منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی 1403
بهترین منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی 1402-1403 چیست؟ ظرفیت پذیرش دانشگاهها برای رشتهی روانشناسی عمومی به چه صورت است؟ داشتن لیستی از منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی به شما کمک میکند تا بدون نگرانی به سراغ درس خواندن برای کنکور ارشد بروید. در این مطلب علاوه بر معرفی منابع بهصورت درسبهدرس، ضریب مواد امتحانی این رشته در کنکور ارشد روانشناسی و ظرفیت پذیرش روانشناسی عمومی در دانشگاههای دولتی، غیرانتفاعی و آزاد را برایتان آوردهایم. همچنین به سوال مهم و همیشگی دانشجویان روانشناسی یعنی «روانشناسی عمومی یا بالینی؟» پاسخ میدهیم.
ضرایب دروس کنکور ارشد روانشناسی عمومی (کد ضریب 1)
در قدم اول باید بدانیم هر درس در کنکور ارشد روانشناسی عمومی، چقدر ضریب و اهمیت دارد. تنها در این صورت است که میتوانیم تصمیم بگیریم برای هر درسی چه منابعی تهیه کنیم و برای هرکدام از منابع کنکور ارشد روانشناسی مختص گرایش عمومی چقدر زمان بگذاریم.
عنوان درس | ضریب |
1) روانشناسي عمومی | 2 |
2) متون روانشناسي | 2 |
3) روانشناسي مرضي و كودكان استثنايي | 2 |
4) روانشناسي رشد | 2 |
5) علمالنفس | 1 |
6) آمار و روش تحقيق | 1 |
7) روانشناسي فيزيولوژيك، انگيزش و هيجان | 1 |
منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی چیست؟
برویم سراغ انتخاب منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی. در ادامه برای دسترسی راحتتر شما، منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی 1403 را به دو صورت فایل صوتی و متن برایتان آوردهایم.
معرفی منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی 1403 توسط دکتر زینب خجوی
پس از معرفی منابع ارشد روانشناسی عمومی، درصدهایی که نیاز دارید در هریک از دروس کسب کنید تا بتوانید در کنکور ارشد روانشناسی عمومی به رتبه دلخواهتان برسید را قرار دادیم که در اولویت بندی برای خواندن منابع به شما کمک میکند. (توجه داشته باشید که این رتبهها بهطور تقریبی در بین سالهای مختلف یکسان بوده اما این احتمال وجود دارد، در سوالات بعضی دروس یک سال به علت سختگیری یا آسانگیری، این درصدها مقداری تغییر کرده باشند.)
(راهنمای مطالعه: اگر دیر به صرافت درس خواندن افتادی و حالا که داری این مطلب را میخوانی، زمان زیادی تا کنکور نماندهاست، وقتت را بگذار روی منابع قرمز رنگ. اگر بچهی درسخوانی هستی و کلی وقت تا کنکور ماندهاست، کافی علاوهبر قرمزها، منابع سبز رنگ را هم یکدور بخوان اما در مرورهای بعدی، فقط روی منابع قرمز تمرکز کن. منابع مشکیرنگ به چه کاری میآیند؟ هیچی! ما در کتابهای جامع روانآموز، محتوای آنها را پوشش دادهایم. معرفی کردنشان هم صرفا برای آشنایی بیشتر شما با منابع طراحان کنکور است و ارزش دیگری ندارد.)
روانشناسی عمومی | 15 سوال
- روانشناسی عمومی روان آموز
- اتکینسون، ریتا و همکاران. زمينهی روانشناسي هيلگارد. ترجمهی براهني، محمدنقی و همکاران. (1400). تهران: انتشارات رشد.
- سانتراک، جان. زمینهی روانشناسی سانتراک. ترجمهی فیروزبخت، مهرداد. (1400). تهران: انتشارات رسا. جلد 1 و 2.
- گنجی، حمزه. روانشناسی عمومی. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
کدام یک از منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی در این کتاب استفاده شده است؟
- اتکینسون، ریتا و همکاران. زمينه روانشناسی هيلگارد. ترجمهی براهني، محمدنقی و همکاران. (1400). تهران: انتشارات رشد.
- گنجی، حمزه. روانشناسی عمومی. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
- سانتراک، جان. زمینهی روانشناسی سانتراک. ترجمهی فیروزبخت، مهرداد. (1400). تهران: انتشارات رسا. جلد 1 و 2.
