منابع ارشد روانشناسی بالینی 1405؛ دروس، ضرایب و بودجه بندی

بهترین منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم 1404-1405 چیست؟
روانآموز با بررسی منابع کنکور معرفیشده توسط رتبه برترهای سالهای گذشته و به کمک مشاورین متخصص در زمینۀ کنکور ارشد روانشناسی، لیستی از بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی به همراه بودجهبندی موضوعی و منابع موردتوجه طراحان سؤال در سهسال اخیر برای هر درس را برایتان فراهم کردهاست.
در ادامۀ مطلب به معرفی منابع ارشد روانشناسی گرایش بالینی متناسب با ضریب هردرس، درصدهای قبولی موردنیاز در هریک از دروس، ظرفیت پذیرش این گرایش در دانشگاههای دولتی، غیرانتفاعی و آزاد و همچنین تفاوتهای گرایش روانشناسی بالینی وزارت علوم با بالینی وزارت بهداشت پرداختهایم.
📌 برای دسترسی سریعتر به مطالب، بر روی لینکهای زیر کلیک کنید.
ضرایب دروس کنکور ارشد روانشناسی بالینی (کد ضریب 2)
در جدول زیر، به ترتیب اهمیت، دروس رشتۀ روانشناسی بالینی به همراه ضریبشان در کنکور ارشد را برایتان آوردهایم.
ضرایب دروس کنکور ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم 1405
عنوان درس | ضریب |
---|---|
روانشناسی بالینی | 3 |
متون روانشناسی | 2 |
روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی | 2 |
روانشناسی رشد | 2 |
علم النفس | 1 |
آمار و روش تحقیق | 1 |
روانشناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان | 1 |
منابع ارشد بالینی وزارت علوم 1405 به همراه فایل pdf
در ادامه به سه شیوۀ توضیحات متنی، فایل pdf و ویدئویی، بهترین منابع ارشد روانشناسی را به شما معرفی میکنیم. همچنین، علاوهبر معرفی منابع، بودجهبندی دروس و درصد موردنیاز برای کسب رتبههای برتر را برایتان قرار دادهایم.
📥دانلود منابع ارشد روانشناسی بالینی pdf
معرفی منابع روانشناسی بالینی ارشد + بودجهبندی موضوعی
در این قسمت علاوه بر معرفی منابع کنکور ارشد روانشناسی، درصد قبولی موردنیاز برای هردرس، مباحث سؤالخیز کنکور ارشد روانشناسی بالینی و میزان تمرکز طراحان سؤال کنکور بر روی هریک از کتب رفرنس ارشد روانشناسی بالینی در کنکورهای سهسال اخیر، را برایتان قرار دادهایم.
📌راهنمای مطالعۀ منابع ارشد بالینی معرفیشده:
- اگر وقتتان محدود است، فقط منابع قرمزرنگ را بخوانید.
- اگر بهاندازۀ کافی وقت دارید، منابع سبزرنگ را هم یکدور بخوانید و در مرورهای بعدی، فقط برای منابع قرمز وقت بگذارید.
- منابع مشکیرنگ، در کتابهای روان آموز، پوشش داده شدهاند و لازم نیست زمانتان را صرف آنها کنید. معرفی کردنشان صرفا برای آشنایی بیشتر شما با رفرنسهای طراحان کنکور است.
روانشناسی بالينی؛ 20 سوال

- روانشناسی بالینی روان آموز
- روانشناسی بالینی فیرس. تیموتی ترال، ترجمۀ فیروزبخت، رشد.
- نظریه های روان درمانی جیمز پروچاسکا، ترجمۀ یحیی سیدمحمدی، انتشارات روان.
درصدهای قبولی موردنیاز برای درس روانشناسی بالینی در کنکور
- میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 55درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 45درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 40درصد
– در کتاب روانشناسی بالینی روانآموز از کدام منابع ارشد روانشناسی بالینی استفاده شدهاست؟
روانشناسی بالینی فیرس؛ ترجمۀ مهرداد فیروزبخت.
نظریههای رواندرمانی پروچاسکا، ترجمۀ یحیی سیدمحمدی.
روانشناسی بالینی: پل علم و عمل کرامر؛ ترجمۀ مهرداد فیروزبخت.
روانشناسی بالینی کرامر آپدیت DSM-5؛ حمزه گنجی.
روانشناسی بالینی؛ سعید شاملو.
راهنمای سنجش روانی برای روانشناسان بالینی، مشاوره و روانپزشکان؛ جلد اول و دوم؛ مارنات؛ ترجمۀ حسن پاشاشریفی.
راهنمای عملی درمان فراشناختی اضطراب و افسردگی، آدریان ولز؛ ترجمۀ شهرام محمدخانی.
طرحوارهدرمانی: راهنمای کاربردی برای متخصصان بالینی (جلد اول)، جفری یانگ، ترجمۀ حسن حمیدپور.
– بودجهبندی موضوعی درس روانشناسی بالینی در کنکور ارشد روانشناسی 4 سال اخیر
براساس ترتیب سؤالات دفترچۀ کنکور
– کنکور 1404
1. روشهای تحقیق در روانشناسی بالینی، روش آزمایشی، 2. درمانهای موج سوم، رفتاردرمانی دیالکتیکی، 3. درمانهای وجودی و انسانگرا، درمان فردمدار راجرز، 4. مداخلات روانشناختی، درمان شواهدبنیاد، 5. مصاحبۀ سنجشی، معاینۀ وضعیت روانی، 6. سنجش هوش، معنا و همبستههای هوشبهر، 7. درمانهای رفتاری، شرطیسازی تقابلی، حساسیتزدایی منظم، 8. سنجش شخصیت، ابزارهای فرافکن، 9. درمانهای وجودی و انسانگرا، درمان فردمدار راجرز، 10. مصاحبۀ سنجشی، مصاحبۀ پذیرش، 11. مصاحبۀ سنجشی، ارتباط، 12. درمانهای رفتاری، شرطیسازی تقابلی، حساسیتزدایی منظم، 13. روانشناسی عصبنگر، روشهای سنجش روانی – عصبی، 14.سنجش رفتاری، مشاهده، 15. روانشناسی کار، بهداشت جسمی و روانی در کار، 16. روانشناسی سازمانی، روشهای تحقیق، 17. روانشناسی کار، تواناییهای مرتبط با مشاغل مختلف، 18. روانشناسی کار، عوامل فیزیکی و پیرامونی محیط کار، 19. روانشناسی کار، نظریههای انگیزش شغلی و پیشرفت، 20. روانشناسی کار، عوامل فیزیکی و پیرامونی محیط کار
– کنکور 1403
1. درمان مواجهه و پیشگیری از پاسخ برای اختلال وسواسی اجباری، 2. آزمون کارتهای ویسکانسین، 3. روشهای تحقیق در روانشناسی بالینی، مشاهده، 4. پرسشنامۀ شخصیتی چندوجهی مینهسوتا، 5. انواع روایی، 6. خاستگاههای تاریخی روانشناسی، رویکرد ساختارگرایی، 7. سنجش هوش و رویکرد فردنگر، 8. انواع مصاحبه، مصاحبۀ ساختاریافته، 9. آزمون شخصیت فرافکن، 10. درمانهای رفتاری، ادارۀ وابستگی، 11. پسخوراند زیستی، 12. اختلال وسواسی جبری، 13. اختلال همبود با اختلال وحشتزدگی، 14. رفتاردرمانی، حساسیتزدایی منظم، 15. اصول مصاحبه، تفاهم، 16. تکنیکهای مصاحبه، روش محدودکردن، 17. معنادرمانی، تکنیک تمرکززدایی، 18. اختلالات همبود با اختلال وابستگی به الکل، 19. رویکرد انسانگرایی، 20. گشتالتدرمانی
– کنکور 1402
1. مصاحبۀ سنجشی، ساختار مصاحبه، 2. درمان روانکاوی، 3. روانشناسی سلامت، استرس، 4. روانشناسی بالینی کودک، الگوی تعامل والد و فرزند، 5. رویکردهای وجودی، واقعیتدرمانی، 6. رویکردهای روانپویشی، درمان فردنگر آدلر، 7. رویکرد وجودی، فرد آرمانی، 8. سنجش شخصیت، پرسشنامۀ NEO، 9. سنجش شخصیت، مقیاس آیزنک، 10. سنجش شخصیت، مقیاس میلون، 11. سنجش شخصیت، پرسشنامۀ NEO، 12. سنجش شخصیت، ماهیت آزمونهای فرافکن، 13. ابزارهای کوتاه، مقیاس SCL9، 14. مفاهیم اساسی سنجش، انواع روایی، 15. سنجش رفتاری، مشاهده، 16. تعریف و مقایسۀ رواندرمانیها، تعریف مداخله، 17. تعریف و مقایسۀ رواندرمانیها، متغیرهای اختصاصی درمان، 18. تعریف و مقایسۀ رواندرمانیها، اثربخشی رواندرمانی، 19. درمان روانکاوی، ساختار شخصیت، 20. درمانهای وجودی، معنادرمانی
– کنکور 1401
1. سنجش، 2. تشخیص اختلالات روانی، 3. اضطراب حالت-صفت، 4. سنجش آسیب عصب-روانشناختی، 5. مصاحبۀ سنجش، 6. نظریۀ روانکاوی، 7. نظریۀ روانکاوی، 8. رویکرد روابط شیء و رویکرد شناختی بک، 9. رویکرد انسانگرایی راجرز (نظریۀ شخصیت، دنیای پدیداری)، 10. رویکرد انسانگرایی راجرز (نظریۀ آسیب شناسی)، 11. درمانهای تجربی، 12. درمانهای وجودی، 13. معنادرمانی فرانکل، 14. درمانهای رفتاری و مواجههای (جسارتآموزی)، 15. درمانهای مواجههای، 16. درمانهای رفتاری و مواجههای (فنون مدیریت وابستگی)، 17. درمانهای موج سوم، 18. درمانهای مواجههای (درمان مواجهۀ طولانی)، 19. درمانهای میانفردی (تحلیل تبادلی)، 20. ADHD
– برای درس روانشناسی بالینی در کنکور بالینی 4 سال اخیر از کدام کتب رفرنس سؤال طرح شده است؟
– کنکور ارشد بالینی 1404
فیرس: 14 سؤال
روانشناسی کار خنیفر: 3 سؤال
روانشناسی سازمانی جکس: 1 سؤال
روانشناسی کار ساعتچی: 1 سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1403
پروچاسکا: 5 سؤال
فیرس: 5 سوال
کرامر: 4 سؤال
مارنات: 1 سؤال
سؤالات مربوط به آسیبشناسی: 2 سؤال
سایر منابع: 3 سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1402
پروچاسکا: 5 سؤال
فیرس: 5 سؤال
کرامر: 4 سؤال
مارنات: 5 سؤال
سایر منابع: 1 سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1401
پروچاسکا: 13 سؤال
فیرس: 1 سؤال
مارنات: 3 سؤال
سؤالات مربوط به آسیبشناسی: 1 سؤال
سایر منابع: 2 سؤال
متون روانشناسی؛ 25 سوال

- متون روانشناسی به زبان انگلیسی روان آموز
- متون روانشناسی به زبان انگلیسی. سیدمحمدی، روان. (سطح ضعیف)
- متون روانشناسی به زبان انگلیسی لیندا لیل. ترجمۀ گنجی، ساوالان. (سطح متوسط)
- متون روانشناسی به زبان انگلیسی هاشمیان. هاشمیان، سمت. (سطح پیشرفته)
- متون و تستهای کنکورهای 20سال اخیر.
درصدهای قبولی موردنیاز برای درس متون روانشناسی در کنکور
- میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 70درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 70درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 35درصد
– در کتاب زبان روان آموز از کدام منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی استفاده شدهاست؟
Raymond Murphy (2002). English grammar in use. Cambridge University Press.
Diana Hopkins, Pauline Cullen (2007). Cambridge Grammar for IELTS Without Answers. Cambridge University Press.
Educational Testing Service (2009). The Official Guide to the TOEFL Test. McGraw-Hill.
Educational Testing Service (2008). The Official Guide to the New TOEFL IBT. McGraw-Hill Education
Lin Lougheed (2016). IELTS Superpack. Barrons Educational Series.
Els Van Geyte (2012). Collins Reading for IELTS. HarperCollins Publishers
Betty Schrampfer Azar (2017). Understanding and Using English Grammar. CreateSpace Independent Publishing Platform.
سؤالات کنکور ارشد روانشناسی از سال 1390 تا 1404
روانشناسی مرضی و كودكان استثنايی؛ 15 سوال

آسیب شناسی روانی
- روانشناسی مرضی روان آموز
- آسیب شناسی روانی براساس DSM-5-TR. جلد اول و دوم. گنجی، ساوالان.
- آسیب شناسی روانی هالجین. ترجمۀ سیدمحمدی، روان.
- خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک. رابرت بولاند: جلد اول، دوم، سوم و چهارم، ترجمۀ رضاعی. ارجمند.
- روانشناسی مرضی کودک. اریک مش، ترجمۀ شریفی درآمدی، ویرایش.
- آسیب شناسی روانی بارلو. ترجمۀ فیروزبخت، رسا.
- روانشناسی مرضی تحولی دکتر پریرخ دادستان، جلد اول و دوم. انتشارات سمت.
روانشناسی کودکان استثنایی
- کودکان استثنایی روان آموز
- روانشناسی کودکان استثنایی براساس DSM-5-TR گنجی. ساوالان.
- دانش آموزان استثنایی. هالاهان و کافمن، ترجمۀ علیزاده. ویرایش.
- روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی. میلانی فر، قومس.
- روانشناسی و آموزش کودکان با نیازهای ویژه. ارجمندنیا، سمت.
درصدهای قبولی موردنیاز برای درس روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی در کنکور
- میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 55درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 50درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 50درصد
– در کتب روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی روان آموز از کدام منابع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی استفاده شدهاست؟
آسیبشناسی روانی دیوید بارلو؛ ترجمۀ مهرداد فیروزبخت
روانشناسی مرضی تحولی؛ از کودکی تا بزرگسالی – جلد اول؛ پریرخ دادستان.
خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک – جلد اول و دوم؛ ترجمۀ فرزین رضاعی.
آسیبشناسی روانی براساس DSM-5-TR – جلد اول و دوم؛ مهدی گنجی.
آسیبشناسی روانی کودک و نوجوان براساس DSM-5-TR؛ مهدی گنجی.
روانشناسی نابهنجاری کودک جلد اول و دوم، مش و ولف، ترجمۀ آریاپوران.
آسیبشناسی روانی هالجین؛ ترجمۀ یحیی سیدمحمدی.
روانشناسی مرضی کودک؛ اریک جی مش؛ ترجمۀ پرویز شریفی درآمدی.
مقدمه ای بر روانشناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی؛ غلامعلی افروز. روانشناسی آموزش کودکان با نیازهای ویژه؛ علی اکبر ارجمندنیا.
روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی؛ مریم سیف نراقی.
روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی؛ بهروز میلانی فر.
آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان؛ رابرت وایس؛ ترجمۀ یحیی سیدمحمدی.
روانشناسی مرضی کودک و نوجوان؛ رابرت وایس؛ ترجمۀ مهدی گنجی.
دانش آموزان استثنایی؛ هالاهان و کافمن.
کودکان استثنایی؛ مقدمه ای بر آموزش ویژه؛ ویلیام هیوراد؛ ترجمۀ علیرضا کاکاوند.
روانشناسی کودکان استثنایی، سیدرضا میرمهدی
– بودجهبندی موضوعی درس روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی در کنکور ارشد روانشناسی 4 سال اخیر
براساس ترتیب سؤالات دفترچۀ کنکور
– کنکور 1404
1. اختلالات عصبی-رشدی، اختلال طیف اوتیسم، 2. اختلالات عصبی-رشدی، اختلال نقص توجه-بیشفعالی، 3. اختلالات اضطرابی، اختلال اضطراب فراگیر، 4. اسکیزوفرنی و سایر اختلالات سایکوتیک، اختلال هذیانی، 5. اختلالات اضطرابی، اختلال اضطراب اجتماعی، 6. اختلالات مرتبط با تروما و استرس، اختلال ناسازگاری، 7. اختلالات خلقی، علتشناسی اختلالات افسردگی، 8. اختلالات عصبی-رشدی، اختلال یادگیری، 9. علتشناسی، علتهای پیش از تولد، 10. اختلالات اضطرابی، اختلال گنگی انتخابی، 11. اختلالت اضطرابی، علتشناسی، 12. اختلالات اخلالگرانه، سلوک و کنترل تکانه، علتشناسی مشکلات سلوک
13. کودکان کمشنوا و ناشنوا، 14. تعریف روانشناسی مرضی تحولی، 15. سنجش، طبقهبندی و تشخیص
– کنکور 1403
1. اختلالات خواب، 2. اختلال آمیختگی اجتماعی بازداری نشده، 3. تعریف رفتار آماج، 4. شیوع اختلالات، 5. اختلالات یادگیری و کم توانی ذهنی، 6. اختلالات همبود با اختلال یادگیری، 7. آموزش و پرورش کودکان تیزهوش، 8. اختلالات هیجانی رفتاری در کودکان، 9. انواع ارزیابی، 10. اختلال سلوک و اختلال نافرمانی مقابله ای، 11. اختلالات مرتبط با بینایی، نیستاگموس، 12. اختلال تورت، 13. سندرم کورساف، 14. کودکان با آسیب بینایی، 15. تعریف IQ، 16. اختلال نقص توجه و بیشفعالی، 17. مصاحبۀ تشخیصی، 18. اختلال رت، 19. اختلال دوقطبی نوع دو و اختلال سیکلوتایمیک، 20. هوش سیال و متبلور
– کنکور 1402
1. آسیب شناسی روانی-تحولی، 2. سندروم X شکننده، 3. اختلالات کنترل تکانه و سلوک، 4. ADHD، 5. اختلال طیف اوتیسم، 6. اختلالات یادگیری، 7. سنجش و نظامهای طبقهبندی، 8. اختلالات خوردوخوراک، 9. اختلال طیف اوتیسم، 10. معلولیتهای ذهنی، 11. سندروم داون، 12. فلج مغزی، 13. اختلال طیف اوتیسم و تشخیصهای همراه، 14. اضطراب، 15. ADHD، 16. اختلالات اضطرابی، 17. نشانگان ویلیامز، 18. نظریههای روان درمانی، رفتاردرمانی، 19. اختلالات کنترل تکانه و سلوک، 20. نظریه های روان درمانی، رفتاردرمانی
– کنکور 1401
1. نارسانویسی، 2. اختلالات یادگیری، 3. کودکان استثنایی نابینا و ناشنوا، 4. ADHD، 5. علتشناسی اختلالات روانی (علل زیستی)، 6. علتشناسی اختلالات روانی (علل زیستی)، 7. رویکرد یکپارچه در آسیبشناسی (رشد در طول عمر)، 8. سنجش در تشخیص (آزمونهای نورولوژیک)، 9. ADHD، 10. اختلال نافرمانی مقابلهجویانه، 11. آسیبشناسی تحولی، 12. دانشآموزان تیزهوش، 13. دانشآموزان تیزهوش، 14. اختلال دیسفونیا، 15. سندروم X شکننده، 16. نارسانویسی، 17. ADHD، 18. ADHD، 19. دیزآرتری، 20. نظریۀ ویگوتسکی
– برای درس روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی در کنکور بالینی 4 سال اخیر از کدام کتب رفرنس سؤال طرح شده است؟
درس روانشناسی مرضی
– کنکور ارشد بالینی 1404
(درس روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی)
کاپلان و سادوک: 3 سؤال
مش: 3 سؤال
آسیب گنجی: 3 سؤال
دانشآموزان استثنایی هالاهان: 2 سؤال
مرضی تحولی دادستان: 2 سؤال
آسیب بارلو: 1 سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1403
هالجین: ۸ سؤال
مش: ۱ سؤال
کاپلان: ۱ سؤال
سایر منابع: ۲ سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1402
هالجین: ۴ سؤال
مش: ۴ سؤال
وایس: ۴ سؤال
دادستان: ۱ سؤال
سایر منابع: ۱ سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1401
هالجین: ۴ سؤال
مش: ۴ سؤال
بارلو: ۲ سؤال
سایر منابع: 1 سؤال
درس کودکان استثنایی
– کنکور ارشد بالینی 1403
کودکان گنجی: 6 سؤال
سیف و نادری: 1 سؤال
هالاهان و کافمن: 4 سؤال
میلانیفر: 1 سؤال
میرمهدی: 1 سؤال
سایر منابع: 2 سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1402
کودکان گنجی: 6 سؤال
هالاهان و کافمن: 3 سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1401
کودکان گنجی: 5 سؤال
سیف و نادری: 2 سؤال
هالاهان و کافمن: 2 سؤال
روانشناسی رشد؛ 20 سوال

- روانشناسی رشد روان آموز
- نظریه های رشد کرین: مفاهیم و کاربردها. ویلیام کرین، ترجمۀ خویینژاد، رشد.
- روانشناسی رشد و تحول انسان پاپالیا. ترجمۀ عرب قهستانی، رشد.
- روانشناسی رشد لورا برک. جلد اول و دوم ترجمۀ سیدمحمدی. ارسباران.
درصدهای قبولی موردنیاز برای درس رشد در کنکور
- میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 70درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 60درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 60درصد
– در کتاب روانشناسی رشد روان آموز از کدام منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی استفاده شدهاست؟
کتاب نظریه های رشد کرین؛ ترجمۀ غلامرضا خوی نژاد.
