خداقوت! بله با خودت هستم. تویی که دوره‌ی کارشناسی را با همه‌ی چالش‌ها و سختی‌ها و خوشی‌هایش تمام کرده‌ای و حالا تصمیم گرفته‌ای ارشد بخوانی. خب راه چندان آسان و سرراستی پیش‌رویت نیست ولی ما در روان‌ آموز کارمان این است که تا جای ممکن، مسیر کنکور را برای رفقایمان هموار کنیم و سنگ و خار و خاشاک را از سر راهشان برداریم. تویی که داری این مطلب را می‌خوانی، عزمت را برای قبولی در ارشد رشته روانشناسی عمومی، جذب کرده‌ای. ما هم در این مطلب، هر آن‌چه را که برای کنکور رشته روانشناسی عمومی لازم است، دراختیارت قرار می‌دهیم؛ بهترین منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی، ضرایب دروس کنکور ارشد روانشناسی عمومی، جزوه روانشناسی عمومی کنکور ارشد و خلاصه هر آن‌چه برای قبولی در روانشناسی عمومی به‌کارت می‌آید. تا آخر مطلب همراه من باش تا هیچ کدام از سوال‌هایت درباره‌ی کنکور ارشد 1403، بی‌جواب نماند.

ضرایب دروس کنکور ارشد روانشناسی عمومی

کنکوری‌ها خوب می‌دانند درس خواندن را باید اصولی شروع کنند؛ فرقی هم ندارد رشته‌شان چی باشد. اصولی شروع کردن هم یعنی اصلا بدانیم هر درسی در کنکور، چقدر ضریب و اهمیت دارد. تنها در این صورت است که می‌توانیم تصمیم بگیریم برای هر درسی چه منابعی تهیه کنیم و برای هرکدام از منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی چقدر زمان بگذاریم.

ضرایب دروس کنکور ارشد روانشناسی عمومی

عنوان درسضریب
1) روانشناسي عمومی2
2) متون روانشناسي2
3) روانشناسي مرضي و كودكان استثنايي2
4) روانشناسي رشد2
5) علم‌النفس1
6) آمار و روش تحقيق1
7) روانشناسي فيزيولوژيك، انگيزش و هيجان1

بهترین منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی

خب این تازه قدم اول بود. حالا که می‌دانیم دروس کنکور ارشد روانشناسی عمومی کدام‌ها هستند و ضرایب دروس کنکور ارشد روانشناسی عمومی به چه صورت است، باید برویم سراغ انتخاب منابع؛ سخت‌ترین تصمیم برای داوطلبان کنکور ارشد! کتاب‌های مرجع که یکی، دوتا نیست. حجم پروپیمان و قیمت‌های نجومیشان هم که به‌جای خود. در این آشفته‌بازار منابع درسی کنکور ارشد روانشناسی عمومی، چی بخوانیم و چی نخوانیم؟ می‌فهمم که نگرانی اما بد به دلت راه نده. قدم‌به‌قدم، همه‌ی منابع را با هم مرور می‌کنیم.

(راهنمای مطالعه: اگر دیر به صرافت درس خواندن افتادی و حالا که داری این مطلب را می‌خوانی، زمان زیادی تا کنکور نمانده‌است، وقتت را بگذار روی منابع سبزرنگ. اگر بچه‌ی درس‌‎خوانی هستی و کلی وقت تا کنکور مانده‌است، کافی علاوه‌بر سبزها، منابع آبی‌رنگ را هم یک‌دور بخوان اما در مرورهای بعدی، فقط روی منابع سبز تمرکز کن. منابع مشکی‌رنگ به چه کاری می‌آیند؟ هیچی! ما در کتاب‌های جامع روان‌ آموز، محتوای آن‌ها را پوشش داده‌ایم. معرفی کردن‌شان هم صرفا برای آشنایی بیشتر شما با منابع طراحان کنکور است و ارزش دیگری ندارد.)