درصدهای قبولی موردنیاز در درس روانشناسی عمومی
میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 75درصد
میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 45درصد
میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 35درصد
درصد تطابق کتاب روانشناسی عمومی روانآموز با درس روانشناسی عمومی در کنکور ارشد 1402 = 80 درصد
متون روانشناسی| 25 سوال
- زبان روان آموز
- سیدمحمدی، یحیی. متون روانشناسی به زبان انگلیسی. (1401). تهران: انتشارات روان. (سطح ضعیف)
- لیل، لیندا. متون روانشناسی به زبان انگلیسی. ترجمهی گنجی، مهدی. (1401). تهران: انتشارات ساوالان. (سطح متوسط)
- هاشمیان، کیانوش. متون روانشناسی به زبان انگلیسی. (1395). تهران: انتشارات سمت. (سطح پیشرفته)
- سرچ مطالب انگلیسی از مباحث مطالعاتی از منابع مختلف مثل ویکیپدیا، مقالات و…
در زبان روان آموز از کدام منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی استفاده شدهاست؟
- Raymond Murphy (2002). English grammar in use. Cambridge University Press.
- Diana Hopkins, Pauline Cullen (2007). Cambridge Grammar for IELTS Without Answers. Cambridge University Press.
- Educational Testing Service (2009). The Official Guide to the TOEFL Test. McGraw-Hill.
- Educational Testing Service (2008). The Official Guide to the New TOEFL IBT. McGraw-Hill Education
- Lin Lougheed (2016). IELTS Superpack. Barrons Educational Series.
- Els Van Geyte (2012). Collins Reading for Ielts. HarperCollins Publishers
- Betty Schrampfer Azar (2017). Understanding and Using English Grammar. CreateSpace Independent Publishing Platform.
درصدهای قبولی موردنیاز در درس متون روانشناسی
میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 70درصد
میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 70درصد
میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 35درصد
درصد تطابق کتاب زبان روان، روانآموز با درس متون روانشناسی (زبان انگلیسی) در کنکور ارشد 1402 = 100 درصد
روانشناسي مرضي و كودكان استثنايی | 20 سوال
- آسیبشناسی روانی روان آموز
- گنجی، مهدی. آسیبشناسی روانی براساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
- بارلو، دیوید و دیوراند، مارک. آسیبشناسی روانی. ترجمهی فیروزبخت، مهرداد. (1402). تهران: انتشارات رسا.
- سادوک، بنجامین و همکاران. خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک: علوم رفتاری/ روانپزشکی بالینی. ویراست یازدهم، ترجمهی رضاعی، فرزین. (1400). تهران: انتشارات ارجمند.
- هالجین، ریچارد و ویتبورن، سوزان. آسیبشناسی روانی: دیدگاههای بالینی دربارهی اختلالات روانی براساس DSM-5 (متن کامل جلد 1 و 2). ویراست نهم، ترجمهی سیدمحمدی، یحیی. (1401). تهران: انتشارات روان.
- روانشناسی کودکان استثنایی روان آموز
- گنجی، مهدی. روانشناسی کودکان استثنایی براساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
- هالاهان، دانیل و کافمن، جیمز. دانشآموزان استثنایی. ویراست نهم، ترجمهی علیزاده، حمید و همکاران. (1401). تهران: انتشارات ویرایش.
- میلانیفر، بهروز. روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی. (1400). تهران: انتشارات قومس.
- سیف نراقی، مریم و نادری، عزتا… . روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی. (1401). تهران: انتشارات ارسباران.
در آسیبشناسی روانی روان آموز از کدام منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی استفاده شدهاست؟
- نکات تکمیلی از کتاب راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی DSM-5-TR.
- گنجی، مهدی. آسیبشناسی روانی براساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
- گنجی، مهدی. آسیبشناسی کودک و نوجوان: بر اساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
- سادوک، بنجامین و همکاران. خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک: علوم رفتاری/ روانپزشکی بالینی. ویراست یازدهم، ترجمهی رضاعی، فرزین. (1400). تهران: انتشارات ارجمند.
- بارلو، دیوید و دیوراند، مارک. آسیبشناسی روانی. ترجمهی فیروزبخت، مهرداد. (1402). تهران: انتشارات رسا.