کتاب روانشناسی رشد و تحول انسان پاپالیا؛ ترجمۀ داود عرب قهستانی.
کتاب روانشناسی ژنتیک: تحول روانی از تولد تا پیری، محمود منصور و دادستان.
کتاب روانشناسی ژنتیک 2؛ نظامهای تحولی، محمود منصور و دادستان.
کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد اول و دوم؛ ترجمۀ یحیی سیدمحمدی.
– بودجه بندی موضوعی درس روانشناسی رشد در کنکور ارشد روانشناسی بالینی 4 سال اخیر
براساس ترتیب سؤالات دفترچۀ کنکور
– کنکور 1404
1. رشد هیجانی و اجتماعی در پیری، معنویت و دینداری، 2. رشد هیجانی و اجتماعی در پیری، کار، بازنشستگی و تفریح، 3. نظریۀ تفرد-جدایی ماهلر، ارزشیابی، 4. روانشناسی انسانگرا، رشدگرایان بهعنوان انسانگرا، 5. نظریۀ یادگیری اجتماعی بندورا، یادگیری مشاهدهای، 6. نظریۀ یادگیری، کاربردهای نظریۀ اسکینر، 7. نظریۀ رشد روانی-اجتماعی اریکسون، مراحل رشد روانی-اجتماعی
8. مطالعۀ بتلهایم دربارۀ درخودماندگی، اصول درمان، 9. موضوعات اساسی روانشناسی رشد، موضوعات اساسی تحول در نظریات مختلف، 10. رشد هیجانی و اجتماعی در میانسالی، نظریههای رشد روانی-اجتماعی میانسالی، 11. نظریۀ رسشی گزل، اصول رشد، 12. نظریۀ شناختی-رشدی پیاژه، دورۀ عملیات عینی، 13. رشد شناختی در میانسالی، تغییرات در تواناییهای ذهنی، 14. رشد شناختی در اوایل کودکی، نظریۀ پیاژه: دورۀ پیشعملیاتی، 15. رشد شناختی در اوایل کودکی، نظریۀ اجتماعی-فرهنگی ویگوتسکی، 16. نظریۀ تفرد-جدایی ماهلر، مراحل رشد، 17. نظریۀ شناختی-رشدی پیاژه، دورۀ عملیات عینی، 18. نظریۀ تاریخی-اجتماعی ویگوتسکی، گفتار، 19. رشد هیجانی-اجتماعی در نوجوانی، سبکهای هویت، 20. رشد هیجانی و اجتماعی در نوباوگی و نوپایی، خلقوخو
– کنکور 1403
1. نظریۀ سیستمهای بوم شناختی برانفن برنر، 2. نظریۀ وارنر شای، 3. نظریۀ کلبرگ، 4. انواع هوش، هوش سیال، 5. نظریۀ لابو وی ویف، 6. طرح میکروژنتیک، 7. نظریۀ هویت مارسیا، 8. نظریۀ جیمز رست، 9. نظریۀ الیزابت کوبلر راس، 10. رشد جسمانی در نوباوگی و نوپایی، 11. نظریۀ شناختی در روانشناسی، 12. رشد هیجانی اجتماعی در میانسالی، رشد و تحول هویت، 13. نظریۀ پیاژه، واکنشهای چرخشی، 14. رشد هیجانی اجتماعی در میانسالی، روابط، 15. نظریۀ اریکسون، 16. رشد هیجانی اجتماعی در اوایل کودکی، اجتماعی شدن، 17. نظریۀ گزل، 18. نظریۀ وایلانت، 19. نظریۀ ورنر، 20. نظریۀ گیلیگان
– کنکور 1402
1. نظریۀ اریکسون، 2. نظریۀ ماهلر، 3. نظریۀ یونگ، 4. نظریۀ پیاژه، 5. نظریۀ چامسکی، 6. نظریۀ ویگوتسکی، 7. رشد جسمانی میانسالی، 8. موضوعات اساسی رشد، دیدگاه مکانیستی دربرابر ارگانیسمی، 9. نظریۀ وایلانت، 10. نظریۀ برنر، 11. رشد شناختی در اواخر بزرگسالی، 12. روانشناسان انسان گرا، مازلو، 13. رشد جسمانی در اواخر بزرگسالی، 14. رشد جسمانی نوجوانی، مصرف مواد، 15. نظریۀ دوستی رابرت سلمن، 16. رشد هیجانی اجتماعی اواسط کودکی، مشکلات رایج رشد، 17. رشد هیجانی اجتماعی اواسط بزرگسالی، بحران میانسالی، 18. رشد شناختی در نوباوگی و نوپایی، 19. مقایسۀ فروید و پیاژه، 20.نظریۀ کلبرگ
– کنکور 1401
1. نظریۀ جان لاک، 2. نظریۀ ورنر، 3. نظریۀ دلبستگی بالبی، 4. نظریۀ اریکسون، 5. نظریۀ پیاژه، 6. نظریۀ اریکسون، 7. نظریۀ برونر، 8. رشد اخلاقی گیلیگان، 9. نظریههای هویت جنسی، 10. سبکهای هویت مارسیا، 11. نظریۀ پیاژه، 12. نظریۀ ورنر، 13. نظریۀ دوستی رابرت سلمن، 14. الگوی هویت ویت بورن، 15. نظریۀ کلبرگ، 16. نظریۀ برونر، 17. تکالیف انسجام خود از نظر پک، 18. نظریۀ ماهلر، 19. نظریۀ ورنر، 20. نظریۀ اریکسون
– برای درس روانشناسی رشد در کنکور بالینی 4 سال اخیر از کدام کتب رفرنس سؤال طرح شده است؟
– کنکور ارشد بالینی 1404
کرین: 9 سؤال
پاپالیا: 6 سؤال
لورا برک: 3 سؤال
سایر منابع
– کنکور ارشد بالینی 1403
پاپالیا: ۱۳ سؤال
کرین: ۴ سؤال
لورابرک: ۲ سؤال
سایر منابع: 1 سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1402
پاپالیا: ۱۲ سؤال
کرین: ۸ سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1401
پاپالیا: ۱۰ سؤال
کرین: ۸ سؤال
لورابرک: 1 سؤال
سایر منابع: 1 سؤال
علمالنفس؛ 15 سوال

- علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی روان آموز
- روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی، احمدی، امیرکبیر.
- علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی، بنی جمالی و احمدی، دانشگاه علامه طباطبایی.
- علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی، کجباف، روان.
- روانشناسی از دیدگاه اندیشمندان مسلمان، عثمان نجاتی، بهشتی، رشد.
- علمالنفس از دیدگاه اندیشمندان مسلمان، ناروئی نصرتی و عبدی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
درصدهای قبولی موردنیاز برای درس علمالنفس در کنکور
- میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 61درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 58درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 54درصد
– در کتاب علمالنفس روان آموز از کدام منابع کنکور ارشد بالینی وزارت علوم استفاده شدهاست؟
قرآن کریم
روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی؛ علی اصغر احمدی.
روانشناسی از دیدگاه دانشمندان اسلامی؛ جواد اژهای.
علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی و تطبیق آن با روانشناسی جدید؛ بنی جمالی و احدی.
روانشناسی از دیدگاه غزالی و دانشمندان اسلامی؛ محمدباقر حجتی.
علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی؛ آمبر حق و محمد یاسین.
کشکول – جلد 1؛ شیخ بهائی.
بدایۀ حکمه؛ محمدحسین طباطبایی.
نهایۀ الحکمه؛ محمدحسین طباطبایی.
روانشناسی از دیدگاه غزالی و دانشمندان اسلامی؛ عبدالکریم عثمان.
علمالنفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی؛ محمدباقر کجباف.
فطرت؛ مرتضی مطهری.
فلسفۀ اخلاق؛ مرتضی مطهری.
علمالنفس؛ روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان؛ محمدعثمان نجاتی.
علمالنفس از دیدگاه دانشمندان مسلمان؛ رحیم ناروئی نصرتی.
– بودجه بندی موضوعی درس علم النفس در کنکور ارشد روانشناسی بالینی 4 سال اخیر
براساس ترتیب سؤالات دفترچۀ کنکور
– کنکور 1404
1. شخصیت، شکلگیری شاکله یا شخصیت در دورۀ جنینی، 2. نفس، معانی نفس، 3. روح، روح در قرآن، 4. ابنسینا، قوای نفس، 5. فطرت و غریزه، ویژگیهای فطرت، 6. ابنسینا، قوای نفس، 7. فارابی، عقل، 8. سهروردی، تعریف نفس، 9. کندی، خواب و رؤیا، 10.ملاصدرا، تشکیک وجود، 11. فطرت و غریزه، دانش غریزی و فطری، 12. فطرت و غریزه، سیر تحول مفهوم غریزه در متون اسلامی، 13. سازماندهی ویژگیهای کلی حیات، مراحل سازماندهی، 14. شخصیت، معانی شخصیت، 15. نفس، معانی نفس
– کنکور 1403
1. غریزه، 2. نفس، 3. رابطۀ نیت و عمل، 4. عقل، 5. ترکیب علم النفس و روانشناسی، فطرت و خودشکوفایی، 6. ترجمۀ آیه، 7. نفس، 8. نیت، 9. ترکیب علم النفس و روانشناسی، فطرت و نظریۀ یونگ، 10. روانشناسی، معایب روانشناسی موجود، 11. نقش عضو وجودی دل، 12. عقل، 13. تعریف جهل، 14. مراحل جنینی از دیدگاه قرآن، 15. عقل
– کنکور 1402:
1. فطرت، 2. نفس، 3. ترکیبی از روانشناسی اسلامی و مطابقت آن با روانشناسی رشد، 4. فطرت، 5. عقل، 6. نفس، 7. مراحل رشد شخصیت، 8. نظریۀ امکان فقری، 9. نفس، 10. فطرت، 11. شاکله، 12. فطرت، 13. عقل، 14. سهروردی، 15. سازماندهی ویژگیهای حیات
– کنکور 1401
1. فطرت، 2. فارابی، 3. ملاصدرا، 4. بصیرت، مکانیسمهای دفاعی، 5. نفس، 6. نفس و فطرت، 7. غریزه، سازمان دهی ویژگی های حیات، 8. معانی قلب، 9. ابن سینا، 10. موانع عقل، آدلر، 11. شخصیت و نفس، 12. محدودیت های خلقت انسان، 13. غریزه، 14. مکانیسم های دفاعی، 15. کلیت فلسفه، روشهای تحقیق
– برای درس علم النفس در کنکور بالینی 4 سال اخیر از کدام کتب رفرنس سؤال طرح شده است؟
– کنکور ارشد بالینی 1404
شخصیت احمدی: 6 سؤال
علم النفس بنیجمالی: 3 سؤال
علمالنفس کجباف: 3 سؤال
علمالنفس نجاتی: 2 سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1403
کجباف: 6 سؤال
احمدی: 8 سؤال
آمبرحق: 1 سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1402
کجباف: 7 سؤال
احمدی: 6 سؤال
عثمان نجاتی: 1 سؤال
سایر منابع: 1 سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1401
کجباف: 12 سؤال
احمدی: 3 سؤال
آمار و روش تحقيق؛ 20 سوال

- احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی دلاور، رشد.
- روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی دلاور، ویرایش.
- اگر برای این درس، کلاس آموزشی میگذرانید، اولویت مطالعه با جزوۀ کلاسی یا منبع موردنظر استادتان است؛ در غیر اینصورت کتاب مقابل را مطالعه کنید: آمار و روش تحقیق، کلثوم امیری، انتشارات مدرسان شریف.
درصدهای قبولی موردنیاز برای درس آمار و روش تحقیق در کنکور
- میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 70درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 50درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 40درصد
– بودجه بندی موضوعی درس آمار و روش تحقیق در کنکور ارشد روانشناسی بالینی 3 سال اخیر
براساس ترتیب سؤالات دفترچۀ کنکور
– کنکور 1403
1. جدول فراوانی تراکمی و نمودار دایره ای، 2. نمودار چندضلعی تراکمی (اجایو)، 3. احتمال، 4. احتمال، 5. احتمال، 6. توزیع آماری خیدو، 7. محاسبۀ واریانس، 8. نمرات استاندارد T، 9. آزمون آنوای یک راهه، 10. محاسبۀ شیب خط در معادلۀ رگرسیون، 11. طرح تحقیق، 12. ویژگیهای تحقیق کیفی، 13. پژوهش پس رویدادی، 14. ویژگیهای تحقیق کمی، 15. پژوهش آزمایشی، 16. انواع ضریب همبستگی، ضریب همبستگی فی، 17. شناسایی نوع متغیر، متغیر تعدیلگر، 18. انواع پژوهشهای زمینهیابی، پژوهش طولی، 19. روش پژوهش تکموردی، 20. انواع مقیاسهای اندازهگیری، ترستون
– کنکور 1402
1. اصل ایجاز، 2. انواع روشهای تحقیق، 3. طرحهای اصلی روشهای ترکیبی، 4. پژوهش آزمایشی، 5. روش تحقیق کیفی، 6. مشاهدۀ مستقیم برای جمعآوری اطلاعات، 7. نمونهگیری، 8. تعریف رگرسیون چندگانه، 9. اندازۀ نمونه، 10. پژوهش فراتحلیل، 11. مسئله: فاصلۀ اطمینان، 12. آزمون آماری خیدو، 13. انتخاب نوع آزمون آماری، 14. آزمون تحلیل واریانس یک راهه، 15. آزمون T مستقل، 16. برآورد انحراف استاندارد متغیر، 17. محاسبۀ خطای استاندارد، 18. محاسبۀ میانگین مجذورات بین گروهی، 19. توزیع نرمال نمرات، 20. معادلۀ رگرسیون
– کنکور 1401
1. معادلۀ رگرسیون استاندارد، 2. میانگین، 3. محاسبۀ کجی توزیع، 4. محاسبۀ مقدار آمارۀ خی دو، 5. توزیع آماری Z، 6. محاسبۀ کوواریانس، 7. محاسبۀ واریانس بین گروهی، 8. آزمونهای پارامتریک و غیرپارامتریک، 9. تحلیل کوواریانس یک راهه، 10. انحراف استاندارد و نمرۀ استاندارد T، 11. پژوهش آزمایشی، 12. نمونهگیری هدفمند، 13. نمونه گیری، 14. طرح های اصلی روش های ترکیبی، 15. نقش پیشینه در پژوهش های کمی، 16. نقد بیرونی سند تاریخی، 17. پژوهش گروه های بزرگ، 18. پارادایم های اساسی پژوهش: تفسیرگرایی، 19. اعتبار بیرونی پژوهش، 20. اقدام پژوهی
روانشناسی فيزيولوژيک، انگيزش و هيجان؛ 15 سوال

روانشناسی فیزیولوژیک
- روانشناسی فیزیولوژیک روان آموز
- روانشناسی فیزیولوژیک خداپناهی، سمت.
