منابع کنکور ارشد روانشناسی چیست؟ این سوال قطعا یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای داوطلبانی است که قصد شرکت در کنکور ارشد روانشناسی 1402-1403 را دارند. پاسخ درست به این سوال می‌تواند شما را در مسیر موفقیت قرار دهد. منابع کنکور ارشد روانشناسی 1403 متناسب با گرایشی که انتخاب می‌کنید، متفاوت است و هر گرایشی منابع مختص به خود را دارد. پس شما باید با درنظر گرفتن اهمیت و ضرایب دروس، منابع لازم را انتخاب کنید. ما در مجموعه‌ی روان‌آموز قصد داریم تا با همکاری اساتید و رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی به کمک شما بیاییم. در ادامه گرایش های ارشد روانشناسی را به همراه ضرایب دروس و منابع‌شان برایتان آورده ایم.

برای دسترسی سریع‌تر به مطالب بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید

منابع کنکور ارشد روانشناسی 1402 - 1403

رشته ها و گرایش‌ های کنکور ارشد روانشناسی 1403 + منابع

مجموعه‌ی روانشناسی، 15 گرایش تخصصی و 6 کد ضریب دارد. نام رشته ها و گرایش‌ های ارشد روانشناسی 1403 را در جدول زیر به همراه کد ضریب هریک مشاهده می‌کنید.

رشته های ارشد روانشناسی به همراه گرایش و کد ضریب

رشته گرایش کد ضریب
روانشناسی بالینی 2
خانواده
روانشناسی عمومی 1
روانشناسی تربیتی 6
روان شناسی بالینی کودک و نوجوان 2
روان شناسی صنعتی و سازمانی 4
روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی 5
روان شناسی اجتماعی 1
روان شناسی اسلامی روانشناسی مثبت‌گرا 1
سنجش و اندازه گیری (روانسنجی) 3
علوم شناختی توانبخشی شناختی 2
ذهن، مغز و تربیت 6
روانشناسی شناختی 2

معرفی منابع ارشد روانشناسی 1403

برای آشنایی کامل با منابع کنکور ارشد روانشناسی وزارت علوم برای هریک از گرایش‌ها، در بخش زیر بر روی گرایش موردنظرتان کلیک کنید. برای آشنایی مختصر شما با منابع کنکور ارشد روانشناسی نیز در ادامه‌‎ی مطلب به اختصار بخشی از منابع هر درس را در جدول نام برده‌ایم.

منابع کنکور ارشد روانشناسی 1402 - 1403

جدول زیر تنها بخشی از منابع کارشناسی ارشد روانشناسی پیشنهادی برای کنکور روانشناسی 1403 است. با کلیک بر روی نام هر گرایش در قسمت قبل می‌توانید به صفحه‌ی گرایش موردنظرتان رفته و منابع آن را به طور کامل و اختصاصی مشاهده کنید. همچنین در ادامۀ جدول فایل pdf را برایتان قرار داده‌ایم که در آن به معرفی کامل منابع کنکور ارشد روانشناسی 1403 برای هریک از رشته‌ها پرداخته‌ایم. 

تعداد سوال در کنکورنام درسبخشی از منابع کنکور ارشد روانشناسی پیشنهادی رتبه برترها
20روانشناسی بالینی