- هالجین، ریچارد و ویتبورن، سوزان. آسیبشناسی روانی: دیدگاههای بالینی دربارهی اختلالات روانی براساس DSM-5 (متن کامل جلد 1 و 2). ویراست نهم، ترجمهی سیدمحمدی، یحیی. (1401). تهران: انتشارات روان.
- دادستان، پریرخ. روانشناسی مرضی تحولی از کودکی تا بزرگسالی. (1398). تهران: انتشارات سمت.
- مش، اریک و ولف، دیوید. روانشناسی مرضی کودک. ویراست ششم، ترجمهی شریفیدرآمدی، پرویز و دیگران. (1396). تهران: انتشارات ویرایش.
- وایس، رابرت. آسیبشناسی روانی کودک و نوجوان. ویراست سوم، ترجمهی سیدمحمدی، یحیی. (1399). تهران: انتشارات ارسباران.
در روانشناسی کودکان استثنایی روان آموز از کدام منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی استفاده شدهاست؟
- گنجی، مهدی. روانشناسی کودکان استثنایی براساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
- گنجی، مهدی. آسیبشناسی روانی براساس DSM-5. (1401). تهران: انتشارات ساوالان.
- میلانیفر، بهروز. روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی. (1400). تهران: انتشارات قومس.
- سیف نراقی، مریم و نادری، عزتا… . روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی. (1401). تهران: انتشارات ارسباران.
- افروز، غلامعلی. مقدمهای بر روانشناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنائی. (1401). تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- هالاهان، دانیل و کافمن، جیمز. دانشآموزان استثنایی. ویراست نهم، ترجمهی علیزاده، حمید و دیگران. (1401). تهران: انتشارات ویرایش.
- سادوک، بنجامین و همکاران. خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک: علوم رفتاری/ روانپزشکی بالینی. ویراست یازدهم، ترجمهی رضاعی، فرزین. (1400). تهران: انتشارات ارجمند.
- مش، اریک و ولف، دیوید. روانشناسی مرضی کودک. ویراست ششم، ترجمهی شریفیدرآمدی، پرویز و دیگران. (1396). تهران: انتشارات ویرایش.
- ارجمندنیا، علیاکبر و دیگران. روانشناسی آموزش کودکان با نیازهای ویژه. (1399). تهران: انتشارات سمت.
- وایس، رابرت. آسیبشناسی روانی کودک و نوجوان. ویراست سوم، ترجمه سیدمحمدی، یحیی. (1399). تهران: انتشارات ارسباران.
- وایس، رابرت. روانشناسی مرضی کودک و نوجوان. ترجمه گنجی، مهدی و دیگران. (1397). تهران: انتشارات ساوالان.
درصدهای قبولی موردنیاز در درس روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی
میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 55درصد
میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 50درصد
میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 50درصد
درصد تطابق کتاب های آسیب شناسی روانی و کودکان استثنایی روان آموز با درس روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی در کنکور ارشد 1402 = 80 درصد
روانشناسي رشد| 20 سوال
- روانشناسی رشد 1 و 2 روان آموز
- کرین، ویلیام. نظریههای رشد: مفاهیم و کاربردها. ویراست ششم، ترجمهی خوینژاد، غلامرضا و رجایی، علیرضا. (1401). تهران: انتشارات رشد.
- پاپالیا، دایان؛ الدز، سالی؛ فلدمن، روت. روانشناسی رشد و تحول انسان. ترجمهی عرب قهستانی، داوود و دیگران. (1401). تهران: انتشارات سمت.
- برک، لورا. روانشناسی رشد. ترجمهی سیدمحمدی، یحیی. (1401). تهران: انتشارات ارسباران. جلد 1 و 2.
- منصور، محمود. روانشناسی ژنتیک: تحول روانی از تولد تا پیری. (1401). تهران: انتشارات سمت.
- دادستان، پریرخ و منصور، محمود. روانشناسی ژنتیک 2: نظامهای تحولی از روانتحلیلگری تا رفتارشناسی و نظامهای عینی. (1400). تهران: انتشارات رشد.
در روانشناسی رشد 1 و 2 روان آموز از کدام منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی استفاده شدهاست؟
- کرین، ویلیام. نظریههای رشد: مفاهیم و کاربردها. ویراست ششم، ترجمهی خوینژاد، غلامرضا و رجایی، علیرضا. (1401). تهران: انتشارات رشد.
- منصور، محمود. روانشناسی ژنتیک: تحول روانی از تولد تا پیری. (1401). تهران: انتشارات سمت.
