منابع ارشد روانشناسی عمومی 1405 + معرفی دروس و ضرایب

بهترین منابع ارشد روانشناسی عمومی 1404-1405 چیست؟ ظرفیت پذیرش دانشگاهها برای رشتۀ روانشناسی عمومی به چه صورت است؟ داشتن لیستی از منابع ارشد روانشناسی عمومی وزارت علوم به شما کمک میکند تا بدون نگرانی به سراغ درس خواندن برای کنکور ارشد بروید.
ما در این مطلب با تحلیل موضوعی و مبحثی سؤالات کنکور، منابع کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی را معرفی میکنیم. آشنایی با این منابع در کنار شناخت کامل ماهیت گرایش روانشناسی عمومی، دروس امتحانی و ظرفیت پذیرشها به داوطلبان کمک میکند تا گامهای مطمئنتری در مسیر موفقیت در کنکور ارشد روانشناسی عمومی بردارند.
روانشناسی عمومی یکی از پرطرفدارترین گرایشهای روانشناسی است که در کد ضریب 1 قرار میگیرد. این گرایش شامل 7 درس یا مادۀ امتحانی است که در ادامه به بررسی بیشتر هر کدام خواهیم پرداخت.
📌 برای دسترسی سریعتر به سایر مطالب، بر روی لینکهای زیر کلیک کنید.
ضرایب دروس کنکور ارشد روانشناسی عمومی (کد ضریب 1)
با دانستن ضرایب هریک از دروس، میتوانیم تصمیم بگیریم برای هر درسی چه منابعی تهیه کنیم و برای هرکدام از منابع ارشد روانشناسی مختص گرایش عمومی چقدر زمان بگذاریم.
عنوان درس | ضریب |
---|---|
روانشناسي عمومی | 2 |
متون روانشناسي | 2 |
روانشناسي مرضي و كودكان استثنايي | 2 |
روانشناسي رشد | 2 |
علمالنفس | 1 |
آمار و روش تحقيق | 1 |
روانشناسي فيزيولوژيك، انگيزش و هيجان | 1 |
برای دریافت مشاوره منابع کنکور ارشد روانشناسی رایگان با مشاورین روانآموز میتوانید به صفحۀ زیر مراجعه کنید و یا با شمارۀ 02182808180 تماس بگیرید.
مشاورۀ رایگان کنکور ارشد روانشناسی SOS
منابع ارشد روانشناسی عمومی 1405 چیست؟
برویم سراغ انتخاب منابع آزمون ارشد روانشناسی عمومی. در ادامه برای دسترسی راحتتر شما، منابع را به سه روش فایل ویدئویی، متنی و فایل pdf برایتان آوردهایم.
📥 دانلود فایل pdf منابع ارشد روانشناسی عمومی
پس از معرفی کتابهای پیشنهادی برای هر درس، درصدهایی که نیاز دارید در هریک از دروس کسب کنید تا بتوانید در کنکور ارشد روانشناسی عمومی به رتبه دلخواهتان برسید را قرار دادیم که در اولویتبندی برای خواندن منابع ارشد رشته روانشناسی عمومی به شما کمک میکند.
توجه داشته باشید که این رتبهها بهطور تقریبی در بین سالهای مختلف یکسان بوده اما این احتمال وجود دارد، در سؤالات بعضی دروس یک سال به علت سختگیری یا آسانگیری، این درصدها مقداری تغییر کرده باشند.
راهنمای مطالعه:
- اگر زمان زیادی تا کنکور نماندهاست، زمان خود را بر روی مطالعۀ منابع قرمزرنگ بگذارید.
- اگر زمان کافی تا برگزاری کنکور ارشد روانشناسی دارید، کافیست علاوهبر قرمزها، منابع سبزرنگ را هم یکدور بخوانید، اما در مرورهای بعدی، فقط روی منابع قرمزرنگ تمرکز کنید.
- منابع مشکیرنگ به چه کاری میآیند؟ هیچی! ما در کتابهای جامع روانآموز، محتوای آنها را پوشش دادهایم. معرفی کردنشان هم صرفا برای آشنایی بیشتر شما با منابع طراحان کنکور است و ارزش دیگری ندارد.
منابع درس روانشناسی عمومی؛ 15 سؤال در کنکور

- روانشناسی عمومی روان آموز
- زمینه روانشناسی هیلگارد، ریتا اتکینسون، ترجمۀ محمدتقی براهنی، انتشارات رشد.
- زمینه روانشناسی اتکینسون و هیلگارد، نولن هوکسما، جلد اول و دوم، ترجمۀ حسن رفیعی، انتشارات ارجمند.
- روانشناسی عمومی کرول وید، ترجمۀ هامایاک آوادیس یانس، انتشارات رشد.
- روانشناسی عمومی، حمزه گنجی، انتشارات ساوالان.
- زمینۀ روانشناسی سانتراک، جان سانتراک، جلد اول و دوم، ترجمۀ مهرداد فیروزبخت، انتشارات رسا.
- زمینۀ روانشناسی اتکینسون و هیلگارد، سوزان نولن هوکسما، جلد اول و دوم. مهدی گنجی، انتشارات ساوالان.
