براساس DSM-5-TR؛ مهدی گنجی.
روانشناسی نابهنجاری کودک جلد اول و دوم، مش و ولف، ترجمۀ آریاپوران.
آسیبشناسی روانی هالجین؛ ترجمۀ یحیی سیدمحمدی.
روانشناسی مرضی کودک؛ اریک جی مش؛ ترجمۀ پرویز شریفی درآمدی.
مقدمه ای بر روانشناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی؛ غلامعلی افروز. روانشناسی آموزش کودکان با نیازهای ویژه؛ علی اکبر ارجمندنیا.
روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی؛ مریم سیف نراقی.
روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی؛ بهروز میلانی فر.
آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان؛ رابرت وایس؛ ترجمۀ یحیی سیدمحمدی.
روانشناسی مرضی کودک و نوجوان؛ رابرت وایس؛ ترجمۀ مهدی گنجی.
دانش آموزان استثنایی؛ هالاهان و کافمن.
کودکان استثنایی؛ مقدمه ای بر آموزش ویژه؛ ویلیام هیوراد؛ ترجمۀ علیرضا کاکاوند.
روانشناسی کودکان استثنایی، سیدرضا میرمهدی
– بودجهبندی موضوعی درس روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی در کنکور ارشد روانشناسی سال گذشته
براساس ترتیب سؤالات دفترچۀ کنکور
– کنکور 1404
1. اختلالات عصبی-رشدی، اختلال طیف اوتیسم، 2. اختلالات عصبی-رشدی، اختلال نقص توجه-بیشفعالی، 3. اختلالات اضطرابی، اختلال اضطراب فراگیر، 4. اسکیزوفرنی و سایر اختلالات سایکوتیک، اختلال هذیانی، 5. اختلالات اضطرابی، اختلال اضطراب اجتماعی، 6. اختلالات مرتبط با تروما و استرس، اختلال ناسازگاری، 7. اختلالات خلقی، علتشناسی اختلالات افسردگی، 8. اختلالات عصبی-رشدی، اختلال یادگیری، 9. علتشناسی، علتهای پیش از تولد، 10. اختلالات اضطرابی، اختلال گنگی انتخابی، 11. اختلالت اضطرابی، علتشناسی، 12. اختلالات اخلالگرانه، سلوک و کنترل تکانه، علتشناسی مشکلات سلوک
13. کودکان کمشنوا و ناشنوا، 14. تعریف روانشناسی مرضی تحولی، 15. سنجش، طبقهبندی و
تشخیص
*برای مشاهدۀ بودجهبندی این درس در کنکور سالهای اخیر، به فایلهای تحلیل کنکور روانآموز مراجعه کنید*
– برای درس روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی در کنکور بالینی 3 سال اخیر از کدام کتب رفرنس سؤال طرح شده است؟
– کنکور ارشد بالینی 1404
(درس روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی)
کاپلان و سادوک: 3 سؤال
مش: 3 سؤال
آسیب گنجی: 3 سؤال
دانشآموزان استثنایی هالاهان: 2 سؤال
مرضی تحولی دادستان: 2 سؤال
آسیب بارلو: 1 سؤال
درس روانشناسی مرضی
– کنکور ارشد بالینی 1403
هالجین: ۸ سؤال
مش: ۱ سؤال
کاپلان: ۱ سؤال
سایر منابع: ۲ سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1402
هالجین: ۴ سؤال
مش: ۴ سؤال
وایس: ۴ سؤال
دادستان: ۱ سؤال
سایر منابع: ۱ سؤال
درس کودکان استثنایی
– کنکور ارشد بالینی 1403
کودکان گنجی: 6 سؤال
سیف و نادری: 1 سؤال
هالاهان و کافمن: 4 سؤال
میلانیفر: 1 سؤال
میرمهدی: 1 سؤال
سایر منابع: 2 سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1402
کودکان گنجی: 6 سؤال
هالاهان و کافمن: 3 سؤال
منابع درس روانشناسی رشد (20 سؤال در کنکور)

- روانشناسی رشد روان آموز
- نظریه های رشد کرین: مفاهیم و کاربردها. ویلیام کرین، ترجمۀ خویینژاد، رشد.
- روانشناسی رشد و تحول انسان پاپالیا. ترجمۀ عرب قهستانی، رشد.
- روانشناسی رشد لورا برک. جلد اول و دوم ترجمۀ سیدمحمدی. ارسباران.