- دادستان، پریرخ و منصور، محمود. روانشناسی ژنتیک 2: نظامهای تحولی از روانتحلیلگری تا رفتارشناسی و نظامهای عینی. (1400). تهران: انتشارات رشد.
- روانشناسی رشد لورا برک: از لقاح تا کودکی. ترجمهی سیدمحمدی، یحیی. (1401). جلد اول. تهران: انتشارات ارسباران.
- برک، لورا. روانشناسی رشد: از نوجوانی تا پایان زندگی. ترجمهی سیدمحمدی، یحیی. (1401). جلد دوم. تهران: انتشارات ارسباران.
- پاپالیا، دایان؛ الدز، سالی؛ فلدمن، روت. روانشناسی رشد و تحول انسان. ترجمهی عرب قهستانی، داوود و دیگران. (1401). تهران: انتشارات سمت.
درصدهای قبولی موردنیاز در درس روانشناسی رشد
میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 70درصد
میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 60درصد
میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 60درصد
درصد تطابق کتاب روانشناسی رشد روانآموز جلد 1 و 2 با درس روانشناسی رشد در کنکور ارشد 1402 = 90 درصد
علمالنفس| 15 سوال
- علمالنفس به زبان سادهی روان آموز
- بنیجمالی، شکوهالسادات و احدی، حسن. علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی و تطبیق آن با روانشناسی جدید. (1390). تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
- احمدی، علیاصغر. روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی. (1392). تهران: انتشارات امیر کبیر.
- محمدباقر. علم النفس کجباف (روانشناسی اسلامی). (1394). تهران: انتشارات روان.
در علمالنفس روان آموز از کدام منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی استفاده شدهاست؟
- قرآن کریم
- احمدی، علیاصغر. روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی. (1392). تهران: انتشارات امیرکبیر.
- اژهای، جواد. روانشناسی از دیدگاه دانشمندان اسلامی. (1395). تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
- بنیجمالی، شکوهالسادات و احدی، حسن. علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی و تطبیق آن با روانشناسی جدید. (1390). تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
- حجتی، محمدباقر. روانشناسی از دیدگاه غزالی و دانشمندان اسلامی. (1389). تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
- شیخ بهایی، کشکول، جلد 1.
- طباطبایی، محمدحسین. بدایهالحکمه. (1391). ترجمهی شیروانی، علی. قم: انتشارات دارالعلم.
- طباطبایی، محمدحسین. نهایهالحکمه. (1392). ترجمهی تدین، مهدی. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
- عثمان، عبدالکریم. روانشناسی از دیدگاه غزالی و دانشمندان اسلامی: مفهوم نفس و روان انسان. (1387). تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
- کجباف، محمدباقر. علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی (روانشناسی اسلامی). (1394). تهران: انتشارات روان.
- مطهری، مرتضی. فلسفه اخلاق. (1373). تهران: انتشارات صدرا.
- مطهری، مرتضی. فطرت. (1386). تهران: انتشارات صدرا.
- نجاتی، محمدعثمان. روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان. ترجمهی بهشتی، سعید. (1395). تهران: انتشارات رشد.
درصدهای قبولی موردنیاز در درس علم النفس
میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 58درصد
میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 61درصد
میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 54درصد
درصد تطابق کتاب علم النفس به زبان ساده روان آموز با درس علم النفس در کنکور ارشد 1402 = 93 درصد
آمار و روش تحقيق| 20 سوال
- آمار و روش تحقیق مدرسان شریف (اگر برای این درس، کلاس آموزشی میگذرانید، بهتر است جزوه یا منبع موردنظر استادتان را جایگزین کنید.)
- احتمالات و آمار کاربردی دلاور (1399). تهران: انتشارات رشد.
- دلاور، علی. روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. (1401). تهران: انتشارات ویرایش.
- سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه. روشهای تحقیق در علوم رفتاری. (1401). تهران: انتشارات آگه.
- حسنزاده، رمضان. روشهای تحقیق در علوم رفتاری. (1397). تهران: انتشارات ساوالان.
درصدهای قبولی موردنیاز در درس آمار و روش تحقیق
میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 40درصد
میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 50درصد
میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 40درصد
روانشناسي فيزيولوژيك، انگيزش و هيجان| 15 سوال
- روانشناسی فیزیولوژیک روان آموز
- خداپناهی، محمدکریم. روانشناسی فیزیولوژیک. (1401). تهران: انتشارات سمت.