– درصدهای قبولی موردنیاز در درس روانشناسی عمومی
- میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 75درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 45درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 35درصد
در کتاب روانشناسی عمومی روانآموز از کدام منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی استفاده شده است؟
– زمینۀ روانشناسی هیلگارد؛ ترجمۀ محمدنقی براهنی.
– زمینۀ روانشناسی اتکینسون و هیلگارد – جلد اول و دوم؛ ترجمۀ حسن رفیعی.
– زمینۀ روانشناسی سانتراک – جلد اول و دوم؛ ترجمۀ مهرداد فیروزبخت.
– روانشناسی عمومی؛ حمزه گنجی.
– بودجه بندی موضوعی درس روانشناسی عمومی در کنکور ارشد روانشناسی عمومی سال گذشته
آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی 1404
1. شخصیت، رویکرد رفتارگرایی، یادگیری اجتماعی، متغیرهای شناختی
2. بنیادهای زیستی روانشناسی، سازمانبندی مغز، دستگاه کناری
3. فشار روانی، سلامت و مقابله با فشار، مهارتهای مقابله، مکانیسمهای دفاعی
4. فرایندهای حسی، ویژگیهای مشترک دستگاههای حسی، حساسیت
5. حافظه، عوامل افسانهبافی
6. چرخههای بدنی خواب
7. هشیاری، هیپنوتیسم، ناظر پنهان
8. یادگیری و شرطیسازی (یادگیری و انگیزش / انگیختگی)
9. احساس، شنوایی
10. یادگیری و شرطیسازی، شرطیسازی ابزاری، ثورندایک
11. شناخت اجتماعی و احساسات اجتماعی، نگرش، نظریۀ ناهماهنگی شناختی
12. شخصیت، رویکرد رفتارگرایی، یادگیری اجتماعی، متغیرهای شناختی
13. شخصیت، رویکرد انسانگرایی، آبراهام مزلو
14. روانشناسی نابهنجاری، اختلال شخصیت
15. تعامل اجتماعی و نفوذ اجتماعی، همسویی و همرنگی با اکثریت
*برای مشاهدۀ بودجهبندی این درس در کنکور سالهای اخیر، به فایلهای تحلیل کنکور روانآموز مراجعه کنید*
برای درس روانشناسی عمومی در کنکور ارشد روانشناسی عمومی سال اخیر از کدام کتب رفرنس سؤال طرح شده است؟
– کنکور ارشد عمومی 1404
زمینۀ روانشناسی هیلگارد (ترجمۀ براهنی و همکاران): 6 سؤال
روانشناسی عمومی کرول وید: 4 سؤال
زمینۀ روانشناسی اتکینسون و هیلگارد (ترجمۀ رفیعی): 2 سؤال
منابع درس متون روانشناسی به زبان انگلیسی؛ 25 سؤال در کنکور

- متون روانشناسی به زبان انگلیسی روان آموز
- متون روانشناسی به زبان انگلیسی. سیدمحمدی، روان. (سطح ضعیف)
- متون روانشناسی به زبان انگلیسی لیندا لیل. ترجمۀ گنجی، ساوالان. (سطح متوسط)
- متون روانشناسی به زبان انگلیسی هاشمیان. هاشمیان، سمت. (سطح پیشرفته)
- متون و تستهای کنکورهای 20سال اخیر.
– درصدهای قبولی موردنیاز در درس متون روانشناسی
- میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 70درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 70درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 35درصد
در کتاب زبان روان آموز از کدام منابع ارشد روانشناسی عمومی استفاده شدهاست؟
Raymond Murphy. English grammar in use. Cambridge University Press.
Diana Hopkins, Pauline Cullen. Cambridge Grammar for IELTS Without Answers. Cambridge University Press.
Educational Testing Service . The Official Guide to the TOEFL Test. McGraw-Hill.
Educational Testing Service . The Official Guide to the New TOEFL IBT. McGraw-Hill Education
Lin Lougheed . IELTS Superpack. Barrons Educational Series.
Els Van Geyte . Collins Reading for Ielts. HarperCollins Publishers
Betty Schrampfer Azar. Understanding and Using English Grammar. CreateSpace Independent Publishing Platform.
منابع درس روانشناسی مرضی و كودكان استثنايی؛ 15 سؤال در کنکور

آسیب شناسی روانی
- روانشناسی مرضی روان آموز
- آسیب شناسی روانی براساس DSM-5-TR. جلد اول و دوم. گنجی، ساوالان.
- آسیب شناسی روانی هالجین. ترجمۀ سیدمحمدی، روان.
- خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک. رابرت بولاند: جلد اول، دوم، سوم و چهارم، ترجمۀ رضاعی. ارجمند.
- روانشناسی مرضی کودک. اریک مش، ترجمۀ شریفی درآمدی، ویرایش.
- آسیب شناسی روانی بارلو. ترجمۀ فیروزبخت، رسا.
- روانشناسی مرضی تحولی دکتر پریرخ دادستان، جلد اول و دوم. انتشارات سمت.
روانشناسی کودکان استثنایی
- کودکان استثنایی روان آموز
- روانشناسی کودکان استثنایی براساس DSM-5-TR گنجی. ساوالان.