در کنکور 1404 روانشناسی، 9 سؤال از کتاب رشد کرین، 6 سؤال از کتاب رشد پاپالیا و 3 سؤال از کتاب رشد لورا برک طرح شده است.
درصدهای قبولی موردنیاز برای درس رشد در کنکور
- میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 70درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 60درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 60درصد
– در کتاب روانشناسی رشد روان آموز از کدام منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی استفاده شدهاست؟
کتاب نظریه های رشد کرین؛ ترجمۀ غلامرضا خوی نژاد.
کتاب روانشناسی رشد و تحول انسان پاپالیا؛ ترجمۀ داود عرب قهستانی.
کتاب روانشناسی ژنتیک: تحول روانی از تولد تا پیری، محمود منصور و دادستان.
کتاب روانشناسی ژنتیک 2؛ نظامهای تحولی، محمود منصور و دادستان.
کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد اول و دوم؛ ترجمۀ یحیی سیدمحمدی.
– بودجه بندی موضوعی درس روانشناسی رشد در کنکور ارشد روانشناسی بالینی سال گذشته
براساس ترتیب سؤالات دفترچۀ کنکور
– کنکور 1404
1. رشد هیجانی و اجتماعی در پیری، معنویت و دینداری، 2. رشد هیجانی و اجتماعی در پیری، کار، بازنشستگی و تفریح، 3. نظریۀ تفرد-جدایی ماهلر، ارزشیابی، 4. روانشناسی انسانگرا، رشدگرایان بهعنوان انسانگرا، 5. نظریۀ یادگیری اجتماعی بندورا، یادگیری مشاهدهای، 6. نظریۀ یادگیری، کاربردهای نظریۀ اسکینر، 7. نظریۀ رشد روانی-اجتماعی اریکسون، مراحل رشد روانی-اجتماعی
8. مطالعۀ بتلهایم دربارۀ درخودماندگی، اصول درمان، 9. موضوعات اساسی روانشناسی رشد، موضوعات اساسی تحول در نظریات مختلف، 10. رشد هیجانی و اجتماعی در میانسالی، نظریههای رشد روانی-اجتماعی میانسالی، 11. نظریۀ رسشی گزل، اصول رشد، 12. نظریۀ شناختی-رشدی پیاژه، دورۀ عملیات عینی، 13. رشد شناختی در میانسالی، تغییرات در تواناییهای ذهنی، 14. رشد شناختی در اوایل کودکی، نظریۀ پیاژه: دورۀ پیشعملیاتی، 15. رشد شناختی در اوایل کودکی، نظریۀ اجتماعی-فرهنگی ویگوتسکی، 16. نظریۀ تفرد-جدایی ماهلر، مراحل رشد، 17. نظریۀ شناختی-رشدی پیاژه، دورۀ عملیات عینی، 18. نظریۀ تاریخی-اجتماعی ویگوتسکی، گفتار، 19. رشد هیجانی-اجتماعی در نوجوانی، سبکهای هویت، 20. رشد هیجانی و اجتماعی در نوباوگی و نوپایی، خلقوخو
*برای مشاهدۀ بودجهبندی این درس در کنکور سالهای اخیر، به فایلهای تحلیل کنکور روانآموز مراجعه کنید*
– برای درس روانشناسی رشد در کنکور بالینی 3 سال اخیر از کدام کتب رفرنس سؤال طرح شده است؟
– کنکور ارشد بالینی 1404
کرین: 9 سؤال
پاپالیا: 6 سؤال
لورا برک: 3 سؤال
سایر منابع
– کنکور ارشد بالینی 1403
پاپالیا: ۱۳ سؤال
کرین: ۴ سؤال
لورابرک: ۲ سؤال
سایر منابع: 1 سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1402
پاپالیا: ۱۲ سؤال
کرین: ۸ سؤال
منابع درس علمالنفس (15 سؤال در کنکور)

- علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی روان آموز
- روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی، احمدی، امیرکبیر.
- علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی، بنی جمالی و احمدی، دانشگاه علامه طباطبایی.
- علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی، کجباف، روان.
- روانشناسی از دیدگاه اندیشمندان مسلمان، عثمان نجاتی، بهشتی، رشد.