روانشناسی عمومی | 15 سوال

  1. روانشناسی عمومی روان‌ آموز
  2. اتکینسون، ریتا و همکاران. زمينه‌ی روانشناسي هيلگارد. ترجمه‌ی براهني، محمدنقی و همکاران. (1400). تهران: انتشارات رشد.
  3. سانتراک، جان. زمینه‌ی روانشناسی سانتراک. ترجمه‌ی فیروزبخت، مهرداد. (1400). تهران: انتشارات رسا. جلد 1 و 2.
  4. گنجی، حمزه. روانشناسی عمومی. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.

در روانشناسی عمومی از کدام منابع استفاده شده‎‌است؟

  • اتکینسون، ریتا و همکاران. زمينه‌ی روانشناسي هيلگارد. ترجمه‌ی براهني، محمدنقی و همکاران. (1400). تهران: انتشارات رشد.
  • گنجی، حمزه. روانشناسی عمومی. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
  • سانتراک، جان. زمینه‌ی روانشناسی سانتراک. ترجمه‌ی فیروزبخت، مهرداد. (1400). تهران: انتشارات رسا. جلد 1 و 2.

متون روانشناسی | 30 سوال

  1. زبان روان‌ آموز

  2. لیل، لیندا. متون روانشناسی به زبان انگلیسی. ترجمه‌ی گنجی، مهدی. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.

  3. سرچ مطالب انگلیسی از مباحث مطالعاتی از منابع مختلف مثل ویکی‌پدیا، مقالات و…

 
 
 
 

در زبان روان‌ آموز از کدام منابع استفاده شده‎‌است؟

  • Raymond Murphy (2002).  English grammar in use. Cambridge University Press.
  • Diana Hopkins, Pauline Cullen (2007). Cambridge Grammar for IELTS Without Answers. Cambridge University Press.
  • Educational Testing Service (2009). The Official Guide to the TOEFL Test. McGraw-Hill.
  • Educational Testing Service (2008). The Official Guide to the New TOEFL IBT. McGraw-Hill Education
  • Lin Lougheed (2016). IELTS Superpack. Barrons Educational Series.
  • Els Van Geyte (2012). Collins Reading for Ielts. HarperCollins Publishers
  • Betty Schrampfer Azar (2017). Understanding and Using English Grammar. CreateSpace Independent Publishing Platform.

روانشناسي مرضي و كودكان استثنايی | 20 سوال 

  1. آسیب‌شناسی روانی روان‌ آموز
  2. گنجی، مهدی. آسیب‌شناسی روانی براساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
  3. بارلو، دیوید و دیوراند، مارک. آسیب‌شناسی روانی. ترجمه‌ی فیروزبخت، مهرداد. (1402). تهران: انتشارات رسا.
  4. سادوک، بنجامین و همکاران. خلاصه روان‌پزشکی کاپلان و سادوک: علوم رفتاری/ روان‌پزشکی بالینی. ویراست یازدهم، ترجمه‌ی رضاعی، فرزین. (1400). تهران: انتشارات ارجمند.
  5. هالجین، ریچارد و ویتبورن، سوزان. آسیب‌شناسی روانی: دیدگاه‌های بالینی درباره‌ی اختلالات روانی براساس DSM-5 (متن کامل جلد 1 و 2). ویراست نهم، ترجمه‌ی سیدمحمدی، یحیی. (1401). تهران: انتشارات روان.
  1. روان‌شناسی کودکان استثنایی روان‌ آموز
  2. گنجی، مهدی. روانشناسی کودکان استثنایی براساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
  3. هالاهان، دانیل و کافمن، جیمز. دانش‌آموزان استثنایی. ویراست نهم، ترجمه‌ی‌ علیزاده، حمید و همکاران. (1401). تهران: انتشارات ویرایش.
  4. میلانی‌فر، بهروز. روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی. (1400). تهران: انتشارات قومس.
  5. سیف نراقی، مریم و نادری، عزت‌ا… . روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی. (1401). تهران: انتشارات ارسباران.

در آسیب‌شناسی روانی روان‌ آموز از کدام منابع استفاده شده‎‌است؟

  • گنجی، مهدی. آسیب‌شناسی روانی براساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
  • گنجی، مهدی. آسیب‌شناسی کودک و نوجوان: بر اساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
  • سادوک، بنجامین و همکاران. خلاصه روان‌پزشکی کاپلان و سادوک: علوم رفتاری/ روان‌پزشکی بالینی. ویراست یازدهم، ترجمه‌ی رضاعی، فرزین. (1400). تهران: انتشارات ارجمند.
  • بارلو، دیوید و دیوراند، مارک. آسیب‌شناسی روانی. ترجمه‌ی فیروزبخت، مهرداد. (1402). تهران: انتشارات رسا.
  • هالجین، ریچارد و ویتبورن، سوزان. آسیب‌شناسی روانی: دیدگاه‌های بالینی درباره‌ی اختلالات روانی براساس DSM-5 (متن کامل جلد 1 و 2). ویراست نهم، ترجمه‌ی سیدمحمدی، یحیی. (1401). تهران: انتشارات روان.
  • دادستان، پریرخ. روانشناسی مرضی تحولی از کودکی تا بزرگسالی. (1398). تهران: انتشارات سمت.
  • مش، اریک و ولف، دیوید. روان‌شناسی مرضی کودک. ویراست ششم، ترجمه‌ی شریفی‌درآمدی، پرویز و دیگران. (1396). تهران: انتشارات ویرایش.
  • وایس، رابرت. آسیب‌شناسی روانی کودک و نوجوان. ویراست سوم، ترجمه‌ی سیدمحمدی، یحیی. (1399). تهران: انتشارات ارسباران.

در روانشناسی کودکان استثنایی روان‌ آموز از کدام منابع استفاده شده‎‌است؟

  • گنجی، مهدی. روانشناسی کودکان استثنایی براساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
  • گنجی، مهدی. آسیب‌شناسی روانی براساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
  • میلانی‌فر، بهروز. روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی. (1400). تهران: انتشارات قومس.
  • سیف نراقی، مریم و نادری، عزت‌ا… . روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی. (1401). تهران: انتشارات ارسباران.
  • افروز، غلامعلی. مقدمه‌ای بر روانشناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنائی. (1401). تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
  • هالاهان، دانیل و کافمن، جیمز. دانش‌آموزان استثنایی. ویراست نهم، ترجمه‌ی علیزاده، حمید و دیگران. (1401). تهران: انتشارات ویرایش.
  • سادوک، بنجامین و همکاران. خلاصه روان‌پزشکی کاپلان و سادوک: علوم رفتاری/ روان‌پزشکی بالینی. ویراست یازدهم، ترجمهی رضاعی، فرزین. (1400). تهران: انتشارات ارجمند.
  • مش، اریک و ولف، دیوید. روان‌شناسی مرضی کودک. ویراست ششم، ترجمه‌ی شریفی‌درآمدی، پرویز و دیگران. (1396). تهران: انتشارات ویرایش.
  • ارجمندنیا، علی‌اکبر و دیگران. روان‌شناسی آموزش کودکان با نیازهای ویژه. (1399). تهران: انتشارات سمت.
  • وایس، رابرت. آسیب‌شناسی روانی کودک و نوجوان. ویراست سوم، ترجمه سیدمحمدی، یحیی. (1399). تهران: انتشارات ارسباران.
  • وایس، رابرت. روان‌شناسی مرضی کودک و نوجوان. ترجمه گنجی، مهدی و دیگران. (1397). تهران: انتشارات ساوالان.

روانشناسي رشد| 20 سوال

  1. روانشناسی رشد 1 و 2 روان‌ آموز
  2. کرین، ویلیام. نظریه‌های رشد: مفاهیم و کاربردها. ویراست ششم، ترجمه‌‌ی خوی‌نژاد، غلامرضا و رجایی، علیرضا. (1401). تهران: انتشارات رشد.
  3. پاپالیا، دایان؛ الدز، سالی؛ فلدمن، روت. روان‌شناسی رشد و تحول انسان. ترجمه‌‌ی عرب قهستانی، داوود و دیگران. (1401). تهران: انتشارات سمت.
  4. برک، لورا. روانشناسی رشد. ترجمه‌ی سیدمحمدی، یحیی. (1401). تهران: انتشارات ارسباران. جلد 1 و 2.
  5. منصور، محمود. روانشناسی ژنتیک: تحول روانی از تولد تا پیری. (1401). تهران: انتشارات سمت.
  6. دادستان، پریرخ و منصور، محمود. روانشناسی ژنتیک 2: نظام‌های تحولی از روان‌تحلیل‌گری تا رفتارشناسی و نظام‌های عینی. (1400). تهران: انتشارات رشد.