نظریه های روان درمانی پروچاسکا، نورکراس، ترجمۀ سیدمحمدی

روانشناسی بالینی فیرس، تیموتی جِی ترال، ترجمۀ فیروزبخت

روانشناسی بالینی روان آموز، جلد 1 و 2

15روانشناسی عمومی

زمینه روانشناسی هیلگارد، ترجمۀ براهنی و همکاران

روانشناسی عمومی روان آموز

20روانشناسی تربیتی

روانشناسی تربیتی، جان دبلیو سانتراک، ترجمۀ سعیدی

روانشناسی تربیتی روان آموز

20روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی

آسیب شناسی روانی روان‌آموز

آسیب‌شناسی روانی گنجی

کودکان استثنایی، روان‌آموز

20روانشناسی رشد

نظریه های رشد کرین، ترجمه خویی‌نژاد

روانشناسی رشد، روان‌آموز جلد 1و 2

15روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان

روانشناسی فیزیولوژیک، خداپناهی

روانشناسی فیزیولوژیک، روان‌آموز

انگیزش و هیجان، مارشال ریو

20آمار و روش تحقیق

آمار دلاور

روش تحقیق، دلاور

آمار و روش تحقیق، مدرسان شریف‌

15علم‌النفس

علم‌النفس، احدی و بنی‌جمالی

علم‌النفس به زبان ساده، روان‌آموز

25متون تخصصی

متون تخصصی به زبان انگلیسی لیندا لیل

زبان روان، روان‌آموز

15روانشناسی اجتماعی

روانشناسی اجتماعی ارونسون ترجمۀ حسین شکرکن

روانشناسی اجتماعی رابرت بارون

20روانسنجی

آزمون‌های روانی (مبانی نظری و عملی) گنجی

مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، دلاور

15بالندگی سازمانی

مدیریت تحول در سازمان، وندال فرنچ، ترجمۀ الوانی

تحول و توسعه سازمان، توماس جي كامينگز، ترجمۀ برارپور

15رفتار سازمانی

مبانی رفتار سازمانی، استیفن پی. رابینز ترجمۀ پارسائیان

مردم در سازمان‌ها: زمینه رفتار سازمانی ترنس میچل، ترجمۀ حسین شکرکن

20آزمون شناختی هوش و استعداد

راهنمای سنجش روانی مارنات

آزمون‌های روانی (مبانی نظری و عملی) گنجی

آشنایی با آزمون سازی و آزمون‌های روانی کرمی

15روانشناسی امور استخدامی

مدیریت امور کارکنان و منابع انسانی، شیمون دال دولان، ترجمۀ طوسی و صائبی

مدیریت منابع انسانی سعادت

15روانشناسی صنعتی-سازمانی

روانشناسی صنعتی و سازمانی پل اسپکتور، ترجمۀ شهناز محمدی

زمینۀ روانشناسی صنعتی ـ سازمانی رونالد ریجو ترجمۀ داوود حسین‌زاده

20آموزش و پرورش کودکان استثنایی

کودکان استثنایی هالاهان و کافمن، ترجمۀ جوادیان

روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی سیف نراقی، عزت الله نادری

اختلالات رفتاری کودک و نوجوان سیف نراقی، عزت‌الله نادری

فایل pdf معرفی منابع ارشد روانشناسی

در فایل زیر تمامی منابع کارشناسی ارشد روانشناسی موردنیاز برای مطالعه را به صورت کامل و در قالب pdf برای شما قرار داده‌ایم. شما می‌توانید در این فایل الکترونیکی، منابع کنکور ارشد روانشناسی موردنیاز برای رشتۀ موردنظرتان را به همراه درصدهای مورنیاز برای قبولی مشاهده کنید.

تحلیل سوالات کنکور ارشد روانشناسی 1402

فایل‌های تحلیل سوالات کنکور توسط تیم روان‌آموز تهیه شده است. این تحلیل‌ها به بررسی تک‌تک سوالات کنکور ارشد روانشناسی شش سال اخیر پرداخته و موضوع درسی مرتبط با هر سوال را در مقابل آن یادداشت کرده است. با کمک این فایل‌ها می‌توانید مباحث مهم و موردتوجه هر درس را، از نگاه طراحان سوال کنکور ارشد روانشناسی، متوجه شوید و همچنین با مباحث پرتکرار کنکور ارشد روانشناسی آشنا شوید. برای دسترسی به فایل‌های تحلیل کنکور روان آموز می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید.

منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی (کد ضریب 2)

دروس امتحانی رشته‌ی روانشناسی بالینی در آزمون ارشد روانشناسی وزارت علوم شامل این موارد است:

رقابت برای رشته روانشناسی بالینی در مقطع ارشد بسیار بالاست و قبولی با رتبه‌ی خوب در این رشته نیازمند این است که منابعی که لازم است بخوانید را به درستی انتخاب کنید. برای درس روانشناسی بالینی که بیشترین ضریب را برای گرایش روانشناسی بالینی، گرایش روانشناسی بالینی خانواده و روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دارد، برخی از منابع ارشد روانشناسی به شرح زیر است. در صورتی‌که می‌خواهید از تمامی منابع مطلع شوید در صفحه منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی به‌طور مفصل به آن پرداخته‌ایم.