- علمالنفس از دیدگاه اندیشمندان مسلمان، ناروئی نصرتی و عبدی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
برای درس علم النفس در آزمون ارشد روانشناسی 1404 بالینی، 6 سؤال از کتاب روانشناسی شخصیت احمدی، 3 سؤال از کتاب علم النفس بنی جمالی، 3 سؤال از کتاب علم النفس کجباف و 2 سؤال از کتاب علم النفس نجاتی طرح شده است.
درصدهای قبولی موردنیاز برای درس علمالنفس در کنکور
- میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 61درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 58درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 54درصد
– در کتاب علمالنفس روان آموز از کدام منابع کنکور ارشد بالینی وزارت علوم استفاده شدهاست؟
قرآن کریم
روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی؛ علی اصغر احمدی.
روانشناسی از دیدگاه دانشمندان اسلامی؛ جواد اژهای.
علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی و تطبیق آن با روانشناسی جدید؛ بنی جمالی و احدی.
روانشناسی از دیدگاه غزالی و دانشمندان اسلامی؛ محمدباقر حجتی.
علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی؛ آمبر حق و محمد یاسین.
کشکول – جلد 1؛ شیخ بهائی.
بدایۀ حکمه؛ محمدحسین طباطبایی.
نهایۀ الحکمه؛ محمدحسین طباطبایی.
روانشناسی از دیدگاه غزالی و دانشمندان اسلامی؛ عبدالکریم عثمان.
علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی؛ محمدباقر کجباف.
فطرت؛ مرتضی مطهری.
فلسفۀ اخلاق؛ مرتضی مطهری.
علمالنفس؛ روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان؛ محمدعثمان نجاتی.
علمالنفس از دیدگاه دانشمندان مسلمان؛ رحیم ناروئی نصرتی.
– بودجه بندی موضوعی درس علم النفس در کنکور ارشد روانشناسی بالینی سال گذشته
براساس ترتیب سؤالات دفترچۀ کنکور
– کنکور 1404
1. شخصیت، شکلگیری شاکله یا شخصیت در دورۀ جنینی، 2. نفس، معانی نفس، 3. روح، روح در قرآن، 4. ابنسینا، قوای نفس، 5. فطرت و غریزه، ویژگیهای فطرت، 6. ابنسینا، قوای نفس، 7. فارابی، عقل، 8. سهروردی، تعریف نفس، 9. کندی، خواب و رؤیا، 10.ملاصدرا، تشکیک وجود، 11. فطرت و غریزه، دانش غریزی و فطری، 12. فطرت و غریزه، سیر تحول مفهوم غریزه در متون اسلامی، 13. سازماندهی ویژگیهای کلی حیات، مراحل سازماندهی، 14. شخصیت، معانی شخصیت، 15. نفس، معانی نفس
*برای مشاهدۀ بودجهبندی این درس در کنکور سالهای اخیر، به فایلهای تحلیل کنکور روانآموز مراجعه کنید*
– برای درس علم النفس در کنکور بالینی 3 سال اخیر از کدام کتب رفرنس سؤال طرح شده است؟
– کنکور ارشد بالینی 1404
شخصیت احمدی: 6 سؤال
علم النفس بنیجمالی: 3 سؤال
علمالنفس کجباف: 3 سؤال
علمالنفس نجاتی: 2 سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1403
کجباف: 6 سؤال
احمدی: 8 سؤال
آمبرحق: 1 سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1402
کجباف: 7 سؤال
احمدی: 6 سؤال
عثمان نجاتی: 1 سؤال
سایر منابع: 1 سؤال
منابع درس آمار و روش تحقيق (20 سؤال در کنکور)

- احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی دلاور، رشد.
- روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی دلاور، ویرایش.
- اگر برای این درس، کلاس آموزشی میگذرانید، اولویت مطالعه با جزوۀ کلاسی یا منبع موردنظر استادتان است؛ در غیر اینصورت کتاب مقابل را مطالعه کنید: آمار و روش تحقیق، کلثوم امیری، انتشارات مدرسان شریف.