در روانشناسی رشد 1 و 2 روان‌ آموز از کدام منابع استفاده شده‎‌است؟

  • کرین، ویلیام. نظریه‌های رشد: مفاهیم و کاربردها. ویراست ششم، ترجمه‌ی‌ خوی‌نژاد، غلامرضا و رجایی، علیرضا. (1401). تهران: انتشارات رشد.
  • منصور، محمود. روانشناسی ژنتیک: تحول روانی از تولد تا پیری. (1401). تهران: انتشارات سمت.
  • دادستان، پریرخ و منصور، محمود. روانشناسی ژنتیک 2: نظام‌های تحولی از روان‌تحلیل‌گری تا رفتارشناسی و نظام‌های عینی. (1400). تهران: انتشارات رشد.
  • برک، لورا. روانشناسی رشد: از لقاح تا کودکی. ترجمه‌ی‌ سیدمحمدی، یحیی. (1401). جلد اول. تهران: انتشارات ارسباران.
  • برک، لورا. روانشناسی رشد: از نوجوانی تا پایان زندگی. ترجمه‌‌ی سیدمحمدی، یحیی. (1401). جلد دوم. تهران: انتشارات ارسباران.
  • پاپالیا، دایان؛ الدز، سالی؛ فلدمن، روت. روان‌شناسی رشد و تحول انسان. ترجمه‌ی‌ عرب قهستانی، داوود و دیگران. (1401). تهران: انتشارات سمت.

علم‌النفس| 15 سوال

  1. علم‌النفس به زبان ساده‌ی روان‌ آموز
  2. بنی‌جمالی، شکوه‌السادات و احدی، حسن. علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی و تطبیق آن با روانشناسی جدید. (1390). تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
  3. احمدی، علی‌اصغر. روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی. (1392). تهران: انتشارات امیر کبیر.
  4. کجباف، محمدباقر. علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی (روان‌شناسی اسلامی). (1394). تهران: انتشارات روان.

در علم‌النفس روان‌ آموز از کدام منابع استفاده شده‎‌است؟

  • قرآن کریم
  • احمدی، علی‌اصغر. روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی. (1392). تهران: انتشارات امیرکبیر.
  • اژه‌ای، جواد. روانشناسی از دیدگاه دانشمندان اسلامی. (1395). تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
  • بنی‌جمالی، شکوه‌السادات و احدی، حسن. علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی و تطبیق آن با روانشناسی جدید. (1390). تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
  • حجتی، محمدباقر. روانشناسی از دیدگاه غزالی و دانشمندان اسلامی. (1389). تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
  • شیخ بهایی، کشکول، جلد 1.
  • طباطبایی، محمدحسین. بدایه‌الحکمه. (1391). ترجمه‌ی‌ شیروانی، علی. قم: انتشارات دارالعلم.
  • طباطبایی، محمدحسین. نهایه‌الحکمه. (1392). ترجمه‌ی‌ تدین، مهدی. تهران: مرکز نشر دانشگاهی. 
  • عثمان، عبدالکریم. روانشناسی از دیدگاه غزالی و دانشمندان اسلامی: مفهوم نفس و روان انسان. (1387). تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
  • کجباف، محمدباقر. علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی (روان‌شناسی اسلامی). (1394). تهران: انتشارات روان.
  • مطهری، مرتضی. فلسفه اخلاق. (1373). تهران: انتشارات صدرا.
  • مطهری، مرتضی. فطرت. (1386). تهران: انتشارات صدرا.
  • نجاتی، محمدعثمان. روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان. ترجمه‌‌ی بهشتی، سعید. (1395). تهران: انتشارات رشد.