  • روانشناسی بالینی، جلد 1و2 روان‌ آموز
  • پروچاسکا، جیمز و نورکراس، جان. نظریه‌های روان‌درمانی: نظام‌های روان‌درمانی، تحلیل میان‌نظری. ترجمه‌‌ی سیدمحمدی، یحیی. (1401). تهران: انتشارات روان.
  • ترال، تیموتی و پرینستاین، میچل. روان‌شناسی بالینی فیرس. ترجمه‌ی‌ فیروزبخت، مهرداد. (1401). تهران: انتشارات رشد.

منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی گرایش خانواده (کد ضریب 2)

واحدهای درسی گرایش خانواده در مقطع ارشد با روانشناسی بالینی تفاوت دارد. گرایش خانواده‌ روانشناسی بالینی در کنکور ارشد نسبت به سایر گرایش‌ها ظرفیت کمتری دارد. پس اگر قصد قبولی در این گرایش را دارید بهتر است به انتخاب منابع دقت زیادی داشته‌باشید.

منابع کنکور ارشد روانشناسي باليني كودک و نوجوان ( کد ضریب 2)

داوطلبان ارشد روانشناسی که قصد انتخاب این گرایش را دارند، باید به مطالعه‌ی 7 درس امتحانی در این رشته بپردازند. دروس امتحانی کنکور ارشد روانشناسی کودک و نوجوان عبارت‌اند از:

باید بدانید که روانشناسی بالینی گرایش کودک و نوجوان فرق زیادی با روانشناسی بالینی ندارد! فقط این مسئله وجود دارد که تمرکز این رشته بر روی اختلالات و مشکلات کودکان و نوجوانان است. بنابراین اگر علاقه‌مند به ارتباط با بچه‌ها هستید، درمان مشکلات و اختلالات کودکان به توانایی‌های شما نزدیک‌تر است. برای مشاهده منابع ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

منابع کنکور ارشد روانشناسی تربیتی (کد ضریب 6)

افرادی که قصد ادامه‌تحصیل در گرایش ارشد روانشناسی تربیتی را دارند، باید به مطالعه‌ی منابع 5 دروس امتحانی زیر بپردازند:

روانشناسی تربیتی مخصوص آن‌هایی است که از کندوکاو در فرایندهای یادگیری و روش‌های تدریس و آموختن، لذت می‌برند. برای مشاهده‌ی کامل منابع کنکور ارشد روانشناسی مناسب برای گرایش تربیتی به لینک زیر مراجعه کنید. 

منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی ( کد ضریب 1)

شرایط بازار کار خوب رشته‌ی روانشناسی عمومی باعث شده تا این رشته بسیار موردتوجه دانشجویان قرار گیرد. دروس امتحانی این رشته بسیار نزدیک به رشته‌ی رواشناسی بالینی است و تنها در دروس تخصصی با یکدیگر متفاوت هستند. دروس امتحانی رشته‌ی روانشناسی عمومی برای کنکور ارشد عبارت‌اند از:

روانشناسی عمومی به دلیل ظرفیت پذیرش بالایی که دارد می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها در انتخاب گرایش برای دانشجویان باشد. نکته‌ی قابل توجه برای کسانی که اولویت اول آن‌ها روانشناسی بالینی و کارهای درمانی است اما قصد دارند گرایش روانشناسی عمومی را نیز در لیست انتخاب رشته‌ی خود قرار دهند، این است که این افراد می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی در این گرایش، با وجود عمومی بودن آن، کارهای درمانی نیز انجام دهند. اما لازم است در کارگاه‌های تخصصی مربوطه شرکت کنند تا دانش و مهارت لازم را به دست آورند. برای اطلاع از منابع پیشنهادی رتبه های برتر برای کنکور ارشد روانشناسی عمومی به لینک زیر مراجعه کنید.