درصدهای قبولی موردنیاز برای درس آمار و روش تحقیق در کنکور
- میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 70درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 50درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 40درصد
– بودجه بندی موضوعی درس آمار و روش تحقیق در کنکور ارشد روانشناسی بالینی
براساس ترتیب سؤالات دفترچۀ کنکور
– کنکور 1403
1. جدول فراوانی تراکمی و نمودار دایره ای، 2. نمودار چندضلعی تراکمی (اجایو)، 3. احتمال، 4. احتمال، 5. احتمال، 6. توزیع آماری خیدو، 7. محاسبۀ واریانس، 8. نمرات استاندارد T، 9. آزمون آنوای یک راهه، 10. محاسبۀ شیب خط در معادلۀ رگرسیون، 11. طرح تحقیق، 12. ویژگیهای تحقیق کیفی، 13. پژوهش پس رویدادی، 14. ویژگیهای تحقیق کمی، 15. پژوهش آزمایشی، 16. انواع ضریب همبستگی، ضریب همبستگی فی، 17. شناسایی نوع متغیر، متغیر تعدیلگر، 18. انواع پژوهشهای زمینهیابی، پژوهش طولی، 19. روش پژوهش تکموردی، 20. انواع مقیاسهای اندازهگیری، ترستون
*برای مشاهدۀ بودجهبندی این درس در کنکور سالهای اخیر، به فایلهای تحلیل کنکور روانآموز مراجعه کنید*
منابع درس روانشناسی فيزيولوژيک، انگيزش و هيجان (15 سؤال در کنکور)

روانشناسی فیزیولوژیک
- روانشناسی فیزیولوژیک روان آموز
- روانشناسی فیزیولوژیک خداپناهی، سمت.
انگیزش و هیجان
- انگیزش و هیجان روان آموز
- انگیزش و هیجان مارشال ریو، ترجمۀ سیدمحمدی، ویرایش.
- انگیزش و هیجان خداپناهی، سمت.
در آزمون کارشناسی ارشد بالینی 1404، برای درس روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان، 11 سؤال از کتاب انگیزش و هیجان ریو و 3 سؤال از کتاب انگیزش و هیجان خداپناهی طرح شده است.
درصدهای قبولی موردنیاز برای درس فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان در کنکور
- میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 40درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 40درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 54درصد
در کتب روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان روان آموز از کدام منابع استفاده شدهاست؟
– روانشناسی فیزیولوژیک؛ خداپناهی.
– فیزیولوژی اعصاب و غدد درونریز؛ حائری روحانی.
– مقدمات نوروسایکولوژی. معظمی.
– انگیزش و هیجان مارشال ریو؛ ترجمۀ سیدمحمدی.
– انگیزش و هیجان. خداپناهی.
– بودجه بندی موضوعی درس روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان در کنکور ارشد بالینی سال گذشته
براساس ترتیب سؤالات دفترچۀ کنکور
– کنکور 1404
1. خود و تلاشهای آن، خودتنظیمی، 2. قالبهای ذهنی، قالب ذهنی رشد-ثابت، 3. خود و تلاشهای آن، خود، 4. قالبهای ذهنی رشد-ثابت، هدفهای پیشرفت، 5. خود و تلاشهای آن، خودتنظیمی، 6. عقاید کنترل شخصی، احساس کارایی، 7. نظریۀ اسنادی، 8. قالبهای ذهنی، قالب ذهنی رشد-ثابت هدفهای پیشرفت، 9. نظریههای رفتاری، 10. انگیزش رشد و روانشناسی مثبتنگر، سلسله مراتب نیازهای انسان، نیازهای کمبود در برابر نیازهای رشد، 11. عقاید کنترل شخصی، احساس کارایی، منابع احساس کارایی، 12. نظریۀ کشانندهای هال، 13. عقاید کنترل شخصی، احساس کارایی، منابعاحساس کارایی، 14. نظریههای یادگیری رفتاری، گاتری، 15. نظریۀ یادگیری شناختی اجتماعی بندورا
*برای مشاهدۀ بودجهبندی این درس در کنکور سالهای اخیر، به فایلهای تحلیل کنکور روانآموز مراجعه کنید*
– برای درس فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان در کنکور بالینی 3 سال اخیر از کدام کتب رفرنس سؤال طرح شده است؟
– کنکور ارشد بالینی 1404
(فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان)
ریو: 11 سؤال
انگیزش و هیجان خداپناهی: 3 سؤال
انگیزش و هیجان
– کنکور ارشد بالینی 1403
ریو: 7 سؤال
خداپناهی: 1 سؤال
پاسخ 1 سؤال در هر دو منبع وجود دارد.