- حائری روحانی، سیدعلی. فیزیولوژی اعصاب و غدد درونریز. (1401). تهران: انتشارات سمت.
- انگیزش و هیجان روان آموز
- ریو، مارشال. انگیزش و هیجان. ترجمهی سیدمحمدی، یحیی. (1401). تهران: انتشارات ویرایش.
- خداپناهی، محمدکریم. انگیزش و هیجان. (1401). تهران: انتشارات سمت.
در روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان روان آموز از کدام منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی استفاده شدهاست؟
- خداپناهی، محمدکریم. روانشناسی فیزیولوژیک. ویراست سوم. (1401). تهران: انتشارات سمت.
- حائری روحانی، سیدعلی. فیزیولوژی اعصاب و غدد درونریز. (1401). تهران: انتشارات سمت.
- معظمی، داوود. مقدمات نوروسایکولوژی. (1400). تهران: انتشارات سمت.
- ریو، مارشال. انگیزش و هیجان. ترجمهی سیدمحمدی، یحیی. (1401). تهران: انتشارات ویرایش.
- خداپناهی، محمدکریم. انگیزش و هیجان. (1401). تهران: انتشارات سمت.
درصدهای قبولی موردنیاز در درس فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان
میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 40درصد
میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 40درصد
میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 45درصد
درصد تطابق کتاب های روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان روان آموز با درس فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان در کنکور ارشد 1402 = 86/6درصد
ظرفیت پذیرش دانشگاهها در رشته روانشناسی عمومی
روانشناسی عمومی بین سایر گرایشهای ارشد روانشناسی، ظرفیت پذیرش بیشتری دارد. تقریبا در همهی دانشگاههای دولتی، کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی، در نوبتهای روزانه، شبانه و در پردیس خودگران ارائه میشود و دانشگاههای غیردولتی و غیرانتفاعی زیادی هم دانشجوی ارشد عمومی میپذیرند که در ادامه، با آنها آشنا میشوید.
جدول ظرفیت پذیرش در کارشناسیارشد روانشناسی عمومی، براساس دفترچهی آزمون سال 1402
رشته | دانشگاه | ظرفیت | ||
روزانه | شبانه | خودگردان | ||
روانشناسی عمومی | دانشگاه اراک | 18 | 2 | – |
دانشگاه اردکان | 25 | – | – | |
دانشگاه ارومیه | 10 | 3 | – | |
دانشگاه الزهرا (س)، (ويژه خواهران)- تهران | 10 | 4 | – | |
دانشگاه بجنورد | 19 | – | – | |
دانشگاه بوعلیسینا- همدان | 10 | 5 | – | |
دانشگاه بینالمللی امامخمینی (ره)- قزوین | 10 | 3 | – | |
دانشگاه تبریز | 5 | 3 | 5 | |
5 (محل تحصیل پردیس ارس در جلفا) | ||||
دانشگاه تهران | 6 | 4 | 6 (محل تحصیل پردیس خلیجفارس در قشم) | |
6 (پردیس ارس در جلفا) | ||||
6 (پردیس کیش) | ||||
دانشگاه خلیج فارس- بوشهر | 13 | – | – | |
دانشگاه خوارزمی- تهران (محل تحصیل کرج) | 8 | 4 | – | |
دانشگاه رازی- کرمانشاه | 10 | – | – | |
دانشگاه زنجان | 9 | – | – | |
دانشگاه سلمان فارسی- کازرون | 14 | – | – | |
دانشگاه سمنان (محل تحصیل مهدیشهر) | 7 | 2 | – | |
دانشگاه سیستانوبلوچستان- زاهدان | 30 | 12 | 27 (محل تحصیل در پردیس چابهار) | |
دانشگاه شهیدباهنر- کرمان | 6 | 2 | – | |
دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان | 12 | 12 | – | |
دانشگاه علامه طباطبایی تهران | 8 | – | 7 | |
دانشگاه فردوسی مشهد | 5 | 1 | – | |
دانشگاه کاشان | 7 | 3 | – | |
دانشگاه گیلان- رشت | 15 | 6 | 15 | |
دانشگاه لرستان | 12 | 1 | – | |
دانشگاه محقق اردبیلی- اردبیل | 13 | – | – | |
دانشگاه مراغه | 20 | – | – | |
دانشگاه ملایر | 10 | 5 | – | |
دانشگاه هرمزگان | 8 | 2 | – | |
دانشگاه یزد | 11 | 4 | – | |
مجازی- دانشگاه سیستانوبلوچستان | 40 | – | – | |
دانشگاه پيام نوراستان آذربايجان شرقي- مركز بناب | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نوراستان آذربايجان شرقي- مركز تبریز | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نوراستان آذربايجان شرقي- واحد ملکان | 15 | – | – | |
دانشگاه پيام نوراستان آذربايجان غربی- مركز ارومیه | 15 | – | – | |
دانشگاه پيام نوراستان آذربايجان غربی- مركز مهاباد | 15 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان اردبيل- مركز اردبيل | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان اصفهان- مركز زرينشهر | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان اصفهان- مركز نجفآباد | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان اصفهان- واحد بهارستان | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان اصفهان- مرکز دولتآباد | 10 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان البرز- مركز كرج | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نوراستان بوشهر- مركز بينالمللي عسلويه | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان تهران- تهران جنوب | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان تهران- مركز پاكدشت | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان تهران- واحد اسلامشهر | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان تهران- واحد بهارستان رباط کریم | 10 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان خراسان رضوی- مركز فردوس | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان خراسان جنوبي- مركز نیشابور | 10 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان خوزستان- واحد انديمشك | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان سمنان- مركز دامغان | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان سمنان- مركز گرمسار | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان فارس- مركز شيراز | 20 | – | – | |
دانشگاه پیام نور استان قم- مرکز قم | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان كردستان- مركز سنندج | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان كرمان- مركز بافت | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نوراستان كرمانشاه- مركز اسلامآباد غرب | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان گلستان- مركز گرگان | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان گيلان- واحد آستارا | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان گيلان- واحد آستانه اشرفيه | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان مازندران- مركز آمل | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان مازندران- مركز بهشهر | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان مازندران- واحد نوشهر | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نوراستان هرمزگان- مركز بينالمللي كيش | 20 | – | – | |
دانشگاه پيام نور استان همدان- مركز كبودرآهنگ | 20 | – | – | |
مجازی پیام نور- دانشگاه پيام نوراستان آذربايجان شرقي- مركز بناب | 40 | – | – | |
دانشگاه غيرانتفاعي اديان و مذاهب- قم | 15 | – | – | |
دانشگاه غيرانتفاعي امام رضا (ع)- مشهد (فقط مرد) | 15 | – | – | |
دانشگاه غيرانتفاعي امام رضا (ع)- مشهد (فقط زن) | 15 | – | – | |
دانشگاه غيرانتفاعي ايوانكي | 20 | – | – | |
دانشگاه غيرانتفاعي خاتم- تهران | 20 | – | – | |
دانشگاه غيرانتفاعي خيام- مشهد | 20 | – | – | |
دانشگاه غيرانتفاعي دانش البرز- آبيك | 20 | – | – | |
دانشگاه غیرانتفاعی رجا- قزوین | 10 | – | – | |
دانشگاه غيرانتفاعي شهيد اشرفي اصفهاني- اصفهان | 20 | – | – | |
دانشگاه غيرانتفاعي علم و هنر- يزد | 20 | – | – | |
دانشكده غيرانتفاعي الهيات و معارف اسلامي هدي وابسته به جامعهالزهرا (س) (ويژه خواهران) – قم | 5 | – | – | |
دانشكده غيرانتفاعي رفاه (ويژه خواهران)- تهران | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي آفاق- اروميه | 15 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي آيندگان- تنكابن | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي احرار- رشت | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي اديبان- گرمسار | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي اقبال لاهوري- مشهد | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي المهدي مهر- اصفهان | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي امام جواد(ع)- يزد | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي بصير- آبيك | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي بهار- مشهد | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي تابران- مشهد | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي تاكستان- تاكستان استان قزوين | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي جهاد دانشگاهي- خوزستان | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي حكمت رضوي- مشهد | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي حكيم نظامي- قوچان | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي خراسان- مشهد | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي خرد- بوشهر | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي خردگرايان مطهر- مشهد | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي خزر- محمودآباد | 20 | – | – | |
موسسه غیرانتفاعی دارالعلم- یزد | 10 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي راغب اصفهاني- اصفهان | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي راهبرد شمال- رشت | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي راهيان نوين دانش- ساري | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي رحمان- رامسر | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي رشديه- تبريز | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي زند شيراز | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي سنا- ساري | 16 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي سهروردي- قزوين | 14 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي سيماي دانش- رشت | 15 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي شانديز- مشهد | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي شرق گلستان- گنبدكاووس | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي شمس- گنبد كاووس | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي صفاهان- اصفهان | 20 | – | – | |
موسسه غیرانتفاعی صنعتی مازندران- بابل | 10 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي طلوع مهر- قم (فقط زن) | 15 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي طلوع مهر- قم (فقط مرد) | 15 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي علامه جعفري- رفسنجان | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي علامه فیض کاشانی- کاشان | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي علامه قزوینی- قزوین | 19 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي علوم و فناوري آريان- اميركلابابل | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي علوم و فنّاوري سپاهان – اصفهان | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي فاطميه شيراز (ويژه خواهران) | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي فروردين – قايمشهر | 18 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي فيضالاسلام – خمينيشهر اصفهان | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي كاويان- مشهد | 15 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي كوشيار- رشت | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي كومش- سمنان | 13 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي كيمياي كرمان | 20 | – | – | |
موسسه غیرانتفاعی لیان- بوشهر | 10 | – | – | |
موسسه غیرانتفاعی میزان- تبریز | 10 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي نبي اكرم(ص)- تبريز | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي هاتف- زاهدان | 20 | – | – | |
موسسه غيرانتفاعي هشت اصفهان پويا- اصفهان | 20 | – | – |
در مقطع ارشد، روانشناسی عمومی بخوانیم یا بالینی؟
فرق این دو رشته با هم چیست؟ منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی و عمومی چه تفاوتی دارند؟ در هرکدام از این گرایشها، در دانشگاه و بعدتر در بازار کار چه خبر است؟
دروس کنکور ارشد روانشناسی عمومی با گرایش بالینی، فقط در یک درس، تفاوت دارد؛ اگر برای قبولی در ارشد روانشناسی عمومی برنامهریزی کردهاید، باید درس روانشناسی عمومی را خوب و دقیق بخوانید و اگر هدفتان، قبولی در گرایش بالینی است، باید تمرکزتان را بگذارید روی درس روانشناسی بالینی. بقیهی منابع و ضرایب در این دو رشته، دقیقا عین هماند. یکسری از بچههای روانشناسی -اگر وقت کافی داشتهباشند- هم منبع بالینی را میخوانند و هم منبع عمومی را و تصمیم نهایی را میسپارند به رتبهی کنکور! شانس قبولی در روانشناسی عمومی، بالاتر است چون ظرفیت پذیرش بیشتری دارد.
در بازار کار اما تفاوت خاصی بین دو گرایش عمومی و بالینی وجود ندارد. واقعیت این است که روانشناسی عمومی، قرار بوده بیشتر به کلیات و مبانی بپردازد و دو حوزهی تحقیق و روانشناسی را بههم پیوند بزند. روانشناسی بالینی هم قصد داشته درمانگران متخصص تربیت کند اما امروز هر دوی این تخصصها بهعنوان درمانگر مشغولبهکارند با این تفاوت که فارغالتحصیلان گرایش بالینی، تسلط بیشتری به اختلالات روانشناختی دارند. اگر میخواهید دربارهی این دو گرایش، اطلاعات کاملتر و دقیقتری داشتهباشید، مطلب تفاوت روانشناسی بالینی و عمومی را بخوانید. در ادامه چارت درسی دو رشتهی روانشناسی عمومی و بالینی را براساس آخرین مصوبهی وزارت علوم میبینید اما لازم است بدانید دانشگاههای مختلف، چارت درسی متفاوتی دارند.