منابع کنکور ارشد روانشناسی شخصیت ( کد ضریب 1)

افرادی که تمایل دارند رشته‌ی روانشناسی شخصیت را به عنوان ادامه‌ی مسیر خود در روانشناسی انتخاب کنند، باید 7 مورد از دروس امتحانی ارشد روانشناسی را موردمطالعه قرار دهند. دروس امتحانی کنکور ارشد رشته‌ی روانشناسی شخصیت به شرح زیر است:

فارغ التحصیلان رشتۀ روانشناسی شخصیت می‌توانند در زمینه‌ی عمومی روانشناسی و زمینه‌ی اختصاصی روانشناسی شخصیت به تحقیق و پژوهش بپردازند. همچنین می‌توانند تحقیقات بین‌رشته‌ای انجام دهند مانند رشته‌های بالینی و صنعتی و سازمانی. فارغ‌التحصیلان رشته‌ی روانشناسی شخصیت در مقطع ارشد می‌توانند به‌عنوان مشاور و استاد دانشگاه مشغول به کار شوند. نکته‌ای که لازم است بدانید این است که روانشناسی شخصیت براساس آخرین دفترچه کنکور (1402) در هیچ دانشگاه دولتی پذیرش نداشته‌است. برای اطلاع از منابع ارشد روانشناسی مناسب برای گرایش شخصیت به لینک زیر مراجعه کنید.

منابع کنکور ارشد روانشناسی اجتماعی ( کد ضریب 1)

روانشناسی اجتماعی 7 درس امتحانی برای آزمون ارشد دارد. دروس امتحانی آزمون ارشد روانشناسی اجتماعی عبارت‌اند از:

تیم متخصص‌های روان‌آموز، لیست بهترین منابع مرجع و کتب آموزشی موردنیاز برای گرایش روانشناسی اجتماعی را گردآوری کرده‌است. شما می‌توانید در آدرس زیر منابع ارشد روانشناسی اجتماعی را به طور کامل مشاهده کنید.

منابع کنکور ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی (کد ضریب 5)

رشته‌ی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی یکی از والا‌مقام‌ترین رشته‌های روانشناسی است که در‌ برگیرنده‌ی 8 درس امتحانی به شرح زیر است.

منابع ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی را می‌توانید در لینک زیر مشاهده کنید.

منابع ارشد علوم شناختی (کد ضرایب 2 و 6)

رشته‌ی علوم شناختی از جدیدترین رشته‌های روانشناسی به‌شمار می‌رود و دربرگیرنده‌ی سه گرایش مختلف است. گرایش‌های رشته‌ی علوم شناختی در مقطع ارشد شامل؛ مغز و تربیت، توانبخشی شناختی و روانشناسی شناختی است. گرایش‌های توانبخشی شناختی و روانشناسی شناختی، دروس امتحانی یکسانی دارند. دروس امتحانی گرایش‌های رشته‌ی علوم شناختی به شرح زیر است؛

1. گرایش روانشناسی شناختی و توانبخشی شناختی (کد ضریب 2)

2. گرایش ذهن، مغز و تربیت (کد ضریب 6)

علوم شناختی یک رشته‌ی ترکیبی و چندمنظوره است متشکل از ادغام رشته‌های روان‌شناسی، فلسفه‌ی ذهن، عصب‌شناسی، زبان‌شناسی، انسان‌شناسی، علوم رایانه و هوش مصنوعی. در این رشته، عملکردهای ذهن بررسی می‌شود و تمرکز کلی بر روی درک محیط، شناخت حافظه، درک زبان و به‌طور کلی فرآیندهایی است که در مغز انجام می‌شود. اگر علاقه‌مند به این حوزه‌ها و تحقیق و پژوهش درباره‌ی آن‌ها هستید، جای شما در گرایش علوم شناختی خالی است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره منابع این گرایش برای آزمون ارشد روانشناسی به لینک زیر مراجعه کنید.

منابع کنکور ارشد روانشناسی اسلامی (کد ضریب 1)

متقاضیان رشته‌ی روانشناسی اسلامی برای آمادگی در آزمون ارشد باید اقدام به مطالعه‌ی 7 درس امتحانی این رشته کنند. دروس امتحانی کنکور ارشد روانشناسی اسلامی عبارت‎‌اند از:

برای شناخت بهتر گرایش روانشناسی اسلامی مثبت‌گرا بهتر است بدانید این گرایش در مقطع ارشد، دروسی همچون: روش فهم روان‌شناختی متون دینی، روانشناسی دین، مشاوره و روان‌درمانی مثبت‌گرا، روانشناسی مثبت فرهنگی و مباحث اساسی در روانشناسی اسلامی را شامل می‌شود. اگر جزو علاقه‌مندان به این رشته هستید، می‌توانید با مراجعه به لینک زیر، منابع این گرایش برای کنکور ارشد روانشناسی مشاهده کنید.