– کنکور ارشد بالینی 1402
ریو: 3 سؤال
خداپناهی: 5 سؤال
سایر منابع: 1
روانشناسی فیزیولوژیک
– کنکور ارشد بالینی 1403
خداپناهی: ۶ سؤال
حائری روحانی: 1 سؤال
سایر منابع: ۱ سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1402
خداپناهی: ۶ سؤال
حائری روحانی: ۲ سؤال
منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی 1404
همهساله، سازمان سنجش در عنوان کنکور کارشناسیارشد، نام سال بعد ذکر میکند؛ برای مثال، داوطلبانی که میخواستند در کنکور ارشد سال 1403 شرکت کنند، باید برای کنکور ارشد سال 1404 نامنویسی میکردند.
این مسئله سبب سردرگمی بسیاری از داوطلبان، در همان ابتدای مسیر میشد. گاهیاوقات نیز شناسایی و مطالعۀ منابع را هم با مشکل مواجه میکرد؛ چراکه منابع کنکور نیز همسو با نام کنکور معرفی میشد و همین عامل باعث کژفهمیهایی این چنین میشد که «برای کنکوری که در سال 1404 برگزار میشود، منابعی که برای کنکور 1405 معرفی شدهاند، مناسب هستند.»؛ این درحالی بود که عملاً این دو کنکور با یکدیگر متفاوت بودند؛ کنکور اول با اینکه در سال 1404 برگزار میشد، عنوانش «کنکور ارشد 1405» بود و «کنکور ارشد 1404» درواقع، در سال 1403 برگزار شده بود.
امسال تغییراتی در این شرایط اعمال شده است، تاریخ برگزاری کنکور ارشد 1405، از اسفندماه 1404 به اردیبهشت 1405 انتقال یافته که بهاین ترتیب، برای نخستین در چندسال گذشته، زمان برگزاری کنکوری و عنوان آن با یکدیگر همسو خواهند شد.
برنامۀ راهبردی مطالعاتی کنکور ارشد روانشناسی بالینی

چندین سال تجربۀ مشاورۀ تخصصی و رصد نیازهای اصلی داوطلبان کنکور، ایدۀ طراحی و تدوین برنامۀ مطالعاتی راهبردی را در ذهن تیم روانآموز ایجاد کرد. این برنامۀ راهبردی با در نظر گرفتن شرایط متفاوت داوطلبین کنکور، تعدد منابع و زمان محدود، به داوطلبان کنکور کمک میکند تا از زمان خود استفادۀ بهینهتری جهت یادگیری و تسلط بر منابع بکنند.
برنامۀ راهبردی مطالعاتی کنکور ارشد روانشناسی روانآموز
تفاوت ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم و بهداشت چیست؟
شرایط پذیرش در روانشناسی بالینی وزارت علوم و بهداشت، بهاندازۀ یک وزارتخانه با هم تفاوت دارند! اولین و شاید مهمترین تفاوت این است که تنها داوطلبانی مجاز به شرکت در کنکور ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت هستند که فارغالتحصیل رشتههای روانشناسی، مشاوره و روانشناسی شناختی باشند. این در حالی است که وزارت علوم، شرایط محدودکنندۀ این چنینی برای داوطلبان کنکور ندارد.
تفاوت بعدی در توازن بین دروس نظری و عملی است؛ در وزارت بهداشت داوطلبان دروس عملی بیشتری را تحتعنوان کارورزی یا عناوین مشابه در بیمارستانها و کلینیکها میگذارنند. البته، دانشجویان وزارت علوم نیز دروسی مانند کارورزی را میگذرانند اما نه بهاندازۀ دانشجویان وزارت بهداشت. تفاوت بعدی در ظرفیت پذیرش است که وزارت علوم به دلیل تعداد دانشگاههای بیشتری که دارد، معمولاً نسبت به وزارت بهداشت، ظرفیت پذیرش بیشتری دارد.
برای اطلاع کامل از این موضوع به مقالۀ تفاوت ارشد روانشناسی وزارت بهداشت و علوم مراجعه کنید.
تفاوت منابع ارشد روانشناسی بالینی بهداشت و علوم چیست؟

در جدول زیر به اختصار منابع کنکور ارشد برای رشته روانشناسی بالینی وزارت بهداشت را برایتان آوردهایم. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری از روانشناسی بالینی وزارت بهداشت همچون: دروس امتحانی هر کدام از گرایشها، معرفی تمامی گرایشهای وزارت بهداشت و لیست کامل منابع تمامی گرایشهای وزارت بهداشت را مشاهده کنید، به صفحۀ مربوط به ارشد روانشناسی وزارت بهداشت مراجعه کنید.