انگیزش و هیجان
- انگیزش و هیجان روان آموز
- انگیزش و هیجان مارشال ریو، ترجمۀ سیدمحمدی، ویرایش.
- انگیزش و هیجان خداپناهی، سمت.
درصدهای قبولی موردنیاز برای درس فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان در کنکور
- میانگین درصدهای رتبه زیر 10: 40درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 50: 40درصد
- میانگین درصدهای رتبه زیر 100: 54درصد
در کتب روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان روان آموز از کدام منابع استفاده شدهاست؟
– روانشناسی فیزیولوژیک؛ خداپناهی.
– فیزیولوژی اعصاب و غدد درونریز؛ حائری روحانی.
– مقدمات نوروسایکولوژی. معظمی.
– انگیزش و هیجان مارشال ریو؛ ترجمۀ سیدمحمدی.
– انگیزش و هیجان. خداپناهی.
– بودجه بندی موضوعی درس روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان در کنکور ارشد بالینی 4 سال اخیر
براساس ترتیب سؤالات دفترچۀ کنکور
– کنکور 1404
1. خود و تلاشهای آن، خودتنظیمی، 2. قالبهای ذهنی، قالب ذهنی رشد-ثابت، 3. خود و تلاشهای آن، خود، 4. قالبهای ذهنی رشد-ثابت، هدفهای پیشرفت، 5. خود و تلاشهای آن، خودتنظیمی، 6. عقاید کنترل شخصی، احساس کارایی، 7. نظریۀ اسنادی، 8. قالبهای ذهنی، قالب ذهنی رشد-ثابت هدفهای پیشرفت، 9. نظریههای رفتاری، 10. انگیزش رشد و روانشناسی مثبتنگر، سلسله مراتب نیازهای انسان، نیازهای کمبود در برابر نیازهای رشد، 11. عقاید کنترل شخصی، احساس کارایی، منابع احساس کارایی، 12. نظریۀ کشانندهای هال، 13. عقاید کنترل شخصی، احساس کارایی، منابعاحساس کارایی، 14. نظریههای یادگیری رفتاری، گاتری، 15. نظریۀ یادگیری شناختی اجتماعی بندورا
– کنکور 1403
1. روشهای تصویربرداری، FMRI، 2. مبانی زیستی واکنش به استرس، 3. چرخههای زیستی خواب و بیداری، 4. گروههای شخصیتی، شخصیت شامگاهی، 5. قانون یرکس-دادسون، منحنی U وارونه، 6. نظریۀ لازاروس، 7. مبانی فیزیولوژیک هیجان، بادامه، 8. نیازهای روانشناختی، خودمختاری، 9. عملکرد داروهای ضداضطراب، 10. مفهوم تجربۀ روانی، 11. نظریۀ کنترل هیجان جیمز گراس، 12. انواع هیجانات، شرم، 13. اثر انتقالدهندههای عصبی بر حافظه، 14. مبانی تنظیم نیازهای فیزیولوژیکی، بازخورد منفی، 15. وظیفۀ هیپوکامپ
– کنکور 1402
1. انگیزش، 2. نظریۀ کشانندهای هال، 3. چرخههای زیستی، مبانی عصبی، 4. پیکهای شیمیایی، 5. پتانسیل غشا و انتقال آن، انواع آن، 6. بیماریهای روانی و مغز، 7. مبانی فیزیولوژیک هیجان، 8. قشر جدید مغز، جانبی شدن، 9. نظریۀ میدانی لوین، 10. نظریههای اختصاصی هیجان، 11. اساس فیزیولوژیکی انگیزش، منطق قشری، 12.مبانی فیزیولوژیک انگیزش، گرسنگی، 13. بیماریهای روانی و مغز، اختلالات هراس، 14. هوش هیجانی، 15. نظریههای هیجان
– کنکور 1401
1. هیجانهای خودآگاه، 2. نظریههای شناختی هیجان (نظریۀ شاختر و زینگز)، 3. نظریههای شناختی هیجان (نظریۀ پلاچیک)، 4. هیپوتالاموس، 5. تسهیل اجتماعی، 6. مبانی زیستی اختلالات روانشناختی، 7. مدل تنظیم تعادل حیاتی، 8. مبنای عصبی انگیزش و هیجان، 9. حس تنی-احشایی (گیرنده ای مکانیکی)، 10. حافظه، 11. مسیر تحول عصبی، 12. حافظه، 13. انتقالدهندههای عصبی، 14. انگیزۀ گرسنگی (فرضیۀ تعادل چربی)، 15. مبانی زیستی اختلالات روانشناختی
– برای درس فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان در کنکور بالینی 3 سال اخیر از کدام کتب رفرنس سؤال طرح شده است؟
انگیزش و هیجان
– کنکور ارشد بالینی 1404
(فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان)
ریو: 11 سؤال
انگیزش و هیجان خداپناهی: 3 سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1403
ریو: 7 سؤال
خداپناهی: 1 سؤال
پاسخ 1 سؤال در هر دو منبع وجود دارد.
– کنکور ارشد بالینی 1402
ریو: 3 سؤال
خداپناهی: 5 سؤال
سایر منابع: 1
– کنکور ارشد بالینی 1401
ریو: 4 سؤال
خداپناهی: 1 سؤال
سایر منابع: 1 سؤال
روانشناسی فیزیولوژیک
– کنکور ارشد بالینی 1403
خداپناهی: ۶ سؤال
حائری روحانی: 1 سؤال
سایر منابع: ۱ سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1402
خداپناهی: ۶ سؤال
حائری روحانی: ۲ سؤال
– کنکور ارشد بالینی 1401
خداپناهی: ۵ سؤال
حائری روحانی: ۳ سؤال
سایر منابع: ۱ سؤال
معرفی منابع ارشد رواشناسی بالینی توسط دکتر زینب خجوی
دکتر زینب خجوی رتبۀ 6 ارشد روانشناسی بالینی، رتبۀ 2 دکتری روانشناسی، مشاور، مدرس و مؤلف کتب روانآموز هستند.
این ویدئو بخشی از کارگاه بیس کمپ ارشد روانآموز (ویژۀ کنکور 1405) است.
منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی 1404
در چندین سال گذشته، کنکور ارشد روانشناسی در اردیبهشت ماه برگزار میشد و شرکتکنندگان کنکور اردیبهشت، مهر ماه همان سال به دانشگاه میرفتند. در سالهای اخیر سازمان سنجش جهت برگزاری همزمان کنکور ارشد و دکتری، آزمون ارشد را حدود سه ماه جلو انداخته و به اسفند سال قبل موکول کرد.
به همین علت درحال حاضر شاهد این موضوع هستیم که کنکور هر سال از لحاظ زمانبندی برگزاری در اسفند ماه سال قبل برگزار میشود. برای مثال کنکور 1405 که پذیرفتهشدگان آن در مهر ماه 1405 وارد دانشگاه خواهند شد، اسفند 1404 برگزار میشود.
برنامۀ راهبردی مطالعاتی کنکور ارشد روانشناسی بالینی
تیم روان آموز بادرنظرگرفتن شرایط متفاوت داوطلبین و منابع کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی برای گرایش بالینی، برنامۀ مطالعاتی را طراحی و تدوین کرده است و بهصورت رایگان دراختیار داوطلبان کنکور قرار داده است. برای دسترسی به این برنام، در بخش ارشد منو، برنامۀ راهبردی را انتخاب کنید.
تفاوت ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم و بهداشت چیست؟

اول از همه باید بدانید که شرکت در گرایش روانشناسی بالینی وزارت بهداشت، فقط برای بچههای روانشناسی و مشاوره مجاز است. پس اگر جزو دانشجوهای تغییر رشتهای هستید و قصد دارید برای مقطع ارشد، روانشناسی بالینی بخوانید، فقط میتوانید در کنکور وزارت علوم شرکت کنید. حالا اصلا این دوتا مگر چه فرقی با هم دارند؟ در ادامه توضیحات کوتاهی را برایتان آوردهایم اما برای اطلاع کامل از این موضوع به مقالۀ تفاوت ارشد روانشناسی وزارت بهداشت و علوم مراحعه کنید.
ماجرا این است که روانشناسی بالینی در دانشگاههای زیرنظر وزارت بهداشت، درسهای عملی بیشتری دارد؛ برعکس وزارت علوم که عمدتاً روی تئوری مانور میدهد. البته بچههای ارشد بالینی در هر دو گرایش، حین تحصیل به درمانگری مشغول میشوند اما وزارت بهداشتیها، زمان بیشتری را به کار در بیمارستانها و کلینیکها میگذرانند. نکتۀ مهم دیگری که میتواند در تصمیمگیری شما موثر باشد، این است که وزارت علوم، ظرفیت پذیرش بیشتری دارد.
تفاوت منابع ارشد روانشناسی بالینی بهداشت و علوم چیست؟
در جدول زیر به اختصار منابع کنکور ارشد برای رشته روانشناسی بالینی وزارت بهداشت را برایتان آوردهایم. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری از روانشناسی بالینی وزارت بهداشت همچون: دروس امتحانی هر کدام از گرایشها، معرفی تمامی گرایشهای وزارت بهداشت و لیست کامل منابع تمامی گرایشهای وزارت بهداشت را مشاهده کنید، به صفحۀ مربوط به ارشد روانشناسی وزارت بهداشت مراجعه کنید.
مطلب مرتبط: منابع ارشد روانشناسی تربیتی
معرفی بخشی از منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت
نام درس | بخشی از منابع معرفیشده |
نظریههای شخصیت و نظریههای رواندرمانی | نظریه های شخصیت شولتز، ترجمۀ سیدمحمدی خلاصه کتاب نظریه های روان درمانی پروچاسکا نظریه های روان درمانی پروچاسکا و نورکراس |
روانشناسی عمومی و رشد | نظریه های رشد ویلیام کرین، ترجمه خوی نژاد روانشناسی رشد 1 روان آموز روانشناسی عمومی روان آموز |
مشاهدۀ کامل لیست منابع کنکور روانشناسی وزارت بهداشت |
ظرفیت پذیرش دانشگاهها در روانشناسی بالینی وزارت علوم سال 1403
در ابتدا آمار گردآوریشده توسط تیم تحریریۀ روانآموز را برایتان قرار دادهایم، تا چشمانداز واضحی از پذیرش انواع دانشگاههای کشور بهدست بیاورید. سپس براساس دفترچۀ انتخاب رشتۀ کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی، ظرفیت پذیرش گرایش بالینی را برایتان قرار دادهایم.
ضرایب | 2 | 2 | 2 | ||||
گرایشها | رواشناسی بالینی | روانشناسی بالینی کودک و نوجوان | روانشناسی بالینی خانواده | ||||
سال کنکور | 1402 | 1403 | 1402 | 1403 | 1402 | 1403 | |
روزانه | تهران | 44 | 53 | – | 10 | 16 | 23 |
کلانشهر | 32 | 31 | 5 | 11 | – | – | |
شهرستان | 49 | 45 | – | – | – | – | |
مجموع روزانه | 125 | 129 | 5 | 21 | 16 | 23 | |
شبانه | تهران | 15 | 19 | – | 5 | – | – |
کلانشهر | 7 | 6 | 3 | 4 | – | – | |
شهرستان | 5 | 5 | – | – | – | – | |
مجموع شبانه | 27 | 30 | 3 | 9 | – | – | |
مجموع روزانه و شبانه | 152 | 159 | 8 | 30 | 16 | 23 | |
سایر | تهران | 28 | 19 | – | 4 | 4 | 5 |
کلانشهر | 23 | 20 | 10 | 6 | – | – | |
شهرستان | – | – | – | – | – | – | |
مجموع پردیس | 51 | 39 | 10 | 10 | 4 | 5 | |
پیامنور | 40 | 40 | 20 | 20 | – | – | |
مجازی پیامنور | – | – | – | – | – | – | |
غیرانتفاعی | 145 | 190 | 40 | 40 | 40 | 40 | |
مجازی غیرانتفاعی | 40 | 40 | – | – | – | – | |
مجازی دولتی | – | – | – | – | – | – | |
مجموع سایر | 225 | 272 | 40 | 60 | 40 | 40 | |
مجموع کل گرایش | 428 | 468 | 78 | 100 | 60 | 68 |
جدول ظرفیت پذیرش دانشگاههای کشور برای رشتۀ روانشناسی بالینی وزارت علوم در سال 1403
چارت درسی وزارت علوم برای مقطع ارشد روانشناسی بالینی
دانلود چارت درسی روانشناسی بالینی
ظرفیت پذیرش ارشد روانشناسی بالینی در دانشگاه آزاد
داوطلبان ارشد رشتۀ روانشناسی برای ورود به دانشگاههای دولتی و غیردولتی، یک کنکور واحد میدهند اما در مرحلۀ انتخابرشته، دانشگاه آزاد راه خودش را جدا میکند. بنابراین بعد از دریافت کارنامۀ اولیۀ آزمون ارشد روانشناسی بالینی، اگر متقاضی انتخابرشته در دانشگاه آزاد باشید، باید وارد وبسایت azmoon.iau.ir شوید و با «کد دسترسی به انتخابرشتۀ دانشگاه آزاد اسلامی» که پایین کارنامۀ اولیۀ آزمون درج شدهاست، فرم انتخابرشته را پر کنید. در ادامه، ظرفیت پذیرش دانشگاههای آزاد در رشتۀ روانشناسی بالینی را در سال 1401 و 1402 میبینید.
جدول ظرفیت پذیرش دانشگاههای آزاد در رشتۀ روانشناسی بالینی، سال 1402 و 1403
سال | تهران | شهرستان | پذیرش کل | واحد الکترونیکی |
1402 | 100 | 1080 | 1180 | 40 |
1403 | 120 | 1260 | 1380 | 40 |
چطور میتوان هم در ارشد بالینی و هم در ارشد عمومی رتبۀ خوبی کسب کرد؟

اگر هنوز چندان در انتخابتان مصمم نیستید و بین بالینی و عمومی مرددید یا بیشتر از گرایش، قبولی در دانشگاه برایتان اهمیت دارد، میتوانید موقع درس خواندن همزمان روی هر دو گرایش تمرکز کنید. روانشناسی بالینی و عمومی، در انتخاب منابع ارشد روانشناسی و ضرایب، دقیقا مثل هماند؛ جز اینکه در گرایش عمومی، درس روانشناسی بالینی، ضریب ندارد و درعوض، روانشناسی عمومی به سرفصلهایش اضافه میشود، با ضریب 2. پس کافیست برای یک درس اضافهتر روانشناسی عمومی هم وقت بگذارید تا حق انتخاب بیشتری داشتهباشید. اگر میخواهید دربارۀ گرایش عمومی اطلاعات بیشتری داشتهباشید، مطلب منابع ارشد روانشناسی عمومی را ازدست ندهید.
مصاحبه با رتبه های برتر ارشد روانشناسی بالینی
در ادامه لینک مصاحبههایی که با رتبه برترهای کنکور ارشد روانشناسی بالینی داشتهایم را برایتان گذاشتهایم تا بتوانید با الگوبرداری از روش درس خواندن، سبک زندگی، منابع ارشد روانشناسی بالینی مورد استفاده و…، موفقیت خود را در کنکور روانشناسی 1405 تضمین کنید. برای خواندن هریک از مصاحبهها بر روی آن کلیک کنید.
مصاحبه با رتبۀ 1 کنکور ارشد روانشناسی بالینی 1403
مصاحبه با رتبۀ 3 کنکور ارشد روانشناسی بالینی 1403
مصاحبه با رتبه 7 کنکور ارشدبالینی و عمومی ارشد 1402
مصاحبه با رتبه 1 کنکور ارشد بالینی 1401
مصاحبه با رتبه 4 ارشد بالینی 1401
مصاحبه با رتبه 9 کنکور ارشد بالینی 1401
آرشیو مصاحبه با رتبه برترهای کنکور ارشد روانشناسی
محصولات آموزشی که برخی از رتبههای برتر از آنها استفاده کردهاند

کتابهای جامع روانآموز
این کتابها به دلیل درصد تطابق بالایی که با کنکور ارشد روانشناسی طی سالهای اخیر داشتهاند، موردتوجه بسیاری از رتبههای برتر بودهاند و به موفقیت آنها در کنکور ارشد روانشناسی بالینی کمک بسیاری کردهاند. کتابهای جامع دارای درسنامهای کامل (بااستفاده از کتب رفرنس روانشناسی)، بانک تست طبقهبندیشده و خلاصه فصول کاربردی برای مرور و جمعبندی هستند و میتوانند در فرصت زمانی کوتاهی، مهمترین مطالب را به شما آموزش دهند.
همچنین هدیۀ روانآموز برای خرید کتابهای جامع، 3 مرحله آزمون آزمایشی رایگان است. برای مشاهدۀ این کتب به صفحۀ کتاب های جامع روان آموز مراجعه کنید.
پکیج کامل کتاب های ارشد روانشناسی بالینی روان آموز
به منظور دسترسی راحتتر شما، تیم روان آموز همۀ کتابهای جامع مناسب کنکور ارشد روانشناسی بالینی را بهتفکیک درسها و درقالب یک بستۀ برایتان جمعآوری کرده است که بهراحتی میتوانید در لینک زیر تهیه کنید.
پکیج کامل کتاب های ارشد روانشناسی بالینی روان آموز
کلاس های کنکور ارشد روانشناسی
شرکت در دورهها و کلاسها در سال کنکور، میتواند به مرور و جمعبندی شما کمک کند. ما در روانآموز با ضبط دورههای جامع و کلاسهای نکته و تست توسط اساتید مجرب، سعی در تسهیل مسیر موفقیت شما داریم. این کلاسها با بالاترین کیفیت در استودیو ضبط شده میشوند و دربرگیرندۀ مهمترین نکات کنکوری هستند. از طریق منو و یا فروشگاه روانآموز میتوانید نمونۀ این دورهها را مشاهده کنید.
خلاصههای الکترونیک
با استفاده از خلاصۀ کتب رفرنس میتوانید در زمانی کوتاه، کتابی حجیم و مهم را مرور کنید و جمعبندی راحتتری را تجربه کنید. تیم روانآموز برای مهمترین کتابهای کنکور ارشد روانشناسی بالینی، خلاصههای الکترونیک تألیف کردهاست. برای مشاهدۀ این خلاصهها به صفحۀ خلاصه های الکترونیک مراجعه کنید.
دانلود سوالات کنکور ارشد روانشناسی بالینی
تیم روانآموز سوالات کنکور ارشد روانشناسی از سال 1404 به قبل را به همراه پاسخهای کلیدیشان جمعآوری کردهاست. شما میتوانید با کلیک بر روی لینک زیر سوالات هرکدام از سالهای موردنظر خود را به همراه پاسخشان دانلود کنید
دانلود سوالات کنکور ارشد روانشناسی
سوالات متداول
منابع ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد چیست؟
در مقطع ارشد، یک کنکور واحد برای ورود به دانشگاههای دولتی و غیردولتی برگزار میشود و منابع رشتۀ روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد، همان منابعی است که در مطلب حاضر معرفی شدهاست.
منابع کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی هرسال تغییر میکند؟
منابع کنکور ارشد روانشناسی غالباً بهصورت سالانه تغییر نمیکند اما ممکن است در یک درس اهمیت یک منبع کمتر یا بیشتر از سال گذشته شود.
منابع ارشد روانشناسی بالینی پیام نور چه تفاوتی با سراسری دارد؟
منابع درسی ارشد روانشناسی بالینی سراسری و پیام نور هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، آزمون آنها یکسان است و تنها در زمان انتخاب رشته مراحل متفاوتی دارند. اما اگر قصد شرکت در آزمون ارشد روانشناسی بالینی پیام نور (فراگیر) را دارید، این آزمون مراحل و منابع متفاوتی دارد.
تاریخ کنکور ارشد روانشناسی بالینی چه زمانی است؟
کنکور ارشد روانشناسی در تمامی رشتههای امتحانی از جمله روانشناسی بالینی در روزهای پنجشنبه و جمعه 3 و 4 اسفندماه برگزار خواهدشد.
زمان ثبت نام کنکور ارشد روانشناسی بالینی کی است؟
مهلت ثبت نام آزمون ارشد روانشناسی 1403، از 7 آبانماه آغاز شده و تا 13 آبانماه ادامه دارد. داوطلبان میتوانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور اقدام به ثبت نام برای این آزمون کنند.
قبولی در ارشد روانشناسی بالینی با لیسانس غیرمرتبط امکانپذیر است؟
بله. داوطلبان با لیسانس غیرمرتبط از هر رشتهای میتوانند با مطالعۀ منابع ارشد روانشناسی بالینی، در کنکور ارشد وزارت علوم (وزارت بهداشت امکانپذیر نیست) و در گرایش بالینی پذیرفته شوند.
مطلب مرتبط: ارشد روانشناسی با لیسانس غیرمرتبط
ممنون از توضیحات کاملتون