منابع کنکور ارشد روانشناسی صنعتی-سازمانی (کد ضریب 4)

برای موفقیت در رشته‌ی روانشناسی صنعتی-سازمانی متقاضیان باید به مطالعه‌ی 7 مورد از دروس امتحانی بپردازند. دروس امتحانی ارشد روانشناسی صنعتی-سازمانی شامل موارد زیر است:

چطور می‌شود رفتار انسان را در محیط کار، مطالعه کرد؟ راهی دارد که روانشناسی به‌کمک بیاید تا نیروی کار و محیط کار، رابطه‌ی سازنده‌تر و موثرتری با یکدیگر داشته‌باشند و بهره‌وری بالا برود؟ خب کار روانشناسی صنعتی، پاسخ دادن به چنین دغدغه‌هایی است. این رشته شاخه‌ای از روانشناسی است که به مطالعه علمی رفتار انسان در موقعیت‌های کاری و سازمانی می‌پردازد. هدف این رشته کاربرد و گسترش اصول، نظریه‌ها و واقعیت‌های روانشناسی به مسائلی است که انسان در محیط‌های کار با آن‌ها دست به گریبان است. در لینک زیر، کلیه منابع موردنیاز برای مطالعه‌ی این گرایش به منظور آمادگی در آزمون ارشد روانشناسی آورده شده‌است.

منابع ارشد سنجش و اندازه‌گیری (روان سنجی) (کد ضریب 3)

گرایش سنجش و اندازه‌گیری (روان‌سنجی) ارشد در برگیرنده‌ی 7 دروس امتحانی است. داوطلبان باید آمادگی پاسخگویی به سوالات این دروس را داشته‌باشند. دروس امتحانی گرایش سنجش و اندازه‌گیری (روان‌سنجی) عبارت‌اند از:

آزمون‌های روانشناختی، پرسشنامه‌ها و استفاده از ابزارهای دیگری که به روانشناسی، امکان اندازه‌گیری و سنجش کمی می‌دهد، در تخصص روانسنج‌هاست. اگر به این حوزه علاقه دارید و در آمار و ریاضی هم وضع خوبی دارید، روانسنجی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. برای اطلاع از منابع این گرایش به لینک زیر مراجعه کنید. 

منابع کنکور ارشد روانشناسی دین (کد ضریب 1)

روانشناسی دین از دیگر گرایش‌های رشته‌ی روانشناسی است که مورداستقبال جمعی از داوطلبان واقع شده‌است. روانشناسی دین شامل 7 درس امتحانی است که در کنکور ارشد روانشناسی موردارزیابی قرار می‌گیرد. دروس امتحانی گرایش دین در آزمون ارشد روانشناسی شامل موارد زیر است:

منابع کنکور ارشد روانشناسی ۱۴۰۲

با توجه به تغییر زمان برگزاری کنکور ارشد در دو سال اخیر، منابع کنکور ارشد روانشناسی 1402 که در مطلب حاضر پیشنهاد شده‌است، درواقع منابع موردنیاز داوطلبان هستند که ورودی سال 1403 دانشگاه‌ها خواهندبود.

تاریخ ثبت نام کنکور ارشد روانشناسی وزارت علوم

مهلت ثبت نام آزمون ارشد روانشناسی 1403، از 7 آبان‌ماه آغاز شده و تا 13 آبان‌ماه ادامه دارد. داو‌طلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور اقدام به ثبت نام برای این آزمون کنند و یا از طریق لینک زیر وارد صفحه ثبت نام شوند.

تاریخ برگزاری کنکور ارشد روانشناسی 1403

زمان برگزاری کنکور کارشناسی‌ارشد روانشناسی 1403، روز جمعه، چهارم اسفندماه سال 1402 است. این کنکور در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود، به‌صورت جامع برای تمامی متقاضیان دانشگاه‌های سراسری و آزاد برگزار می‌شود. همچنین نتایج کنکور کارشناسی‌ ارشد روانشناسی متعاقبا در دو مرحله در خرداد و شهریورماه از سوی سازمان سنجش منتشر خواهدشد.

تاریخ انتخاب رشته کنکور ارشد روانشناسی 1403

باتوجه به تاریخ انتخاب رشته کنکور ارشد روانشناسی در سال‌های اخیر، احتمالا تاریخ انتخاب رشته ارشد روانشناسی در نیمه اول خردادماه 1403 خواهد بود. تاریخ دقیق انتخاب رشته متعاقبا در همین صفحه اعلام خواهد شد.