چارت دروس تخصصی ارشد روانشناسی عمومی
ردیف | عنوان درس |
1 | روانشناسی سلامت |
2 | شیوههای اصلاح و تغییر رفتار |
3 | روانسنجی |
4 | روانشناسی سالمندی |
5 | روانشناسی اعتیاد |
6 | اصول روانشناسی بالینی |
7 | آمار استنباطی |
8 | روش تحقیق |
9 | آسیبشناسی روانی |
10 | سمینار در نظریهها و یافتههای روانشناسی |
11 | کارورزی |
چارت دروس تخصصی کارشناسیارشد روانشناسی بالینی
ردیف | عنوان درس |
1 | روانشناسی یادگیری |
2 | روانشناسی شخصیت |
3 | روانشناسی تحولی 1 و 2 |
4 | آسیبشناسی روانی 1 و2 |
5 | اصول روانشناسی بالینی |
6 | روانشناسی شناختی |
7 | روشهای آماری پیشرفته در روانشناسی بالینی |
8 | روش تحقیق پیشرفته در پژوهشهای بالینی |
9 | آسیبشناسی روانی پیشرفته |
10 | فنون مصاحبهی تشخیصی در روانشناسی بالینی |
11 | رویکردهای رواندرمانی |
12 | درمانهای زیستی-پزشکی اختلالات روانی |
جدولها، مطابق آخرین مصوبهی وزارت علوم هستند.
ارشد روانشناسی عمومی در دانشگاه آزاد
کسانی که قصد دارند در مقطع ارشد در دانشگاه آزاد ادامهتحصیل بدهند، لازم است بدانند که منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد، تفاوتی با منابع کنکور سراسری که در مقالهی حاضر معرفی شد، ندارد. این داوطلبان بعد از اعلام نتایج اولیهی آزمون اما برای ورود به دانشگاه آزاد، باید فرم انتخابرشتهی مخصوص این دانشگاه را که روی وبسایت azmoon.iau.ir قرار میگیرد، پر کنند. در ادامه، ظرفیت پذیرش ارشد روانشناسی عمومی در دانشگاه آزاد را در سالهای 1401 و 1402 میبینید.
جدول ظرفیت پذیرش دانشگاههای آزاد در رشتهی روانشناسی عمومی، سال 1401 و 1402
سال | تهران | شهرستان | پذیرش کل | واحد الکترونیکی (تهران) |
1401 | 100 | 1380 | 1480 | 40 |
1402 | 100 | 1460 | 1560 | 40 |
رتبه های برتر کنکور ارشد روانشناسی عمومی 1402
در ادامه برای اینکه بتوانید از تجربیات رتبههای برتر کنکور ارشد روانشناسی عمومی نهایت استفاده را ببرید، لینک جدیدترین مصاحبههایی که با رتبههای برتر این رشته داشتهایم را برایتان قرار دادهایم.
مصاحبه با رتبه 31 ارشد عمومی 1402
کتاب های مرجع کنکور ارشد روانشناسی عمومی
کتاب های جامع کنکور ارشد روانشناسی عمومی
کتاب های کنکور ارشد روانشناسی عمومی را خریدهاید؟ خبر دارید همهی منابع موردنیازتان، بهصورت تکبهتک و در قالب یک پکیج آماده در روان آموز دردسترس است؟ همین الان میتوانید از بخش فروشگاه سایت، خرید منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی را قطعی کنید و تا کتابها بهدستتان میرسد، خودتان را ازنظر روانی برای شروع درس خواندن، آماده کنید.
دانلود سوالات کنکور ارشد روانشناسی عمومی
تیم روانآموز سوالات کنکور کارشناسیارشد روانشناسی از سال 1393 تا 1402 را به همراه پاسخهای کلیدیشان جمعآوری کردهاست. شما میتوانید با کلیک بر روی لینک زیر سوالات هرکدام از سالهای موردنظر خود را دانلود کنید.
سوالات متداول
منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی را چطور تهیه کنیم؟
در مطلبی که مطالعه کردید، لیست منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی به تفصیل توضیح داده شد. برای تهیهی این منابع به فروشگاه روانآموز مراجعه کنید.
کارشناسی ارشد بالینی بخوانیم یا وزارت علوم؟
مزایا و معایب دو گرایش عمومی و بالینی در مقطع کارشناسیارشد را در مطلب حاضر، برشمردیم اما درنهایت این علاقه و ترجیح شماست که حرف آخر را میزند.
زمان ثبت نام کنکور ارشد روانشناسی 1403 کی است؟
مهلت ثبت نام آزمون ارشد روانشناسی 1403، از 7 آبانماه آغاز شده و تا 13 آبانماه ادامه دارد. داوطلبان میتوانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور اقدام به ثبت نام برای این آزمون کنند.
زمان کنکور ارشد روانشناسی عمومی، کی معلوم میشود؟
کنکور کارشناسی ارشد در همهی رشتههای امتحانی در روزهای پنجشنبه و جمعه 3 و 4 اسفندماه برگزار میشود.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.