منابع کنکور ارشد روانشناسی بهداشت
معرفی بخشی از منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت
نام درس | ضریب | بخشی از منابع معرفیشده |
---|---|---|
نظریههای شخصیت و نظریههای رواندرمانی | 2 | – نظریههای شخصیت شولتز، ترجمه یحیی سیدمحمدی – نظریههای رواندرمانی (نظامهای رواندرمانی): تحلیل میاننظری پروچاسکا، ترجمه یحیی سیدمحمدی – نظریه و کاربست مشاوره و رواندرمانی جرالد کری، یحیی سیدمحمدی |
کلیات روانپزشکی و روانشناسی فیزیولوژیک | 2 | – روانشناسی فیزیولوژیک، خدا پناهی – روانشناسی فیزیولوژیک مغز و رفتار کلب و ویشاو |
روانشناسی بالینی (شامل روانشناسی بالینی، نابهنجاری، آسیبشناسی، ارزیابی روانشناختی) | 3 | – روانشناسی بالینی فیرس، ترجمه مهرداد فیروزبخت – دستنامۀ تشخیصی و آماری اختلالات روانی راهنمای سنجش روانی مارنات |
مطلب مرتبط: منابع ارشد روانشناسی تربیتی
ظرفیت پذیرش دانشگاهها در روانشناسی بالینی وزارت علوم سال 1404
در این بخش برای داشتن چشمانداز واضحی از میزان پذیرش گرایش روانشناسی بالینی در دانشگاههای مختلف، براساس دفترچۀ انتخاب رشتۀ کارشناسی ارشد 1404، جدول ظرفیت پذیرش زیر را آماده کردهایم.
گرایشها | روانشناسی بالینی | روانشناسی بالینی خانواده | روانشناسی بالینی کودک و نوجوان | |
روزانه | تهران | 49 | 21 | 12 |
کلان شهرها | 29 | 0 | 11 | |
سایر شهرستان ها | 53 | 0 | 12 | |
مجموع | 131 | 21 | 35 | |
نوبت دوم | تهران | 15 | 1 | 6 |
کلان شهرها | 6 | 0 | 2 | |
سایر شهرستان ها | 5 | 0 | 1 | |
مجموع | 26 | 1 | 9 | |
پردیس خودگردان | تهران | 5 | 2 | 0 |
کلان شهرها | 21 | 0 | 8 | |
سایر شهرستان ها | 23 | 0 | 8 | |
مجموع | 49 | 2 | 16 | |
مجازی دولتی | تهران | 0 | 0 | 0 |
کلان شهرها | 0 | 0 | 0 | |
سایر شهرستان ها | 0 | 0 | 0 | |
مجموع | 0 | 0 | 0 | |
پیام نور | تهران | 20 | 0 | 0 |
کلان شهرها | 0 | 0 | 0 | |
سایر شهرستان ها | 20 | 0 | 20 | |
مجموع | 40 | 0 | 20 | |
مجازی پیام نور | تهران | 0 | 0 | 0 |
کلان شهرها | 0 | 0 | 0 | |
سایر شهرستان ها | 0 | 0 | 0 | |
مجموع | 0 | 0 | 0 | |
غیرانتفاعی | تهران | 30 | 15 | 0 |
کلان شهرها | 85 | 0 | 20 | |
سایر شهرستان ها | 90 | 20 | 20 | |
مجموع | 205 | 35 | 40 | |
مجازی غیرانتفاعی | تهران | 40 | 0 | 0 |
کلان شهرها | 0 | 0 | 0 | |
سایر شهرستان ها | 0 | 0 | 0 | |
مجموع | 40 | 0 | 0 | |
آزاد | تهران | 100 | 0 | 20 |
کلان شهرها | 80 | 0 | 20 | |
سایر شهرستان ها | 1000 | 40 | 80 | |
مجموع | 1180 | 40 | 120 | |
آزاد الکترونیک | 40 | 0 | 0 |
چارت درسی وزارت علوم برای مقطع ارشد روانشناسی بالینی
بررسی چارت درسی تصویر دقیقتر از ماهیت رشتۀ روانشناسی بالینی در اختیارتان قرار میدهد. در ادامه چارت درسی مصوب وزارت علوم برای رشتۀ روانشناسی بالینی را در اختیارتان قرار دادهایم.
دانلود چارت درسی روانشناسی بالینی
ظرفیت پذیرش ارشد روانشناسی بالینی در دانشگاه آزاد
داوطلبان ارشد رشتۀ روانشناسی برای ورود به دانشگاههای دولتی و غیردولتی، یک کنکور واحد میدهند اما در مرحلۀ انتخابرشته، دانشگاه آزاد راه خودش را جدا میکند. بنابراین بعد از دریافت کارنامۀ اولیۀ آزمون ارشد روانشناسی بالینی، اگر متقاضی انتخابرشته در دانشگاه آزاد باشید، باید وارد وبسایت azmoon.iau.ir شوید و با «کد دسترسی به انتخابرشتۀ دانشگاه آزاد اسلامی» که پایین کارنامۀ اولیۀ آزمون درج شدهاست، فرم انتخابرشته را پر کنید. در ادامه، ظرفیت پذیرش دانشگاههای آزاد در رشتۀ روانشناسی بالینی را در سال 1401 و 1402 میبینید.
جدول ظرفیت پذیرش دانشگاههای آزاد در رشتۀ روانشناسی بالینی، سال 1402 و 1403
سال | تهران | شهرستان | پذیرش کل | واحد الکترونیکی |
1402 | 100 | 1080 | 1180 | 40 |
1403 | 120 | 1260 | 1380 | 40 |
چطور میتوان هم در ارشد بالینی و هم در ارشد عمومی رتبۀ خوبی کسب کرد؟

اگر هنوز چندان در انتخابتان مصمم نیستید و بین بالینی و عمومی مرددید یا بیشتر از گرایش، قبولی در دانشگاه برایتان اهمیت دارد، میتوانید موقع درس خواندن همزمان روی هر دو گرایش تمرکز کنید. روانشناسی بالینی و عمومی، در انتخاب منابع ارشد روانشناسی و ضرایب، دقیقا مثل هماند؛ جز اینکه در گرایش عمومی، درس روانشناسی بالینی، ضریب ندارد و درعوض، روانشناسی عمومی به سرفصلهایش اضافه میشود، با ضریب 2. پس کافیست برای یک درس اضافهتر روانشناسی عمومی هم وقت بگذارید تا حق انتخاب بیشتری داشتهباشید. اگر میخواهید دربارۀ گرایش عمومی اطلاعات بیشتری داشتهباشید، مطلب منابع ارشد روانشناسی عمومی را ازدست ندهید.
مصاحبه با رتبه های برتر ارشد روانشناسی بالینی
در ادامه لینک مصاحبههایی که با رتبه برترهای کنکور ارشد روانشناسی بالینی داشتهایم را برایتان گذاشتهایم تا بتوانید با الگوبرداری از روش درس خواندن، سبک زندگی، منابع ارشد روانشناسی بالینی مورد استفاده و…، موفقیت خود را در کنکور روانشناسی 1405 تضمین کنید. برای خواندن هریک از مصاحبهها بر روی آن کلیک کنید.
مصاحبه با رتبۀ 1 کنکور ارشد روانشناسی بالینی 1403
مصاحبه با رتبۀ 3 کنکور ارشد روانشناسی بالینی 1403
مصاحبه با رتبه 7 کنکور ارشدبالینی و عمومی ارشد 1402
مصاحبه با رتبه 1 کنکور ارشد بالینی 1401
مصاحبه با رتبه 4 ارشد بالینی 1401
مصاحبه با رتبه 9 کنکور ارشد بالینی 1401
آرشیو مصاحبه با رتبه برترهای کنکور ارشد روانشناسی
محصولات آموزشی که برخی از رتبههای برتر از آنها استفاده کردهاند

همانطور که در مصاحبۀ رتبۀ 1 ارشد بالینی 1403 هم مشاهده میکنیم، محصولات کمکآموزشی روانآموز مانند کتاب جامع، کلاس جامع و خلاصههای الکترونیک عامل موفقیت او بودهاند.
کتابهای جامع روانآموز
این کتابها به دلیل درصد تطابق بالایی که با کنکور ارشد روانشناسی طی سالهای اخیر داشتهاند، موردتوجه بسیاری از رتبههای برتر بودهاند و به موفقیت آنها در کنکور ارشد روانشناسی بالینی کمک بسیاری کردهاند. کتابهای جامع دارای درسنامهای کامل، خلاصۀ کاربردی فصول و بانک تست طبقهبندیشده هستند. چنین ساختار طبقهبندیشدهای به داوطلبان کمک میکند تا ضمن یادگیری مطالب، مراحل مرور و جمعبندی و تستزنی را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند.
همچنین هدیۀ روانآموز برای خرید کتابهای جامع، 3 مرحله آزمون آزمایشی رایگان است. برای مشاهدۀ این کتب به صفحۀ کتاب های جامع روان آموز مراجعه کنید.
پکیج کامل کتاب های ارشد روانشناسی بالینی روان آموز
به منظور دسترسی راحتتر شما، تیم روان آموز تمام کتابهای جامع مناسب کنکور ارشد روانشناسی بالینی را بهتفکیک درسها و درقالب یک بستۀ آموزشی برایتان جمعآوری کرده است که بهراحتی میتوانید در لینک زیر تهیه کنید.
پکیج کامل کتاب های ارشد روانشناسی بالینی روان آموز
کلاس های کنکور ارشد روانشناسی
شرکت در دورهها و کلاسها در سال کنکور، میتواند به مرور و جمعبندی شما کمک کند. ما در روانآموز با ضبط دورههای جامع و کلاسهای نکته و تست توسط اساتید مجرب، سعی در تسهیل مسیر موفقیت شما داریم. این کلاسها با بالاترین کیفیت در استودیو ضبط شده میشوند و دربرگیرندۀ مهمترین نکات کنکوری هستند. از طریق منو و یا فروشگاه روانآموز میتوانید نمونۀ این دورهها را مشاهده کنید.
کتابچههای مرور و جمعبندی
در کنار محصولات جامع روانآموز، کتابچههای مرور و جمعبندی یک لقمۀ جمعوجور و شکیل هستند که در طول فرایند جمعبندی و مرور میتوانند همراه همیشگی و مطمئن شما باشند.
میتوانید با کلیک بر روی لینک زیر، بستۀ آموزشی کتابچههای مرور و جمعبندی ویژۀ روانشناسی بالینی را تهیه کنید.
کتابچههای مرور و جمعبندی روانآموز
دانلود سوالات کنکور ارشد روانشناسی بالینی
تیم روانآموز سوالات کنکور ارشد روانشناسی از سال 1404 به قبل را به همراه پاسخهای کلیدیشان جمعآوری کردهاست. شما میتوانید با کلیک بر روی لینک زیر سوالات هرکدام از سالهای موردنظر خود را به همراه پاسخشان دانلود کنید
دانلود سوالات کنکور ارشد روانشناسی
سوالات متداول
منابع ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد چیست؟
در مقطع ارشد، یک کنکور واحد برای ورود به دانشگاههای دولتی و غیردولتی برگزار میشود و منابع رشتۀ روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد، همان منابعی است که در مطلب حاضر معرفی شدهاست.
منابع کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی هرسال تغییر میکند؟
منابع کنکور ارشد روانشناسی غالباً بهصورت سالانه تغییر نمیکند اما ممکن است در یک درس اهمیت یک منبع کمتر یا بیشتر از سال گذشته شود.
منابع ارشد روانشناسی بالینی پیام نور چه تفاوتی با سراسری دارد؟
منابع درسی ارشد روانشناسی بالینی سراسری و پیام نور هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، آزمون آنها یکسان است و تنها در زمان انتخاب رشته مراحل متفاوتی دارند. اما اگر قصد شرکت در آزمون ارشد روانشناسی بالینی پیام نور (فراگیر) را دارید، این آزمون مراحل و منابع متفاوتی دارد.
تاریخ کنکور ارشد روانشناسی بالینی چه زمانی است؟
طبق جدیدترین اطلاعیۀ سازمان سنجش، زمان برگزاری کنکور ارشد 1405 از اسفندماه سال 1404 به 17 و 18 اردیبهشتماه سال 1405 موکول شده است.
زمان ثبت نام کنکور ارشد روانشناسی بالینی کی است؟
مهلت ثبت نام آزمون ارشد روانشناسی 1405، از 16 آذرماه آغاز شده و تا 23 آذرماه ادامه دارد. داوطلبان میتوانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور اقدام به ثبت نام برای این آزمون کنند.
قبولی در ارشد روانشناسی بالینی با لیسانس غیرمرتبط امکانپذیر است؟
بله. داوطلبان با لیسانس غیرمرتبط از هر رشتهای میتوانند با مطالعۀ منابع ارشد روانشناسی بالینی، در کنکور ارشد وزارت علوم (وزارت بهداشت امکانپذیر نیست) و در گرایش بالینی پذیرفته شوند.
مطلب مرتبط: ارشد روانشناسی با لیسانس غیرمرتبط

ممنون از توضیحات کاملتون