ظرفیت پذیرش کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی

باید این نکته را درنظر داشت که ظرفیت پذیرش کارشناسی‌ارشد روانشناسی در دانشگاه‌های متفاوت در سطح کشور با درخواست خود دانشگاه و دریافت مجوز از سوی سازمان سنجش صورت می‌گیرد. برای اطلاع از ظرفیت پذیرش رشته ارشد روانشناسی موردنظرتان به صفحۀ اختصاصی هرکدام از رشته‌ها که قبل‌تر معرفی کرده‌ایم مراجعه کنید. در ادامه ظرفیت پذیرش سه رشتۀ روانشناسی بالینی، روانشناسی عمومی و روانشناسی تربیتی را برایتان آورده‌ایم.

• ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های روزانه

ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های روزانه (روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان و مجازی) در سال 1402، برای رشتۀ روانشناسی بالینی به طور کلی 246 نفر، برای رشتۀ روانشناسی عمومی 520 نفر و برای رشتۀ روانشناسی تربیتی 444 نفر بوده‌است. 

• ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های آزاد

ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور (روزانه و واحد الکترونیکی) در سال 1402، برای رشتۀ روانشناسی بالینی به طور کلی 1380 نفر، برای رشتۀ روانشناسی عمومی 1600 نفر و برای رشتۀ روانشناسی تربیتی 1020 نفر بوده‌است. 

• ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های غیرانتفاعی

ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های غیرانتفاعی (روزانه و مجازی) در سال 1402، برای رشتۀ روانشناسی بالینی به طور کلی 265 نفر، برای رشتۀ روانشناسی عمومی 1185 نفر و برای رشتۀ روانشناسی تربیتی 464 نفر بوده‌است. 

• ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های پیام نور

ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های پیام نور (روزانه و مجازی) در سال 1402، برای رشتۀ روانشناسی بالینی به طور کلی 60 نفر، برای رشتۀ روانشناسی عمومی 685 نفر و برای رشتۀ روانشناسی تربیتی 440 نفر بوده‌است. 

رتبه‌های برتر کنکور ارشد روانشناسی

رتبه های برتر کنکور ارشد روانشناسی - منابع کنکور ارشد روانشناسی

مجموعه‌ی روان‌آموز طی سالیان متمادی با رتبه‌های برتر در گرایش‌های متفاوت رشته‌ی روانشناسی مصاحبه کرده و سوالات متداول داوطلبان دربارۀ منابع ارشد روانشناسی، شیوۀ درس خواندن و… را به همراه پاسخ‌های رتبه برترها به‌صورت جامع مکتوب کرده‌‎است. بسیاری از این رتبه برترها از محصولات متنوع روان‌آموز استفاده کرده‌اند. جدیدترین مصاحبه‌ها با رتبه برترهای کنکور ارشد روانشناسی 1402 را در ادامه برایتان آورده‌ایم. شما می‌توانید برای مطالعه‌ی بیشتر تجربیات و توصیه‌های رتبه‌های برتر کنکور ارشد روانشناسی، به آرشیو مصاحبه‌های روان آموز مراجعه کنید.

منابع کنکور ارشد روانشناسی وزارت بهداشت

منابع کنکور ارشد روانشناسی وزارت علوم و وزارت بهداشت

منابع کنکور ارشد روانشناسی وزارت علوم با وزارت بهداشت تفاوت‌هایی دارد. وزارت بهداشت برخلاف وزارت علوم هرساله منابعی را برای آزمون خود به داوطلبان این کنکور اعلام می‌کند. همچنین دانشگاه‌هایی که به کنکور وزارت بهداشت اختصاص داده می‌شوند متفاوت از دانشگاه‌های مجاز کنکور وزارت علوم هستند. منابع کنکور ارشد روانشناسی دانشگاه آزاد اما با منابع دانشگاه سراسری تفاوتی ندارد. بنابراین داوطلبان کنکور ارشد وزارت علوم، صرف‌نظر از آن‌که متقاضی ورود به دانشگاه‌های دولتی باشند یا غیردولتی، منابع یکسانی را مطالعه و در یک کنکور واحد شرکت می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و علوم مراجعه کنید.