- دانش آموزان استثنایی. هالاهان و کافمن، ترجمۀ علیزاده. ویرایش.
- روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی. میلانی فر، قومس.
- روانشناسی و آموزش کودکان با نیازهای ویژه. ارجمندنیا، سمت.
– درصدهای قبولی موردنیاز در درس روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی
- میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 55درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 50درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 50درصد
– در کتب روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی روان آموز از کدام منابع کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی استفاده شدهاست؟
آسیبشناسی روانی دیوید بارلو؛ ترجمۀ مهرداد فیروزبخت
روانشناسی مرضی تحولی؛ از کودکی تا بزرگسالی – جلد اول؛ پریرخ دادستان.
خلاصۀ روانپزشکی کاپلان و سادوک؛ علوم رفتاری / روانپزشکی بالینی. رابرت بولاند، وردوین ال مارسیا.
آسیبشناسی روانی براساس DSM-5-TR – جلد اول و دوم؛ مهدی گنجی.
آسیبشناسی روانی کودک و نوجوان براساس DSM-5-TR؛ مهدی گنجی.
روانشناسی نابهنجاری کودک جلد اول و دوم، مش و ولف، ترجمۀ آریاپوران.
آسیبشناسی روانی هالجین؛ ترجمۀ یحیی سیدمحمدی.
روانشناسی مرضی کودک؛ اریک جی مش؛ ترجمۀ پرویز شریفی درآمدی.
مقدمه ای بر روانشناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی؛ غلامعلی افروز. روانشناسی آموزش کودکان با نیازهای ویژه؛ علی اکبر ارجمندنیا.
روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی؛ مریم سیف نراقی.
روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی؛ بهروز میلانی فر.
آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان؛ رابرت وایس؛ ترجمۀ یحیی سیدمحمدی.
روانشناسی مرضی کودک و نوجوان؛ رابرت وایس؛ ترجمۀ مهدی گنجی.
دانش آموزان استثنایی؛ هالاهان و کافمن.
کودکان استثنایی؛ مقدمه ای بر آموزش ویژه؛ ویلیام هیوراد؛ ترجمۀ علیرضا کاکاوند.
روانشناسی کودکان استثنایی، سیدرضا میرمهدی
– بودجهبندی موضوعی درس روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی در کنکور ارشد روانشناسی سال گذشته
براساس ترتیب سؤالات دفترچۀ کنکور
– کنکور 1404
1. اختلالات عصبی-رشدی، اختلال طیف اوتیسم، 2. اختلالات عصبی-رشدی، اختلال نقص توجه-بیشفعالی، 3. اختلالات اضطرابی، اختلال اضطراب فراگیر، 4. اسکیزوفرنی و سایر اختلالات سایکوتیک، اختلال هذیانی، 5. اختلالات اضطرابی، اختلال اضطراب اجتماعی، 6. اختلالات مرتبط با تروما و استرس، اختلال ناسازگاری، 7. اختلالات خلقی، علتشناسی اختلالات افسردگی، 8. اختلالات عصبی-رشدی، اختلال یادگیری، 9. علتشناسی، علتهای پیش از تولد، 10. اختلالات اضطرابی، اختلال گنگی انتخابی، 11. اختلالت اضطرابی، علتشناسی، 12. اختلالات اخلالگرانه، سلوک و کنترل تکانه، علتشناسی مشکلات سلوک
13. کودکان کمشنوا و ناشنوا، 14. تعریف روانشناسی مرضی تحولی، 15. سنجش، طبقهبندی و
تشخیص
جهت اطلاع از منابع رفنرس استفادهشده در کنکور سالهای گذشته، در قسمت منو به صفحۀ فایلهای آموزشی رایگان و تحلیل کنکورهای ارشد و دکتری روانشناسی مراجعه کنید و تحلیل کنکور موردنظرتان را انتخاب کنید.
– برای درس روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی در کنکور عمومی سال اخیر از کدام کتب رفرنس سؤال طرح شده است؟
– کنکور ارشد عمومی 1404
(درس روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی)
کاپلان و سادوک: 3 سؤال
مش: 3 سؤال
آسیب گنجی: 3 سؤال
دانشآموزان استثنایی هالاهان: 2 سؤال
مرضی تحولی دادستان: 2 سؤال
آسیب بارلو: 1 سؤال
منابع درس روانشناسی رشد؛ 20 سؤال در کنکور

- روانشناسی رشد روان آموز
- نظریه های رشد کرین: مفاهیم و کاربردها. ویلیام کرین، ترجمۀ خویینژاد، رشد.
- روانشناسی رشد و تحول انسان پاپالیا. ترجمۀ عرب قهستانی، رشد.
- روانشناسی رشد لورا برک. جلد اول و دوم ترجمۀ سیدمحمدی. ارسباران.
– درصدهای قبولی موردنیاز در درس رشد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 70درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 60درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 60درصد
– در کتاب روانشناسی رشد روان آموز از کدام منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی استفاده شدهاست؟
کتاب نظریه های رشد کرین؛ ترجمۀ غلامرضا خوی نژاد.