آمار و روش تحقيق| 20 سوال

  1. آمار و روش تحقیق مدرسان شریف (اگر برای این درس، کلاس آموزشی می‌گذرانید، بهتر است جزوه یا منبع موردنظر استادتان را جایگزین کنید.)
  2. دلاور، علی. احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی. (1399). تهران: انتشارات رشد.
  3. دلاور، علی. روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. (1401). تهران: انتشارات ویرایش.
  4. سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه. روش‌های تحقیق در علوم رفتاری. (1401). تهران: انتشارات آگه.
  5. حسن‌زاده، رمضان. روش‌های تحقیق در علوم رفتاری. (1397). تهران: انتشارات ساوالان.

روانشناسي فيزيولوژيك، انگيزش و هيجان| 15 سوال

  1. روانشناسی فیزیولوژیک روان‌ آموز
  2. خداپناهی، محمدکریم. روانشناسی فیزیولوژیک. (1401). تهران: انتشارات سمت.
  3. حائری روحانی، سیدعلی. فیزیولوژی اعصاب و غدد درون‌ریز. (1401). تهران: انتشارات سمت.
  4. انگیزش و هیجان روان‌ آموز
  5. ریو، مارشال. انگیزش و هیجان. ترجمه‌ی سیدمحمدی، یحیی. (1401). تهران: انتشارات ویرایش.
  6. خداپناهی، محمدکریم. انگیزش و هیجان. (1401). تهران: انتشارات سمت.

در روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان روان‌ آموز از کدام منابع استفاده شده‎‌است؟

  • خداپناهی، محمدکریم. روانشناسی فیزیولوژیک. ویراست سوم. (1401). تهران: انتشارات سمت.
  • حائری روحانی، سیدعلی. فیزیولوژی اعصاب و غدد درون‌ریز. (1401). تهران: انتشارات سمت.
  • معظمی، داوود. مقدمات نوروسایکولوژی. (1400). تهران: انتشارات سمت.
  • ریو، مارشال. انگیزش و هیجان. ترجمه‌ی‌ سیدمحمدی، یحیی. (1401). تهران: انتشارات ویرایش.
  • خداپناهی، محمدکریم. انگیزش و هیجان. (1401). تهران: انتشارات سمت.

ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها در رشته روانشناسی عمومی

روانشناسی عمومی بین سایر گرایش‌های روانشناسی، ظرفیت پذیرش بیشتری دارد. تقریبا در همه‌ی دانشگاه‌های دولتی، کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی، در نوبت‌های روزانه، شبانه و در پردیس خودگران ارائه می‌شود و دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی زیادی هم دانشجوی ارشد عمومی می‌پذیرند که در ادامه، با آن‌ها آشنا می‌شوید.

جدول ظرفیت پذیرش در کارشناسی‌ارشد روانشناسی عمومی، براساس دفترچه‌ی آزمون سال 1401

رشتهدانشگاهظرفیت
روزانهشبانهخودگردان
روان‌شناسی عمومیدانشگاه اراک103
دانشگاه اردکان25
دانشگاه ارومیه102
دانشگاه الزهرا (س)، (ويژه خواهران)- تهران103
دانشگاه بجنورد15
دانشگاه بوعلی‌سینا- همدان104
دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره)- قزوین102
دانشگاه تبریز535
دانشگاه تربیت مدرس5
دانشگاه تهران53
دانشگاه خلیج فارس- بوشهر10
دانشگاه خوارزمی- تهران (محل تحصیل کرج)64
دانشگاه رازی- کرمانشاه13
دانشگاه زنجان62
دانشگاه سلمان فارسی- کازرون14
دانشگاه سمنان (محل تحصیل مهدی‌شهر)52
دانشگاه سیستان‌وبلوچستان- زاهداندانشگاه سیستان‌وبلوچستان (محل تحصیل در پردیس خودگردان چابهار)15101515
دانشگاه شهیدباهنر- کرمان64
دانشگاه شهیدبهشتی- تهران44
دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان155
دانشگاه علامه طباطبایی تهران838
دانشگاه فردوسی مشهد84
دانشگاه کاشان84
دانشگاه گیلان- رشت15815
دانشگاه لرستان14
دانشگاه محقق اردبیلی- اردبیل12
دانشگاه مراغه16
دانشگاه ملایر20
دانشگاه هرمزگان82
دانشگاه یزد94
مجازی دولتی- دانشگاه تهران13
مجازی دولتی- دانشگاه سیستان‌وبلوچستان40
دانشگاه پيام‌ نوراستان آذربايجان شرقي- مركز بناب20
دانشگاه پيام‌ نوراستان آذربايجان شرقي- مركز تبریز20
دانشگاه پيام‌ نوراستان آذربايجان غربی- مركز مهاباد20
دانشگاه پيام نور استان اردبيل- مركز اردبيل20
دانشگاه پيام نور استان اصفهان- مركز زرين‌شهر20
دانشگاه پيام نور استان اصفهان- مركز نجف‌آباد20
دانشگاه پيام نور استان اصفهان- واحد بهارستان20
دانشگاه پيام نور استان البرز- مركز كرج20
دانشگاه پيام نوراستان بوشهر- مركز بين‌المللي عسلويه20
دانشگاه پيام نور استان تهران- تهران جنوب20
دانشگاه پيام نور استان تهران- مركز پاكدشت20
دانشگاه پيام نور استان تهران- واحد اسلامشهر20
دانشگاه پيام نور استان خراسان جنوبي- مركز فردوس20
دانشگاه پيام نور استان خوزستان- واحد انديمشك20
دانشگاه پيام نور استان سمنان- مركز گرمسار20
دانشگاه پيام نور استان فارس- مركز شيراز20
دانشگاه پيام نور استان كردستان- مركز سنندج20
دانشگاه پيام نور استان كرمان- مركز بافت20
دانشگاه پيام نوراستان كرمانشاه- مركز اسلام‌آباد غرب20
دانشگاه پيام نور استان گلستان- مركز گرگان20
دانشگاه پيام نور استان گيلان- واحد آستارا20
دانشگاه پيام نور استان گيلان- واحد آستانه اشرفيه20
دانشگاه پيام نور استان مازندران- مركز آمل20
دانشگاه پيام نور استان مازندران- مركز بهشهر20
دانشگاه پيام نور استان مازندران- واحد نوشهر20
دانشگاه پيام نوراستان هرمزگان- مركز بين‌المللي كيش20
دانشگاه پيام نور استان همدان- مركز كبودرآهنگ20
مجازی پیام نور- دانشگاه پيام نوراستان آذربايجان شرقي- مركز بناب40
دانشگاه غيرانتفاعي اديان و مذاهب- قم10
دانشگاه غيرانتفاعي امام رضا (ع)- مشهد (فقط مرد)15
دانشگاه غيرانتفاعي امام رضا (ع)- مشهد (فقط زن)15
دانشگاه غيرانتفاعي ايوانكي20
دانشگاه غيرانتفاعي خاتم- تهران20
دانشگاه غيرانتفاعي خيام- مشهد20
دانشگاه غيرانتفاعي دانش البرز- آبيك20
دانشگاه غيرانتفاعي شهيد اشرفي اصفهاني-  اصفهان20
دانشگاه غيرانتفاعي علم و هنر- يزد20
دانشكده غيرانتفاعي الهيات و معارف اسلامي هدي وابسته به جامعه‌الزهرا (س) (ويژه خواهران) – قم5
دانشكده غيرانتفاعي رفاه (ويژه خواهران)- تهران20
موسسه غيرانتفاعي آفاق- اروميه15
موسسه غيرانتفاعي آيندگان- تنكابن20
موسسه غيرانتفاعي احرار- رشت20
موسسه غيرانتفاعي اديبان- گرمسار20
موسسه غيرانتفاعي اقبال لاهوري- مشهد20
موسسه غيرانتفاعي المهدي مهر- اصفهان20
موسسه غيرانتفاعي امام جواد(ع)- يزد20
موسسه غيرانتفاعي بصير- آبيك20
موسسه غيرانتفاعي بهار- مشهد20
موسسه غيرانتفاعي پرديسان- فريدونكنار20
موسسه غيرانتفاعي تابران- مشهد20
موسسه غيرانتفاعي تاكستان- تاكستان استان قزوين20
موسسه غيرانتفاعي جهاد دانشگاهي- خوزستان20
موسسه غيرانتفاعي حكمت رضوي- مشهد20
موسسه غيرانتفاعي حكيم نظامي- قوچان20
موسسه غيرانتفاعي خراسان- مشهد20
موسسه غيرانتفاعي خرد- بوشهر20
موسسه غيرانتفاعي خردگرايان مطهر- مشهد20
موسسه غيرانتفاعي خزر- محمودآباد20
موسسه غيرانتفاعي راغب اصفهاني- اصفهان20
موسسه غيرانتفاعي راهبرد شمال- رشت20
موسسه غيرانتفاعي راهيان نوين دانش- ساري20
موسسه غيرانتفاعي رحمان- رامسر20
موسسه غيرانتفاعي رشديه- تبريز20
موسسه غيرانتفاعي روزبهان- ساري20
موسسه غيرانتفاعي زند شيراز20
موسسه غيرانتفاعي سنا- ساري16
موسسه غيرانتفاعي سهروردي- قزوين18
موسسه غيرانتفاعي سيماي دانش- رشت15
موسسه غيرانتفاعي شانديز- مشهد20
موسسه غيرانتفاعي شرق گلستان-  گنبدكاووس20
موسسه غيرانتفاعي شمس- گنبد كاووس20
موسسه غيرانتفاعي صفاهان- اصفهان15
موسسه غيرانتفاعي طلوع مهر- قم15
موسسه غيرانتفاعي طلوع مهر- قم15
موسسه غيرانتفاعي علامه جعفري- رفسنجان20
موسسه غيرانتفاعي علامه فیض کاشانی- کاشان20
موسسه غيرانتفاعي علامه قزوینی- قزوین19
موسسه غيرانتفاعي علوم و فناوري آريان- اميركلابابل20
موسسه غيرانتفاعي علوم و فنّاوري سپاهان – اصفهان20
موسسه غيرانتفاعي فاطميه شيراز (ويژه خواهران)20
موسسه غيرانتفاعي فروردين – قايمشهر18
موسسه غيرانتفاعي فيض‌الاسلام – خميني‌شهر اصفهان20
موسسه غيرانتفاعي كاويان- مشهد15
موسسه غيرانتفاعي كوشيار- رشت20
موسسه غيرانتفاعي كومش- سمنان13
موسسه غيرانتفاعي كيمياي كرمان20
موسسه غيرانتفاعي نبي اكرم(ص)- تبريز20
موسسه غيرانتفاعي هاتف- زاهدان20
موسسه غيرانتفاعي هشتب هشت اصفهان پويا- اصفهان20

روانشناسی عمومی بخوانیم یا بالینی؟

شما که این‌جا در این صفحه هستید، احتمالا سوالتان این بوده‌است که «برای کنکور ارشد روانشناسی عمومی چی بخونم؟» و خب ما هم دقیق و مفصل به سوالتان جواب دادیم. اما ممکن است این سوال هم از ذهن بعضی‌هایتان گذشته‌باشد که اصلا چرا روانشناسی عمومی بخوانیم و نه بالینی؟ فرق این دو رشته با هم چیست؟ کنکور کارشناسی‌ارشد روانشناسی عمومی با بالینی چه فرقی دارد؟ در هرکدام از این گرایش‌ها، در دانشگاه و بعدتر در بازار کار چه خبر است؟

با کنکور شروع کنیم. دروس کنکور روانشناسی عمومی با گرایش بالینی، فقط در یک درس، تفاوت دارد؛ اگر برای قبولی در ارشد روانشناسی عمومی برنامه‌ریزی کرده‌اید، باید درس روانشناسی عمومی را خوب و دقیق بخوانید و اگر هدفتان، قبولی در گرایش بالینی است، باید تمرکزتان را بگذارید روی درس روانشناسی بالینی. بقیه‌ی منابع و ضرایب در این دو رشته، دقیقا عین هم‌اند. یک‌سری از بچه‌های روانشناسی -اگر وقت کافی داشته‌باشند- هم منبع بالینی را می‌خوانند و هم منبع عمومی را و تصمیم نهایی را می‌سپارند به رتبه‌ی کنکور! شانس قبولی در روانشناسی عمومی، بالاتر است چون ظرفیت پذیرش بیشتری دارد. در بازار کار اما تفاوت خاصی بین دو گرایش عمومی و بالینی وجود ندارد. واقعیت این است که روانشناسی عمومی، قرار بوده بیشتر به کلیات و مبانی بپردازد و دو حوزه‌ی تحقیق و روانشناسی را به‌هم پیوند بزند. روانشناسی بالینی هم قصد داشته درمانگران متخصص تربیت کند اما امروز هر دوی این تخصص‌ها به‌عنوان درمانگر مشغول‌به‌کارند با این تفاوت که فارغ‌التحصیلان گرایش بالینی، تسلط بیشتری به اختلالات روانشناختی دارند.

چارت درس‌های تخصصی کارشناسی‌ارشد روانشناسی عمومی

ردیفعنوان درس
1روانشناسی سلامت
2شیوه‌های اصلاح و تغییر رفتار
3روان‌سنجی
4روانشناسی سالمندی
5روانشناسی اعتیاد
6اصول روانشناسی بالینی
7آمار استنباطی
8روش تحقیق
9آسیب‌شناسی روانی
10سمینار در نظریه‌ها و یافته‌های روانشناسی
11کارورزی

چارت درس‌های تخصصی کارشناسی‌ارشد روانشناسی بالینی

ردیفعنوان درس
1آسیب‌شناسی روانی تحولی
2نظریه‌های روان‌درمانگری
3ارزیابی بالینی: مصاحبه‌ی بالینی و آزمون‌ها
4آمار و روش تحقیق کمی و کیفی
5کارورزی 1 و 2
6مداخلات دینی و معنوی
7مداخلات شناختی-رفتاری
8مداخلات روانشناختی زوجین و خانواده
9اخلاق حرفه‌ای در روانشناسی بالینی
10روان‌داروشناسی

جدول‌ها، مطابق مصوبه‌ی پیشنهادی دانشگاه فردوسی در سال 1400 هستند.

جزوات روانشناسی عمومی کنکور ارشد

«کاش یکی پیدا بشه درس‌ها رو تمیز و مرتب و خوانا خلاصه کنه. اگر زحمت بکشه برای همه‌ی درس‌ها این کار رو انجام بده که دیگه عالی!» خب روان‌ آموز، در هیئت غول چراغ جادو، آمده تا این آرزوی شما را برآورده کند. فایل‌های خلاصه‌درس‌ها به‌صورت الکترونیک در فروشگاه سایت، قابل تهیه است.

جزوات کنکوری روان آموز

کتاب ‌های جامع کنکور ارشد روانشناسی عمومی

کتاب های کنکور ارشد روانشناسی عمومی را خریده‌اید؟ خبر دارید همه‌ی منابع موردنیازتان، به‌صورت تک‌به‌تک و در قالب یک پکیج آماده در روان‌ آموز دردسترس است؟ همین الان می‌توانید از بخش فروشگاه سایت، خرید منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی را قطعی کنید و تا کتاب‌ها به‌دستتان می‌رسد، خودتان را ازنظر روانی برای شروع درس خواندن، آماده کنید.

کتاب‌های جامع روان آموز

سوالات متداول

در مطلبی که مطالعه کردید، لیست منابع کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی به تفصیل توضیح داده شد. برای تهیه‌ی این منابع به فروشگاه روان‌آموز مراجعه کنید.

مزایا و معایب دو گرایش عمومی و بالینی در مقطع کارشناسی‌ارشد را در مطلب حاضر، برشمردیم اما درنهایت این علاقه و ترجیح شماست که حرف آخر را می‌زند.

کنکور کارشناسی ارشد در همه‌ی رشته‌های امتحانی در روزهای پنجشنبه و جمعه 11 و 12 اسفندماه برگزار می‌شود.