محصولات کمک آموزشی کنکور ارشد روانشناسی

علاوه‌بر کتاب‌های مرجع که درمیان داوطلبان مشترک هستند و تقریبا اکثر داوطلبان به مطالعه‌ی آن‌ها می‌پردازند، کتاب‌های کمک‌آموزشی، تست‌ها، بانک سوالات و … منابع ارشد روانشناسی دیگری هم وجود دارند که شانس قبولی داوطلب با مطالعه‌ی آن‌ها افزایش می‌یابد. مجموعه‌ی روان‌آموز، طیف گسترده‌ای از کتاب‌های مرجع، خلاصه‌های الکترونیک، فلش کارت‌ها و… را تهیه کرده‌است که با کمک اساتید و رتبه برتر‌ها تألیف و منتشر شده‌اند. شما می‌توانید با کلیک بر روی فروشگاه، علاوه‌بر تهیۀ جدیدترین منابع کنکور ارشد روانشناسی 1403، محصولات کمک آموزشی دلخواهتان را نیز تهیه کنید.

جزوات کنکور ارشد روانشناسی

خلاصه‌های الکترونیکی روان آموز، خلاصۀ مهم‌ترین نکات حجیم‌ترین کتاب های ارشد روانشناسی را همیشه دردسترس شما قرار می‌دهد. مجموعه‌ی روان‌آموز با هدف کمک به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی و به کمک رتبه‌های برتر این آزمون در طی سال‌های گذشته اقدام به تألیف جزوه‌های متنوعی کرده‌است. این خلاصه‌های الکترونیکی دربرگیرنده‌ی مهم‌ترین نکات کنکوری، تست‌ها، سوالات متداول و خلاصه‌نویسی‌های کاربردی است. 

کلاس‌های کنکور ارشد روانشناسی

متقاضیان کنکور ارشد روانشناسی می‌توانند به‌منظور افزایش آمادگی در آزمون، در کلاس‌های آموزشی کنکور ارشد روانشناسی شرکت کنند. مجموعه‌ی روان‌آموز، دربرگیرنده‌ی محصولات جامعی است ازجمله آزمون‌ها، جزوات و کلاس‌های آفلاین که در این کلاس‌ها، اساتید نمونه و رتبه‌های برتر، مهم‌ترین نکات کنکوری را مرور می‌کنند. این کلاس‌ها می‌توانند برای شما به یکی از جامع‌ترین منابع ارشد روانشناسی در زمان کوتاه باقی‌مانده تا کنکور تبدیل شوند.

دریافت مشاوره کنکور ارشد روانشناسی

مشاوره کنکور ارشد روانشناسی - مشاوره کنکور ارشد روانشناسی

چنانچه تمایل دارید از رتبه‌برترهای کنکوری درباره‌ی چگونگی مطالعه‌ی دروس، انتخاب بهترین منابع آزمون ارشد روانشناسی، شرکت در کلاس‌های نکته و تست و… مشاوره بگیرید، می‌توانید به پلتفرم مشاوره‌ی بروکا در منو مراجعه کنید. در پلتفرم مشاوره‌ی بروکا رتبه‌های برتر سال‌های گذشته آماده هستد تا شما را در رسیدن به موفقیت در این آزمون همراهی کنند.

دانلود سوالات کنکور ارشد روانشناسی

تیم روان‌آموز سوالات کنکور کارشناسی‌ارشد روانشناسی سال‌های متفاوت را به همراه پاسخ‌های کلیدی‌شان جمع‌آوری کرده‌است. شما می‌توانید با کلیک بر روی لینک زیر سوالات کنکور ارشد روانشناسی از سال 1402 به قبل را به همراه پاسخ دریافت کنید.

دانلود سوالات کنکور ارشد روانشناسی

سوالات متداول

بهترین منابع کنکور ارشد روانشناسی کتاب‌های مرجعی هستند که طراحان سوال کنکور هر سال برای طراحی سوال از آن‌ها استفاده می‌کنند. (لیست این کتاب‌ها را می‌توانید در فایل مستندات و درصد تطابق‌های کتب روان‌آموز مشاهده کنید.) در کنار این کتاب‌های مرجع، مطالعه کتاب‌های کمک آموزشی، کلاس‌های نکته و تست، آزمون‌های آزمایشی و جزوات کنکوری می‌توانند به کسب رتبه عالی در کنکور ارشد به شما کمک کنند. برای مشاهده‌ی این کتب بر روی منابع در قسمت توضیحات داده‌شده برای هر یک از گرایش‌ها کلیک کنید. 