کتاب روانشناسی رشد و تحول انسان پاپالیا؛ ترجمۀ داود عرب قهستانی.
کتاب روانشناسی ژنتیک: تحول روانی از تولد تا پیری، محمود منصور و دادستان.
کتاب روانشناسی ژنتیک 2؛ نظامهای تحولی، محمود منصور و دادستان.
کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد اول و دوم؛ ترجمۀ یحیی سیدمحمدی.
– بودجه بندی موضوعی درس روانشناسی رشد در کنکور ارشد روانشناسی عمومی سال گذشته
براساس ترتیب سؤالات دفترچۀ کنکور
– کنکور 1404
1. رشد هیجانی و اجتماعی در پیری، معنویت و دینداری، 2. رشد هیجانی و اجتماعی در پیری، کار، بازنشستگی و تفریح، 3. نظریۀ تفرد-جدایی ماهلر، ارزشیابی، 4. روانشناسی انسانگرا، رشدگرایان بهعنوان انسانگرا، 5. نظریۀ یادگیری اجتماعی بندورا، یادگیری مشاهدهای، 6. نظریۀ یادگیری، کاربردهای نظریۀ اسکینر، 7. نظریۀ رشد روانی-اجتماعی اریکسون، مراحل رشد روانی-اجتماعی
8. مطالعۀ بتلهایم دربارۀ درخودماندگی، اصول درمان، 9. موضوعات اساسی روانشناسی رشد، موضوعات اساسی تحول در نظریات مختلف، 10. رشد هیجانی و اجتماعی در میانسالی، نظریههای رشد روانی-اجتماعی میانسالی، 11. نظریۀ رسشی گزل، اصول رشد، 12. نظریۀ شناختی-رشدی پیاژه، دورۀ عملیات عینی، 13. رشد شناختی در میانسالی، تغییرات در تواناییهای ذهنی، 14. رشد شناختی در اوایل کودکی، نظریۀ پیاژه: دورۀ پیشعملیاتی، 15. رشد شناختی در اوایل کودکی، نظریۀ اجتماعی-فرهنگی ویگوتسکی، 16. نظریۀ تفرد-جدایی ماهلر، مراحل رشد، 17. نظریۀ شناختی-رشدی پیاژه، دورۀ عملیات عینی، 18. نظریۀ تاریخی-اجتماعی ویگوتسکی، گفتار، 19. رشد هیجانی-اجتماعی در نوجوانی، سبکهای هویت، 20. رشد هیجانی و اجتماعی در نوباوگی و نوپایی، خلقوخو
*برای مشاهدۀ بودجهبندی این درس در کنکور سالهای اخیر، به فایلهای تحلیل کنکور روانآموز مراجعه کنید*
– برای درس روانشناسی رشد در کنکور عمومی سال اخیر از کدام کتب رفرنس سؤال طرح شده است؟
– کنکور ارشد عمومی 1404
کرین: 9 سؤال
پاپالیا: 6 سؤال
لورا برک: 3 سؤال
سایر منابع
منابع درس علم النفس؛ 15 سؤال در کنکور

- علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی روان آموز
- روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی، احمدی، امیرکبیر.
- علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی، بنی جمالی و احمدی، دانشگاه علامه طباطبایی.
- علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی، کجباف، روان.
- روانشناسی از دیدگاه اندیشمندان مسلمان، عثمان نجاتی، بهشتی، رشد.
- علمالنفس از دیدگاه اندیشمندان مسلمان، ناروئی نصرتی و عبدی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
– درصدهای قبولی موردنیاز در درس علمالنفس
- میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 61درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 58درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 54درصد
– در کتاب علمالنفس روان آموز از کدام منابع کنکور ارشد عمومی استفاده شدهاست؟
قرآن کریم
روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی؛ علی اصغر احمدی.
روانشناسی از دیدگاه دانشمندان اسلامی؛ جواد اژهای.
علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی و تطبیق آن با روانشناسی جدید؛ بنی جمالی و احدی.
روانشناسی از دیدگاه غزالی و دانشمندان اسلامی؛ محمدباقر حجتی.
علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی؛ آمبر حق و محمد یاسین.
کشکول – جلد 1؛ شیخ بهائی.
بدایۀ حکمه؛ محمدحسین طباطبایی.
نهایۀ الحکمه؛ محمدحسین طباطبایی.
روانشناسی از دیدگاه غزالی و دانشمندان اسلامی؛ عبدالکریم عثمان.
علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی؛ محمدباقر کجباف.
فطرت؛ مرتضی مطهری.
فلسفۀ اخلاق؛ مرتضی مطهری.
علمالنفس؛ روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان؛ محمدعثمان نجاتی.
علمالنفس از دیدگاه دانشمندان مسلمان؛ رحیم ناروئی نصرتی.
– بودجه بندی موضوعی درس علم النفس در کنکور ارشد روانشناسی عمومی سال گذشته
براساس ترتیب سؤالات دفترچۀ کنکور
– کنکور 1404
1. شخصیت، شکلگیری شاکله یا شخصیت در دورۀ جنینی، 2. نفس، معانی نفس، 3. روح، روح در قرآن، 4. ابنسینا، قوای نفس، 5. فطرت و غریزه، ویژگیهای فطرت، 6. ابنسینا، قوای نفس، 7. فارابی، عقل، 8. سهروردی، تعریف نفس، 9. کندی، خواب و رؤیا، 10.ملاصدرا، تشکیک وجود، 11. فطرت و غریزه، دانش غریزی و فطری، 12. فطرت و غریزه، سیر تحول مفهوم غریزه در متون اسلامی، 13. سازماندهی ویژگیهای کلی حیات، مراحل سازماندهی، 14. شخصیت، معانی شخصیت، 15. نفس، معانی نفس
*برای مشاهدۀ بودجهبندی این درس در کنکور سالهای اخیر، به فایلهای تحلیل کنکور روانآموز مراجعه کنید*
– برای درس علم النفس در کنکور عمومی سال اخیر از کدام کتب رفرنس سؤال طرح شده است؟
– کنکور ارشد عمومی 1404
شخصیت احمدی: 6 سؤال
علم النفس بنیجمالی: 3 سؤال
علمالنفس کجباف: 3 سؤال
علمالنفس نجاتی: 2 سؤال
منابع درس آمار و روش تحقيق؛ 20 سؤال در کنکور

- احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی دلاور، رشد.
- روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی دلاور، ویرایش.
- اگر برای این درس، کلاس آموزشی میگذرانید، اولویت مطالعه با جزوۀ کلاسی یا منبع موردنظر استادتان است؛ در غیر اینصورت کتاب مقابل را مطالعه کنید: آمار و روش تحقیق، کلثوم امیری، انتشارات مدرسان شریف.
– درصدهای قبولی موردنیاز در درس آمار و روش تحقیق
- میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 70درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 50درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 40درصد
– بودجه بندی موضوعی درس آمار و روش تحقیق در کنکور ارشد روانشناسی عمومی
براساس ترتیب سؤالات دفترچۀ کنکور
– کنکور 1403
1. جدول فراوانی تراکمی و نمودار دایره ای، 2. نمودار چندضلعی تراکمی (اجایو)، 3. احتمال، 4. احتمال، 5. احتمال، 6. توزیع آماری خیدو، 7. محاسبۀ واریانس، 8. نمرات استاندارد T، 9. آزمون آنوای یک راهه، 10. محاسبۀ شیب خط در معادلۀ رگرسیون، 11. طرح تحقیق، 12. ویژگیهای تحقیق کیفی، 13. پژوهش پس رویدادی، 14. ویژگیهای تحقیق کمی، 15. پژوهش آزمایشی، 16. انواع ضریب همبستگی، ضریب همبستگی فی، 17. شناسایی نوع متغیر، متغیر تعدیلگر، 18. انواع پژوهشهای زمینهیابی، پژوهش طولی، 19. روش پژوهش تکموردی، 20. انواع مقیاسهای اندازهگیری، ترستون
*برای مشاهدۀ بودجهبندی این درس در کنکور سالهای اخیر، به فایلهای تحلیل کنکور روانآموز مراجعه کنید*
منابع درس روانشناسی فيزيولوژيک، انگيزش و هيجان؛ 15 سؤال در کنکور

روانشناسی فیزیولوژیک
- روانشناسی فیزیولوژیک روان آموز
- روانشناسی فیزیولوژیک خداپناهی، سمت.
انگیزش و هیجان
- انگیزش و هیجان روان آموز
- انگیزش و هیجان مارشال ریو، ترجمۀ سیدمحمدی، ویرایش.
- انگیزش و هیجان خداپناهی، سمت.
– درصدهای قبولی موردنیاز در درس فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان
- میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 40درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 40درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 54درصد
در کتب روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان روان آموز از کدام منابع استفاده شدهاست؟
– روانشناسی فیزیولوژیک؛ خداپناهی.
– فیزیولوژی اعصاب و غدد درونریز؛ حائری روحانی.
– مقدمات نوروسایکولوژی. معظمی.
– انگیزش و هیجان مارشال ریو؛ ترجمۀ سیدمحمدی.
– انگیزش و هیجان. خداپناهی.
– بودجه بندی موضوعی درس روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان در کنکور ارشد عمومی سال گذشته
براساس ترتیب سؤالات دفترچۀ کنکور
– کنکور 1404
1. خود و تلاشهای آن، خودتنظیمی، 2. قالبهای ذهنی، قالب ذهنی رشد-ثابت، 3. خود و تلاشهای آن، خود، 4. قالبهای ذهنی رشد-ثابت، هدفهای پیشرفت، 5. خود و تلاشهای آن، خودتنظیمی، 6. عقاید کنترل شخصی، احساس کارایی، 7. نظریۀ اسنادی، 8. قالبهای ذهنی، قالب ذهنی رشد-ثابت هدفهای پیشرفت، 9. نظریههای رفتاری، 10. انگیزش رشد و روانشناسی مثبتنگر، سلسله مراتب نیازهای انسان، نیازهای کمبود در برابر نیازهای رشد، 11. عقاید کنترل شخصی، احساس کارایی، منابع احساس کارایی، 12. نظریۀ کشانندهای هال، 13. عقاید کنترل شخصی، احساس کارایی، منابعاحساس کارایی، 14. نظریههای یادگیری رفتاری، گاتری، 15. نظریۀ یادگیری شناختی اجتماعی بندورا
*برای مشاهدۀ بودجهبندی این درس در کنکور سالهای اخیر، به فایلهای تحلیل کنکور روانآموز مراجعه کنید*
– برای درس فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان در کنکور عمومی سال اخیر از کدام کتب رفرنس سؤال طرح شده است؟
– کنکور ارشد عمومی 1404
(فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان)
ریو: 11 سؤال
انگیزش و هیجان خداپناهی: 3 سؤال
مطلب مرتبط: منابع ارشد روانشناسی تربیتی
معرفی منابع ارشد روانشناسی عمومی توسط دکتر زینب خجوی
علاوهبر معرفی منابع، در کارگاه بیس کمپ روانآموز (ویژۀ کنکور ارشد 1405) روشهای مطالعه، یادگیری و مدیریت زمان نیز بررسی میشوند.
برنامۀ راهبردی مطالعاتی کنکور ارشد روانشناسی عمومی
گام برداشتن در هر مسیری، نیاز به داشتن نقشۀ راه مطمئن دارد؛ نقشۀ راهی که بهخوبی فرصتها، چالشها و بهطور کلی چگونگی مسیر را مشخص کرده باشد. برنامۀ راهبردی مطالعاتی روانآموز که برگرفته از تجربۀ چندین سالۀ مشاوران روانآموز و تحلیل دقیق مسیر موفقیت کنکور است، همان نقشۀ راهی است که شناخت کافی را جهت عبور ازپیچوخم جادۀ کنکور در اختیارتان قرار میدهد.
دانلود برنامه راهبردی مطالعاتی کنکور ارشد روانآموز
ظرفیت پذیرش دانشگاهها در رشته روانشناسی عمومی
روانشناسی عمومی بین سایر گرایشهای ارشد روانشناسی، ظرفیت پذیرش بیشتری دارد. تقریبا در همۀ دانشگاههای دولتی، کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی، در نوبتهای روزانه، شبانه و در پردیس خودگران ارائه میشود و دانشگاههای غیردولتی و غیرانتفاعی زیادی هم دانشجوی ارشد عمومی میپذیرند که در ادامه، با آنها آشنا میشوید.
در جدول زیر که براساس دفترچۀ انتخاب رشتۀ کارشناسی ارشد 1404 توسط تیم تحریریه روانآموز گردآوری شده است، میتواند به شما چشماندازی کلی به میزان پذیرش رشتۀ روانشناسی عمومی در دانشگاههای کشور بدهد.
گرایش | روانشناسی عمومی | |
روزانه | تهران | 31 |
کلان شهرها | 14 | |
سایر شهرستان ها | 291 | |
مجموع | 336 | |
نوبت دوم | تهران | 8 |
کلان شهرها | 4 | |
سایر شهرستان ها | 42 | |
مجموع | 54 | |
پردیس خودگردان | تهران | 2 |
کلان شهرها | 9 | |
سایر شهرستان ها | 43 | |
مجموع | 54 | |
مجازی دولتی | تهران | 0 |
کلان شهرها | 0 | |
سایر شهرستان ها | 40 | |
مجموع | 40 | |
پیام نور | تهران | 20 |
کلان شهرها | 40 | |
سایر شهرستان ها | 656 | |
مجموع | 716 | |
مجازی پیام نور | تهران | 0 |
کلان شهرها | 0 | |
سایر شهرستان ها | 40 | |
مجموع | 40 | |
غیرانتفاعی | تهران | 40 |
کلان شهرها | 432 | |
سایر شهرستان ها | 743 | |
مجموع | 1215 | |
مجازی غیرانتفاعی | تهران | 60 |
کلان شهرها | 0 | |
سایر شهرستان ها | 0 | |
مجموع | 60 | |
آزاد | تهران | 100 |
کلان شهرها | 40 | |
سایر شهرستان ها | 1440 | |
مجموع | 1580 | |
آزاد الکترونیک | 40 |
چارت درسی ارشد روانشناسی عمومی
جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ماهیت آکادمیک و آموزشی چگونگی دروس گرایش روانشناسی عمومی، در ادامه چارت درسی که وزارت علوم برای این گرایش ارائه کرده است را آوردهایم.
چارت رشتۀ روانشناسی عمومی ارشد
روانشناسی عمومی و بالینی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
منابع ارشد روانشناسی بالینی و عمومی چه تفاوتی دارند؟ در هرکدام از این گرایشها، در دانشگاه و بعدتر در بازار کار چه خبر است؟

تفاوت در دو درس روانشناسی عمومی و روانشناسی بالینی، باعث به وجود آمدن دو گرایش امتحانی متفاوت با عناوین روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی شده است. همان میزان توجه و زمانی که داوطلبان کنکور ارشد عمومی باید به درس روانشناسی عمومی اختصاص دهند را داوطلبان کنکور ارشد بالینی باید وقف یادگیری و تسلط درس روانشناسی بالینی کنند.
بهغیر از این دو درس، مواد امتحانی و ضرایب سایر دروس هر دو گرایش مشترک هستند. برخی از داوطلبان کنکور ارشد روانشناسی در صورتی که زمان کافی داشته باشند، ترجیح میدهند با خواندن منابع روانشناسی عمومی و روانشناسی بالینی، مسئولیت تصمیمگیری نهایی برای انتخاب مسیر تحصیلی خود را به رتبۀ کنکور موکول میکنند. به این ترتیب، رتبۀ کنکور، ترجیحشان به انتخاب دانشگاه و ظرفیتهای پذیرش مشخص میکنند که آیندۀ تحصیلی فرد به چه صورت خواهد بود.
ازآنجاییکه معمولاً رشتۀ روانشناسی عمومی، ظرفیت پذیرش بیشتری دارد، شانس قبولی در این رشته افزایش پیدا میکند.
از بررسی تفاوتهای روانشناسی بالینی و عمومی در بافت کنکور که فاصله بگیریم، متوجه میشویم که آیندۀ شغلی و بازار کار این دو رشته تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. در واقع، بر خلاف این انتظار عمومی که فارغالتحصیلان روانشناسی عمومی بیشتر در حوزۀ پژوهش و علوم کاربردی فعالیت میکنند و فارغالتحصیلان روانشناسی بالینی در زمینۀ درمانگری، فارغالتحصیلان هر دو رشته میتوانند با گذراندن دورههای مهارتی و آموزشی، دانش موردنیاز را برای فعالیت در بستر پژوهش و درمان کسب کنند.
اگر میخواهید دربارۀ این دو گرایش، اطلاعات کاملتر و دقیقتری داشتهباشید، مقاله تفاوت روانشناسی بالینی و عمومی را بخوانید. در ادامه چارت درسی دو رشتۀ روانشناسی بالینی و عمومی را براساس آخرین مصوبۀ وزارت علوم میبینید اما لازم است بدانید دانشگاههای مختلف، چارت درسی متفاوتی دارند.
چارت دروس تخصصی ارشد روانشناسی عمومی
ردیف | عنوان درس |
1 | روانشناسی سلامت |
2 | شیوههای اصلاح و تغییر رفتار |
3 | روانسنجی |
4 | روانشناسی سالمندی |
5 | روانشناسی اعتیاد |
6 | اصول روانشناسی بالینی |
7 | آمار استنباطی |
8 | روش تحقیق |
9 | آسیبشناسی روانی |
10 | سمینار در نظریهها و یافتههای روانشناسی |
11 | کارورزی |
چارت دروس تخصصی کارشناسیارشد روانشناسی بالینی
ردیف | عنوان درس |
1 | روانشناسی یادگیری |
2 | روانشناسی شخصیت |
3 | روانشناسی تحولی 1 و 2 |
4 | آسیبشناسی روانی 1 و2 |
5 | اصول روانشناسی بالینی |
6 | روانشناسی شناختی |
7 | روشهای آماری پیشرفته در روانشناسی بالینی |
8 | روش تحقیق پیشرفته در پژوهشهای بالینی |
9 | آسیبشناسی روانی پیشرفته |
10 | فنون مصاحبۀ تشخیصی در روانشناسی بالینی |
11 | رویکردهای رواندرمانی |
12 | درمانهای زیستی-پزشکی اختلالات روانی |
قبولی در ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد
کسانی که قصد دارند در مقطع ارشد در دانشگاه آزاد ادامهتحصیل بدهند، لازم است بدانند که منابع ارشد روانشناسی عمومی آزاد، تفاوتی با منابع کنکور سراسری که در مطلب حاضر معرفی شد، ندارد. داوطلبان کنکور ارشد روانشناسی، بعد از اعلام نتایج اولیۀ آزمون، برای ورود به دانشگاه آزاد، باید فرم انتخابرشتۀ مخصوص این دانشگاه را که در وبسایت azmoon.iau.ir قرار میگیرد، پر کنند.
در ادامه، ظرفیت پذیرش ارشد روانشناسی عمومی در دانشگاه آزاد را در سالهای 1402 و 1403 میبینید.
جدول ظرفیت پذیرش دانشگاههای آزاد در رشتۀ روانشناسی عمومی، سال 1402 و 1403
سال | تهران | شهرستان | پذیرش کل | واحد الکترونیکی (تهران) |
1402 | 100 | 1460 | 1560 | 40 |
1403 | 100 | 1540 | 1640 | 40 |
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور ارشد روانشناسی عمومی 1403

در ادامه برای اینکه بتوانید از تجربیات رتبههای برتر کنکور ارشد روانشناسی عمومی نهایت استفاده را ببرید، لینک جدیدترین مصاحبههایی که با رتبههای برتر این رشته داشتهایم را برایتان قرار دادهایم
مصاحبه با رتبۀ 3 کنکور ارشد روانشناسی عمومی 1403
مصاحبه با رتبۀ 4 کنکور ارشد روانشناسی عمومی 1403
مصاحبه با رتبۀ 7 ارشد بالینی و عمومی 1402
مصاحبه با رتبۀ 31 ارشد عمومی 1402
مصاحبه با رتبۀ 28 ارشد عمومی 1402
آرشیو مصاحبههای رتبههای برتر ارشد روانشناسی
خرید محصولات آموزشی کنکور ارشد روانشناسی عمومی

همانطور که در مصاحبۀ رتبههای برتر هم میبینیم، مانند رتبۀ 4 روانشناسی عمومی، ترکیب هوشمندانۀ استفاده از کتب مرجع و کتابهای جامع روانآموز ضمن اینکه باعث صرفهجویی در زمان مطالعه و یادگیری میشود، دسترسی به مطالب مهم و نکات پرتکرار کنکور را سریعتر میکند. به این ترتیب، بهجای اینکه نیاز باشد چند کتاب مرجع و قطور بهصورت همزمان خوانده شوند، میتوان در صورت داشتن زمان کافی، یک کتاب مرجع در کنار محصولات کمکآموزشی را چند بار مطالعه و مرور کرد.
خرید کتاب های مرجع و دانشگاهی با تخفیف ویژه
کتاب های جامع روان آموز
کتابهای جامع، گزیدهای کاربردی و کامل از مطالب پایه و نکات کنکوری هستند. این کتابها به دلیل درصد تطابق بالایی که با سؤالات کنکور ارشد روانشناسی طی سالهای اخیر داشتهاند، رضایت بسیاری از داوطلبان کنکور را کسب کردهاند. برای خرید این کتابها و یا مشاهدۀ نمونۀ این کتب به صفحۀ کتاب های جامع روان آموز مراجعه کنید.
دانستن این نکته نیز خالی از لطف نیست که با خرید هریک از کتاب جامع روانآموز، 3 مرحله آزمون آزمایشی رایگان هدیه میگیرید.
کلاس های جامع و نکته و تست روان آموز
استفاده از دورهها و کلاسها برای یادگیری بهتر و جمعبندی در روزهای پایانی کنکور، میتواند بسیار کمککننده باشد. برخی از رتبههای برتر روانآموز، استفاده از این کلاسها را در مسیر موفقیتشان مفید شمردهاند. برای مشاهدۀ جلسۀ اول این کلاسها از طریق منو و یا فروشگاه روانآموز به صفحۀ کلاس های جامع و کلاس های نکته و تست روان آموز مراجعه کنید.
کتابچههای جمعبندی و مرور
همیشه شنیدیم که چرخۀ مطالعه و یادگیری با مرور و جمعبندی کامل میشود. کتابچههای جمعبندی و مرور روانآموز با طبقهبندی منظم و شماتیک محتوای کتب، فرصت مناسبی را برای مرور مطالب و تثبیت هر چه بهتر آنها در ذهن خواننده فراهم میکند.
آزمون های آزمایشی ارشد روانشناسی روان آموز
جامعه آماری واقعی و بالا، پاسخنامۀ تشریحی و شباهت زیاد این آزمونها با کنکور ارشد روانشناسی، میتواند یکی از بهترین راهها برای سنجش داوطلبین کنکور پیش از آزمون باشد. برای مشاهده و درصورت تمایل خرید این آزمونها به صفحۀ آزمون های آزمایشی جامع روان آموز مراجعه کنید.
دانلود سوالات کنکور ارشد روانشناسی
تیم روانآموز سوالات کنکور کارشناسیارشد روانشناسی از سال 1393 تا 1404 به همراه پاسخهای کلیدیشان جمعآوری کردهاست. شما میتوانید با کلیک بر روی لینک زیر سوالات هرکدام از سالهای موردنظر خود را دانلود کنید.
دانلود سوالات کنکور ارشد روانشناسی
سوالات متداول
منابع ارشد روانشناسی عمومی برای داوطلبان با لیسانس غیرمرتبط چیست؟
منابع ارشد روانشناسی عمومی برای داوطلبین (تغییررشتهای/عمومی) یکسان است و مطابق با کتابهای معرفیشده است.
زمان ثبت نام کنکور ارشد روانشناسی 1405 چه زمانی است؟
فرایند ثبت نام در کنکور ارشد روانشناسی 1405، از تاریخ 16 الی 23 آذرماه سال 1404 آغاز میشود.
منابع ارشد روانشناسی عمومی پیام نور چه تفاوتی با سراسری دارد؟
منابع آزمون ارشد روانشناسی عمومی پیام نور و سراسری تنها زمانی که به صورت فراگیر قصد شرکت در این دانشگاه را داشته باشید با یکدیگر تفاوت دارند. درغیر این صورت منابع امتحانی ارشد روانشناسی عمومی پیام نور و سراسری یکسان هستند.
منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی را چطور تهیه کنیم؟
برای خرید منابع ارشد روانشناسی عمومی، میتوانید به فروشگاه روانآموز مراجعه کنید و با بیشترین میزان تخفیف، کتابهای کنکور و سایر محصولات آموزشی را خریداری کنید.
کنکور ارشد روانشناسی عمومی چه زمانی برگزار میشود؟
کنکور کارشناسیارشد 1405، در تاریخ 17 و 18 اردیبهشتماه سال 1405 برگزار میشود.