روانشناسی در مقطع ارشد دارای 15 گرایش و 6 کد ضریب است که داوطلب باید پس از آزمون ارشد روانشناسی گرایش مورد نظر خود را انتخاب کند.

تمام گرایش‌های روانشناسی اگر با توجه به علاقه، استعداد و اهداف افراد انتخاب شوند مهم، کاربردی و جذاب هستند. داوطلبان برای انتخاب گرایش بر اساس این مولفه‌ها، باید قبل از کنکور در مورد هر رشته و گرایش‌های متناظر با آن تحقیقات لازم را به عمل آورند، از مشاورین و افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرند و با استفاده از تست‌های روانشناسی مختلف علایق و استعدادهای درونی خود را کشف کنند و پس از آن اقدام به مطالعه منابع مورد نیاز برای آن رشته نمایند. پیشنهاد ما، مشاوره با کارشناسان طرح SOS روان‌آموز و مشاهده کارگاه بیس‌کمپ است که می‌تواند دانشتان را در این زمینه تکمیل کند و به شبهات شما پایان دهد.

هر چند که مطالعۀ منابع کنکور ارشد روانشناسی در کسب نتیجۀ دلخواه بسیار موثر و مهم است و هرچه میزان تسلط داوطلب بر منابع ارائه شده بیشتر باشد شانس قبولی وی در دانشگاه‌های بهتر بیشتر می‌شود اما به سبب حجم زیاد و زمان محدود، خواندن همۀ آن‌ها برای اکثر داوطلبین امکان‌پذیر نیست. روش هوشمندانه‌تر این است که برای هر درس یک یا دو منبع سوال‌خیز و مهم را مطالعه کنید و برای پوشش سایر کتب مرجع، از کتاب‌های کمک‌آموزشی که خلاصه‌ای از همۀ کتب‌های ضروری برای کنکور است، استفاده کنید.

کتاب‌های روان‌آموز خلاصۀ جامع و کاملی از کتب مرجع مهمی‌ست که غالبا در کنکور به آن‌ها پرداخته می‌شود اما با توجه به این نکته که سازمان سنجش هیچ‌گاه تا به حال رسما لیست مشخصی از منابع برای طرح سوال و مطالعۀ داوطلبین ارائه نکرده‌است و تمام منابع اعلام شده نیز بر حسب تجربه و با عنایت به کنکورهای گذشته است، لذا هر سال ممکن است شاهد استفاده از منابع جدید نیز باشیم. با این وجود روان‌آموز کوشیده‌است تا حد ممکن محتوای مورد نیاز داوطلبین را در کتاب‌های خود پوشش دهد و میزان دقیق این پوشش‌دهی را هم با ذکر مستندات دقیق، در فایل درصد تطابق کتب روان‌آموز با کنکور ذکر کرده است.

نهایتا در صورت داشتن زمان کافی پیشنهاد ما مطالعه یک کتاب مرجع در کنار کتاب‌های کمک‌آموزشیست هر چند که بسته به سطح دانش داوطلب و نوع مطالعه و یادگیری او، کتب روان‌آموز می‌توانند تنها منبع مطالعه برای کنکور و یا مکملی در کنار کتب مرجع اصلی باشند. چنان‌که در سال‌های گذشته، داوطلبینی داشته‌ایم که صرفا با خواندن کتب روان‌آموز و پاسخ‌دادن به تست‌های کنکور، توانسته‌اند به کسب رتبه‌های تک رقمی نیز نائل آیند.

اعلام نتایج کنکور سراسری ارشد روانشناسی (نتایج اولیه=رتبه‌ها و نتایج نهایی=دانشگاه محل پذیرش) در دو مرحله در خرداد و شهریورماه 1403 از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود.

بله. این دو کنکور علاوه بر متفاوت بودن منابع و پذیرش دانشگاه‌ها، زمان برگزاری متفاوتی نیز دارند. همچنین در برخی رشته‌های وزارت بهداشت تعداد واحد‌های بیشتری نسبت به کنکور وزارت علوم گذرانده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید